Jericho Geplaatst: 11 maart 2007 Rapport Geplaatst: 11 maart 2007 Hoe kan je nu een Template gebruiken in bv. Dreamweaver, dus dat je er tekst in kan zetten. Mvg,Jericho Reageren
Die-hard Geplaatst: 11 maart 2007 Rapport Geplaatst: 11 maart 2007 Hoe kan je nu een Template gebruiken in bv. Dreamweaver, dus dat je er tekst in kan zetten. Mvg,Jericho Je moet het slicen in photoshop, via de slice tool. Je moet elk plaatje slicen, en de header etcetera ook. Je moet de content box waar tekst in moet natuurlijk niet slicen. Vervolgens slaag je het op als images+html en open je het in dreamweaver. LET OP: Als je het menu slicet, moet je elk onderdeel van het menu apart slicen, en niet het gehele menu in een. Als het niet lukt, hoor ik het graag. Reageren
SummerBase Geplaatst: 11 maart 2007 Rapport Geplaatst: 11 maart 2007 Je kunt dit op twee manieren doen. Als je bekend bent met het HTML jargon kun je zelf alles in stukjes hakken door middel van de crop tool, zo kan je echt alles zelf bepalen en kun je ook van elke stukje website een aparte PSD maken, zodat de website makkelijk aanpasbaar blijft op alle vlakken. Echter zul je hier wel wat HTML kennis voor nodig moeten hebben, omdat je zelf de tabellen op moet zetten. Ben je hier niet toe in staat, dan kan je het beter op een andere manier aanpakken, want het kan makkelijker. Echter kleven hier wel wat andere nadelen aan vast, maar ook voordelen dus laten we snel doorgaan naar het volgende onderdeel "slicen". Je kunt in Photoshop slicen, oftewel vlakken defineren om ze in één keer te laten knippen en hem als een website uit te printen zeg maar. Dit doe je met de slicetool, wat overigens zeer gemakkelijk werkt. Je klikt de Slice Tool aan en je selecteert de gedeelten die je graag uit wilt knippen. Knip voor het gemak in zoveel mogelijk stukken uit, want je gaat het zometeen in html zetten. Dan heb je tenminste al de tabbelen al en dan kan je die stap gemakkelijker aan. Echter kleven er wel wat nadelen aan vast zoals ik al zei, want je website wordt gewoon in één afbeelding geknipt. Dit is voor browsers vaak wat meer laadwerk om alles op zijn plaats te zetten dan door HTML opgebouwde achtergronden. Al met al kun je gaan slicen, maar ik zou als je wat beter bekend bent met HTML voor de eerste optie gaan. De eerste optie vergt overigens wel meer tijd en werk, maar het resultaat is flexibeler dan het tweede. De keuze is aan jouw, en mocht er nog wat wezen dan hoor ik dat vanzelfsprekend wel. Reageren
Jericho Geplaatst: 12 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 maart 2007 Bedankt alletwee! Ik zal woensdag wel eens proberen een layout te slicen. Ik ken een beetje HTML, maar volgens mij zeker niet genoeg om een layout omtezetten. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.