Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
  K.O. zei:
Okee, bedankt allemaal.

Dan ziet het er naar uit dat ik het maar op een maximum van 4 houdt en ik gewoon verschillende auto's ga gebruiken.

Is het trouwens mogelijk om een auto die normaal geen paintjobs heeft, toch paintjobs te geven? Gaat dit automatisch of moet je nog een bestand aanpassen om dit mogelijk te maken?

Ik heb al paintjob wagens in de plaats van niet paintjob wagens gezet.

Werkte perfect.

Gewoon ........1.TXD, ........2.TXD, ........3.TXD en ........4.TXD toe gevoegd en hij herkende ze meteen.

Dhr.Gybrus het remapautonaambody verhaal boeit me wel :eten:

Bewerkt: door Crowsoul

Ideetje, ik geloof dat er ergens in de Sa folder een bestandje zit als "carmods. *huppeldepup :puh:*"(weet niet meer wat voor formaat) Gevonden, In de Data folder staat een bestand genaamd "carmods.dat" Ik denk dat daar ook staat van bijvoorbeeld, hoe de aangepaste bumper op de auto body moet aansluiten.Oehh.. eej cool :puh: Je kan daarin bijvoorbeeld aanpassen wat je op een auto kan zetten en wat niet, dus je kan bijvoorbeeld het zo maken dat je op de Admiral een bumper kan zetten enzo :puh:

Misschien dat je daar is in kan zoeken. Laat maar.... Ik heb gezocht naar het cijfer 4, en hij kan alleen maar iets over wielen en over de bf400 vinden(geen idee waarom/wat, maar er zal wel een reden zijn dat die motors in dat file'tje genoemd worden..)..

Dus dit is best wel een nutteloze post i.v.m. dit topic, maarja, dat kon ik van te voren ook niet weten dat mijn idee niet klopte :puh:

Ook benk ik het voledig met je eens dat als er een maximum van 4 paintjobs is, dat dat dan ergens bepaald MOET zijn, het spel kan niet zelf denken(in princiepe) en een maximum zetten! (en met niet zelf denken bedoel ik dus dat hij zulke dingen niet automatisch kan bepalen)

Het zal idd ergens hardcoded zitten, ik heb net zelf even een beetje gezocht in de mappen, maar ik kan niks vinden. Misschien in een van de scripts(die files met namen die beginnen met d3dx...) in de gewone main folder waar de exe staat, maar daar heb ik totaal geen verstand van!

Bewerkt: door Mythbuster

bedankt voor het kijken Mythbuster :klap: (leuk programma trouwens he)

maareh, in carmods.dat, wat moet ik dan toevoegen om het mogelijk te maken om paintjobs toe te voegen?

bij een aantal auto's waarbij het wel mogelijk is om paintjobs te maken (die staan in een aparte "alinea") staat

elegy, exh_a_l, exh_c_l, fbmp_a_l, fbmp_c_l, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rbmp_a_l, rbmp_c_l, rf_a_l, rf_c_l, spl_a_l_b, spl_c_l_b, wg_l_a_l, wg_l_c_l
flash, exh_a_f, exh_c_f, fbmp_a_f, fbmp_c_f, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rbmp_a_f, rbmp_c_f, rf_a_f, rf_c_f, spl_a_f_r, spl_c_f_r, wg_l_a_f, wg_l_c_f
jester, exh_a_j, exh_c_j, fbmp_a_j, fbmp_c_j, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rbmp_a_j, rbmp_c_j, spl_a_j_b, spl_c_j_b, rf_a_j, rf_c_j, wg_l_a_j, wg_l_c_j, nto_b_s
stratum, exh_a_st, exh_c_st, fbmp_a_st, fbmp_c_st, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rbmp_a_st, rbmp_c_st, rf_a_st, rf_c_st, spl_a_st_r, spl_c_st_r, wg_l_a_st, wg_l_c_st
sultan, exh_a_s, exh_c_s, fbmp_a_s, fbmp_c_s, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rbmp_a_s, rbmp_c_s, rf_a_s, rf_c_s, spl_a_s_b, spl_c_s_b, wg_l_a_s, wg_l_c_s
uranus, exh_a_u, exh_c_u, fbmp_a_u, fbmp_c_u, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rbmp_a_u, rbmp_c_u, rf_a_u, rf_c_u, spl_a_u_b, spl_c_u_b, wg_l_a_u, wg_l_c_u

en bij een aatal zónder paintjob

voodoo, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw
walton, bnt_b_sc_l, bnt_b_sc_m, bnt_b_sc_p_l, exh_b_l, exh_b_m, exh_b_s, lgt_b_rspt, lgt_b_sspt, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw
washing, exh_b_l, exh_b_m, exh_b_t, exh_b_ts, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, spl_b_bar_l, spl_b_bbb_m, spl_b_bbr_m, spl_b_mar_m
willard, bnt_b_sc_p_l, bnt_b_sc_p_m, exh_b_l, exh_b_t, exh_b_ts, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rf_b_sc_r, spl_b_bab_m, spl_b_bbb_m, spl_b_mab_m, wg_l_b_ssk
windsor, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw
zr350, exh_b_l, exh_b_m, exh_b_t, exh_b_ts, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rf_b_sc_r, wg_l_b_ssk

wat moet ik dus doen om het mogelijk te maken andere autos paintjobs te geven???

oh en nog iets, in carmods.dat staan ook de FCR, NRG, PCJ en BF met verschillende mogelijke mods. Er staat aleen een # aan het begin van de regel. (volgens mij een soort van commentaarfunctie net als // bij veel andere programmeertalen) Als ik deze weghaal in de hoop motoren te kunnen modden, werkt het spel niet meer. Is er ook iets waardoor ik deze (waarschijnlijk later weggehaalde) functie er weer in kan zetten?

