Jump to content

Kan mijn systeem GTA IV aan?


dylijn

Recommended Posts

Ik zal een betere processor nemen en ik zal er nog 1 GB RAM bij doen.

OK maar ik heb nog maar een vrij beperkt budget en ik zal moeten kiezen tussen een betere videokaart nemen of een betere processor. Ik heb nu een Intel Celeron D 331 2.6 GHz processor en een nVidia GeForce 6200 videokaart (allemaal kapot slecht natuurlijk :duh: ) maar ik had voor de gein GTA IV geïnstalleerd en met een heleboel truukjes kwam ik bij t menu en uiteindelijk in de eerste missie (de filmpjes en reclames moest ik skippen anders crashte die) en ik had een blauw/zwarte lucht, lichten die eruit zagen als een vierkant blokje met een wit vlekje in t midden 8) en een stukje gewoon weg, en daarna doorzichtig, maar ik kon wel rijden. Oriënteren op de map, dat wel. Was wel grappig maar dan moet het toch gewoon (op low) kunnen met een Intel Pentium Dual Core en nVidia GeForce 8400? Ik heb nu én een slechtere videokaart én een slechtere processor en ik kon t ook spelen. Maar goed, met mijn beperkte budget, wat kan ik dan beter doen: kiezen voor een goede processor (Intel Core 2 Quad of zo) en gewoon dezelfde nVidia GF 8400 of kan ik dan beter kiezen voor dezelfde Intel Pentium dual core maar dan iets van een nVidia GF 9600 of 9800 kopen? Ik heb namelijk maar genoeg geld om óf de processor óf de videokaart te 'verbeteren'.

Grtz

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wesley123

    221

  • Hanneswasco

    130

  • TaartJJ~!

    104

  • Djmaddox

    93

Top Posters In This Topic

Posted Images

[...]

Het maakt eigenlijk niet veel uit. Als je een Quad Core neemt met een 8400 GT dan zal je maar gewoon op low kunnen spelen, terwijl de processor het spel op high aan kan. Neem je een Pentium Dual Core met een 9800 GT, dan zal je ook maar gewoon op low kunnen spelen, terwijl de videokaart het spel op medium-high aankan. Ik raad je dus aan om of nog even te wachten met je computer te upgraden en sparen voor een Quad Core en een goede videokaart, of om een Pentium Dual Core met 8400 GT kopen, maar dan zal je GTA IV maar op een resolutie van 800x600 kunnen spelen en alles op z'n laagst, en dan nog zal je maar een FPS van 15-20 hebben, wat heel slecht is.

Link to comment
Delen op andere websites

[...]

Het maakt eigenlijk niet veel uit. Als je een Quad Core neemt met een 8400 GT dan zal je maar gewoon op low kunnen spelen, terwijl de processor het spel op high aan kan. Neem je een Pentium Dual Core met een 9800 GT, dan zal je ook maar gewoon op low kunnen spelen, terwijl de videokaart het spel op medium-high aankan. Ik raad je dus aan om of nog even te wachten met je computer te upgraden en sparen voor een Quad Core en een goede videokaart, of om een Pentium Dual Core met 8400 GT kopen, maar dan zal je GTA IV maar op een resolutie van 800x600 kunnen spelen en alles op z'n laagst, en dan nog zal je maar een FPS van 15-20 hebben, wat heel slecht is.

Is het spel (want het is dan maar voor een maand, als ik dan weer salaris heb kan ik een quad-core kopen) dan wel 'speelbaar' ondanks de slechte graphics? :? Ik koop dan nu gewoon een pentium dual core als dat zo is. 8) Dan heb ik eind augustus weer geld voor een core 2 quad. :D

Bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Is het spel (want het is dan maar voor een maand, als ik dan weer salaris heb kan ik een quad-core kopen) dan wel 'speelbaar' ondanks de slechte graphics? :? Ik koop dan nu gewoon een pentium dual core als dat zo is. 8) Dan heb ik eind augustus weer geld voor een core 2 quad. :D

Het hangt er van af wat jij speelbaar vind. Voor de ene is 15 FPS speelbaar, voor de andere is een spel pas speelbaar als je 30 FPS en meer hebt. Ik raad je aan om een maandje te wachten en gewoon een Quad Core met deftige videokaart te kopen zodat het zeker speelbaar is, want met een Pentium Dual Core en 8400 GS kom je echt niet ver en ik vind het persoonlijk niet speelbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Is het spel (want het is dan maar voor een maand, als ik dan weer salaris heb kan ik een quad-core kopen) dan wel 'speelbaar' ondanks de slechte graphics? :? Ik koop dan nu gewoon een pentium dual core als dat zo is. 8) Dan heb ik eind augustus weer geld voor een core 2 quad. :D

Het hangt er van af wat jij speelbaar vind. Voor de ene is 15 FPS speelbaar, voor de andere is een spel pas speelbaar als je 30 FPS en meer hebt. Ik raad je aan om een maandje te wachten en gewoon een Quad Core met deftige videokaart te kopen zodat het zeker speelbaar is, want met een Pentium Dual Core en 8400 GS kom je echt niet ver en ik vind het persoonlijk niet speelbaar.

