Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb laatst een mod gedownload voor GTA SA, de Camaro Iroc die de buffalo vervangt. Een vriend van mij wilde hiervoor een nieuwe paintjob maken van die reclame van de Fly Guy. Dus wij IMG Tool en TXD Workshop downloaden enzo. Keurig in gta3.img de buffalo2.txd ge-extract (dat was een van de paintjobs die er, bij de mod, als bij zat) In TXD Workshop geëxporteerd naar .BMP. In Paint helemaal aangepast, maar alles keurig binnen de lijntjes en hetzelfde formaat behouden enzo. Dus weer geïmporteerd in TXD Workshop, TXD van gemaakt (en naam aangepast tot buffalo4.txd om paintjob 2 niet kwijt te raken) en met behulp van IMG Tool weer in GTA3.img gezet. Voor zover ik weet heb ik nog geen fouten gemaakt. Als ik dan met de buffalo/Camaro naar transfender ga om een paintjob te kopen staat ie er ook tussen. Ik helemaal blij: het lukte!

Nee dus, ik kon de paintjob wel kopen alleen zag ik er niks van, hij hield de gewone buffalo.txd leek het wel. Mijn vraag dus: wat doe ik fout? Moet ik ook nog dingen veranderen aan de buffalo.dff? Zo ja, zijn er ook nog gratis versies van 3D programmas? 3DSMax Trial werkte niet :? en Zmodeler kon niet importeren :? Nu probeer ik het met Gmax, alleen krijg ik maar geen registratiecode opgestuurd (en toch al 4× geprobeerd :S)

Heb al een heleboel tutorials en fora bekeken, maar ik kan echt niet vinden wat ik fout doe

HELP! :clown:

alvast bedankt

Geplaatst:
Ik heb laatst een mod gedownload voor GTA SA, de Camaro Iroc die de buffalo vervangt. Een vriend van mij wilde hiervoor een nieuwe paintjob maken van die reclame van de Fly Guy. Dus wij IMG Tool en TXD Workshop downloaden enzo. Keurig in gta3.img de buffalo2.txd ge-extract (dat was een van de paintjobs die er, bij de mod, als bij zat) In TXD Workshop geëxporteerd naar .BMP. In Paint helemaal aangepast, maar alles keurig binnen de lijntjes en hetzelfde formaat behouden enzo. Dus weer geïmporteerd in TXD Workshop, TXD van gemaakt (en naam aangepast tot buffalo4.txd om paintjob 2 niet kwijt te raken) en met behulp van IMG Tool weer in GTA3.img gezet. Voor zover ik weet heb ik nog geen fouten gemaakt. Als ik dan met de buffalo/Camaro naar transfender ga om een paintjob te kopen staat ie er ook tussen. Ik helemaal blij: het lukte!

Nee dus, ik kon de paintjob wel kopen alleen zag ik er niks van, hij hield de gewone buffalo.txd leek het wel. Mijn vraag dus: wat doe ik fout? Moet ik ook nog dingen veranderen aan de buffalo.dff? Zo ja, zijn er ook nog gratis versies van 3D programmas? 3DSMax Trial werkte niet :? en Zmodeler kon niet importeren :? Nu probeer ik het met Gmax, alleen krijg ik maar geen registratiecode opgestuurd (en toch al 4× geprobeerd :S)

Heb al een heleboel tutorials en fora bekeken, maar ik kan echt niet vinden wat ik fout doe

HELP! :clown:

alvast bedankt

Aan de dff moet je niks veranderen als de auto voor paintjobs gemaakt is.

Je moet idd exporteren maar dan naar png en vervolgens met photoshop bewerken naar je zin.

Dan weer opslaan als png vanuit photoshop en importeren in de TXD.

Dan compress all image en rechts onder letten dat hij op GTA san andreas staat.

Ook zorgen dat uw naam van uw afbeelding correct is anders kan de dff hem niet vinden.

Dan saven en hij zou moeten werken. :dans:

Geplaatst: (bewerkt)

.BMP werkte toch ook gewoon? Volgens al die tutorials in ieder geval wel. Het kwam er alleen op neer dat de kwaliteit wat minder zou zijn, doordat de kwaliteit van Paint gewoon simpelweg wat slechter is. Maar het werkte volgens mij wel... bij anderen dan

EDIT: rechtsonderin staat trouwens geen GTA San Andreas tussen, heb ik verkeerde versie of zo:?

