Jump to content

Scooters


Nuke[NL]

Recommended Posts

Wat een flamewar in dit topic weer... :{

Maargoed ik had vroeger een Beta ark 70cc. Ging lekker vlot tot de 90. Foto's heb ik niet meer op deze pc. Pas verkocht voor nog altijd 1700 Euro. Met 35k op de teller ^^

70cc en je kwam tot 90? Had wel wat hoger verwacht...

Indeed. Ik haalde al 105km/h met een 50cc.

Waarschijnlijk had jij dan ook een hele korte tandwiel verhouding? ^^

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wat een flamewar in dit topic weer... :{

Maargoed ik had vroeger een Beta ark 70cc. Ging lekker vlot tot de 90. Foto's heb ik niet meer op deze pc. Pas verkocht voor nog altijd 1700 Euro. Met 35k op de teller ^^

70cc en je kwam tot 90? Had wel wat hoger verwacht...

Indeed. Ik haalde al 105km/h met een 50cc.

Waarschijnlijk had jij dan ook een hele korte tandwiel verhouding? ^^

Lange tandwielverhouding.

Ik rij nu op een 50cctje met ietwat priegelwerk aan de spoelpoort en een niet-racewaardige Leovince V6 100-105km/uur. Hij liep eerst wat harder totdat de demper lek ging (die absorbsie gaatjes ofzo waren dichtgekoekt :puh:), en nu is de demper weer dicht maar hij heeft volgens mij veel meer tegendruk waardoor ik nog maar aan de 100-105 kom. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een flamewar in dit topic weer... :{

Maargoed ik had vroeger een Beta ark 70cc. Ging lekker vlot tot de 90. Foto's heb ik niet meer op deze pc. Pas verkocht voor nog altijd 1700 Euro. Met 35k op de teller ^^

70cc en je kwam tot 90? Had wel wat hoger verwacht...

Indeed. Ik haalde al 105km/h met een 50cc.

Waarschijnlijk had jij dan ook een hele korte tandwiel verhouding? ^^

Lange tandwielverhouding.

Ik rij nu op een 50cctje met ietwat priegelwerk aan de spoelpoort en een niet-racewaardige Leovince V6 100-105km/uur. Hij liep eerst wat harder totdat de demper lek ging (die absorbsie gaatjes ofzo waren dichtgekoekt :puh:), en nu is de demper weer dicht maar hij heeft volgens mij veel meer tegendruk waardoor ik nog maar aan de 100-105 kom. :(

Waarop rij je?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een flamewar in dit topic weer... :{

Maargoed ik had vroeger een Beta ark 70cc. Ging lekker vlot tot de 90. Foto's heb ik niet meer op deze pc. Pas verkocht voor nog altijd 1700 Euro. Met 35k op de teller ^^

70cc en je kwam tot 90? Had wel wat hoger verwacht...

Indeed. Ik haalde al 105km/h met een 50cc.

Waarschijnlijk had jij dan ook een hele korte tandwiel verhouding? ^^

Een lange zul je bedoelen :puh:. En dat viel wel mee hoor. 11 - 47. Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color]

Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed.

Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color]

Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed.

Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren.

Kort is toch 13-51 en lang is toch 11-71? :puh:

Of haal ik het nu door elkaar?

Anyway, met 13-51 heb je hogere top maar slome kut optrek en met 11-71 heb je een behoorlijke optrek maar een langzamere top toch? of haal ik nu alles door elkaar heen? Heb al paar biertjes op vandaar :7

Link to comment
Delen op andere websites

Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color]

Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed.

Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren.

Kort is toch 13-51 en lang is toch 11-71? :puh:

Of haal ik het nu door elkaar?

Anyway, met 13-51 heb je hogere top maar slome kut optrek en met 11-71 heb je een behoorlijke optrek maar een langzamere top toch? of haal ik nu alles door elkaar heen? Heb al paar biertjes op vandaar :7

Kleiner voor tandwiel zorgt voor snellere acceleratie, groot tandwiel zorgt ook voor snellere acceleratie.

Groter voortandwiel is hogere top, kleine achter tandwiel ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color]

Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed.

Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren.

Kort is toch 13-51 en lang is toch 11-71? :puh:

Of haal ik het nu door elkaar?

Anyway, met 13-51 heb je hogere top maar slome kut optrek en met 11-71 heb je een behoorlijke optrek maar een langzamere top toch? of haal ik nu alles door elkaar heen? Heb al paar biertjes op vandaar :7

Bij crossers zie ik meestal van die absurd grote tandwielen achteraan :7.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb tijdje 12 - 47 gehad maar daar viel niet mee te rijden.[/color]

Hoezo niet? Ik heb gereden met 12-47 en 10-54 en ging beide goed.

Omdat ik met een Dr50 cilinder reed nadat men eerste was warmgelopen. En die haalde niet genoeg toeren.

Kort is toch 13-51 en lang is toch 11-71? :puh:

Of haal ik het nu door elkaar?

Anyway, met 13-51 heb je hogere top maar slome kut optrek en met 11-71 heb je een behoorlijke optrek maar een langzamere top toch? of haal ik nu alles door elkaar heen? Heb al paar biertjes op vandaar :7

Bij crossers zie ik meestal van die absurd grote tandwielen achteraan :7.

Sneller optrekken, dus beter voor crossen

@ Flippie, voor stuurtje vervangen haal je toch niet alles eraf? :7

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Jawel.

Gelijk schoonmaken en nieuwe uitlaat kopen :puh: zat me toch een verse klodder smeer bij het ontstekingskapje, shiittt :puh: Ik spuit me ketting iets te gretig heb ik zo het idee.

Bewerkt: door flippie13
Link to comment
Delen op andere websites

Jawel.

Gelijk schoonmaken en nieuwe uitlaat kopen :puh: zat me toch een verse klodder smeer bij het ontstekingskapje, shiittt :puh: Ik spuit me ketting iets te gretig heb ik zo het idee.

Ik vette men ketting elke keer in als ik deze spande. Voor de rest was ie vettig genoeg :7.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...