OK bedankt. Dan hou ik ook weer meer over. :D Alleen: wat houdt 15 FPS in bij GTA 4, kan je missschien iets van een filmpje/screen laten zien hoe gta 4 er dan uitziet? ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV kan op high met 15 FPS, maar ook op low met 15 FPS. Je kan van 15 FPS niet afleiden hoe mooi iets eruit ziet.

FPS = Frames per second (vertaald: Beelden per seconden). Hoe meer FPS, hoe soepeler alles loopt. Vanaf ongeveer 30 FPS is het beeld soepel te noemen. 15 FPS is niet echt soepel. Zeker met GTA IV is 30 FPS toch wel een must.

Ik zou nog lekker een mandje wachten en dan een Q8200 kopen met een mooie kaart erbij. Het is sonde om nu een Pentium te kopen, en dan over een maand een Core 2 Quad. Wacht dan wat langer en investeer je geld in een 9800GT ofzo, die GTA IV op medium/high kan draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV kan op high met 15 FPS, maar ook op low met 15 FPS. Je kan van 15 FPS niet afleiden hoe mooi iets eruit ziet.

FPS = Frames per second (vertaald: Beelden per seconden). Hoe meer FPS, hoe soepeler alles loopt. Vanaf ongeveer 30 FPS is het beeld soepel te noemen. 15 FPS is niet echt soepel. Zeker met GTA IV is 30 FPS toch wel een must.

Ik zou nog lekker een mandje wachten en dan een Q8200 kopen met een mooie kaart erbij. Het is sonde om nu een Pentium te kopen, en dan over een maand een Core 2 Quad. Wacht dan wat langer en investeer je geld in een 9800GT ofzo, die GTA IV op medium/high kan draaien.

OK goed idee :tu: bedankt :D

grtz

Link to comment
Delen op andere websites

Dit zijn mijn specs:

Processor/type

CQ60-310ED: AMD Athlon™ X2 dual-core processor voor notebook pc's QL-64

• 2,10 GHz, Level 2 cache 1 MB

CQ60-300SD / CQ60-300ED: AMD Sempron™ processor voor notebook pc's SI-42

• 2,10 GHz, 512 Kb Level 2 cache

Geïnstalleerd besturingssysteem

Legitieme Windows Vista® Home Basic met Service Pack 1 (32-bits)

Standaard geheugen

CQ60-300SD / CQ60-300ED: 2048 MB

CQ60-310ED: 4096 MB

Geheugenlayout

CQ60-300SD / CQ60-300ED: (2 x 1024 MB)

CQ60-310ED: (2 x 2048 MB)

Maximum geheugen

Ondersteunt tot 4 GB DDR2-geheugen

Geheugenkaartlezer

5-in-1 geïntegreerde digitale medialezer voor Secure Digital kaarten, MultiMedia kaarten, Memory Stick, Memory Stick Pro of xD Picture kaarten

Modem

High speed 56K modem

Netwerkinterface

Geïntegreerde Ethernet 10/100BT netwerkinterface

Draadloze technologie

802.11b/g WLAN

Externe I/O-poorten

3 USB 2.0, 1 HDMI-connector, 1 VGA-poort, 1 RJ45 Ethernet-connector, 1 RJ11 modemconnector, 1 hoofdtelefoonuitgang, 1 microfooningang

Schermformaat

15,6-inch diagonaal high-definition HP BrightView scherm

Weergaveresolutie

1366 x 768

Naam grafisch subsysteem

NVIDIA GeForce 8200M

Video RAM

CQ60-310ED: Totaal tot 1407 MB videogeheugen beschikbaar

CQ60-300SD / CQ60-300ED: Totaal tot 895 MB videogeheugen beschikbaar

PS: het is een Compaq Preasario CQ60-300ED

Bewerkt: door GTA-TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Moet ik nou iets downloaden of kan ik in het spel die dingen gewoon veranderen??? Ik hoop toch echt dat hij het doet want ik heb hem al gekocht en ze zeiden dat ik het spel niet meer MOCHT ruilen! Ik heb 30 euro uitgegeven voor een spel die het voor mijn gevoel toch moet en zal doen!!! :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...