flippie13 Geplaatst: 1 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 1 september 2011 ik moet eerlijk zeggen, ik heb het nooit zo gesnapt waarom men brommers neemt ( vooral de jeugd ). Ik snap het wel als je meer dan 10km moet fietsen, of als je niet genoeg geld hebt voor een auto... dan kan een brommer handiger / goedkoper zijn dan het openbaarvervoer / je fiets / auto. fotos Nja, ik moest bijna elke dag 11km heen en 11 km terug fietsen en ik was daar wel een beetje zat van. Ook vind ik het heel leuk om zelf aan die dingen te sleutelen en ik ben ook niet van plan als ik 18 ben gelijk voor mn autorijbewijs te gaan. Nja ik moet elke dag 1 km heen en 1 km terug fietsen en ik was daar wel een beetje zat van. Ook vind ik het heel leuk om zelf aan die dingen te sleutelen en ik ben ook niet van plan om op me 18e gelijk een auto te kopen. Mn rijbewijs haal ik wel gelijk Voor me motorrijbewijs heb ik 13 dagen voordat de nieuwe regeling van kracht gaat, turrrrbooo :lol: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
commando Geplaatst: 2 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 2 september 2011 ik moet eerlijk zeggen, ik heb het nooit zo gesnapt waarom men brommers neemt ( vooral de jeugd ). Ik snap het wel als je meer dan 10km moet fietsen, of als je niet genoeg geld hebt voor een auto... dan kan een brommer handiger / goedkoper zijn dan het openbaarvervoer / je fiets / auto. fotos Nja, ik moest bijna elke dag 11km heen en 11 km terug fietsen en ik was daar wel een beetje zat van. Ook vind ik het heel leuk om zelf aan die dingen te sleutelen en ik ben ook niet van plan als ik 18 ben gelijk voor mn autorijbewijs te gaan. Nja ik moet elke dag 1 km heen en 1 km terug fietsen en ik was daar wel een beetje zat van. Ook vind ik het heel leuk om zelf aan die dingen te sleutelen en ik ben ook niet van plan om op me 18e gelijk een auto te kopen. Mn rijbewijs haal ik wel gelijk Voor me motorrijbewijs heb ik 13 dagen voordat de nieuwe regeling van kracht gaat, turrrrbooo :lol: 1km op je brommer? damn, dacht dat ik lazy was nee, just jokin... ieder z'n ding toch Al vind / vond ik fietsen naar m'n school / werk wel nice ( behalve als het regent ) lekker gezond, vooral vroegah toen ik ook nog op het VO zat ( dan werd ik lekker wakker door het fietsen ). Tegenwoordig fiets ik niet meer naar m'n werk / school, aangezien ik dan 40 km moet fietsen, en tja daar ben ik een beetje te lui voor, dus daar pak ik mooi de auto voor Ik vraag me af of er ( veel ) minder brommers in NL gaan rijden als het autorijbewijs naar 17jaar wordt vervroegt... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 2 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 2 september 2011 Ik denk t wel dan ja, ik iig zo dan wel wachten. Maar ik heb me brommer niet zozeer vanwege de mijlenverre afstand die ik dagelijks moet overbruggen, maar meer omdat het een hobby is En af en toe een tour tochtje met vrienden zit er ook wel 's in. En me vrienden die 10km+ wonen ben ik nu veel vaker Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
onbekendeIV Geplaatst: 2 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 2 september 2011 Ik wordt 17 september 16 en wil dan meteen voor m'n brommerrijbewijs gaan. Ik vroeg me af wat me dan te wachten staat en waar moet ik echt op letten tijdens de lessen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 2 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 2 september 2011 Ik wordt 17 september 16 en wil dan meteen voor m'n brommerrijbewijs gaan. Ik vroeg me af wat me dan te wachten staat en waar moet ik echt op letten tijdens de lessen. 1 ding. KIJKEN Echt heel overdreven alle straten inkijken etc. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 2 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 2 september 2011 Ik wordt 17 september 16 en wil dan meteen voor m'n brommerrijbewijs gaan. Ik vroeg me af wat me dan te wachten staat en waar moet ik echt op letten tijdens de lessen. 1 ding. KIJKEN Echt heel overdreven alle straten inkijken etc. En het afslaan: je wilt rechts afslaan: Linker spiegel kijken, rechter spiegel kijken, over je rechter schouder kijken, knipperlicht aan. En bij het afslaan zelf ook nog ff spiegeltjes en schouder doen volgens mij Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 4 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 4 september 2011 Ik wordt 17 september 16 en wil dan meteen voor m'n brommerrijbewijs gaan. Ik vroeg me af wat me dan te wachten staat en waar moet ik echt op letten tijdens de lessen. 