Jump to content

Scooters

Nuke[NL]

Recommended Posts

• Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

248

• flippie13

222

• Djmaddox

176

• Amfetamientje

103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vandaag vond een totale ramdebiel het dus nodig om mijn benzine slang lek te prikken. Kwart litertje benzine kwijt geraakt eraan, snel ff gefixt met het gereedschap dat daar beschikbaar was. maar debiele wereld is dit ook zeg, van andermans spullen afblijven is hier een taboe..

Delen op andere websites

En me eerste boete is binnen :D Heel vers 1.5 uur geleden gekregen.

22 km/h te hard, kost me ik denk zo'n 140 euries...

Die man zei trouwens dat ik 22 te hard reed (72 na correcties), terwijl ik op een bromfietspad reed (max 40), dat maakt dus eigenlijk 32 te hard, maar hij had het er telkens maar over dat ik 50 mag. Ben ik nu gematst of krijg ik gewoon de boete voor 32 te hard?

Pliep pliep pliep, commando kom d'r maar in. :puh:

Ik neem aan dat de agent je een boete gaf voor het overtreden van de in het kentekenregister vermelde maximum constructiesnelheid (vermeerderd met 5 km/h ), en geen boete voor een snelheids-overschrijding

Als bij staandehouding een (snelheids-)overschrijding 30 km/h wordt geconstateerd ( bij bromfietsen, brommobielen, snorfietsen en gehandicaptenvoertuigen met motor), dan wordt het rijbewijs ingevorderd en dient het proces-verbaal met het proces-verbaal van invordering te worden ingezonden naar het openbaar ministerie.

Dat betekent als jij dus voor je snelheid gepakt was, dat je dan je rijbewijs kwijt was.

ik noem het dan inderdaad matsen... ik denk dat het voor de agent meer uitmaakt of je een maximumconstructiesnelheid overschrijd, dan het overschrijden van de ware snelheid

( tussen 40 of 50 zit weinig verschil, ik pak daarom zelf ook vaak de maximumconstructiesnelheid ( leuk woord voor galgje ^_^ ) aan en niet de maximum snelheid die je mag rijden )

met andere woorden, als je brommer begrenst is op 45 km/h is de kans klein dat je dan ook een ( kleine ) bekeuring had gekregen...

De hoogte van de boete wordt,

bij het overtreden van 5.6.8 lid 1 (RV) ( overtreden maximumconstructiesnelheid )

meer dan 20 en t/m 25 km/h: 230 euro

bij het overtreden van 22 sub d en e (RVV 1990) ( overtreden van de maximumsnelheid )

met 22 km/h: 152 euro

nogmaals, ik denk dat het de eerste wordt, maar met geluk heeft de agent het fout gedaan en krijg je de onderste :puh: ( deed de agent het goed dan wordt er 290 euro bij het obm geëist, maar dan was je ook je rijbewijs kwijt 0_0 )

--------------------------------------------------------

piep,piep,piep: dit is Commando aan GekkieJ, probleem verholpen; ik ga weer terug op routine... animaatjes-politie-27983.gif

Delen op andere websites

Dus ik kan best voor die scooterrijbewijs gaan?

Als je voor je 18 met een brommer wilt rijden wel ja. Wel raar dat het zo duur is bij jullie.

Ik weet niet precies hoor maar ik had gehoord dat het hier rond de 400 euro ligt.

Delen op andere websites

Als je voor je 18 met een brommer wilt rijden wel ja. Wel raar dat het zo duur is bij jullie.

Ik weet niet precies hoor maar ik had gehoord dat het hier rond de 400 euro ligt.

Hier met praktijk bij. €15 (theorie) + €35 (praktijk) = €50. Zonder kosten van het rijbewijs zelf meegerekend (komt op iets van een €12)

Delen op andere websites

Hier met praktijk bij. €15 (theorie) + €35 (praktijk) = €50. Zonder kosten van het rijbewijs zelf meegerekend (komt op iets van een €12)

Dat schilt best veel :o. Ik zal nog wel is gaan navragen e.t.c. het duurt toch nog 1,5 jaar :puh:

Delen op andere websites

Dat schilt best veel :o. Ik zal nog wel is gaan navragen e.t.c. het duurt toch nog 1,5 jaar :puh:

Snap niet dat het zo duur bij jullie is.

Delen op andere websites

Zal wel verkeerd gehoord hebben, meld de prijs wel even zodra ik hem weet.

Delen op andere websites

Zal wel verkeerd gehoord hebben, meld de prijs wel even zodra ik hem weet.

Kan wel zijn dat het zo duur is bij jullie hoor. Is gewoon veel goedkoper hier. Ook voor auto.

€15 voor theorie en €36 voor je praktijk als je geen lessen neemt. Neem je lessen is het dacht ik iets van rond de 800 - 900 euro in totaal.

Delen op andere websites

bij het overtreden van 5.6.8 lid 1 (RV) ( overtreden maximumconstructiesnelheid )

bij het overtreden van 22 sub d en e (RVV 1990) ( overtreden van de maximumsnelheid )

nogmaals, ik denk dat het de eerste wordt, maar met geluk heeft de agent het fout gedaan en krijg je de onderste :puh: ( deed de agent het goed dan wordt er 290 euro bij het obm geëist, maar dan was je ook je rijbewijs kwijt 0_0 )

2 fout :D

De boete is in totaal 143 euries. Plus de 6 euro donutbijdrage word het 149 euro. Ben ik blij dat ik jouw nie trof, koste me anders een biertje in de stad :puh:

Delen op andere websites

2 fout :D

De boete is in totaal 143 euries. Plus de 6 euro donutbijdrage word het 149 euro. Ben ik blij dat ik jouw nie trof, koste me anders een biertje in de stad :puh:

ja... ik ging er van uit dat je binnen de bebouwde kom reed :D

binnen de bebouwde kom is het 152 euro buiten de bebouwde kom is het inderdaad 143 euro :tu:

en by the way, dat is geen donutbijdrage... we zijn hier niet in USA, wij eten geen donuts...

animaatjes-politie-66122.gif

( Luikse Wafels / broodje haring FTW! ^_^ )

Bewerkt: door commando
Delen op andere websites

ik zou zeggen wacht een half jaar, dan kan je voor je " auto rijbewijs " en dan mag je ook op een brommer rijden :puh:

ik zie echt geen nut meer in dat brommer rijbewijs :bonk:

O rly. Als je 16 bent is het handig, aangezien je pas met je volledige autorijbewijs een brommer mag besturen. Een voorlopig rijbewijs B voldoet hier niet aan.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...