Gangsta Geplaatst: 5 maart 2007 Rapport Geplaatst: 5 maart 2007 Beste, We hebben steeds hier meer problemen in huis, eerst is onze PC kapot, nu weer dit: Wij hebben 2 weken geleden een router gekocht en geïnstalleerd, wij maken gebruik van 2 computers. Als wij nu een computer openen, hebben we internet. Maar als we de 2e computer openen, hebben we daar geen internet. Dus de 1e PC heeft wel internet en de 2e niet. Er komt hier een systeem fout: Er is een IP-Adresconflict met een andere systeem op het netwerk gevonden. Ik zat te denken dat de 2 IP's hetzelfde zijn dus dat er een botsing uitkomt ofzo. Weet iemand een oplossing aub? A.U.B. Ik heb dringend hulp nodig! Reageren
Preddy Geplaatst: 5 maart 2007 Rapport Geplaatst: 5 maart 2007 IP conflicten komen meestal voor omdat er minimaal één computer een vast IP is toegewezen. Dit is redelijk eenvoudig op te lossen, je hebt drie mogelijkheden: - Beide computers een vast IP geven - Beide computers door de router een IP laten geven - Een computer een vast IP geven dat nooit door de router zelf kan worden gegeven. Dit doe je als volgt: Eerst ga je naar Start > Uitvoeren en tik daar cmd in. Druk op enter. Je krijgt nu een opdrachtenprompt, iets vergelijkbaars met het oude MS-Dos. Zodra je kan, type je daar ipconfig in en drukt weer op enter. Zoek dan naar het volgende gegevens: Houd dat schermpje even open. Dubbelklik nu op het icoontje van je internetverbinding die in het balkje met de tijd staat van Windows.Ga vervolgens naar eigenschappen: Scroll naar TCP/IP en druk ook daar op eigenschappen. Je ziet dan wederom een scherm verschijnen, die er mogelijk zo uit ziet: Dit is wanneer er niets ingevuld is, wanneer er wel wat staat kom ik zo op. Druk op Het volgende IP-adres gebruiken en pak de opdrachtenprompt schermpje er weer bij. Vul alles in met behulp van de gegevens die je daar ziet, alleen verander het laatste getal van je IP adres in een groter getal. Bij mij is het 192.168.1.6, ik zou dat veranderen naar bijvoorbeeld 192.168.1.10. Dit valt nog binnen de perken van de router, maar ik weet dat de router dit IP nooit uit zal geven, omdat ik niet zoveel computers thuis heb staan (10). Druk dan op OK, misschien moet je je PC nog opnieuw opstarten maar dat weet ik niet zeker. Wanneer er wel al iets staat, dan moet je even het IP adres veranderen, net zoals hierboven al is gezegd. Volgens mij moet het het dan gewoon doen, het IP conflict moet in ieder geval verdwenen zijn. Reageren
Gangsta Geplaatst: 5 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2007 Ik wil jou bedanken voor de super uitleg, ik ga dit morgen proberen. Dank je wel. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.