Jump to content

Scooters

Recommended Posts

Geplaatst:

Overigens wat ook levensgevaarlijk is bij jullie. Je moet geen helm opzetten op een snorfiets.

Hier moet je op elke gemotoriseerde 2wieler een helm opzetten.

Is de snelheid ook naar aangepast ;) Op een snorfiets mag je, wettelijk gezien, niet harder dan 25-30, terwijl een bromfiets, wettelijk gezien, een bloedsnelle, levensgevaarlijke snelheid van 45 km/h mag behalen.

Ik wil je gezicht wel eens zien als je met 25 tegen een stoep op knalt hoor.

Klik

Zoals je ziet, is het aantal gewonden door scooters erg groot, helaas staat er niet bij hoeveel er met of zonder helm reden.

Maar een hoop met hersenletsel of hoofd en nek letsel, en dat kan voor een deel vermindert worden door een simpele helm.

Beter gezegd, in sommige landen moet je een helm dragen op de fiets, terwijl die gemiddeld +/- 15km per uur rijden, en ook dat doen ze niet voor jan lul he.

• Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

248

• flippie13

222

• Djmaddox

176

• Amfetamientje

103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Overigens wat ook levensgevaarlijk is bij jullie. Je moet geen helm opzetten op een snorfiets.

Is de snelheid ook naar aangepast ;) Op een snorfiets mag je, wettelijk gezien, niet harder dan 25-30, terwijl een bromfiets, wettelijk gezien, een bloedsnelle, levensgevaarlijke snelheid van 45 km/h mag behalen.

Dus omdat het "maar" 20 per uur trager is, moet je geen helmen? Belachelijk toch.

Van mij mogen ze het zelfs op fietsers verplichten en eventueel een rijbewijs voor schoolgaande fietsers.

Stelletje eikels op de fiets hier op school.

Geplaatst:

Dus omdat het "maar" 20 per uur trager is, moet je geen helmen? Belachelijk toch.

Van mij mogen ze het zelfs op fietsers verplichten en eventueel een rijbewijs voor schoolgaande fietsers.

Nederland heeft al een fietsexamen. :puh:

Geplaatst:

Maar geen fietsrijbewijs hé :7

Geplaatst:

Dan is het wachten op een loopbewijs, en als je teveel bier op hebt, wordt je loopbewijs ingenomen en mag je niet meer lopen/fietsen/rijden voor een maand....

Nah, sorry, maar een fiets bewijs is iets teveel van het goeie, vind zelf bepaalde examens en evt. opfris cursussen genoeg.

Daarnaast is fietsen het enigste vervoersmiddel dat geen geld kost(op sommige manieren kun je zelfs aan een gratis fiets komen :tu: ) en waar veel mensen ervan afhankelijk zijn, zowel bewust als onbewust.

Geplaatst:

Dan is het wachten op een loopbewijs, en als je teveel bier op hebt, wordt je loopbewijs ingenomen en mag je niet meer lopen/fietsen/rijden voor een maand....

Nah, sorry, maar een fiets bewijs is iets teveel van het goeie, vind zelf bepaalde examens en evt. opfris cursussen genoeg.

Daarnaast is fietsen het enigste vervoersmiddel dat geen geld kost(op sommige manieren kun je zelfs aan een gratis fiets komen :tu: ) en waar veel mensen ervan afhankelijk zijn, zowel bewust als onbewust.

Inderdaad.. misschien heeft moechy wel ervaring met omvallen ofzo.. maar als je gewoon normaal fietst kan er niets gebeuren. :7

Geplaatst:

Inderdaad.. misschien heeft moechy wel ervaring met omvallen ofzo.. maar als je gewoon normaal fietst kan er niets gebeuren. :7

Maarja, lang niet iedereen doet normaal op een fiets, meeste weten wel hoe ze zich moeten gedragen maar doen het niet door bepaalde omstandigheden.

Denk aan mensen die sms'en op de fiets, zelf ook wel eens gedaan en voor ik het wist reed ik bijna in de berm :7

Maarja, als iedereen een beetje normaal doet in het verkeer zou het een stuk veiliger zijn.

Geplaatst:

Maarja, lang niet iedereen doet normaal op een fiets, meeste weten wel hoe ze zich moeten gedragen maar doen het niet door bepaalde omstandigheden.

Denk aan mensen die sms'en op de fiets, zelf ook wel eens gedaan en voor ik het wist reed ik bijna in de berm :7

Maarja, als iedereen een beetje normaal doet in het verkeer zou het een stuk veiliger zijn.

Maar dat ligt niet aan het fietsen.. dat kan je ook krijgen tijdens het lopen ( bijv tegen een lantaarnpaal ). :7 Iedereen weet dat je niet moet SMS'sen terwijl je fietst. :7

Geplaatst:

Als jij je autorijbewijs hebt een door de stad gaat rijden zul je wel begrijpen waarom moechy zo ever fietsers klaagt ;) .

Geplaatst:

Als jij je autorijbewijs hebt een door de stad gaat rijden zul je wel begrijpen waarom moechy zo ever fietsers klaagt ;) .