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:

Ik heb die Transfender mod gedownload ja en de bestandjes eens bekeken. Blijkbaar hoef je de nametags van alle auto's alleen maar in het rijtje te zetten om ze te kunnen tunen. Het aantal tune-mogelijkheden blijft echter bescheiden...

K.O. zei:
elegy, exh_a_l, exh_c_l, fbmp_a_l, fbmp_c_l, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rbmp_a_l, rbmp_c_l, rf_a_l, rf_c_l, spl_a_l_b, spl_c_l_b, wg_l_a_l, wg_l_c_l
flash, exh_a_f, exh_c_f, fbmp_a_f, fbmp_c_f, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rbmp_a_f, rbmp_c_f, rf_a_f, rf_c_f, spl_a_f_r, spl_c_f_r, wg_l_a_f, wg_l_c_f
jester, exh_a_j, exh_c_j, fbmp_a_j, fbmp_c_j, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rbmp_a_j, rbmp_c_j, spl_a_j_b, spl_c_j_b, rf_a_j, rf_c_j, wg_l_a_j, wg_l_c_j, nto_b_s
stratum, exh_a_st, exh_c_st, fbmp_a_st, fbmp_c_st, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rbmp_a_st, rbmp_c_st, rf_a_st, rf_c_st, spl_a_st_r, spl_c_st_r, wg_l_a_st, wg_l_c_st
sultan, exh_a_s, exh_c_s, fbmp_a_s, fbmp_c_s, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rbmp_a_s, rbmp_c_s, rf_a_s, rf_c_s, spl_a_s_b, spl_c_s_b, wg_l_a_s, wg_l_c_s
uranus, exh_a_u, exh_c_u, fbmp_a_u, fbmp_c_u, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rbmp_a_u, rbmp_c_u, rf_a_u, rf_c_u, spl_a_u_b, spl_c_u_b, wg_l_a_u, wg_l_c_u

en bij een aatal zónder paintjob

voodoo, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw
walton, bnt_b_sc_l, bnt_b_sc_m, bnt_b_sc_p_l, exh_b_l, exh_b_m, exh_b_s, lgt_b_rspt, lgt_b_sspt, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw
washing, exh_b_l, exh_b_m, exh_b_t, exh_b_ts, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, spl_b_bar_l, spl_b_bbb_m, spl_b_bbr_m, spl_b_mar_m
willard, bnt_b_sc_p_l, bnt_b_sc_p_m, exh_b_l, exh_b_t, exh_b_ts, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rf_b_sc_r, spl_b_bab_m, spl_b_bbb_m, spl_b_mab_m, wg_l_b_ssk
windsor, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw
zr350, exh_b_l, exh_b_m, exh_b_t, exh_b_ts, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw, rf_b_sc_r, wg_l_b_ssk

Wat ik denk:

exh_x_l is uitlaat(de x kan a, b of c zijn)

fbmp is voorbumper,

rbmp achterbumper,

nto_b_x is nitro(x kan l, s of tw zijn, tw zal wel two zijn, s zal wel single zijn, l weet ik niet zeker),

rf_x_l is iets van right front, lijkt mij.. Kan zo gauw niet bedenken wat ze daarmee bedoelen,

wg_l_x_l is "wing" (zo'n vleugeltje aan de onderkant.., de x is a, b of c, (a en c soorten zijn van street racers, de b is voor normale auto's, en waarschijnlijk weer 2 andere(d en c) voor low rider)

Nou vraag ik me af wat spl is, Ik zou eens met een Washington(daarbij staat het 4 keer) een transfender in gaan, en kijken of er iets is waar je 4 soorten van kan krijgen... Ik betwijfel of het iets met de paintjob is, want er staat maar 2 keer spl bij de Elegy, en ik weet dat de Elegy 3 paintjobs heeft!

Ik denk eerlijk gezegt dat de wielen én paintjob tune mogelijkheden ergens hard coded zitten, (verstopt in een ander scriptje, misschien ook iets in de data folder.. ), dit denk ik omdat je bij alle auto's die je kan tunen, ongeveer 10 wielen(ofzo) kan krijgen, en er geen dingen 10 keer bij staan in deze code. (zoiets als "wheel_l_a" ofzo, en dan de a dan a t/m j) Ik zou wel eens willen kijken wat er gebeurt als je bumpers van loco low bij de street racers mogelijk maakt(of visa versa), dit zou wel eens je spel kunnen laten crashen, of het werkt gewoon(dat zou vet zijn!)

Bewerkt: door Mythbuster

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...