Jump to content

Jump vs. Gothic.

Recommended Posts

Geplaatst:

Gohtic: Hard metal(metallic dus gothic)

En voor de mensen

Gothic style

Jump style

• Reacties 45
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• sevaboy

9

• Ewoud

5

• Sdajafol

5

• LBG

4

Geplaatst:

Allebei de muzieksoorten zijn niet mijn stijl maar gothic vind ik gewoon bagger, (niet allemaal) maar veel gothics vind ik zielig en aanstellers. Niet dat ik het luister maar doe voor mij dan maar Jump, is altijd wel lachen op feestjes enzo..

Geplaatst:

Als we het over neofolk hebben is dat maar 1 van de 13 stromen die de Gothic muziek heeft en de bands daarvan worden vaak als extreem recht gezien, maar deze stroming heeft maar een erg klein aanhangsel en daar mee kan je dus niet een vergelijking maken dat 50% van de gothics neonazi is.

Misschien 2% van het totaal, maar meer ook niet.

Geplaatst:

Als eerste wil ik dit even kwijt: Ewoud, ik ben het totaal met je eens!

Dat is hier een discussietopic voor Jump vs. Gothic

Ik ben dus een jumper

IK vind Gothic style dom:

-zelfverminking

-soms zelfmoordacties

-altijd dat ZWART.

-de liedjes altijd over de duivel,hitler,enz..

-50% van de gothics zijn neonazi.

Zelfverminking komt lang niet bij iedereen voor, vaak alleen bij de 13-jarige, depressieve kindjes, zogenaamde 'huppelgoths'. Je weet waarschijnlijk zelf niet eens wanneer iemand gothic is denk ik? Niet iedereen die zwart draagt en metal luistert is gothic... En niet alleen maar ZWART! cybergoths gebruiken ook veel fluoriscerend paars, en ook wel kleuren als geel etc... De duivel komt nauwelijks voor in gothic muziekstromingen, maar vaker bij thrash, death en black metal (dat is GEEN gothic muziek, veel goths houden juist NIET van muziek met grunts, screams etc.), en 50% van de gothics neonazi? Waar baseer je dat op man?

ik haat gothics ook. Enge mensen zijn het gewoon. Die polsen opensnijden en dat gore gekrijs, nee. Vorig jaar zat er een gothic bij mij in de klas die zichzelf zat te snijden in de klas. Smerig

Dat was waarschijnlijk gewoon zo'n 'huppelgoth', een jong kind (jongen/meisje) dat zogenaam depressief is...

Ik vind gothics irritant als ze doen alsof ze een zwaar leven hebben, heel veel doen alsof het leven alleen pijn is enzo maar als ze 's avonds thuis komen staat er eten voor hun klaar en als ze geld nodig hebben gaan ze het vragen bij mama en papa. Ik vind ze ook dom als ze heel blij doen enzo maar wel zeggen dat ze gothic zijn. Doe gewoon normaal. :duh:

En opnieuw, je hebt het nu grotendeels over 'huppelgoths'. Veel 'echte' goths hebben een prima leven en zijn helemaal niet zo gigantisch depressief... En ik kan ook zeggen, man, je luistert naar hiphop blablabla, doe eens normaal... :duh:

Het verschil tussen Gothic en Nazi is hetzelfde

Luister eens naar paar liedjes(ken er geen omdat ik nooit luister naar die dom muziek)

Het is altijd duivel,hitler(nazi dus)

En altijzo duister en dan eens happy en dan weer boos

En ze komen rapper agressief met die messen

Waar ik vandaan kom zijn er gothics die mensen bedreigen.

Hebben ze eens bij mij gedaan! Het lukte niet (heb gewoon weggelopen)

Je kent zelf geen eens gothic liedjes, omdat je er naar luistert, waar baseer je dat dan op man?

Gohtic: Hard metal(metallic dus gothic)

En voor de mensen

Gothic style

Jump style

Nee, veel goths luisteren niet naar metal, maar meer Industrial, darkwave etc... Metal is daarnaast een enorm wijd genre, met zo gigantisch veel verschillende stromingen erin, jij weet niet waar je het over hebt denk ik zo.

Ik adviseer je als je iets te zeggen hebt eerst eens dit door te lezen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(subcultuur)

En dan met name DIT deel:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(subcu...den_over_Gothic

Daarnaast wil ik wel eens weten wanneer iemand volgens jullie 'gothic' is? Als een persoon zwart draagt? Als iemand aan depressie lijd? Als iemand metal luistert?

Geplaatst:

Ik prop mensen niet echt in hokjes. Dit kan wel een slap antwoord zijn, maar de gothic is een enorm wijde stroming met vele verschillende stijlen daarin. Wel kan ik zeggen dat iemand met synthetische dreadlocks (vaak in allerlei kleuren), latex kleding, etc. in mijn ogen een cybergoth zal zijn. Iemand met gewoon zwarte kleding, en zwarte makeup met een trui van b.v. Within Temptation zie ik daarentegen dan weer niét als 'echte' goth.

