Jump to content

Windows detecteerd een netwergroep wel maar komt er niet in.

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey mensen,

Ik heb (alweer) een netwerk vraag.

Het is niet voor mijzelf maar om mijn pa te helpen.

Hij heeft een werkgroep met daarin 2 computers waartussen regelmatig bestanden gestuurd moeten worden e.d.

Nu is het probleem als volgt; Op de 1e PC kan ik in de werkgroep kijken, Ik zie de beide PC's staan ik zie daar ook de gedeelde mappen van PC2 en kan ook in de gedeelde mappen van PC2 komen. Daar werkt alles dus. Maar op PC2 kan ik de werkgroep niet openen. Als ik de werkgroep wil openen krijg ik de foutmelding;

<werkgroepnaam> is niet toegankenlijk. U hebt mugenlijk niet de juiste machtigingen. Neem contact op met de serverbeheerder over machtigingen.

Kan het netwerkpad niet vinden.

Dat is de foutmelding, hij kan het netwerkpad dus niet vinden terwijl beide computer's aanstaan en beide aangesloten zijn. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Alvast heel erg bedankt!

Gratz,

Boris H.

Geplaatst:

Je kunt proberen of dit werkt, ik werk op dit moment even op een computer met Windows 98, dus als jullie XP gebruiken kunnen de stappen of screens wat afwijken. Als ik weer op de Windows XP computer zit, kijk ik of het allemaal klopt.

Ga op PC1 naar Mijn netwerklocaties en klik op de computer naam van PC1.

screen1bg9.png

Je ziet daar de gedeelde documenten op PC1 staan.

screen2zb7.png

Ga naar de echte locatie van de eerste map. (In het voorbeeld "corrie").

Klik met je rechtermuis op die map. (In het voorbeeld staat "corrie" op het bureaublad, dus klikken we met de rechtermuisknop op de map op het bureaublad)

Kies Eigenschappen.

screen3zr4.png

Ga naar het tabblad Delen en controleer of daar alles gedeeld staat etc..

Controleer ook of er maximaal 8 tekens bij share naam staat en geen verboden tekens of spaties.

(Sorry voor Engels plaatje, maar het moet maar)

screen4ny7.png

Ga nu naar het tabblad Beveiliging.

Kijk daar of bij elke groep (vooral bij Iedereen en Gebruikers) of alles aangevinkt staat op Toestaan (allow).

(Weer sorry voor Engels plaatje)

screen5uf0.png

Doe dit nu voor alle mappen die gedeeld op PC1 staan.

Test nu eens of het werkt.

Als het niet werkt, dan ga ik even op de XP computer kijken of het allemaal wel klopt.

Of je doet deze stappen ook op PC2.

Hopelijk werkt het!

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

Hartelijk bedankt maar het werkt niet. Het probleem is dat PC2 helemaal geen andere computers ziet. Ik kan niet eens een werkgroep openen. Als ik een werkgroep wil openen krijg ik een foutmelding en de enige computer die ik kan zie is die computer zelf. Hij ziet de andere computers dus niet terwijl andere computers hem wel zien?

Wie weet wat ik kan doen?

Gratz,

Boris H.

Geplaatst: (bewerkt)

Helaas, maar ik ben gevorderd. Eerst werkte alles op PC1 en op PC2 kon ik niet eens de werkgroep openen.

Nu heb ik een nieuwe werkgroep gemaakt en op PC1 werkt alles nog steeds prima en op PC2 kan ik de werkgroep openen. In de werkgroep kan ik PC1 en PC2 zien. PC2(hemzelf) kan ik openen maar als ik PC1 wil openen geeft hij aan dat ik niet gemachtigd ben en dat hij het netwerkpad niet kan vinden.

Wat is het probleem?

Boris H.

P.S. Flitskikker, fijn dat je me zo goed helpt :klap: .

edit: Ik heb ondertussen het probleem opgelost! Het beveiligingsprogramma MC Afee blokkeerde de hele boel!

Bewerkt: door Boris H.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...