Aeroplane Geplaatst: 10 maart 2007 Rapport Geplaatst: 10 maart 2007 Hey, Ik zou graag een electrische gitaar kopen. Ik kan gitaar spelen want ik heb het 4 jaar gedaan. Aleen.., Ik wil een electrische! Ik heb het nog nooit gespeeld ( buiten derjuist bij een vriend van me ) en wil er nu zelf ook een. Hij zei dat ik het goed kon en dat we mischien een bandje zouden oprichten. Dit wil ik zeker doen want ik hou gewoon van muziek en optredens. Ik ben nu van plan de gitaar te kopen , maar ik weet niet waar! Hij mag niet 2de hands zijn. Ik wil een nieuwe , niet gebruikte. Maar waar is een goede winkel ? Ik mag hem ook niet online kopen van mijn ouders. Ik woon in belgie dus niet met nederlandse winkels afkomen Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Greettzz.., Aeroplane Reageren
Gunit-Soldier Geplaatst: 10 maart 2007 Rapport Geplaatst: 10 maart 2007 Nou er zijn er genoeg. Maar ik weet niet zeker als die er is die zaak, in Belgie Feedback. Daar verkopen ze alles microfoons beatmakers gitaren en nog meer. Misschien als je vlakbij NL grends ligt kan je daarheen gaan. En anders zou ik gwn naar een grote muziek zaak gaan. Reageren
Sdajafol Geplaatst: 10 maart 2007 Rapport Geplaatst: 10 maart 2007 Hangt er vanaf wat voor gitaar je wilt. Als je al weet wat voor gitaar je wilt, of in ieder geval van wel merk, adviseer ik je op de website van de fabrikant te kijken, daar staan vaak adressen van de dealers. Als je nog niet weet wat voor eentje je wilt: wat voor muziek speel je graag, of waar houd je van? Wat zou je willen spelen? Wat voor geluid wil je krijgen? Als je gewoon een standaard beginners gitaartje wilt (stratocaster kopie, vaak zwart met een witte slagplaat) dan kan je bij zo ongeveer elke muziekwinkel terecht. Veel winkels bieden pakketten van een gitaar, een draagband, een kabeltje, tas en versterker voor een mooie prijs van onder de 200 euro. Dit zijn geen handmade gitaren, dus verwacht niet dat je daarmee de nieuwe Steve Vai kan worden, maar om te beginnen zijn deze dingen zeker niet slecht. Maarja, gezien je zegt dat je al 4 jaar hebt gespeeld, kan het zijn dat een beginnerspakketje jou net even te simpel is. Ik heb even een snelle lijst gemaakt van de grotere gitaarfabrikanten en wat ze voor zover ik weet produceren, hopen dat dat helpt. B.C. Rich - Redelijk bekend om de metal gitaren zoals de Warlock en de Beast, gebruikt door gitaristen van o.a. Slipknot. Op zich een prima bedrijf, de BDSM pickups die standaard in elke gitaar zitten schijnen best wel goed te zijn. De Bronze gitaren zijn nogsteeds overal te krijgen voor ongeveer 250 á 300 euro, maar als je echte kwaliteit wilt raad ik je aan op zoek te gaan naar de NJ serie gitaren (zijn al uit productie gehaald maar duiken nogsteeds overal op) of de nieuwe NT serie. Beide series hebben een Floyd Rose tremolo en zijn in diverse vormen verkrijgbaar. Fender/Squier - Bekend van de Stratocaster en Telecaster. Squier is een van de meest populaire bouwers van instapmodellen. Fenders zijn veelzijdig en worden door heel veel verschillende artiesten gebruikt, rock, pop, jazz, noem maar op. Gibson/Epiphone - De Explorer, V, Les Paul, SG, etc. Variabele modellen, en vaak voor ieder wat wils. Geschit voor vele muziekstijlen, worden veel in de metalwereld gebruikt maar ook door jazz-artiesten. Dean - Bekend door Dimebag Darrell van Pantera. Metal/rock gitaren, gebruikt door Michael Angelo Batio, Ralph Santolla, Trivium, Randy Rhoads en vele anderen. Veel modellen hebben een Floyd Rose tremolo voor duikvluchten etc., zodat je goed kan shredden. Ibanez - Net als Fender en Gibson een merk voor vele verschillende spelers, maar veel gitaren zijn toch gericht op rock/metal. De Gio serie is goed voor beginners, terwijl andere series als SA, RG etc. ook zeer geschikt zijn voor spelers die betere instrumenten zoeken. (Als Ibanez speler moet ik zeggen dat ze erg lekker spelen, snelle halsen, onderdelen makkelijk opnieuw te bestellen en de tremolo's zijn erg stabiel!) Ik hoop dat dit je een beetje geholpen heeft Kijk anders ook even hier: http://www.webguide.be/muziekwinkel.asp, ik weet niet of dat je helpt maar daar staan een paar links naar muziekwinkels in België. =) -Sdajafol Reageren
Aeroplane Geplaatst: 10 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 maart 2007 (bewerkt) Als je nog niet weet wat voor eentje je wilt: wat voor muziek speel je graag, of waar houd je van? Ik hou vooral van de Red Hot Chili Peppers ! geen Slipknot Edit => bedankt voor de uitleg ! Bewerkt: 10 maart 2007 door Aeroplane Reageren
Sdajafol Geplaatst: 11 maart 2007 Rapport Geplaatst: 11 maart 2007 Dus je houd meer van rock? In dat geval lijken Stratocaster of Telecaster modellen me de beste keuze. Kijk anders even hier: Squier website, dan heb je een idee van wat voor modellen Squier onder andere heeft. En nog een tip: ga naar winkels en probeer veel uit. Het kan zijn dat je daar zomaar een gitaar ziet van een merk waar je nog nooit aan gedacht hebt, maar dat die gitaar wel erg mooi is en ook lekker speelt. Maar... Ik kan je nu wel allemaal adviezen geven, maar wat wil je eigenlijk allemaal kunnen op je gitaar (wil je gewoon een makkelijk gitaartje hebben om op te beginnen, of wil je meteen een betere gitaar hebben? Wil je er eentje met tremolo voor duikvluchten en andere trucjes of is een gewone vaste brug ook goed? Etc.) Oh, en nog een belangrijke: Wat is je budget? Ik kan je hier doodleuk allemaal gitaren lopen aanraden maar als die veel te duur zijn heb je er vrij weinig aan -Sdajafol Reageren
Aeroplane Geplaatst: 15 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 maart 2007 Ik ben van plan om een stratocaster te kopen en ik speel graag gewone rock liedjes zoals rhcp bv Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.