GolfG60 Geplaatst: 11 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 11 september 2011 Lees zijn bericht nog eens, het is verplicht ja, maar Commando zegtdat hij het beter zou vinden als gordels een advies punt zou zijn en geen verplichting. Ik wees hem erop waarom het verplicht is en waarom dit niet bij een adviespunt moet blijven. De politie niet controleren of je de airbags uit hebt staan om je er een prent voor te geven, en beide zijn voor veiligheid. Honestly, sommige mensen vinden een autogordel hinderlijk, en willen die daarom niet dragen. Moeten ze zelf weten vind ik en om er een regel van te maken vind ik onzin omdat het eerder een eigen keus is, maarja, dit levert grof geld op he ^^ Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 11 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 11 september 2011 Wel, op je fietsie doe je ook geen integraal helm op, right? En met je fietsie kan je met gemak ook 30 km/h gaan ZONDER enige bescherming. Ff een sprintje met vrienden, ff dat ene groene licht halen. Ja er rijden debielen op de straat, maar 25 km/h is relatief gezien geen harde snelheid. En op de fiets vallen doet ook pijn, je moet er juist van uit gaan dat je niet valt. Of het wel of niet veilig is is een ander verhaal, wil je veiligheid, moet je thuis blijven. *gaat weer met 80km/h over het fietspad knallen Verschil in een fiets en een scooter is ook te groot he. Val je zijwaarts op je fiets, schuift een beetje en je ligt daar, valt zijwaarts op de scooter komt er een apparaat van pakweg 80kg op je neer dus ergere verwondingen plus nog eens meer massa dus je glijdt verder als je aan dat ding blijft hangen. Een ex vriend van me zus was eens met 30 op zijn plaat gegaan op de scooter en had zijn been open, zijn onderarm was opengereten en zijn gezicht had ook 3 schuifplekken, asfalt is net schuurpapier. Maarja, een helmpje helpt niet tegen been of romp schade, en daar is het zwakke punt van scooters. Meestal rijden mensen daarop voor het gemak of snel zijn, terwijl motor rijders over het algemeen veeeeel beter ingepakt zijn met onder ander een leren pak. Beter gezegd, mijn oude stagebaas zijn vriendin kwam onder een caravan terecht op de snelweg wat bijna haar leven heeft gekost. Vertelde me dat ze wel veel lichamelijke schade had, maar dankzij een goed motorpak had ze geen spatje schuurschade en dat met +/- 120km/u en een caravan dat erover is gereden. Autoriemen/gordels zijn wel degelijk verplicht om ze te dragen als deze vanaf de fabriek uitgerust zijn in het voertuig. Je krijgt een boete als je ze niet draagt en het is ook nog eens levensgevaarlijk aangezien een gordel je bij een ongeval +-10 cm achteruit trekt, zodat je niet met je volle gewicht in je airbag valt. Zo vallen de meeste doden door airbags omdat die mensen hun gordel niet om hadden. Airbags zijn ondertussen ook standaard. (frontale) Lees zijn bericht nog eens, het is verplicht ja, maar Commando zegtdat hij het beter zou vinden als gordels een advies punt zou zijn en geen verplichting. Je krijgt, bij een scooter dan, normaal gezien het apparaat niet op je, uitzonderinegn daar gelaten. Ik heb ook verhalen gehoord dat mensen met de fiets ernstig gewond zijn geraakt. Wil je veiligheid, dan moet je maar gaan lopen of thuis blijven. Aan scooterrijder zit, evenals motor rijders (wat een schuine vergelijking is aangezien zo'n motor in elk opzicht beter zwaarder sneller is) gewoon een risico verbonden waarmee je geconfronteerd word en waar je je bij hebt neergelegd. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
commando Geplaatst: 11 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 11 september 2011 (bewerkt) Lees zijn bericht nog eens, het is verplicht ja, maar Commando zegtdat hij het beter zou vinden als gordels een advies punt zou zijn en geen verplichting. Ik wees hem erop waarom het verplicht is en waarom dit niet bij een adviespunt moet blijven. mij hoef je er (als agent zijnde) niet op te wijzen waarom het verplicht is, het is veiliger voor jezelf... en daar blijft het bij... er komen niet minder ongelukken door ofzo ( wel minder fatale ) ---- mij gaat het erom, dat pas iets verplicht moet zijn wanneer je het niet doet, er andere ( meer )mee in gevaar brengt ( bijvoorbeeld bij rood