sevaboy Geplaatst: 10 maart 2007 Rapport Geplaatst: 10 maart 2007 Ik wil graag een afbeelding met tekstballon hier zetten maar ik kan het niet uploaden omdat op paint print screen ctrl+alt+v en dan is heel het computerscherm erbij Ik las Help in paint en er stond op dat je dat in een bimp-bestand moet veranderen Maar hoe is het probleem?? Reageren
Preddy Geplaatst: 10 maart 2007 Rapport Geplaatst: 10 maart 2007 Ik wil graag een afbeelding met tekstballon hier zetten maar ik kan het niet uploaden omdat op paint print screen ctrl+alt+v en dan is heel het computerscherm erbij Ik las Help in paint en er stond op dat je dat in een bimp-bestand moet veranderen Maar hoe is het probleem?? Ik kon niet helemaal wijs worden uit je verhaaltje maar hopelijk zit ik in de goede richting. Wanneer ik het verkeerd begrepen heb moet je het even zeggen: Stap 1. Als ik het goed begrepen heb, heb je een plaatje gevonden waar je een tekstballon op wil zetten. Om dit plaatje in Paint te krijgen heb je op Print Screen gedrukt en eenmaal in Paint daar in geplakt. Echter, je krijgt het hele scherm te zien en niet alleen het plaatje dat je wil? Dit is makkelijk te verhelpen door rechtermuisklik > (Afbeelding)kopieëren op het plaatje te doen: Wanneer je dan naar Paint toe gaat en Control + V doet, zal alleen het plaatje daar verschijnen. Mogelijk moet je nog wat wit gedeelte weghalen wanneer je tekenvlak groter is dan het plaatje. Stap 2. Je kan je plaatje niet uploaden omdat het bestand te groot is of onbekende bestandsformaat. Dit komt omdat Paint standaard alles opslaat als een Bitmap type, waardoor je plaatje snel veel ruimte inneemt op een schijf. Dit is te verhelpen door het plaatje als JPEG of PNG op te slaan. Dit doe je door Bestand > Opslaan als... te doen en vervolgens Opslaan als Type: PNG (*.PNG) of JPEG (*.JPG) te selecteren. Wanneer je het zo doet, moet het plaatje up te loaden zijn via het Forum. Reageren
sevaboy Geplaatst: 10 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 maart 2007 Stap 2. Je kan je plaatje niet uploaden omdat het bestand te groot is of onbekende bestandsformaat. Dit komt omdat Paint standaard alles opslaat als een Bitmap type, waardoor je plaatje snel veel ruimte inneemt op een schijf. Dit is te verhelpen door het plaatje als JPEG of PNG op te slaan. Dit doe je door Bestand > Opslaan als... te doen en vervolgens Opslaan als Type: PNG (*.PNG) of JPEG (*.JPG) te selecteren. stap 2 is mis ik kan het niet veranderen in jpeg of png maar ik heb gewoon de kleuren verandert stap 1 is dus juist! Dank bij je hulp! Maar dat is voor de moderators: >>> Door Preddy: Komt dat even uit dat ik daar één van ben . Ik kan je dus vertellen dat wij geen topics zomaar op slot doen, dus blijft deze open totdat het gesloten móet worden.<<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.