flippie13 Geplaatst: 21 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 21 juni 2011 Wat een flamewar in dit topic weer... Maargoed ik had vroeger een Beta ark 70cc. Ging lekker vlot tot de 90. Foto's heb ik niet meer op deze pc. Pas verkocht voor nog altijd 1700 Euro. Met 35k op de teller ^^ 70cc en je kwam tot 90? Had wel wat hoger verwacht... Indeed. Ik haalde al 105km/h met een 50cc. Waarschijnlijk had jij dan ook een hele korte tandwiel verhouding? ^^ Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 21 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 21 juni 2011 Wat een flamewar in dit topic weer... Maargoed ik had vroeger een Beta ark 70cc. Ging lekker vlot tot de 90. Foto's heb ik niet meer op deze pc. Pas verkocht voor nog altijd 1700 Euro. Met 35k op de teller ^^ 70cc en je kwam tot 90? Had wel wat hoger verwacht... Indeed. Ik haalde al 105km/h met een 50cc. Waarschijnlijk had jij dan ook een hele korte tandwiel verhouding? ^^ Lange tandwielverhouding. Ik rij nu op een 50cctje met ietwat priegelwerk aan de spoelpoort en een niet-racewaardige Leovince V6 100-105km/uur. Hij liep eerst wat harder totdat de demper lek ging (die absorbsie gaatjes ofzo waren dichtgekoekt ), en nu is de demper weer dicht maar hij heeft volgens mij veel meer tegendruk waardoor ik nog maar aan de 100-105 kom. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 22 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 22 juni 2011 Wat een flamewar in dit topic weer... Maargoed ik had vroeger een Beta ark 70cc. Ging lekker vlot tot de 90. Foto's heb ik niet meer op deze pc. Pas verkocht voor nog altijd 1700 Euro. Met 35k op de teller ^^ 70cc en je kwam tot 90? Had wel wat hoger verwacht... Indeed. Ik haalde al 105km/h met een 50cc. Waarschijnlijk had jij dan ook een hele korte tandwiel verhouding? ^^ Lange tandwielverhouding. Ik rij nu op een 50cctje met ietwat priegelwerk aan de spoelpoort en een niet-racewaardige Leovince V6 100-105km/uur. Hij liep eerst wat harder totdat de demper lek ging (die absorbsie gaatjes ofzo waren dichtgekoekt ), en nu is de demper weer dicht maar hij heeft volgens mij veel meer tegendruk waardoor ik nog maar aan de 100-105 kom. Waarop rij je? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 22 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 22 juni 2011 Wat een flamewar in dit topic weer... Maargoed ik had vroeger een Beta ark 70cc. Ging lekker vlot tot de 90. Foto's heb ik niet meer op deze pc. Pas verkocht voor nog altijd 1700 Euro. Met 35k op de teller ^^ 70cc en je kwam tot 90? Had wel wat hoger verwacht... Indeed. Ik haalde al 105km/h met een 50cc. Waarschijnlijk had jij dan ook een hele korte tandwiel verhouding? ^^ Een lange zul je bedoelen . En dat viel wel mee hoor. 11 - 47. Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 22 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 22 juni 2011 Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color] Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 22 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 22 juni 2011 Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color] Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed. Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 22 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 22 juni 2011 Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color] Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed. Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren. Kort is toch 13-51 en lang is toch 11-71? Of haal ik het nu door elkaar? Anyway, met 13-51 heb je hogere top maar slome kut optrek en met 11-71 heb je een behoorlijke optrek maar een langzamere top toch? of haal ik nu alles door elkaar heen? Heb al paar biertjes op vandaar Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 22 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 22 juni 2011 Ik had eerst 12-47 en nu 10-54 en ik trek sneller op(wheelie ) en me top ligt ietsjes hoger. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 22 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 22 juni 2011 Mijn brommer nu trouwens: De reden dat ik dit allemaal zo uit elkaar heb getrokken: Het stuur was scheef (uitlaat licht er nu ook af) Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 22 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 22 juni 2011 Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color] Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed. Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren. Kort is toch 13-51 en lang is toch 11-71? Of haal ik het nu door elkaar? Anyway, met 13-51 heb je hogere top maar slome kut optrek en met 11-71 heb je een behoorlijke optrek maar een langzamere top toch? of haal ik nu alles door elkaar heen? Heb al paar biertjes op vandaar Kleiner voor tandwiel zorgt voor snellere acceleratie, groot tandwiel zorgt ook voor snellere acceleratie. Groter voortandwiel is hogere top, kleine achter tandwiel ook. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 23 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 23 juni 2011 Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color] Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed. Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren. Kort is toch 13-51 en lang is toch 11-71? Of haal ik het nu door elkaar? Anyway, met 13-51 heb je hogere top maar slome kut optrek en met 11-71 heb je een behoorlijke optrek maar een langzamere top toch? of haal ik nu alles door elkaar heen? Heb al paar biertjes op vandaar Bij crossers zie ik meestal van die absurd grote tandwielen achteraan . Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 23 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 23 juni 2011 (bewerkt) Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color] Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed. Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren. Kort is toch 13-51 en lang is toch 11-71? Of haal ik het nu door elkaar? Anyway, met 13-51 heb je hogere top maar slome kut optrek en met 11-71 heb je een behoorlijke optrek maar een langzamere top toch? of haal ik nu alles door elkaar heen? Heb al paar biertjes op vandaar Bij crossers zie ik meestal van die absurd grote tandwielen achteraan . Sneller optrekken, dus beter voor crossen @ Flippie, voor stuurtje vervangen haal je toch niet alles eraf? Bewerkt: 23 juni 2011 door Djmaddox Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 24 juni 2011 (bewerkt) Jawel. Gelijk schoonmaken en nieuwe uitlaat kopen zat me toch een verse klodder smeer bij het ontstekingskapje, shiittt Ik spuit me ketting iets te gretig heb ik zo het idee. Bewerkt: 24 juni 2011 door flippie13 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 24 juni 2011 Jawel. Gelijk schoonmaken en nieuwe uitlaat kopen zat me toch een verse klodder smeer bij het ontstekingskapje, shiittt Ik spuit me ketting iets te gretig heb ik zo het idee. Ik vette men ketting elke keer in als ik deze spande. Voor de rest was ie vettig genoeg . Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst: 24 juni 2011 Jawel. Gelijk schoonmaken en nieuwe uitlaat kopen zat me toch een verse klodder smeer bij het ontstekingskapje, shiittt Ik spuit me ketting iets te gretig heb ik zo het idee. Waarmee vet jij je ketting mee? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.