doorrijden ) , dan als je het wel doet. zonder helm op een motor breng je niemand ( behalve jezelf ) in gevaar: ik zou wel een bril verplichten ( net zoals in sommige staten van USA ) , aangezien als je dat niet draagt je wel mensen in gevaar brengt ( je ziet veel minder en je reactie is later ) . Trouwens: Als Taxichauffeur ( met klanten in de taxi ), ben je namelijk niet verplicht om een gordel te dragen ... en ook als buschauffeur... maar maakt dan de veiligheid een eens minder uit?!? Bewerkt: 11 september 2011 door commando Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 11 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 11 september 2011 Lees zijn bericht nog eens, het is verplicht ja, maar Commando zegtdat hij het beter zou vinden als gordels een advies punt zou zijn en geen verplichting. Ik wees hem erop waarom het verplicht is en waarom dit niet bij een adviespunt moet blijven. mij hoef je er (als agent zijnde) niet op te wijzen waarom het verplicht is, het is veiliger voor jezelf... en daar blijft het bij... er komen niet minder ongelukken door ofzo ( wel minder fatale ) ---- mij gaat het erom, dat pas iets verplicht moet zijn wanneer je het niet doet, er andere ( meer )mee in gevaar brengt ( bijvoorbeeld bij rood doorrijden ) , dan als je het wel doet. zonder helm op een motor breng je niemand ( behalve jezelf ) in gevaar: ik zou wel een bril verplichten ( net zoals in sommige staten van USA ) , aangezien als je dat niet draagt je wel mensen in gevaar brengt ( je ziet veel minder en je reactie is later ) . Trouwens: Als Taxichauffeur ( met klanten in de taxi ), ben je namelijk niet verplicht om een gordel te dragen ... en ook als buschauffeur... maar maakt dan de veiligheid een eens minder uit?!? Typische fout in de wetgeving. Op die andere punten geef ik je gelijk. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 12 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 12 september 2011 (bewerkt) Lees zijn bericht nog eens, het is verplicht ja, maar Commando zegtdat hij het beter zou vinden als gordels een advies punt zou zijn en geen verplichting. Ik wees hem erop waarom het verplicht is en waarom dit niet bij een adviespunt moet blijven. mij hoef je er (als agent zijnde) niet op te wijzen waarom het verplicht is, het is veiliger voor jezelf... en daar blijft het bij... er komen niet minder ongelukken door ofzo ( wel minder fatale ) ---- mij gaat het erom, dat pas iets verplicht moet zijn wanneer je het niet doet, er andere ( meer )mee in gevaar brengt ( bijvoorbeeld bij rood doorrijden ) , dan als je het wel doet. zonder helm op een motor breng je niemand ( behalve jezelf ) in gevaar: ik zou wel een bril verplichten ( net zoals in sommige staten van USA ) , aangezien als je dat niet draagt je wel mensen in gevaar brengt ( je ziet veel minder en je reactie is later ) . Trouwens: Als Taxichauffeur ( met klanten in de taxi ), ben je namelijk niet verplicht om een gordel te dragen ... en ook als buschauffeur... maar maakt dan de veiligheid een eens minder uit?!? Typische fout in de wetgeving. Op die andere punten geef ik je gelijk. Boete voor getinte ramen: 160 euro Boete voor door rood rijden: 160 euro. Das ook een mooie fout Ik heb net trouwens de 100 aangetikt, jeej! feestje, bier! Bewerkt: 12 september 2011 door flippie13 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 12 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 12 september 2011 Lees zijn bericht nog eens, het is verplicht ja, maar Commando zegtdat hij het beter zou vinden als gordels een advies punt zou zijn en geen verplichting. Ik wees hem erop waarom het verplicht is en waarom dit niet bij een adviespunt moet blijven. mij hoef je er (als agent zijnde) niet op te wijzen waarom het verplicht is, het is veiliger voor jezelf... en daar blijft het bij... er komen niet minder ongelukken door ofzo ( wel minder fatale ) ---- mij gaat het erom, dat pas iets verplicht moet zijn wanneer je het niet doet, er andere ( meer )mee in gevaar brengt ( bijvoorbeeld bij rood doorrijden ) , dan als je het wel doet. zonder helm op een motor breng je niemand ( behalve jezelf ) in gevaar: ik zou wel een bril verplichten ( net zoals in sommige staten van USA ) , aangezien als je dat niet draagt je wel mensen in gevaar brengt ( je ziet veel minder en je reactie is later ) . Trouwens: Als Taxichauffeur ( met klanten in de taxi ), ben je namelijk niet verplicht om een gordel te dragen ... en ook als buschauffeur... maar maakt dan de veiligheid een eens minder uit?!? Typische fout in de wetgeving. Op die andere punten geef ik je gelijk. Boete voor getinte ramen: 160 euro Boete voor door rood rijden: 160 euro. Das ook een mooie fout Ik heb net trouwens de 100 aangetikt, jeej! feestje, bier! Achteraan mogen je ramen getint zijn. Enkel je zijramen en voorruit moet helder blijven. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GekkieJ01 Geplaatst: 13 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 13 september 2011 Lees zijn bericht nog eens, het is verplicht ja, maar Commando zegtdat hij het beter zou vinden als gordels een advies punt zou zijn en geen verplichting. Ik wees hem erop waarom het verplicht is en waarom dit niet bij een adviespunt moet blijven. mij hoef je er (als agent zijnde) niet op te wijzen waarom het verplicht is, het is veiliger voor jezelf... en daar blijft het bij... er komen niet minder ongelukken door ofzo ( wel minder fatale ) ---- mij gaat het erom, dat pas iets verplicht moet zijn wanneer je het niet doet, er andere ( meer )mee in gevaar brengt ( bijvoorbeeld bij rood doorrijden ) , dan als je het wel doet. zonder helm op een motor breng je niemand ( behalve jezelf ) in gevaar: ik zou wel een bril verplichten ( net zoals in sommige staten van USA ) , aangezien als je dat niet draagt je wel mensen in gevaar brengt ( je ziet veel minder en je reactie is later ) . Trouwens: Als Taxichauffeur ( met klanten in de taxi ), ben je namelijk niet verplicht om een gordel te dragen ... en ook als buschauffeur... maar maakt dan de veiligheid een eens minder uit?!? Typische fout in de wetgeving. Op die andere punten geef ik je gelijk. Boete voor getinte ramen: 160 euro Boete voor door rood rijden: 160 euro. Das ook een mooie fout Ik heb net trouwens de 100 aangetikt, jeej! feestje, bier! Achteraan mogen je ramen getint zijn. Enkel je zijramen en voorruit moet helder blijven. Kan je net zo goed 160 euro vragen omdat je een zonnebril op je kop heeft, zogenaamd omdat de bestuurder het overige verkeer in de ogen kan kijken. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 13 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 13 september 2011 Lees zijn bericht nog eens, het is verplicht ja, maar Commando zegtdat hij het beter zou vinden als gordels een advies punt zou zijn en geen verplichting. Ik wees hem erop waarom het verplicht is en waarom dit niet bij een adviespunt moet blijven. mij hoef je er (als agent zijnde) niet op te wijzen waarom het verplicht is, het is veiliger voor jezelf... en daar blijft het bij... er komen niet minder ongelukken door ofzo ( wel minder fatale ) ---- mij gaat het erom, dat pas iets verplicht moet zijn wanneer je het niet doet, er andere ( meer )mee in gevaar brengt ( bijvoorbeeld bij rood doorrijden ) , dan als je het wel doet. zonder helm op een motor breng je niemand ( behalve jezelf ) in gevaar: ik zou wel een bril verplichten ( net zoals in sommige staten van USA ) , aangezien als je dat niet draagt je wel mensen in gevaar brengt ( je ziet veel minder en je reactie is later ) . Trouwens: Als Taxichauffeur ( met klanten in de taxi ), ben je namelijk niet verplicht om een gordel te dragen ... en ook als buschauffeur... maar maakt dan de veiligheid een eens minder uit?!? Typische fout in de wetgeving. Op die andere punten geef ik je gelijk. Boete voor getinte ramen: 160 euro Boete voor door rood rijden: 160 euro. Das ook een mooie fout Ik heb net trouwens de 100 aangetikt, jeej! feestje, bier! Achteraan mogen je ramen getint zijn. Enkel je zijramen en voorruit moet helder blijven. Kan je net zo goed 160 euro vragen omdat je een zonnebril op je kop heeft, zogenaamd omdat de bestuurder het overige verkeer in de ogen kan kijken. Nee het andere verkeer moet jou kunnen zien. Als je enkel de auto ziet en niet de bestuurder kan je onmogelijk weten wat deze van plan is. Zie je daarentegen de bestuurder heb je al een beter inzicht in wat deze gaat doen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 13 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 13 september 2011 Ik keek vandaag een oma recht in de ogen en toch stook deze over. De trut wist niet dat ze van een uitrit kwam, ik op een voorrang weg reed en dat ze nogal omhandig stond. Mn brommertje kwam overigens wel snel tot stilstand, wiew. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 13 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 13 september 2011 Goed zo. Had ze zich nog verontschuldigd? Ik reed vandaag op een fietspad en voor mij waren 3 van die meisjes van 12 die naast elkaar fietsten. Heel leuk en aardig, ik denk dat ze wel aan de kant gaan. Blijkbaar denkt de meest linker dat als zij nou helemaal links op het fietspad gaat fietsen en die andere 2 rechts dat ik erdoor kan. Nja, dat gaat dus niet. Dus ik hang erachter en beetje met koppeling te spelen en ze gaat nog niet aan de kant. Dan beginnen ze naar elkaar te schreeuwen dat ze rechts moet fietsen maar dan word er weer gegild dat t niet kan en dat ik er gewoon tussendoor moet. Uiteindelijk ertussendoor gegaan, de fietser links de berm in getrapt en een middelvinger gegeven. Moeten ze maar leren fietsen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 13 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 13 september 2011 Goed zo. Had ze zich nog verontschuldigd? Ik reed vandaag op een fietspad en voor mij waren 3 van die meisjes van 12 die naast elkaar fietsten. Heel leuk en aardig, ik denk dat ze wel aan de kant gaan. Blijkbaar denkt de meest linker dat als zij nou helemaal links op het fietspad gaat fietsen en die andere 2 rechts dat ik erdoor kan. Nja, dat gaat dus niet. Dus ik hang erachter en beetje met koppeling te spelen en ze gaat nog niet aan de kant. Dan beginnen ze naar elkaar te schreeuwen dat ze rechts moet fietsen maar dan word er weer gegild dat t niet kan en dat ik er gewoon tussendoor moet. Uiteindelijk ertussendoor gegaan, de fietser links de berm in getrapt en een middelvinger gegeven. Moeten ze maar leren fietsen. jaa wel zon handje van sorry, maar ik reed gewoon door, ik ga er niet een probleem van maken zolang ik niks heb De weg moet je opeisen :loL: ik heb ook altijd een weg waar fietsers met z'n 1000e naast elkaar rijden, gewoon lekker hoog in toeren beuken, snelheidje erbij en floep, zijn weg vrienden maak je d'r nie mee maarja. -tip- ga geen high five geven wanneer je met 60 km/h aan komt rijden ik kwam onderweg een vriend tegen op de fiets, BATS, au.. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 13 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 13 september 2011 -tip- ga geen high five geven wanneer je met 60 km/h aan komt rijden ik kwam onderweg een vriend tegen op de fiets, BATS, au.. Herken ik Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
commando Geplaatst: 13 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 13 september 2011 vandaag brommer ( triple-) print gegeven, die vanaf het voetpad met 40 de weg op schoot, scheelde echt maar een paar centimeter of hij lag op de motorkap van de patrouillewagen. 1. rijden over stoep 2. geen helm 3. geen voorrang verlenen heb me in tijden niet zo geschrokken... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GekkieJ01 Geplaatst: 14 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 14 september 2011 vandaag brommer ( triple-) print gegeven, die vanaf het voetpad met 40 de weg op schoot, scheelde echt maar een paar centimeter of hij lag op de motorkap van de patrouillewagen. 1. rijden over stoep 2. geen helm 3. geen voorrang verlenen heb me in tijden niet zo geschrokken... Ga jij ook nog iets merken aan het niet uitschrijven van sommige boetes? Omdat die te hoog waren? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
commando Geplaatst: 15 september 2011 Rapport Share Geplaatst: 15 september 2011 vandaag brommer ( triple-) print gegeven, die vanaf het voetpad met 40 de weg op schoot, scheelde echt maar een paar centimeter of hij lag op de motorkap van de patrouillewagen. 1. rijden over stoep 2. geen helm 3. geen voorrang verlenen heb me in tijden niet zo geschrokken... Ga jij ook nog iets merken aan het niet uitschrijven van sommige boetes? Omdat die te hoog waren? wat bedoel je? ik volg je niet helemaal Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.