Hoeft niet eens in de stad, tegenwoordig steekt iedereen gewoon de weg over zonder ook maar op of om te kijken. Veel te gevaarlijk.

Geplaatst:

ik moet eerlijk zeggen dat ik dat soort dingen sowieso overdreven vind... je mag toch zelf bepalen hoe veilig je voor jezelf rijd lijkt mij :puh: zolang je d'r andere maar niet mee in gevaar brengt.

ik zou het beter vinden, als het een advies is... en geen verplichting ( zelfde geld voor autoriemen )

ik ga toch ook geen airbags verplichten, omdat dit veiliger is?!? of riemen in een bus / trein ...

Geplaatst:

Wel, op je fietsie doe je ook geen integraal helm op, right? En met je fietsie kan je met gemak ook 30 km/h gaan ZONDER enige bescherming. Ff een sprintje met vrienden, ff dat ene groene licht halen. Ja er rijden debielen op de straat, maar 25 km/h is relatief gezien geen harde snelheid. En op de fiets vallen doet ook pijn, je moet er juist van uit gaan dat je niet valt. Of het wel of niet veilig is is een ander verhaal, wil je veiligheid, moet je thuis blijven.

*gaat weer met 80km/h over het fietspad knallen

Geplaatst:

Ik rijdt zeker niet met de auto ;). Die kloothommels rond men school kijken naar niks of niemand en fietsen overal.

ik moet eerlijk zeggen dat ik dat soort dingen sowieso overdreven vind... je mag toch zelf bepalen hoe veilig je voor jezelf rijd lijkt mij :puh: zolang je d'r andere maar niet mee in gevaar brengt.

ik zou het beter vinden, als het een advies is... en geen verplichting ( zelfde geld voor autoriemen )

ik ga toch ook geen airbags verplichten, omdat dit veiliger is?!? of riemen in een bus / trein ...

Autoriemen/gordels zijn wel degelijk verplicht om ze te dragen als deze vanaf de fabriek uitgerust zijn in het voertuig.

Je krijgt een boete als je ze niet draagt en het is ook nog eens levensgevaarlijk aangezien een gordel je bij een ongeval +-10 cm achteruit trekt, zodat je niet met je volle gewicht in je airbag valt. Zo vallen de meeste doden door airbags omdat die mensen hun gordel niet om hadden.

Airbags zijn ondertussen ook standaard. (frontale)

Geplaatst: (bewerkt)

Wel, op je fietsie doe je ook geen integraal helm op, right? En met je fietsie kan je met gemak ook 30 km/h gaan ZONDER enige bescherming. Ff een sprintje met vrienden, ff dat ene groene licht halen. Ja er rijden debielen op de straat, maar 25 km/h is relatief gezien geen harde snelheid. En op de fiets vallen doet ook pijn, je moet er juist van uit gaan dat je niet valt. Of het wel of niet veilig is is een ander verhaal, wil je veiligheid, moet je thuis blijven.

*gaat weer met 80km/h over het fietspad knallen

Verschil in een fiets en een scooter is ook te groot he.

Val je zijwaarts op je fiets, schuift een beetje en je ligt daar, valt zijwaarts op de scooter komt er een apparaat van pakweg 80kg op je neer dus ergere verwondingen plus nog eens meer massa dus je glijdt verder als je aan dat ding blijft hangen.

Een ex vriend van me zus was eens met 30 op zijn plaat gegaan op de scooter en had zijn been open, zijn onderarm was opengereten en zijn gezicht had ook 3 schuifplekken, asfalt is net schuurpapier.

Maarja, een helmpje helpt niet tegen been of romp schade, en daar is het zwakke punt van scooters.

Meestal rijden mensen daarop voor het gemak of snel zijn, terwijl motor rijders over het algemeen veeeeel beter ingepakt zijn met onder ander een leren pak.

Beter gezegd, mijn oude stagebaas zijn vriendin kwam onder een caravan terecht op de snelweg wat bijna haar leven heeft gekost.

Vertelde me dat ze wel veel lichamelijke schade had, maar dankzij een goed motorpak had ze geen spatje schuurschade en dat met +/- 120km/u en een caravan dat erover is gereden.

Autoriemen/gordels zijn wel degelijk verplicht om ze te dragen als deze vanaf de fabriek uitgerust zijn in het voertuig.

Je krijgt een boete als je ze niet draagt en het is ook nog eens levensgevaarlijk aangezien een gordel je bij een ongeval +-10 cm achteruit trekt, zodat je niet met je volle gewicht in je airbag valt. Zo vallen de meeste doden door airbags omdat die mensen hun gordel niet om hadden.

Airbags zijn ondertussen ook standaard. (frontale)

Lees zijn bericht nog eens, het is verplicht ja, maar Commando zegtdat hij het beter zou vinden als gordels een advies punt zou zijn en geen verplichting.

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Lees zijn bericht nog eens, het is verplicht ja, maar Commando zegtdat hij het beter zou vinden als gordels een advies punt zou zijn en geen verplichting.

Ik wees hem erop waarom het verplicht is en waarom dit niet bij een adviespunt moet blijven.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...