Jump to content

Draadloos netwerk

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb zojuist men computer verplaatst naar beneden. Nu is het probleem ik kan hier niet meer op het draadloos netwerk. Ik heb dus even een netwerk-kabel van een andere computer hier op aangesloten om dit te posten :dans: Maar Windows zecht me de hele tijd "Status: Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden". Ik heb er dus geen :engel:

Als ik op de tab "ondersteuning" klik staat er ook: "Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen." als ik op de button "herstellen" klik om proberen een goede verbinding te krijgen krijg ik een fout dat het IP-adres niet vernieuwd kan worden.

Tijdens de verplaatsing heb ik ook wel een kabel gelegd om de zender een beetje centraler in het huis te plaatsen. Maar daar lijkt me niks mis mee omdat ik kan zien hier dat het netwerk gevonden is en ik er een goed signaalsterkte is. :bonk:

Geplaatst:

Wat voor router heb je? Log is in op die router en volg de wizard even opnieuw...! Misschien dat je iets niet goed hebt ingesteld met de draadloze verbindingsmogelijkheden!

Geplaatst:

Nee dat kan het niet zijn want de router is niet uitgeweest en eerst ging het wel nog maar nadat ik even de zender verplaatste niet meer. :duh: Ik snap het eigenlijk niet, want er is niet echt iets veranderd ofzo. Maar ik heb toch even gekeken en zie niets verdacht. Kan een router reset helpen, en is het mogelijk om die draadloze zender te vernieuwen?

Owja, en ik heb de router: "SMC Barricade Broadband Router (R1.93p)"

Geplaatst:

Ik denk niet dat het echt aan instellingen ligt, maar aan het bereik van je router. De signaalsterkte zegt volgens mij niet zoveel, soms heb ik vijf balkjes terwijl ik nauwelijks verbinding heb (netwerk van buren :)). Jouw fout heb ik dus ook wel eens gehad, klopt het dat het verbinding maken redelijk lang duurt (meer dan 30sec), waarna je uiteindelijk de foutmelding krijgt? Als dat niet zo is, dan heb ik het verkeerd en hoef je hier dus niets van aan te trekken.

Geplaatst: (bewerkt)

Nee er staat ook dat ik 25Mbps verbinding hebt dus hij heeft het netwerk goed gevonden en hij kan het gewoon niet gebruiken :$

Edit: Opgelost dankzij JGunterS!

Bewerkt: door Argon

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...