Jump to content

Kan mijn systeem GTA IV aan?


dylijn

Recommended Posts

De 360 versie had toch frames tussen de 25 en 30?

Dat is dus met geen enkele videokaart te halen?

Tuurlijk wel, bijvoorbeeld de NVIDIA 200 serie, maar die is vooralsnog niet betaalbaar, en voor me meeste spellen is een 9800 GT meer genoeg, dus waarom voor één spel een hele dure videokaart aanschaffen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wesley123

    221

  • Hanneswasco

    130

  • TaartJJ~!

    104

  • Djmaddox

    93

Top Posters In This Topic

Posted Images

De 360 versie had toch frames tussen de 25 en 30?

Dat is dus met geen enkele videokaart te halen?

Tuurlijk wel, bijvoorbeeld de NVIDIA 200 serie, maar die is vooralsnog niet betaalbaar, en voor me meeste spellen is een 9800 GT meer genoeg, dus waarom voor één spel een hele dure videokaart aanschaffen?

Ik haal max 34fps met meeste settings op high (visual range op 32 en texture quality op medium) met een 9800gx2 kaart en een q9300 2.5 ghz quadcore (niet oc'd) en 4 gig 800mhz geheugen. Om dit te halen zet ik zo veel mogelijk achtergrond software uit zoals virusscanner e.d. en defrag ik regelmatig. Wat ook helpt is na het opstarten van de pc niet eerst een andere applicatie of internet te gebruiken maar meteen gta opstarten (om geheugen schoon te hebben bij opstart). Doe ik dit allemaal niet dan haal ik tussen 26 en 30 fps ingame benchmark. Dus het is mogelijk.

Bij zware spelmonenten (veel verkeer. mensen snelheid en explosies) valt het wel een stuk lager uit denk ik. dan zie je het beeld soms een beetje stotteren.

Link to comment
Delen op andere websites

De 360 versie had toch frames tussen de 25 en 30?

Dat is dus met geen enkele videokaart te halen?

Tuurlijk wel, bijvoorbeeld de NVIDIA 200 serie, maar die is vooralsnog niet betaalbaar, en voor me meeste spellen is een 9800 GT meer genoeg, dus waarom voor één spel een hele dure videokaart aanschaffen?

Ik haal max 34fps met meeste settings op high (visual range op 32 en texture quality op medium) met een 9800gx2 kaart en een q9300 2.5 ghz quadcore (niet oc'd) en 4 gig 800mhz geheugen. Om dit te halen zet ik zo veel mogelijk achtergrond software uit zoals virusscanner e.d. en defrag ik regelmatig. Wat ook helpt is na het opstarten van de pc niet eerst een andere applicatie of internet te gebruiken maar meteen gta opstarten (om geheugen schoon te hebben bij opstart). Doe ik dit allemaal niet dan haal ik tussen 26 en 30 fps ingame benchmark. Dus het is mogelijk.

Bij zware spelmonenten (veel verkeer. mensen snelheid en explosies) valt het wel een stuk lager uit denk ik. dan zie je het beeld soms een beetje stotteren.

Daarom heb ik mijn settings op 1680 x 1050, medium/high en benchmark FPS 40 tot 44, op een Core 2 Quad 2,45 GHz, 4 GB RAM en OC'ed 9800 GT

Ik verwacht mijn nieuwe CPU koeler deze week, zodat ik mijn quadje een beetje kan omhoogklokken :D

Link to comment
Delen op andere websites

De 360 versie had toch frames tussen de 25 en 30?

Dat is dus met geen enkele videokaart te halen?

Tuurlijk wel, bijvoorbeeld de NVIDIA 200 serie, maar die is vooralsnog niet betaalbaar, en voor me meeste spellen is een 9800 GT meer genoeg, dus waarom voor één spel een hele dure videokaart aanschaffen?

Ik haal max 34fps met meeste settings op high (visual range op 32 en texture quality op medium) met een 9800gx2 kaart en een q9300 2.5 ghz quadcore (niet oc'd) en 4 gig 800mhz geheugen. Om dit te halen zet ik zo veel mogelijk achtergrond software uit zoals virusscanner e.d. en defrag ik regelmatig. Wat ook helpt is na het opstarten van de pc niet eerst een andere applicatie of internet te gebruiken maar meteen gta opstarten (om geheugen schoon te hebben bij opstart). Doe ik dit allemaal niet dan haal ik tussen 26 en 30 fps ingame benchmark. Dus het is mogelijk.

