Sdajafol Geplaatst: 16 maart 2007 Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 Kellerman, ooit gehoord van EBM of industrial? Daar zitten ook beats in... Of je het een vette beat noemt weet ik niet, maar lees het wikipedia artikel over gothic eens door, en bekijk deze video´s even Niks heavy metal dus...
sevaboy Geplaatst: 16 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 Als eerste wil ik dit even kwijt: Ewoud, ik ben het totaal met je eens!Dat is hier een discussietopic voor Jump vs. GothicIk ben dus een jumper IK vind Gothic style dom: -zelfverminking -soms zelfmoordacties -altijd dat ZWART. -de liedjes altijd over de duivel,hitler,enz.. -50% van de gothics zijn neonazi. Zelfverminking komt lang niet bij iedereen voor, vaak alleen bij de 13-jarige, depressieve kindjes, zogenaamde 'huppelgoths'. Je weet waarschijnlijk zelf niet eens wanneer iemand gothic is denk ik? Niet iedereen die zwart draagt en metal luistert is gothic... En niet alleen maar ZWART! cybergoths gebruiken ook veel fluoriscerend paars, en ook wel kleuren als geel etc... De duivel komt nauwelijks voor in gothic muziekstromingen, maar vaker bij thrash, death en black metal (dat is GEEN gothic muziek, veel goths houden juist NIET van muziek met grunts, screams etc.), en 50% van de gothics neonazi? Waar baseer je dat op man? ik haat gothics ook. Enge mensen zijn het gewoon. Die polsen opensnijden en dat gore gekrijs, nee. Vorig jaar zat er een gothic bij mij in de klas die zichzelf zat te snijden in de klas. Smerig Dat was waarschijnlijk gewoon zo'n 'huppelgoth', een jong kind (jongen/meisje) dat zogenaam depressief is... Ik vind gothics irritant als ze doen alsof ze een zwaar leven hebben, heel veel doen alsof het leven alleen pijn is enzo maar als ze 's avonds thuis komen staat er eten voor hun klaar en als ze geld nodig hebben gaan ze het vragen bij mama en papa. Ik vind ze ook dom als ze heel blij doen enzo maar wel zeggen dat ze gothic zijn. Doe gewoon normaal. En opnieuw, je hebt het nu grotendeels over 'huppelgoths'. Veel 'echte' goths hebben een prima leven en zijn helemaal niet zo gigantisch depressief... En ik kan ook zeggen, man, je luistert naar hiphop blablabla, doe eens normaal... Het verschil tussen Gothic en Nazi is hetzelfdeLuister eens naar paar liedjes(ken er geen omdat ik nooit luister naar die dom muziek) Het is altijd duivel,hitler(nazi dus) En altijzo duister en dan eens happy en dan weer boos En ze komen rapper agressief met die messen Waar ik vandaan kom zijn er gothics die mensen bedreigen. Hebben ze eens bij mij gedaan! Het lukte niet (heb gewoon weggelopen) Je kent zelf geen eens gothic liedjes, omdat je er naar luistert, waar baseer je dat dan op man? Gohtic: Hard metal(metallic dus gothic)En voor de mensen Gothic style Jump style Nee, veel goths luisteren niet naar metal, maar meer Industrial, darkwave etc... Metal is daarnaast een enorm wijd genre, met zo gigantisch veel verschillende stromingen erin, jij weet niet waar je het over hebt denk ik zo. Ik adviseer je als je iets te zeggen hebt eerst eens dit door te lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(subcultuur) En dan met name DIT deel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(subcu...den_over_Gothic Daarnaast wil ik wel eens weten wanneer iemand volgens jullie 'gothic' is? Als een persoon zwart draagt? Als iemand aan depressie lijd? Als iemand metal luistert? Ben jij zelf een gothic?? En alle goth's dat ik ken zijn emo's en nazi's. En dan zeggen ze dat mensen die naar hardcore luisteren racisten zijn. In de werled zijn er delen mensen die goth's haten (sinds dat jumpstyle begonnen is) De goth's zijn in de minderheid sind jumpstyle geboren is!