EDIT: nieuwe versie gedownload, onderin staat idd SAN ANDREAS nu, ik zal eens kijken of het werkt

EDIT: nog een keer geprobeerd met .PNG en warempel, hij werkt gewoon. Heel erg bedankt

Dit topic kan gesloten worden! (voor zover dat kan , ben net nieuw, dus geen idee eigenlijk)

Bewerkt: door K.O.

Ten eerste welkom op het forum,

dan,

Gaan we over photoshop praten als het al is gelukt met paint xD

Ok alles heb je goed gedaan maar er is iets fout gegaan wat jij niet wist :)

dus.

Een auto heeft meestal 3 paintjobs.

in de dff staan er dus ook 3 dummys voor elke paintjob 1 dummy.

Jij hebt het bmp bestandje en de *.txd naar buffalo 4 hernoemd dat is helemaal goed alleen kan het spel die niet laden omdat er daarvoor geen dummy is.

dus het makkelijkste is om gewoon de paintjob die jij het lelijkst vindt te vervangen.

Let op dat alle namen kloppen.

Buffalo2.txd (voorbeeld heeft een textuur van binnen die het zelfde heet (geloof ik)

Maargoed als je dus de paintjob die je gaat veranderen eerst nog exporteerd zodat je hem later kan terug zetten (backup)

Dan kun je je zelf gemaakte paintjob erin plaatsen zonder gta sa te herinstalleren.

Veel geluk, :bier:

Grats,Gybrus

Bewerkt: door Dhr.Gybrus
Ten eerste welkom op het forum,

dan,

Gaan we over photoshop praten als het al is gelukt met paint xD

Ok alles heb je goed gedaan maar er is iets fout gegaan wat jij niet wist :)

dus.

Een auto heeft meestal 3 paintjobs.

in de dff staan er dus ook 3 dummys voor elke paintjob 1 dummy.

Jij hebt het bmp bestandje en de *.txd naar buffalo 4 hernoemd dat is helemaal goed alleen kan het spel die niet laden omdat er daarvoor geen dummy is.

dus het makkelijkste is om gewoon de paintjob die jij het lelijkst vindt te vervangen.

Let op dat alle namen kloppen.

Buffalo2.txd (voorbeeld heeft een textuur van binnen die het zelfde heet (geloof ik)

Maargoed als je dus de paintjob die je gaat veranderen eerst nog exporteerd zodat je hem later kan terug zetten (backup)

Dan kun je je zelf gemaakte paintjob erin plaatsen zonder gta sa te herinstalleren.

Veel geluk, :bier:

Grats,Gybrus

Nee hoor, niks over dummy's, het is nu gelukt en ik kan er gewoon in rijden en het is gewoon een 4e paintjob, blijkbaar op dezelfde interior dummy ofzo, weetikveel

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:

wss omdat jij hem gecompresseerd heb dan is de alpha automatisch op wit dacht ik

en jij hebt geimporteerd dan kan het zwarte alpha, dat zorgt voor niks te zien ingame als resultaat, dusja

Geplaatst:
wss omdat jij hem gecompresseerd heb dan is de alpha automatisch op wit dacht ik

en jij hebt geimporteerd dan kan het zwarte alpha, dat zorgt voor niks te zien ingame als resultaat, dusja

niet echt, hij stond al op 'compressed' en er is geen alpha bij een paintjob...

Nou bedankt gasten, dit is allemaal gelukt en zo (volgens mij lag het toch echt aan de .PNG toen ik dat probeerde werkte het opeens wel...)

Maareh, aansluitend op dit topic; ik ben vastgelopen op een nieuw probleem.

Weet iemand of er een coderegel is in een van de .DAT bestanden of zo die bepaald dat er maar maximaal 4 paintjobs per auto mogelijk zijn? Zo ja, waar kan ik dat vinden?

M'n flyguy paintjob staat er nu in, maar nu heeft mn maat voor dezelfde wagen (Camaro Iroc-Z annex Buffalo) een nieuwe paintjob gemaakt van de Adrenalini Brothers (kinderachtige serie op nickelodeon, enfin) en dat lukte hem niet echt. We hebben precies dezelfde procedure gevolgd zoals bij de FlyGuy-paintjob, zodat het wel zou moeten werken, alleen als ik nu een transfender binnenrijdt, kan ik niet eens kiezen uit Paintjob 5, want het loopt hier maar van 1 tm 4. Dat terwijl ik toch zeker weet dat het zou moeten werken...

