Jump to content

Dell Dimension E521 geconfigureerd

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik heb op de site van dell gekeken en een computer gezien. Deze heb ik geconfigureerd, alleen weet ik niet of het een goede pc is. Het gaat om de Dell Dimension E521. Specificaties (uitgebreid):

Processor: AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core processor 5600+

Besturingssysteem: Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands

Geheugen: 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz [2x1024] Memory

Harde schijf: 320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache

Optische stations: 16 X DVD +/- RW Drive

Grafische kaart: 256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro grafische kaart

Geluidskaart: Geïntegreerde 7.1-kanaals high-definition audio

Specifcaties (minder uitgebreid):

Processor: AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core processor 5600+

Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium

Geheugen: 2048MB DDR2

Harde schijf: 320 GB

Grafische kaart: 256 MB ATI Radeon X1300 Pro

Ik heb het idee dat mijn budget niet al te groot is (€775,-). maar als je wat op te merken hebt of een beter computer weet voor ongeveer €775,- zegt dat dan gerust :)

Alvast (super) bedankt

D-game

Geplaatst: (bewerkt)

Lijkt me een ideale pc voor om en bij de 750 euro. Als het mogelijk is en in je budget past, zou ik toch voor een intel core 2 duo kiezen in plaats van AMD.

EDIT:Toen ik keek naar je configuratie op de site van dell, zag ik dat er geen intel beschikbaar voor je configuratie... Je neemt dan best de beste processor (5600+), wat je ook gedaan hebt.

Ideale keuze dus...

Bewerkt: door Blu3ice
Geplaatst:

Ok ik heb een andere model gekozen Dell Dimension E520. Daar kan je wel intel core 2 duo in zetten. Ik denk dat ik voor deze ga tenzij hij slechter is. Hij is iniedergeval 50 euro goedkoper :). Specificaties:

Processor: Intel® Viiv™ Core™2 Duo E6300 Processor (1,86 GHz, 1.066 MHz, 2 MB)

Werkgeheugen: 2048 MB DDR2

Hardeschijf: 320 GB

Grafische kaart: 256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro grafische kaart

Geluidskaarten: Mogelijkheid tot geïntegreerde audio met Dolby Digital 7.1

Is deze beter? Eigenlijk hetzelfde alleen de processor is anders.

M.v.g.

D-game

Geplaatst:

Niet slecht hoor..

Maar ik zou als ik jou was een wat kleinere harde schijf nemen (goedkoper), en wat meer uitgeven aan je grafische kaart. Je kan het beste een grafische kaart uitzoeken met 256mb DDR3 geheugen. DDR3 geheugen is vele malen sneller dan DDR2. Kom je ongeveer op dezelfde prijs uit als je nu zit.

Voor de rest een knap systeem hoor, goede CPU, Geheugen ok, :tu:

Geplaatst:

Nou het probleem is, dat staat er niet tussen in die lijst :( 320 GB is de kleinste schijf. En een betere grafische kaart met DDR3 zit er ook niet tussen :|

Geplaatst:

Die bovenste heb ik net precies zo besteld, maar dat kost echt wel meer dan €750. Ik heb er een 20,1" Ultrasharp scherm, een DVD brander en een 13-in-1 mediakaartlezer bij voor €1273,30 (inlc. BTW + verzending). Nou weet ik dat dat dit alles wat duurder is dan met die standaard 19" en zonder de rest, maar dan is het nog steeds ruim €1000. Als je echt deze pc wilt, zal je toch echt de specificaties wat omlaag moeten halen.

Geplaatst:

Hou er met Dell computers trouwens wel rekening mee dat de systemen vaak uitsluitend werken met door Dell geselecteerde onderdelen. Dat betekent dat je vaak niet zomaar bijvoorbeeld even in de aanbieding ergens geheugen kan kopen en dat in sommige gevallen ook randapparatuur niet op het systeem past. Je valt dan in de (te dure) onderdelen van Dell zelf. Die je vervolgens alleen per Internet kan bestellen met 6 weken levertijd. Als je echter 100% zeker weet dat het systeem wat je nu koopt de komende 3 jaar ongewijzigd mee kan gaan is het een goede keuze :klap:

Geplaatst:
Die bovenste heb ik net precies zo besteld, maar dat kost echt wel meer dan €750. Ik heb er een 20,1" Ultrasharp scherm, een DVD brander en een 13-in-1 mediakaartlezer bij voor €1273,30 (inlc. BTW + verzending). Nou weet ik dat dat dit alles wat duurder is dan met die standaard 19" en zonder de rest, maar dan is het nog steeds ruim €1000. Als je echt deze pc wilt, zal je toch echt de specificaties wat omlaag moeten halen.

Bij die PC zijn er een aantal varianten, waarbij eentje standaard zonder Monitor en extra'tjes zit. Wanneer ik daar de onderdelen selecteer welke de TS opsomt, dan kom je wel degelijk op een bedrag van €775 uit. Daarbij moet dan wel nog de verzendkosten opgeteld worden. Het verschil tussen die jij hebt besteld en deze zit hem dus vooral in het ontbreken van een monitor.

Geplaatst:

1 vraagje die core 2 duo kaart is 1.86 GHz, is dat een 'groot' probleem om games te spelen? Wil minimaal battlefield2 erop kunnen draaien, maar ik weet niet of dat GHz nog belangrijk is om games te kunnen spelen.

