Jump to content

Geheugengebruik

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een vraagje over mijn computer. Ik weet niet waar ik het moet plaatsen, dus plaats ik het maar hier;

Ik heb nu net een nieuwe pc met Windows Vista er op en er is nu altijd tussen de 900 en 1000 MB van mijn geheugen in gebruik. Ik heb 2 GB, dus ik hou nog wel wat over, maar als ik een spel wil spelen blijft daar dus maar 1 GB voor over. Volgens de microsoft heb je 512 MB nodig om Vista te draaien, dus ik dacht dat er wel iets niet helemaal goed moet gaan. Hoort het zo dat er altijd 45-50% van mijn geheugen gebruikt wordt?

>>> Door Preddy: Afgesplitst van Besturingssysteem topic<<<

Geplaatst:
Met Aero aan of uit?

Voor het geval Aero aan: Geloof je het zelf?

Met Aero aan, je moet namelijk niet vergeten dat als er een game gedraait wordt dat Aero als het ware uitgeschakeld wordt en dan niks van je videokaart vraagt.

Windows Vista vreet bij mij wel meer geheugen, dus zal het spel minder draaien.

Geplaatst:

En wat is het probleem???

Windows XP kan het doen met 128 Mb, maar op mijn pc gebruikt hij ook zowat een gig.

En niet alleen je OS neemt geheugen, je virusscan, evt. Limewire en dat soort rotzooi nemen ook heeel veel.

Geplaatst: (bewerkt)
En wat is het probleem???

Windows XP kan het doen met 128 Mb, maar op mijn pc gebruikt hij ook zowat een gig.

En niet alleen je OS neemt geheugen, je virusscan, evt. Limewire en dat soort rotzooi nemen ook heeel veel.

Als je 128mb geheugen hebt staat er nog flink wat in je wisselbestand, dat moet je ook meetellen, en we hebben het hier over een besturingssysteem dat NIEUWER is dan Windows Vista.

EDIT:

Virusscanner: Niet Nodig

LimeWire: mu-to-rent (utorrent) is 170KB en kan op een 486 met 16mb geheugen draaien

Wat heb IK dan nog aanstaan: geluidsmixer, Kerry Beagle Search (desktop search), SuperKaramba, Beryl-manager en kopete(instant messenger). en dat neemt zo'n 200mb in.

Bewerkt: door ifc3

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...