Ewoud Geplaatst: 16 maart 2007 Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 Als eerste wil ik dit even kwijt: Ewoud, ik ben Ben jij zelf een gothic?? En alle goth's dat ik ken zijn emo's en nazi's. En dan zeggen ze dat mensen die naar hardcore luisteren racisten zijn. In de werled zijn er delen mensen die goth's haten (sinds dat jumpstyle begonnen is) De goth's zijn in de minderheid sind jumpstyle geboren is! Geef is argumenten in plaats van alleen nutteloze opmerkingen! Geef feiten en geen onzin, want dat kan iedereen wel uitkramen. Jij stopt mensen in een hokje door alle Gothics over een kam te scheren. Dan ben je net zo verkeerd bezig als neonazi's want die zien ook alleen maar een klein gedeelte van de werkelijkheid.
sevaboy Geplaatst: 16 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 Dat waren argumenten. In elk land zijn er verschillende soorten van Goth's. In mijn gemeente zitten er die Goth's die die dingen doen. Misschien is het bij jullie anders. En dit tpic is gewoon om te vragen wie Goth's irri of niet leuk vinden of wie Goth's gewoon vinden en zeg dan gewoon je mening in der plaats van je mening meer te uiten dan anders is!
Ewoud Geplaatst: 16 maart 2007 Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 (bewerkt) Dat waren argumenten.In elk land zijn er verschillende soorten van Goth's. In mijn gemeente zitten er die Goth's die die dingen doen. Misschien is het bij jullie anders. En dit tpic is gewoon om te vragen wie Goth's irri of niet leuk vinden of wie Goth's gewoon vinden en zeg dan gewoon je mening in der plaats van je mening meer te uiten dan anders is! Jump versus Gothic.... Poll: Gothic of Jumpstyle Jij kan wel zeggen dat in de wereld delen zijn Gothics haten sinds Jump style is begonnen, maar waar haal jij die assocatie dan vandaan is mijn vraag. Beargumenteer dat eens. Gothics is trouwens al een hele oude stroming die stamt uit de jaren 70 en misschien al daarvoor. Jump is een muziek genre en meer ook niet die begonnen is in de eind jaren 90. Het lijkt me ook dan duidelijk dat door een kleine kortstondige rage dat de Gothics niet in de minderheid zullen zijn. Wat wel goed is dat jij een vooroordeel noemt dat de meeste hardcore liefhebbers nazi's zijn. Overal zijn wel nazi's, maar deze hebben allemaal diverse muziek smaken. Dus het lijkt me duidelijk dat we deze mensen niet over een bepaalde kam kunnen scheren. Net zoals emo's geestelijke ziekelijke mensen alleen maar bij gothics voorkomen. Bewerkt: 16 maart 2007 door Ewoud
Sdajafol Geplaatst: 16 maart 2007 Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 sevaboy.... Emo is géén gothic iets, emo is een nieuwe trend, die massaal over word genomen door heel wat jongeren, vaak gewoon aandachtstrekkertjes, hoewel er natuurlijk ook wel bij zijn die serieus zijn, maar volgensmij is een groot deel van de bisexuelen onder de emo's niet eens echt bi... Maargoed. Ik ben geen goth, ik ben iets wat men een 'metalhead' noemt. Ik draag nauwelijks echte zwarte broeken, vaak gewoon een ietswat wijdere spijkerbroek of een legerbroek, gecombineerd met een bandshirt. Hoe zou jij mij dan noemen? Velen zeggen gothic, maar mijn stijl heeft niks met gothic te maken. En sinds de komst van jump worden goths gehaat? Alle alternatieve culturen worden door bepaalde mensen gehaat, en dat was voor de komst van jumpstyle ook al zo. Oh... Wat is trouwens jouw definitie voor iemand die 'gothic' is? Wanneer is iemand gothic?
