Jump to content

Computer valt zomaar uit

Recommended Posts

Geplaatst:

Net was ik in WinAmp een paar muziek nummers aan het afspelen. Tussendoor was ik op Gtaforum en MSN bezig en opeens viel plots mijn PC uit en starte hij opnieuw op.

Wanneer ik mijn mobiele telefoon aan de PC koppel om spelletjes of muziek over te zetten en hem dan van de kabel af haal gebeurd er precies het hetzelfde, het hoort niet maar daar heb ik geen last van.

Toch vind ik het raar dat mijn PC net zomaar uitviel zonder aanleiding. Iemand een idee waar het door zou komen en misschien nog een aantal handige tips zodat het niet nogmaals gebeurd?

Tnx, Blink

Geplaatst:

Heel soms heb ik dit ook, dan ben ik wel bezig met MSN, liedjes beluisteren, spelletje spelen op het internet en dan nog wat andere dingen. Volgens mij komt dit omdat je processor dan tilt gaat slaan als hij niet zo snel is. Mijne is 1.8 ghz. Ik weet dit niet zeker, maar ik denk dat het met dit te maken heeft.

Geplaatst:

Het zou natuurlijk kunnen maar lijkt me sterk. Mijn processor is 3.2 GhZ dus goed genoeg om Winamp en MSN en Internet aan te kunnen.

Als dit toch het geval is zal ik wat rustiger aan moeten doen :engel:

Geplaatst:
Het zou natuurlijk kunnen maar lijkt me sterk. Mijn processor is 3.2 GhZ dus goed genoeg om Winamp en MSN en Internet aan te kunnen.

Bij mij zou het dat kunnen zijn, maar bij jou volgens mij niet. Een 3.2 Ghz processor zou die dingen toch samen moeten kunnen.

Geplaatst: (bewerkt)

Het kan een koelingsprobleem zijn, maar ook software matig zijn. Installeer eens SpeedFan(om het te downloaden moet je even op speedfan 4.32 drukken) , dan weet je wat de temperaturen in je pc-kast zijn. Als je deze even hier vermeld, dan kunnen wij het even beoordelen. :)

Bewerkt: door -Roy-
Geplaatst:

Ja, Speedfan even downloaden.

En even wat tips : Schroef een stuk van de computerkast weg.

Kan hij luchten.

Zet hem eerst op 70 graden de speedfan. Dan gaat hij namelijk piepen als de pc 70 graden is.

Save dan gelijk je spel. ofwat dan ook en sluit ff wat programma's af.

Nog een : als hij gaat piepen zet er een ventilator vlakbij neer. Deed ik ook altijd.

En het stopt na 2 min.

ik heb de compuerkast 2 weken open laten staan, En ik hoor geen speedfan piep en geen uitvallende pc

Geplaatst:

Je kunt ook het automatisch herstarten na zo'n crash uitzetten, zodat je kunt zien wat de oorzaak was. Om dit te doen doe je het volgende:

• Ga naar Configuratiescherm
  • Zet het Configuratiescherm op klassieke weergave
  • Open 'Systeem'
  • Ga naar het tabblad 'Geavanceerd'
  • Druk op 'Instellingen' in het kader 'Opstart- en herstartinstellingen
  • Vink in het kader 'Systeemfouten' het vakje voor 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uit
  • Druk op 'OK'
  • Druk nog een keer op 'OK'

Mocht je nog eens zo'n crash krijgen, dan krijg je een blauw scherm met informatie over de crash.

Geplaatst:

@-Roy- & G-Unit Gangster

Heb even Speedfan gedownload en geinstalleerd. Omdat ik niet echt "zin" heb om de instellingen enzo te gaan veranderen ( straks maak ik iets stuk ) heb ik even een plaatje gemaakt van de temperaturen die hij aangeeft.

Plaatje:

2lk4ap2.jpg

@JGuntherS

Dit is nou nog eens een tip waar ik iets aan heb. Heel erg bedankt:engel:

Nogmaals alledrie heel erg bedankt!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...