Bij zware spelmonenten (veel verkeer. mensen snelheid en explosies) valt het wel een stuk lager uit denk ik. dan zie je het beeld soms een beetje stotteren.

Daarom heb ik mijn settings op 1680 x 1050, medium/high en benchmark FPS 40 tot 44, op een Core 2 Quad 2,45 GHz, 4 GB RAM en OC'ed 9800 GT

Ik verwacht mijn nieuwe CPU koeler deze week, zodat ik mijn quadje een beetje kan omhoogklokken :D

heb je de Q6600? die kun je makkelijk naar 3.6ghz krijgen en 1600mhz FSB :)

Link to comment
Delen op andere websites

Nah, jammer genoeg een Q8200, dat word dus 2,8 GHz en 1600 MHz FSB.

Kan de koeler morgen ophalen :D

Mijn MOBO is een ASUS P5kpl/1600 dus ik kan hem maximaal naar een FSB van 1600 brengen.

Nou ja, 2,8 GHz is netjes al zeg ik het zelf :D

Bewerkt: door RyanEnC
Link to comment
Delen op andere websites

gewoon verder gaan joh, na de 3.0ghz zeker, orthos downloaden en paar uur laten draaien als je helemaal klaar bent en dan zorgen dat die geen fouten maakt :), en elke keer kleine stapjes van 5/10mhz doen en dan tientallen minuten ook orthos laten draaien en dan komt het wel goed ;)

heb zelf asus P5k die eigenlijk maar tot 1333mhz gaat maar heb hem ook gewoon 100% stabiel op 1600mhz lopen en me E8400 op 3.6ghz.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb volgende specs:

Gainward 9800GT, NVIDIA GeForce 9800 GT, 1024 MB, PCIe x16 2.0

Intel® Core™ 2 Quad Q6600, 4x 2400 MHz, 2x 4096 kB.

Benq, 19" 1280x1024. 5ms

540 Watt voeding

Asus P5B

Western Digital SATA 80 GB, 4MB

Kingston 4 GB, DDR2-533

volgens in-game benchmark haal ik 37 FPS (met alles hoog op een resolutie van 1280x1024, behalve vieuw distance, die staat op 50)

Mijn processor kan ik overclocken naar 3000 mhz (hoger gaat niet omdat geheugen niet mee werkt) en video kaart ongeveer 12,5 % dan haal ik 6 FPS meer (43 dus)

overigens, (wat ik ook al in een andere post zei) heb ik bij zowel DXDIAG als bij http://www.canirunit.com (om te checken of je een bepaalde game kan spelen) een video kaart geheugen van 2,2 GB! dat zou mooi zijn als dat inderdaad zo was, of vergis ik me? of is het schijn?

Bewerkt: door ddaemen
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb volgende specs:
Gainward 9800GT, NVIDIA GeForce 9800 GT, 1024 MB, PCIe x16 2.0

Intel® Core™ 2 Quad Q6600, 4x 2400 MHz, 2x 4096 kB.

Benq, 19" 1280x1024. 5ms

540 Watt voeding

Asus P5B

Western Digital SATA 80 GB, 4MB

Kingston 4 GB, DDR2-533

volgens in-game benchmark haal ik 37 FPS (met alles hoog op een resolutie van 1280x1024, behalve vieuw distance, die staat op 50)

Mijn processor kan ik overclocken naar 3000 mhz (hoger gaat niet omdat geheugen niet mee werkt) en video kaart ongeveer 12,5 % dan haal ik 6 FPS meer (43 dus)

overigens, (wat ik ook al in een andere post zei) heb ik bij zowel DXDIAG als bij http://www.canirunit.com (om te checken of je een bepaalde game kan spelen) een video kaart geheugen van 2,2 GB! dat zou mooi zijn als dat inderdaad zo was, of vergis ik me? of is het schijn?

Heb deze vraag net beantwoord in ander topic.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik niet snap is dat jullie allemaal zo flink doen met jullie Quad-Core terwijl er nog zero,zero (dus 0,0) programma's zijn die een quad processor ondersteunen of er gebruik van maken?

Dual core is voldoende, want nog niet eens alle programma's maken gebruik van de 2 processor's.