Is er misschien iemand die dit zou kunnen bevesitgen/onkrachten/oplossen ???

>>> Door Dutchy3010: Dubbelpost samengevoegd. ;)<<<

Geplaatst:
Nou bedankt gasten, dit is allemaal gelukt en zo (volgens mij lag het toch echt aan de .PNG toen ik dat probeerde werkte het opeens wel...)

Maareh, aansluitend op dit topic; ik ben vastgelopen op een nieuw probleem.

Weet iemand of er een coderegel is in een van de .DAT bestanden of zo die bepaald dat er maar maximaal 4 paintjobs per auto mogelijk zijn? Zo ja, waar kan ik dat vinden?

M'n flyguy paintjob staat er nu in, maar nu heeft mn maat voor dezelfde wagen (Camaro Iroc-Z annex Buffalo) een nieuwe paintjob gemaakt van de Adrenalini Brothers (kinderachtige serie op nickelodeon, enfin) en dat lukte hem niet echt. We hebben precies dezelfde procedure gevolgd zoals bij de FlyGuy-paintjob, zodat het wel zou moeten werken, alleen als ik nu een transfender binnenrijdt, kan ik niet eens kiezen uit Paintjob 5, want het loopt hier maar van 1 tm 4. Dat terwijl ik toch zeker weet dat het zou moeten werken...

Is er misschien iemand die dit zou kunnen bevesitgen/onkrachten/oplossen ???

Nope voor zo ver ik weet zijn het er helaas maximum 4.

Daarom dat er ook altijd paintjobset per 4 bij de betere modellen zit.

Zoals bij de lancer EVO en zo

Geplaatst:

Maar als er een maximum is van 4, dan moet dat toch ergens bepaald zijn in de programmeercode. Weet er iemand misschien waar precies?

Geplaatst:

Maar als er een maximum is van 4, dan moet dat toch ergens bepaald zijn in de programmeercode. Weet er iemand misschien waar precies?

Mja lijkt me toch weinig waarschijnlijk.

Als je de EVO en de BD9 bekijkt zijn het toch top modders.

Dan zouden zij het toch moeten weten.

Niet :cab:

Geplaatst:

Hoezo weinig waarschijnlijk? Als er inderdaad een maximum gesteld is, dan MOET dat wel érgens in de programmeercode staan. Zo werkt het nou eenmaal bij programmeren. Het kan dan misschien verborgen zijn in een of ander klein bestandje, maar ik dacht dat GTA:SA onderhand toch vrijwel helemaal gehackt was? Daarom vraag ik dus óf er misschien iemand weet waar het staat...

Hoezo weinig waarschijnlijk? Als er inderdaad een maximum gesteld is, dan MOET dat wel érgens in de programmeercode staan. Zo werkt het nou eenmaal bij programmeren. Het kan dan misschien verborgen zijn in een of ander klein bestandje, maar ik dacht dat GTA:SA onderhand toch vrijwel helemaal gehackt was? Daarom vraag ik dus óf er misschien iemand weet waar het staat...

Idd niks is onmogelijk he.

Maar wat ik bijna zeker ben is dat nog niemand het uit de bron wist te halen.

Gezien ik zelf ook paintjobs maak zou het me goed uitkomen.

Bewerkt: door Crowsoul
Geplaatst:

waarschijnlijk is het omdat dit zulke dingen hardcodec is in de gta_sa.exe dus valt niet echt te modden ermee

Geplaatst:

ja inderdaad, als iets hardcoded is, kun je er gewoon weinig mee. net als bijvoorbeeld de plaatsing van zwaailichten op politieauto's, die is ook hadcoded, kan je niet veranderen.

Dhr.Gybrus, wat bedoel je precies met paintjob dummies? je hebt toch in de dff gewoon het automodel, en als er pantjobs op kunnen heet de main body texture remapautonaambody, en verder niks?

Geplaatst:

Okee, bedankt allemaal.

Dan ziet het er naar uit dat ik het maar op een maximum van 4 houdt en ik gewoon verschillende auto's ga gebruiken.

Is het trouwens mogelijk om een auto die normaal geen paintjobs heeft, toch paintjobs te geven? Gaat dit automatisch of moet je nog een bestand aanpassen om dit mogelijk te maken?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...