nick11123 Geplaatst: 11 maart 2007 Rapport Geplaatst: 11 maart 2007 Ik heb ongv 3 maanden geleden een nieuwe PC aangeschaft een Olidata Vassant. AMD Sempron 3000+ 1,8 Ghz 512 Mb RAM Geheugen 80 GB hardeschijf nou snap ik er geen bal van maar ik had mijn computer een nachtje aan laten staan. en de volgende ochtend was hij uit. dus ik deed hem aan en na 2 of 3 seconden viel hij weer uit. ik dacht eerst dat het me moederbord was. maar dat was het niet want ik had de processor losgemaakt en toen aangezet en toen draaide hij wel. alleen dan zonder beeld natuurlijk. dus ik denk dat de processor stuk is maar waarom opeens?? kan dat normaal zijn, maar hij is denk ik niet overhit geraakt. want de fan die doet het nog wel... en hij doet nu helemaal niks meer. weet iemand anders wat het nog kan zijn? Alvast bedankt Reageren
Gunit-Soldier Geplaatst: 11 maart 2007 Rapport Geplaatst: 11 maart 2007 Doet de fan het dan nu ? En gaat de computer aan ? Reageren
nick11123 Geplaatst: 11 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 maart 2007 Doet de fan het dan nu ? En gaat de computer aan ? als ik zegmaar de processor loskoppel van mijn moederbord dan gaat de PC wel aan. alleen hij geeft geen beeld en doet niks maar als sluit ik de processor weer aan mijn moederbord, dan gaat hij maar 2 tellen aan en valt hij weer uit. maar al sluit ik alleen de fan aan dan draait hij wel. maar de PC zelf kan wel gewoon nog aan. maar dan zonder processor Reageren
Gunit-Soldier Geplaatst: 11 maart 2007 Rapport Geplaatst: 11 maart 2007 (bewerkt) Heb je hem nieuw gekocht ? Kan je even bellen wat er aan de hand is. of als je hem via marktplaats ofzo hebt gekocht kan je beter ff eeen reperateur bellen. Misschien meot je het proberen met een andere monitor Bewerkt: 11 maart 2007 door Gunit-Soldier Reageren
nick11123 Geplaatst: 13 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 13 maart 2007 Heb je hem nieuw gekocht ?Kan je even bellen wat er aan de hand is. of als je hem via marktplaats ofzo hebt gekocht kan je beter ff eeen reperateur bellen. Misschien meot je het proberen met een andere monitor Ik heb hem nieuw gekocht... en mijn vader heeft al gebeld volgende week maandag komt er iemand langs en die gaat dat maken. van dat bedrijf waar me PC vandaan komt Maar toch vind ik het raar, ik zelf denk dat de processor stuk is maarja hoe kan dat ding zomaar stuk gaan want hij was niet overhit ofso.. effe een vraagje een processor kan toch niet stuk gaan door Windows Vista :$ Reageren
kees1991 Geplaatst: 13 maart 2007 Rapport Geplaatst: 13 maart 2007 nee. er kan veel door vista kapot gaan of verkloot worden. maar niet een proceror. je procesor kan best wel door gebrand zijn. het kan een fabriek fout zijn. maar ook kan het dat er veel stof in de van zat waardoor die niet goet meer draaide. al lijkt mij dit niet echt logiest omdat je hem nog maar 3 maand heb. en dan zit er nog niet zo eel stof in. meestal gebuurt dit pas naar een 3 jaar als je je pc niet goet onderhoud. drm denk ik dat het een fabrieks fout is en krijg je of een niewe pc of een niew procesor. Reageren
Joriz Geplaatst: 13 maart 2007 Rapport Geplaatst: 13 maart 2007 Als je nieuwe computer binnen 3 seconde uitvalt is er echt wat met je hardware fout. Maak gewoon gebruik van je garantie want de echte werkende oplossing wordt hier toch waarschijnlijk niet aangedragen. Reageren
Schno009 Geplaatst: 13 maart 2007 Rapport Geplaatst: 13 maart 2007 Hier kan wel dégelijk de processor stuk zijn! Toen je de processor eruit haalde, zat er toen ook witte pasta (soms ook vreemde roze troep) tussen het koelblok en de processor? Zat dit er niet, dan is het een fout van de pc-bouwer en moet je een nieuwe processor van ze hebben. Het kan natuurlijk ook dat op de een-of-andere manier de beugel van het koelblok was afgebroken. (ook gezien, bij zo'n brede socket A koeler, daarvoor moest ik het hele moederbord eruit halen en aan de achterkant een neie erop zetten) Dit heb ik (helaas) al véle keren gezien bij van die 'beunhazen op de hoek' die pc's bouwen... Reageren
