TapijtGeit Geplaatst: 13 maart 2007 Rapport Geplaatst: 13 maart 2007 Hallo iedereen, Ik zou graag willen beginnen met het scripten van Vice City. Ik heb al eens een beetje gekeken in main.scm, en eigenlijk snap ik er helemaal niets van, met als die codes voor de regels enzo. Dus ik zou graag willen weten of er iets is (een tutorial ofzo) waar je daar uitleg over kunt krijgen, en ook een tutorial ofzo waarin wat van de functies enzo staan (net als die lijst in GTA2). Alvast bedankt Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 13 maart 2007 Rapport Geplaatst: 13 maart 2007 Neem even een kijkje in de Master Tutorial List. Daar zie je uitleg over beginnend SCM scripten. Voor SA: SA mission coding (voor beginners), door JGuntherS Horseshoes, Photo Ops & Oysters plaatsen, door Blaster Een complete missie maken in SA, door JGuntherS De basissen van een missie, door JGuntherS Voor VC: Tutorial: SCM de basis (threads), door Wauzie Uitleg: SCM samenvatting in het engels., door PatrickW. Reageren
TapijtGeit Geplaatst: 14 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 maart 2007 Neem even een kijkje in de Master Tutorial List. Daar zie je uitleg over beginnend SCM scripten.Voor SA: SA mission coding (voor beginners), door JGuntherS Horseshoes, Photo Ops & Oysters plaatsen, door Blaster Een complete missie maken in SA, door JGuntherS De basissen van een missie, door JGuntherS Voor VC: Tutorial: SCM de basis (threads), door Wauzie Uitleg: SCM samenvatting in het engels., door PatrickW. Bedankt, ik heb gekeken naar de eerste en daarbij heb ik de vraag: Waar ik je script moet je dat dan plaatsen? Reageren
PatrickW Geplaatst: 15 maart 2007 Rapport Geplaatst: 15 maart 2007 Bedankt, ik heb gekeken naar de eerste en daarbij heb ik de vraag: Waar ik je script moet je dat dan plaatsen? Welke tutorial heb je precies genomen ? Je gaf aan dat je met VC aan de slag wilde, de eersten hierboven zijn voor SA. Er zit wel veel overeenkomsten tussen, maar toch ook de nodige verschillen. In beide tutorials staat overigens redelijk beschreven, waar je het in het bestaande script moet toevoegen, dus met welke stap in de tutorial heb je precies problemen? Reageren
TapijtGeit Geplaatst: 15 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 maart 2007 (bewerkt) Euhm, ik heb de eerste van VC genomen. (Ze waren allebei hetzelfde.. :S) Eigenlijk gaat het bij stap 1 al fout, want daar gaat het al over labels enzo. Er staat niet waar je dat moet zetten. EDIT: ik heb het maar gewoon geplaatst waar alle andere labels stonden, alleen bij het compilen krijg ik de volgende error: The number of conditions used doesn't match the IF command parameter. Use: 00D6: IF 3 if all the conditions must match, or 00D6: IF 23 if just one of the conditions must match. En het is een gewoone onbewerkte main.scm :s Bewerkt: 15 maart 2007 door Dutchy3010 Reageren
PatrickW Geplaatst: 15 maart 2007 Rapport Geplaatst: 15 maart 2007 Euhm, ik heb de eerste van VC genomen. (Ze waren allebei hetzelfde.. :S)Eigenlijk gaat het bij stap 1 al fout, want daar gaat het al over labels enzo. Er staat niet waar je dat moet zetten. EDIT: ik heb het maar gewoon geplaatst waar alle andere labels stonden, alleen bij het compilen krijg ik de volgende error: The number of conditions used doesn't match the IF command parameter. Use: 00D6: IF 3 if all the conditions must match, or 00D6: IF 23 if just one of the conditions must match. En het is een gewoone onbewerkte main.scm :s Laat het stuk code eens zien dat je hebt toegevoegd, misschien heb je ergens een tikfoutje ofzo gemaakt.... Reageren
TapijtGeit Geplaatst: 16 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 (bewerkt) :Labelbuy 0001: wait 100 ms 03A4: name_thread "BUY" :Labelbuyload 03BC: $3F = create_sphere -1734.270 -1708.423 13.887 5.0 0247: request_model #DELUXO 038B: load_requested_models :Labelbuy2 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point -1734.270 -1708.423 radius 1.0 1.0 004D: jump_if_false ££Labelbuy2 00D6: if 0 010A: player $PLAYER_CHAR money > 2500 004D: jump_if_false ££Labelbuy2 0109: player $PLAYER_CHAR money += -2500 00A5: $10 = create_car #DELUXO at -1724.941 -1707.464 14.387 0175: set_car $10 z_angle_to 0.0 0001: wait 2000 ms 004E: end_thread gewoon zoals in de tutorial staat. Maar volgens het programma zit de fout ergens in het R* script :s Bewerkt: 16 maart 2007 door TapijtGeit Reageren
PatrickW Geplaatst: 16 maart 2007 Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 :Labelbuy 0001: wait 100 ms 03A4: name_thread "BUY" :Labelbuyload 03BC: $3F = create_sphere -1734.270 -1708.423 13.887 5.0 0247: request_model #DELUXO 038B: load_requested_models :Labelbuy2 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point -1734.270 -1708.423 radius 1.0 1.0 004D: jump_if_false ££Labelbuy2 00D6: if 0 010A: player $PLAYER_CHAR money > 2500 004D: jump_if_false ££Labelbuy2 0109: player $PLAYER_CHAR money += -2500 00A5: $10 = create_car #DELUXO at -1724.941 -1707.464 14.387 0175: set_car $10 z_angle_to 0.0 0001: wait 2000 ms 004E: end_thread gewoon zoals in de tutorial staat. Maar volgens het programma zit de fout ergens in het R* script :s Ohja... natuurlijk ... Dat was me even ontschoten.. Rockstar heeft inderdaad een foutje gemaakt in de main.scm file, met een van de "if" argumenten. Gelukkig maakt het voor de game-engine niet, uit, die kan er mee omgaan. Alleen de compiler van VC Builder checked er wel op ( hoewel je dit wel uit kunt schakelen, maar dat is niet handig). Het beste is om die fout gewoon even fixen. Als m'n geheugen me niet in de steek laat, staat er 24, wat 23 had moet zijn. In ieder geval, als er nu een waarde onder de 20 staat, moet je het veranderen in 3. Als het een waarde boven de 20 is, moet je het vervangen door 23. Veel succes.. Reageren
TapijtGeit Geplaatst: 17 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 maart 2007 (bewerkt) Het was inderdaad 24 wat 23 had moeten zijn, het werkt nu, bedankt Bewerkt: 17 maart 2007 door TapijtGeit Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.