Jump to content

Speelt Vista DX 1-8 Games?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Wat heb je eraan als je alleen Vista downloadt (wat al illegaal is), maar het dan niet eens installeert? Bedoel je dat je het zeker niet gaat kopen? En wat wil je dan eigenlijk doen als straks sommige games alleen op Vista werken?

Reserve OS en als ik hem eens wil testen. En nee, kopen zeker niet, ik koop enkel dingen die de moeite waard zijn te kopen (ik ga geen 550 euro geven aan een OS waarvan 50% rommel is, 20% geript en de andere 30% vol bugs zit).

Om dat gameprobleem heb je nu eenmaal programmatjes die op Linux werken waarmee je dx-dingen kan openen :)

Nu ook een vraagje terug:

Wat ga je doen als je vista hebt en games wilt spelen uit heb dx 1-8 tijdperk?(GTA III is een goed voorbeeld)...

Op Vista kan je die ook niet spelen :D

>>> Door Preddy: Vraag afgesplitst van het Besturingssysteem Topic. Sorry dat je antwoord ook is meeverplaatst :$ .<<<

Bewerkt: door Preddy
Geplaatst:

Wat heb je eraan als je alleen Vista downloadt (wat al illegaal is), maar het dan niet eens installeert? Bedoel je dat je het zeker niet gaat kopen? En wat wil je dan eigenlijk doen als straks sommige games alleen op Vista werken?

Reserve OS en als ik hem eens wil testen. En nee, kopen zeker niet, ik koop enkel dingen die de moeite waard zijn te kopen (ik ga geen 550 euro geven aan een OS waarvan 50% rommel is, 20% geript en de andere 30% vol bugs zit).

Om dat gameprobleem heb je nu eenmaal programmatjes die op Linux werken waarmee je dx-dingen kan openen :)

Nu ook een vraagje terug:

Wat ga je doen als je vista hebt en games wilt spelen uit heb dx 1-8 tijdperk?(GTA III is een goed voorbeeld)...

Op Vista kan je die ook niet spelen :D

Correct me if i'm wrong: In Vista kun je ook een game in de compatibiliteitsmodus draaien (alleen voor windows-versies, niet voor direct x) want direct-x 10 slikt alles dacht ik.

Geplaatst:

Dat is het probleem, de compatibiliteitsmodus. Dat is een EMULATOR, dus je games die dx9 of lager gebruiken zullen trager draaien dan op een DX9 (XP) computer!

Directx 10 is NIET Backwards Compatible

• 1 maand later...
Geplaatst:
Dat is het probleem, de compatibiliteitsmodus. Dat is een EMULATOR, dus je games die dx9 of lager gebruiken zullen trager draaien dan op een DX9 (XP) computer!

Niet echt, het is geen emulator maar gewoon een aangepaste versie van DX9: DX9Ex. Er zijn dus geen problemen om oude games te spelen op Windows Vista vanwege DirectX, enkel vanwege je drivers.

Ik heb zelf GTA SA en GTA VC gewoon draaiende op Vista zonder enige performance loss.

Geplaatst:

Niet echt, het is geen emulator maar gewoon een aangepaste versie van DX9: DX9Ex. Er zijn dus geen problemen om oude games te spelen op Windows Vista vanwege DirectX, enkel vanwege je drivers.

Ik heb zelf GTA SA en GTA VC gewoon draaiende op Vista zonder enige performance loss.

Met Aero aan of uit?

Voor het geval Aero aan: Geloof je het zelf?

Geplaatst:
Met Aero aan of uit?

Voor het geval Aero aan: Geloof je het zelf?

Met Aero aan, je moet namelijk niet vergeten dat als er een game gedraait wordt dat Aero als het ware uitgeschakeld wordt en dan niks van je videokaart vraagt.

Geplaatst:

Nu is dit opeens een topic^-^

>>> Door Preddy: Inderdaad, de vraag + discussie vond ik niet passen in een poll-topic<<<

Maar dat Vista meer geheugen vreet is normaal...

Ik heb van een vista-gebruiker gehoord dat ie zo'n 20fps slomer gaat dan xp.

Probeer eens GTA III op vista, kans is groot dat ie niet werkt :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...