nick11123 Geplaatst: 13 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 13 maart 2007 @schno009: er zat op de processor wel een of andere grijze shit. koelpasta is dat denk ik. maar alles zat goed al maakte je me PC zo open dan kon je gewoon niet zeggen dat hij stuk is. de beugel enzo zit ook allemaal goed... @kees1991: mijn processor is niet doorgebrand want er zit amper stof in de fan en die draait nog. en de processor ziet er ook gewoon normaal uit geen brandplekken ofso... en ik heb ook geen rare dingen gedaan zoals proberen over te klocken enzo. en ik dacht nog dat ik een merk processor had AMD iniedergeval er zat een zegel achter op me PC en dat maakt toch niet uit als die gebroken is he? want ik denk dan dat de garantie vervalt. maar mijn vader zegt dat dat niks uit maakt want je moet een keer in die jaar je PC open maken omdat er moet worden schoongemaakt, of een DVD speler erbij ofso.. is dat dan eigenlijk wel zo?? want als ze zien dat je wat aan die PC heb gedaan dan kan ik ongv 130 euro dokken Reageren
Schno009 Geplaatst: 13 maart 2007 Rapport Geplaatst: 13 maart 2007 Aan een CPU kun je meestal niet zien of er wat mis mee is. Bereid je er maar vast emotioneel en financieel op voor dat er een nieuwe processor in moet. Reageren
nick11123 Geplaatst: 14 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 maart 2007 Aan een CPU kun je meestal niet zien of er wat mis mee is.Bereid je er maar vast emotioneel en financieel op voor dat er een nieuwe processor in moet. nou ja ik bereid me er alvast op voor, maar het word gemaakt want het zit in de garantie maar ik wou mijn processor altijd al een beetje updaten een Amd Athlon erin maarja dan was het wel de bedoeling dat ik mijn oude ging verkopen Reageren
Schno009 Geplaatst: 14 maart 2007 Rapport Geplaatst: 14 maart 2007 Er past géén Athlon in jouw moederbord. (ervanuitgaande dat jouw sempron een socket 754 is) Als hij een 939 is (dat lijkt me sterk, en ja, die zijn er) kan het wel. Reageren
The GamerII Geplaatst: 15 maart 2007 Rapport Geplaatst: 15 maart 2007 (bewerkt) Zoiets heb ik ook gehad, nick11123 Ik had toen een moederbord in m'n PC, maar toen kon ik bijna niks doen, want dan ging de PC zich vanzelf opnieuw opstarten. MSN deed het niet, java niet en nog veel meer zulke dingen. Misschien ligt het dan inderdaad aan je moederbord. Dan moet even aan de winkel vragen welke het best in jouw PC past Bewerkt: 15 maart 2007 door The GamerII Reageren
nick11123 Geplaatst: 15 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 maart 2007 Er past géén Athlon in jouw moederbord. (ervanuitgaande dat jouw sempron een socket 754 is)Als hij een 939 is (dat lijkt me sterk, en ja, die zijn er) kan het wel. je gelooft het of niet maar ik heb een socket 939 maar ik denk dat ik niks meer kan doen ik wacht het maandag af. want dan komt er iemand langs om het te maken van die garantie service, en als ze zien dat er aan geprutst is dan..... kan ik ongv 150 euro betalen maarja dat word het wel meteen weer gemaakt... Reageren
ifc3 Geplaatst: 15 maart 2007 Rapport Geplaatst: 15 maart 2007 (bewerkt) Er past géén Athlon in jouw moederbord. (ervanuitgaande dat jouw sempron een socket 754 is)Als hij een 939 is (dat lijkt me sterk, en ja, die zijn er) kan het wel. je gelooft het of niet maar ik heb een socket 939 maar ik denk dat ik niks meer kan doen ik wacht het maandag af. want dan komt er iemand langs om het te maken van die garantie service, en als ze zien dat er aan geprutst is dan..... kan ik ongv 150 euro betalen maarja dat word het wel meteen weer gemaakt... 150 euro wat een afzetters, ik zet ook pc' s in elkaar en ik laat mensen nooit meer dan 7 euro betalen als er iets kapot is/gerepareerd moet worden, en Olidata is toch ook vreselijk duur? >>> Door Preddy: Zin verwijderd, het is geen verhandelplaats hier<<< beste preddy, voor 150 euro koop je een upgradeset met een athlon X2 processor, voor het geval je het nog niet wist. >>> Door Preddy: Ik heb al gezegd op wat voor basis ik je toevoeging heb verwijderd via PM, waarom nog via dit topic je gelijk proberen te halen?<<< Bewerkt: 15 maart 2007 door Preddy Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.