Geplaatst:

Ik mag Jumpers en Gothics in het algemeen totaal niet, ze hebben allebei een verschrikkelijke muzieksmaak en gothics zien d'r zo zielig uit en hun kleding is ook niet echt om geld aan uit te geven :duh:.

Geplaatst:

Geen van beide.. :duh::sigaar:

Iemand uit mijn klas is echt zielig met jumpstyle.. Zet die keihard de boxen aan en dan ook nog foute jumpstyle.. Hij lijkt ook nog op Herman van Idols.. :schater:

Geplaatst:

allebei niet.

Die gohtics hebben omibn rare ´rituelen´

Eerst zag ik er 10 ofzo

en toen gingen ze in een rondje zitten en zeiden ze allemaal domme dingen

:bonk:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben een echte jumper en ik vind gothic maar raar. Maar ja ik respecteer hun wel. En dat duivelsaanbidding komt eerder bij niet-gothics die naar dezelfde muziek luisteren voor. Ik heb het natuurlijk over dat enorme hardrock, die heay metal(geen normale rock zoals Green Day enzo maar echt keihard en eentonig), die alleen maar van die duivelsgebaren maken en pentagrammen maken en ander duivelsaanbidding(o.a. in hun teksten). Dat vind ik gewoon niet kunnen, ik geloof niet, maar het is niet leuk voor de mensen die in God geloven dat je zomaar zijn tegenstander te gaan aanbidden.

Bewerkt: door Clowntje_93
Geplaatst:

Gothic is niet eens een muziekstijl. :7

Maar als ik dit topic zo doorlees is het meer een "Geef jouw mening over die KUTGOTHICS"-topic.

:{

Wees eens lief? En niet zo bevooroordeeld? Gothics roepen toch ook niet dat alle jumpers achterlijke boeren zijn die niet normaal kunnen dansen? Vind je ze eng? Omdat je ze niet snapt? Verdiep je eens in iets voordat je een topic erover maakt?

Ik heb gelezen dat je gothic defineert als metallic. Ik dat geval kies ik voor metallic, waarom? Omdat die mensen zich niet iets van anderen aantrekken en al 20 jaar zichzelf zijn, zonder met de hype mee te lopen.

Geplaatst:
allebei niet.

Die gohtics hebben omibn rare ´rituelen´

Eerst zag ik er 10 ofzo

en toen gingen ze in een rondje zitten en zeiden ze allemaal domme dingen

:bonk:

Duuuuus...? Dat waren waarschijnlijk 'huppelgoths', van die 13-jarige mensen die zichzelf gothic vinden met bandjes als Cradle of Filth etc. Zo'n ritueel is daarnaast ook niet gothic. Of het was gewoon een stomme poging tot 'iets', of het was een wicca ritueel, en da's niet gothic.

Ik ben een echte jumper en ik vind gothic maar raar. Maar ja ik respecteer hun wel. En dat duivelsaanbidding komt eerder bij niet-gothics die naar dezelfde muziek luisteren voor. Ik heb het natuurlijk over dat enorme hardrock, die heay metal(geen normale rock zoals Green Day enzo maar echt keihard en eentonig), die alleen maar van die duivelsgebaren maken en pentagrammen maken en ander duivelsaanbidding(o.a. in hun teksten). Dat vind ik gewoon niet kunnen, ik geloof niet, maar het is niet leuk voor de mensen die in God geloven dat je zomaar zijn tegenstander te gaan aanbidden.

En het is ook niet leuk voor mensen die in Satan geloven om zijn 'tegenstander' te gaan aanbidden ;)

@Dare Devil, Ik denk dat hij met metallic Metallica etc. bedoeld, maar in mijn ogen probeert Metallica juist wél met de hype mee te gaan, vooral met het laatste album, afgrijselijk :schater: Maar metal heeft over het algemeen niks met de levensstijl gothic te maken...

Geplaatst:

jumpstyle is wel releaxte muziek. het is lekker voorspelbaar :puh: .

en ik zeg altijd

JUMPSTYLE IS MY STYLE!!!!!!!

Geplaatst:

Geef mij maar Jumpstyle! Van Gothic moet ik niet veel weten, ze hebben altijd bijna zwarte kleren aan. Met hun muziekstijl is het niet veel beter gesteld, die Heavy Metal enzo. interesseert mij ook niet echt. Jumpstyle is echt zoveel beter, vooral de muziek dan.

Geplaatst:

Jumpstyl zit enigzins nog een beetje een vette beat in, maar echt goed kan ik het nou niet echt noemen! Maar Gotic, neej dan kies ik echt voor Jumpstyll,,

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...