1 vraagje die core 2 duo kaart is 1.86 GHz, is dat een 'groot' probleem om games te spelen? Wil minimaal battlefield2 erop kunnen draaien, maar ik weet niet of dat GHz nog belangrijk is om games te kunnen spelen.
Met die core 2 duo kan je wel nieuwe spellen spelen, maar de AMD Athlon 64 X2 5600+ is beter geschikt (.94GHz sneller (2,8GHz), 2x zo snelle front side bus (2000MHz). Voor de rest zijn ze ongeveer hetzelfde. Als ik jou was zou ik dus de 5600+ nemen (heb ik zelf ook gedaan).

Die grafische kaart kan je trouwens altijd nog vervangen als je em echt niet goed genoeg vind.

>HIER< vind je een review over dit systeem (wel met andere specificaties).

Als je em zou bestellen is het wel aan te raden om dell op te bellen. Dan krijg je namelijk een account manager aangewezen die je altijd meteen kan helpen. Je kan hem dan ook meteen vragen of je het beste een core 2 duo of een athlon X2 kan nemen. Met een account manager krijg je het ook veel sneller te horen als er iets niet goed mocht gaan.(ik weet niet helemaal zeker of dit voor consumenten ook zo is)

Je krijgt bij dell op je offerte ook een leveringsdatum. Dat is niet de echte datum. Ze zijn in het echt ruim een week sneller. Bij mij stond er 21 maart, maar het systeem is vandaag al verzonden, dus het wordt voor mij morgen avond of maandag/dinsdag.

EDIT: Als je een Intel Core 2 Duo neemt, zijn ze pas vanaf de E6600 qua prestaties beter. De E6600 is .4 GHz langzamer, maar heeft bijna dubbel zoveel cache (4 MB). Alles onder de E6600 heeft zelfs minder cache. De front side bus van de E6600 is de helft van de 5600+, dus eigenlijk zijn deze 2 qua prestaties ongeveer hetzelfde. De E6600 is wel een paar euro goedkoper, maar er moet ook een duurder moederbord bij. Daarom vind ik de 5600+ het meeste waar voor je geld.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Geplaatst:

ik heb maandag (6 maart 2007) telefonisch een E521 besteld. ik kreeg een offerte met de verwachte leverdatum (22 maart 2007)

maar in deze offerte stond geen klantnummer, is dat normaaal?

ik heb de pc dinsdagavond via online overschrijving betaald.

ik heb nu nog steeds geen mail van dell ontvangen met bevestiging van betaling.

kan het zo lang duren? want je zegt dat die bij jou een week vroeger was...

Processor: AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core processor 4600+ (2,4Gh)

Scherm: 22inch widescreen flat panel E228WFP

ik heb maandag (6 maart 2007) telefonisch een E521 besteld. ik kreeg een offerte met de verwachte leverdatum (22 maart 2007)

maar in deze offerte stond geen klantnummer, is dat normaaal?

ik heb de pc dinsdagavond via online overschrijving betaald.

ik heb nu nog steeds geen mail van dell ontvangen met bevestiging van betaling.

kan het zo lang duren? want je zegt dat die bij jou een week vroeger was...

Processor: AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core processor 4600+ (2,4Gh)

Scherm: 22inch widescreen flat panel E228WFP

Het kan bijna niet dat je geen klantnummer hebt gekregen. Het staat in het midden van die kolom op de 1e pagina van je offerte. Als er echt achter "Klantnummer:" niets staat, moet je wel even terugbellen, want dan is er echt iets fout gegaan.

Je krijgt je pc waarschijnlijk 8 dagen na de betaling thuisbezorgd (7-10 dagen).

Ik krijg de mijne morgen, dus als je (of iemand anders) dan nog iets wil weten van de pc of wil zien hoe de E521 er uitziet, kan je me een PM sturen. (ik heb wel andere specififcaties dan jij)

EDIT: Als je wil kan ik al mijn papieren op volgorde voor je scannen. Dan kan jij ze vergelijken met de jouwe en zien wat er mis is gegaan.

EDIT 2: Ik heb de mijne! Als je nog iets over de E521 wilt weten, kan je me PM'en.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Geplaatst:

Werkt vista snel op jouw geconfigureerde dell? Ken veel mensen die zeggen dat vista nogal sloom is :duh:

Werkt vista snel op jouw geconfigureerde dell? Ken veel mensen die zeggen dat vista nogal sloom is :duh:
Best wel snel. Als je bijvoorbeeld MS Word opstart moest ik bij een andere pc (XP MCE, 2.93 GHz, 512 MB RAM) wel iets van 10 seconde wachten. Nu gaat het binnen een seconde! Het opstarten duurt ongeveer even lang (die ander deed het ook al snel). Het werkt nu (nog) heel snel.

Ik heb de mijne met een AMD Athlon 64 X2 5600+, 2 GB RAM en Vista Home Premium. Als je er ook een scherm bij wil nemen is die 2007FPW zeer aan te raden :puh: (die heb ik). Het beeld is echt prachtig. Ik wilde eerst een grotere hebben (ook al kon ik het niet betalen), maar 20,1" is precies goed. Dit scherm is zelfs al zo groot dat ik het onhandig vind om vensters te maximaliseren.

Weet er trouwens iemand of GTA SA op Vista werkt?

>>> Door Preddy: Topic<<<

en of het ook op een resolutie van 1680x1050 te spelen is?

Bewerkt: door Preddy
  • 4 weken later...
Geplaatst:

Even een paar dingen die me opvielen aan dit topic/of wat ik even wilde zeggen:

• De prestaties van de processor zie je bijna nooit meer aan de kloksnelheid (GHZ), maar je moet naar benchmarks op internet zoeken, een C2D is altijd beter dan een Ahtlon X2, zeker een vergelijkbare versie.
  • Let ook op de geheugensnelheid
  • De grootte (aantal mb) van de videokaart geeft nooit de prestaties aan.
  • Dell is helemaal niet goedkoop.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...