Jump to content

Beginnen met SCM-coden


Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik zou graag willen beginnen met het scripten van Vice City.

Ik heb al eens een beetje gekeken in main.scm, en eigenlijk snap ik er helemaal niets van, met als die codes voor de regels enzo.

Dus ik zou graag willen weten of er iets is (een tutorial ofzo) waar je daar uitleg over kunt krijgen, en ook een tutorial ofzo waarin wat van de functies enzo staan (net als die lijst in GTA2).

Alvast bedankt ;)

Geplaatst:
Geplaatst:
Bedankt, ik heb gekeken naar de eerste en daarbij heb ik de vraag: Waar ik je script moet je dat dan plaatsen?

Welke tutorial heb je precies genomen ? Je gaf aan dat je met VC aan de slag wilde, de eersten hierboven zijn voor SA. Er zit wel veel overeenkomsten tussen, maar toch ook de nodige verschillen.

In beide tutorials staat overigens redelijk beschreven, waar je het in het bestaande script moet toevoegen, dus met welke stap in de tutorial heb je precies problemen?

Geplaatst: (bewerkt)

Euhm, ik heb de eerste van VC genomen. (Ze waren allebei hetzelfde.. :S)

Eigenlijk gaat het bij stap 1 al fout, want daar gaat het al over labels enzo. Er staat niet waar je dat moet zetten.

EDIT: ik heb het maar gewoon geplaatst waar alle andere labels stonden, alleen bij het compilen krijg ik de volgende error: The number of conditions used doesn't match the IF command parameter. Use: 00D6: IF 3 if all the conditions must match, or 00D6: IF 23 if just one of the conditions must match.

En het is een gewoone onbewerkte main.scm :s

Bewerkt: door Dutchy3010
Geplaatst:
Euhm, ik heb de eerste van VC genomen. (Ze waren allebei hetzelfde.. :S)

Eigenlijk gaat het bij stap 1 al fout, want daar gaat het al over labels enzo. Er staat niet waar je dat moet zetten.

EDIT: ik heb het maar gewoon geplaatst waar alle andere labels stonden, alleen bij het compilen krijg ik de volgende error: The number of conditions used doesn't match the IF command parameter. Use: 00D6: IF 3 if all the conditions must match, or 00D6: IF 23 if just one of the conditions must match.

En het is een gewoone onbewerkte main.scm :s

Laat het stuk code eens zien dat je hebt toegevoegd, misschien heb je ergens een tikfoutje ofzo gemaakt....

Geplaatst: (bewerkt)

:Labelbuy
0001: wait 100 ms
03A4: name_thread "BUY"

:Labelbuyload
03BC: $3F = create_sphere -1734.270 -1708.423 13.887 5.0
0247: request_model #DELUXO
038B: load_requested_models

:Labelbuy2
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
00E3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point -1734.270 -1708.423 radius 1.0 1.0
004D: jump_if_false ££Labelbuy2
00D6: if 0
010A: player $PLAYER_CHAR money > 2500
004D: jump_if_false ££Labelbuy2
0109: player $PLAYER_CHAR money += -2500
00A5: $10 = create_car #DELUXO at -1724.941 -1707.464 14.387
0175: set_car $10 z_angle_to  0.0
0001: wait 2000 ms
004E: end_thread 

gewoon zoals in de tutorial staat.

Maar volgens het programma zit de fout ergens in het R* script :s

Bewerkt: door TapijtGeit
Geplaatst:
:Labelbuy
0001: wait 100 ms
03A4: name_thread "BUY"

:Labelbuyload
03BC: $3F = create_sphere -1734.270 -1708.423 13.887 5.0
0247: request_model #DELUXO
038B: load_requested_models

:Labelbuy2
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
00E3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point -1734.270 -1708.423 radius 1.0 1.0
004D: jump_if_false ££Labelbuy2
00D6: if 0
010A: player $PLAYER_CHAR money > 2500
004D: jump_if_false ££Labelbuy2
0109: player $PLAYER_CHAR money += -2500
00A5: $10 = create_car #DELUXO at -1724.941 -1707.464 14.387
0175: set_car $10 z_angle_to  0.0
0001: wait 2000 ms
004E: end_thread 

gewoon zoals in de tutorial staat.

Maar volgens het programma zit de fout ergens in het R* script :s

Ohja... natuurlijk :puh:...

Dat was me even ontschoten..

Rockstar heeft inderdaad een foutje gemaakt in de main.scm file, met een van de "if" argumenten. Gelukkig maakt het voor de game-engine niet, uit, die kan er mee omgaan.

Alleen de compiler van VC Builder checked er wel op ( hoewel je dit wel uit kunt schakelen, maar dat is niet handig). Het beste is om die fout gewoon even fixen. Als m'n geheugen me niet in de steek laat, staat er 24, wat 23 had moet zijn.

In ieder geval, als er nu een waarde onder de 20 staat, moet je het veranderen in 3.

Als het een waarde boven de 20 is, moet je het vervangen door 23.

Veel succes..

Geplaatst: (bewerkt)

Het was inderdaad 24 wat 23 had moeten zijn, het werkt nu, bedankt ;)

Bewerkt: door TapijtGeit

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...