En een game vergt nog steeds het meest van een Graka icm geheugen welke weer in combinatie loopt met het moederboord.

Je kan dus wel leuk een quad core hebben met een moederbood van 300 euro maar sloom geheugen dan zit je er nog steeds mee :)..

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik niet snap is dat jullie allemaal zo flink doen met jullie Quad-Core terwijl er nog zero,zero (dus 0,0) programma's zijn die een quad processor ondersteunen of er gebruik van maken?

Dual core is voldoende, want nog niet eens alle programma's maken gebruik van de 2 processor's.

En een game vergt nog steeds het meest van een Graka icm geheugen welke weer in combinatie loopt met het moederboord.

Je kan dus wel leuk een quad core hebben met een moederbood van 300 euro maar sloom geheugen dan zit je er nog steeds mee :)..

Je loopt er helaas net even langs, tegenwoordig worden toch steeds meer programma's games gebaseerd op quadcores, en het ligt ook net aan het spel of die het meest GPU gericht is of CPU gericht is.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik niet snap is dat jullie allemaal zo flink doen met jullie Quad-Core terwijl er nog zero,zero (dus 0,0) programma's zijn die een quad processor ondersteunen of er gebruik van maken?

Dual core is voldoende, want nog niet eens alle programma's maken gebruik van de 2 processor's.

En een game vergt nog steeds het meest van een Graka icm geheugen welke weer in combinatie loopt met het moederboord.

Je kan dus wel leuk een quad core hebben met een moederbood van 300 euro maar sloom geheugen dan zit je er nog steeds mee :)..

Je loopt er helaas net even langs, tegenwoordig worden toch steeds meer programma's games gebaseerd op quadcores, en het ligt ook net aan het spel of die het meest GPU gericht is of CPU gericht is.

Noem jij maar eens 10 programma's / games die op dit moment optimaal gebruik maakt van de "quad" processors..? Mij lukt het niet.

Ik denk dat het op dit moment (hetzelfde als met blu-ray) nog vrij nutteloos is om voor deze prijs een dikke quad core te kopen, terwijl je voor 1/3 een goeie dual core heb.. Dit ook om dat zodra er echt goed gebruik van wordt gemaakt ze met de technologie al een stuk verder zijn en de quad cores ook een stuk goedkoper worden, dus voordeliger.

Je kan beter investeren op alles in verhouding houden (proc, mobo, graka en geheugen) ik denk dat je dan veel en veel verder komt.

Bewerkt: door XIDESIGN
Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik niet snap is dat jullie allemaal zo flink doen met jullie Quad-Core terwijl er nog zero,zero (dus 0,0) programma's zijn die een quad processor ondersteunen of er gebruik van maken?

Dual core is voldoende, want nog niet eens alle programma's maken gebruik van de 2 processor's.

En een game vergt nog steeds het meest van een Graka icm geheugen welke weer in combinatie loopt met het moederboord.

Je kan dus wel leuk een quad core hebben met een moederbood van 300 euro maar sloom geheugen dan zit je er nog steeds mee :)..

Je loopt er helaas net even langs, tegenwoordig worden toch steeds meer programma's games gebaseerd op quadcores, en het ligt ook net aan het spel of die het meest GPU gericht is of CPU gericht is.

Noem jij maar eens 10 programma's / games die op dit moment optimaal gebruik maakt van de "quad" processors..? Mij lukt het niet.

Ik denk dat het op dit moment (hetzelfde als met blu-ray) nog vrij nutteloos is om voor deze prijs een dikke quad core te kopen, terwijl je voor 1/3 een goeie dual core heb.. Dit ook om dat zodra er echt goed gebruik van wordt gemaakt ze met de technologie al een stuk verder zijn en de quad cores ook een stuk goedkoper worden, dus voordeliger.

Je kan beter investeren op alles in verhouding houden (proc, mobo, graka en geheugen) ik denk dat je dan veel en veel verder komt.

Voor de gemiddelde gebruiker heb je wel gelijk ja, als ik zelf nogeens een PC mocht samenstellen zou ik voor de Q6600 gaan en deze overclocken naar 3.6ghz. Quadcores zijn idd ook best duur, en zoveel beter presteren ze nog geeneens tegenover dualcores, dus je kunt idd beter wat besparen en een dualcore halen, of wat meer uitgeven en een Intel i7 halen die geeneens zo gek veel meer kosten dan andere quadcores.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...