Proximitus Geplaatst: 16 maart 2007 Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 (bewerkt) Toen ik die topic-titel zag, wist ik gewoon dat het er over ging dat gothics altijd emo zijn en zichzelf verminken.. Dat vind ik zulke domme vooroordelen. Net zoiets dat alle turken en marokkanen slecht zijn en stelen enzo, ook zoiets. Tuurlijk, er zijn gothics bij die zichzelf verminken en die emo zijn, maar dat betekent niet dat alle gothics (of is het goths? Tenminste, volgens Wikipedia moet het goths zijn) zo zijn. slechte argumenten, slechte vergelijking, slecht topic En dit tpic is gewoon om te vragen wie Goth's irri of niet leuk vinden of wie Goth's gewoon vinden en zeg dan gewoon je mening in der plaats van je mening meer te uiten dan anders is! Wat is het verschil tussen je mening uiten, en je mening meer te uiten dan anders is? Bewerkt: 16 maart 2007 door Proximitus
sevaboy Geplaatst: 16 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 Mensen. Mij zie je niet vaak meer op topic. want het is altijd dit: Toen ik die topic-titel zag, wist ik gewoon dat het er over ging dat gothics altijd emo zijn en zichzelf verminken.. Dat vind ik zulke domme vooroordelen. Net zoiets dat alle turken en marokkanen slecht zijn en stelen enzo, ook zoiets. Tuurlijk, er zijn gothics bij die zichzelf verminken en die emo zijn, maar dat betekent niet dat alle gothics (of is het goths? Tenminste, volgens Wikipedia moet het goths zijn) zo zijn. slechte argumenten, slechte vergelijking, slecht topic
kees1991 Geplaatst: 16 maart 2007 Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 dude's waar gaat dit topcik eigelijk over ?? om de goticks af te zijken. of.... ?? waar voor heb je dit topcik eiglijk gemaakt ?? nou ik ben zelf ook iemand die graag jump-style, hardcore en alles luistert. maar ik ken een gotick. en daar kan ik best goet mee opschieten. ookal hebben wij allerbij totaal andere kleeren aan. en houden we allerbij van andre muziek. tog zijn wij best goede kamaraden. ook besnijd hij zigzelf niet. en is hij geen nazie. trouwens je secht dan wel dat 50% van de goticks nazie's zijn. maar 50% van de jumpers zijn ook nazies. dus wat was het probleem ook al weer... ??
$NeoSyp$ Geplaatst: 16 maart 2007 Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 Ik vind het allemaal stom, irritant, jezelf-voorschud-zettend, idioot en weet-ik-veelend... Waarom maak je trouwens deze vergelijking? Wat heeft het met elkaar te maken?
sevaboy Geplaatst: 16 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 Ik vind het allemaal stom, irritant, jezelf-voorschud-zettend, idioot en weet-ik-veelend...Waarom maak je trouwens deze vergelijking? Wat heeft het met elkaar te maken? De stijlen!!! Gothic stijl en jumpstyle Maar je bent al de zoveelste die weer zo een domme opmerkingen geeeft! Ik ga dit topic veranderen in een vergelijkende topic. Meningen vergelijken met ander meningen. En als ik nog domme opmerkingen zie! Dan zeg ik tegen mensen die tenminste GEEN domme opmerkingen geven! dat moest eruit!
Ewoud Geplaatst: 16 maart 2007 Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 (bewerkt) Ik vind het allemaal stom, irritant, jezelf-voorschud-zettend, idioot en weet-ik-veelend...Waarom maak je trouwens deze vergelijking? Wat heeft het met elkaar te maken? De stijlen!!! Gothic stijl en jumpstyle Maar je bent al de zoveelste die weer zo een domme opmerkingen geeeft! Ik ga dit topic veranderen in een vergelijkende topic. Meningen vergelijken met ander meningen. En als ik nog domme opmerkingen zie! Dan zeg ik tegen mensen die tenminste GEEN domme opmerkingen geven! dat moest eruit! De pot verwijdt de ketel! Als je niet tegen commentaar kan post dan ook niet zoiets als Mensen.Mij zie je niet vaak meer op topic. want het is altijd dit: Ontopic maar weer en dan met moet goede opmerkingen + argumentering. @Sevaboy - Misschien vind jij sommige mensen zeuren, maar er was een mooie discussie bezig. Er ging feedback heen en weer. Ook over hoe je beter kan discuseren, maar als jij dat niet verdraagt dan moet jij niet opkomen dagen dat iedereen loopt te zeuren! Bewerkt: 16 maart 2007 door Ewoud
sevaboy Geplaatst: 16 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 Kan ik dus wel tegen! Maar als jullie altijd over zeuren dan kom ik dan eens moe!
vadje Geplaatst: 17 maart 2007 Rapport Geplaatst: 17 maart 2007 Jumpstyle ownt die kut gothics! Vadje
Dare Devil Geplaatst: 17 maart 2007 Rapport Geplaatst: 17 maart 2007 Laat ik het zo stellen: Als Gothics hun mond open doen, is het vaak iets doordachts en is dat wat ze ook nog waar, iets waar veel jumpers nog iets van zouden kunnen leren; namelijk minder praten, en denken voordat je praat.
Recommended Posts