1 ding. KIJKEN Echt heel overdreven alle straten inkijken etc. En het afslaan: je wilt rechts afslaan: Linker spiegel kijken, rechter spiegel kijken, over je rechter schouder kijken, knipperlicht aan. En bij het afslaan zelf ook nog ff spiegeltjes en schouder doen volgens mij Lol wtf hebben jullie praktijkproef van de brommer op de openbare weg? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 4 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 4 september 2011 Lol wtf hebben jullie praktijkproef van de brommer op de openbare weg? Ja, is al kut dat er sowieso praktijk lessen zijn gekomen, eerst wat een certificaat iets van 50 euro en nu kun je er 400 erbij plakken ofzo. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 5 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 5 september 2011 Gisteren een Leovince V6 dempert + Nieuw achterlicht onder mn brommert gehangen. Ik zal morgen wel ff pic posten. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
onbekendeIV Geplaatst: 6 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 6 september 2011 Zijn knipperlichten echt verplicht? want op mijn Gilera zitten geen knipperlichtjes op en volgens mn stiefvader is dat geen probleem. Zolang je maar je hand uitsteekt. Hoe zit het nou? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 6 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 6 september 2011 Zijn knipperlichten echt verplicht? want op mijn Gilera zitten geen knipperlichtjes op en volgens mn stiefvader is dat geen probleem. Zolang je maar je hand uitsteekt. Hoe zit het nou? Ik heb ook geen knipperlichten, ik steek gewoon mn handje duidelijk uit en heb er nooit gezeik mee gehad. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 6 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 6 september 2011 Zijn knipperlichten echt verplicht? want op mijn Gilera zitten geen knipperlichtjes op en volgens mn stiefvader is dat geen probleem. Zolang je maar je hand uitsteekt. Hoe zit het nou? Ik heb ook geen knipperlichten, ik steek gewoon mn handje duidelijk uit en heb er nooit gezeik mee gehad. handje uitsteken of knipperlichtje laten branden. Ik heb knipperlichten. De kleinste die er zijn en alleen zichtbaar als het schemert/donker is Lelijke dingen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
commando Geplaatst: 7 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 7 september 2011 (bewerkt) Lol wtf hebben jullie praktijkproef van de brommer op de openbare weg? Ja, is al kut dat er sowieso praktijk lessen zijn gekomen, eerst wat een certificaat iets van 50 euro en nu kun je er 400 erbij plakken ofzo. ik zie nu echt weinig voordelen van een brommer... in mijn tijd ( ) kon je gewoon met een certificaat brommer rijden... Hoe kreeg je zo'n ding? gewoon theorie doen, klaar was kees vind ik zo'n praktijkexamen onzin dan? nee, dat niet... eigenlijk mogen ze dat hele brommer rijbewijs van mijn part afschaffen... met een autorijbewijs mag je toch op een brommer rijden, en dat kan je toch al op je 17e halen wat ik wel schandalig vind, is dat je op een snorfiets al een rijbewijs nodig hebt terwijl ik rij nog sneller op m'n fiets, dan een snorfiets... hierover kan ik maar een ding zeggen: " de goede goude oude tijd " Edit: @DJMaddox: Qua verlichting is een bromfiets bijna hetzelfde als een fiets: het moet een voorlamp en een achterlamp hebben ( ook reflectoren ) en knipperlichten zijn niet verplicht. paar verschillen: bij een fiets, mag je wanneer het ( overdag ) goed zicht is , zonder werkende verlichting rijden... bij een bromfiets niet. bij een fiets, mag je de verlichting op je borst / rug dragen ( sinds 2008 ), bij een bromfiets mag dit niet, en moet dit verplicht aan het voertuig zijn aangebracht. Bewerkt: 7 september 2011 door commando Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 7 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 7 september 2011 Overigens wat ook levensgevaarlijk is bij jullie. Je moet geen helm opzetten op een snorfiets. Hier moet je op elke gemotoriseerde 2wieler een helm opzetten. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 9 september 2011 Overigens wat ook levensgevaarlijk is bij jullie. Je moet geen helm opzetten op een snorfiets. Hier moet je op elke gemotoriseerde 2wieler een helm opzetten. Is de snelheid ook naar aangepast Op een snorfiets mag je, wettelijk gezien, niet harder dan 25-30, terwijl een bromfiets, wettelijk gezien, een bloedsnelle, levensgevaarlijke snelheid van 45 km/h mag behalen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.