kees1991 Geplaatst: 15 maart 2007 Rapport Geplaatst: 15 maart 2007 hallow. ik heb een fliegtuig uit een spel gehaald. nu wil ik die vervangen voor een fliegtuig uit gta. maar hoe moet dat eigelijk ?? kan iemand mij dat uitleggen ?? Reageren
Da Phoenix Geplaatst: 15 maart 2007 Rapport Geplaatst: 15 maart 2007 Kijk is naar deze tut miss heb je er wat aan Klikkie Reageren
kees1991 Geplaatst: 15 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 maart 2007 jha. door midel van die tut. heb ik het vliegtuig uit het spel gehaalt. nu wil ik aleen nog dat fliegtuig in gta krijgen. ik weet aleen niet echt hoe. Reageren
Wazuup Geplaatst: 15 maart 2007 Rapport Geplaatst: 15 maart 2007 Ongeveer hetzelfde verhaaltje als een auto: Als ik jou was zou ik eens goed kijken naar welke onderdelen en dummies de wagen heeft die jij wilt vervangen voor jou eigen model. Open je model en importeer dus de desbetreffende dff met de scripts van KAM in 3dsmax en Move je model opzei. Importeer hem voor een tweede keer, zodat je 2 dezelfde auto's hebt. Doe nu 'Graph Editors> New Scematic view". Selecteer nu één van de hierarchy's (voledige auto met dummy's) en klik op het "Unlink Selected" icoontje. Deze auto zal je gebruiken voor dummy onderdelen en onderdeel namen. Attach/Detach nu alle delen van jou auto (niet de geimporteerde) zodat je op hetzelfde aantal delen uitkomt als de orginele wagen en geef alle delen zijn eigen naam, Zoals de originele geimporteerde auto. Plaats alle dummy's op hun plaats. Link ze nu netjes aan elkaar (graph editors, new schematic view), precies zoals dat bij de orginele auto's ook aan elkaar zat (je kan bij de originele, nog hele auto zien hoe). Hoe moet je linken: Nu kun je gaan exporteren, dus open de DFF IO en ga naar het tabblad ''export''. Selecteer alle delen en klik op ''collision base''. Open nu de orginele dff van de auto die je gaat vervangen. Klik als laatste op ''export dff'' en je auto dff word geexporteerd. Speed Tutorial Auto's Texturen: Alle textures voor op auto's moeten GTA Material zijn. Dit kun je doen door in the material editor op ''standard'' te klikken en GTA material uit het rijtje te kiezen. Deze staat er alleen als je de scripts van KAM hebt geinstalleerd in 3dsmax. Voor een normale bmp texture, klik je op ''none'' achter color en vervolgens bitmap. Deze kun je op het moddel gooien zoals je gewend bent. * Dan nu de bodycolour, met reflecties en dergelijke. Ook hier gaan we naar een bolletje, en zetten we hem naar GTA material. Maar inplaats van dat we een bitmap selecteren, klikken we op SA Vehicle Default (om het makkelijk te houden). Er veranderen nu wat waarden, dat is oke. Klik nu op het vakje achter color, en verander de kleur naar welke kleur jij ook wilt. Nu komt een belangrijk gedeelte, namelijk de color guide. Laat je deze op none staan, dan zal de kleur die jij gekozen hebt altijd ingame zo zijn. Maar zet je hem op primary, dan zal de kleurkeuze geheel ''random'' zijn. Wil je twee verschillende random kleuren, zet die tweede material dan op ''secondary''. Let op: de kleur veranderd automatisch wanneer je een andere colour guide dan none neemt. Overigens is dit een simpele manier van texturen, je kunt zelf nog veel meer uitproberen met reflectie en dergelijke. Kams script (helaas werkt deze niet meer op 3DS Max 9): Kams Script voor 3DS Max. Vriendelijke groeten, Wazuup Reageren
kees1991 Geplaatst: 16 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 is dat zo helemaal nodig om aleen maar de dff te veranderen ?? Reageren
Wazuup Geplaatst: 16 maart 2007 Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 Kijk dat model dat jij nu hebt is waarschijnlijk één object, gta heeft verschillende delen nodig om goed te kunnen werken. Bijvoorbeeld de deur van het vliegtuig, die trek je open en dit kan omdat het een los stuk van het model is. Deze stukken hebben een naam (bijvoorbeeld Door_ok) en deze moeten goed zijn om een chrash te voorkomen. Ook moeten alle dummies op de goede plaats staan. Het is dus aardig wat werk om dit te doen kees. Reageren
kees1991 Geplaatst: 16 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 nou t is eigelijk niet 1 objeckt. de duuren en de vlaps van de vluegels ziten net als bij gta models er precies zo los aan. ik weet niet of het dat iets makelijker maakt. maar hier snap ik eigelijk geen bal van. ik kan hem wel ff uploaden. http://rapidshare.com/files/21332697/plane.3DS.html Reageren
Wazuup Geplaatst: 16 maart 2007 Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 (bewerkt) Oke ik heb even gekeken, nice model btw. Wat moet er veranderd worden; ten eerste moet je de dff openen van het vliegtuig dat je met deze mod wilt gaan replacen. Dan schrijf je op een papiertje alle onderdelen en de namen hiervan (let op spelling). Verwijder alles behalve de dummies en het chassis_vlo object. Sla dit nu op als Dummies.max of iets in die stijl. Nu ga je naar je model dat je geript hebt, en deze ga je precies de onderdelen geven die het orginele vliegtuig ook heeft. In dit geval moet je dus dingen gaan attachen, omdat je nu veel te veel objecten hebt. Geef alle onderdelen de juiste naam, en textuur ze daarna met GTA_Material zoals hierboven vermeld staat. Ben je klaar met alles dan merge je de dummies.max file met je scene voordat je gaat exporten naar dff. Bewerkt: 16 maart 2007 door Wazuup Reageren
Da Phoenix Geplaatst: 16 maart 2007 Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 hallow.ik heb een fliegtuig uit een spel gehaald. nu wil ik die vervangen voor een fliegtuig uit gta. maar hoe moet dat eigelijk ?? kan iemand mij dat uitleggen ?? Zou ik mogen welk spel. want dan kan ik er misschien even naar kijken Reageren
kees1991 Geplaatst: 16 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 maart 2007 je bedoelt welk spel ?? microsoft flicht simulator X demo. wazuup. oke ik ga porbeeren. k heb deze week tog niet zo zin in gamen. dus kan ik mooi hier mee besig.t leek mij wel gaaf om dat vlieguig ingame te krijgen Reageren
kees1991 Geplaatst: 18 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 (bewerkt) sorry voor de dubbel post. maar er is nog een ding dat ik moet weeten. Ben je klaar met alles dan merge je de dummies.max file met je scene voordat je gaat exporten naar dff. jup ik ben helemaal klaar er mee. ik heb dingen aan elkaar gedaan omdat het te veel waaren. ik heb alles de juiste naaam gegeefen. ik heb ook al de dummys en de cassis er in gezet. en ook nog een texture gegeefen aan het model. aleen nu moet ik dus alles gaan mergen. maar ik weet niet goet hoe dat moet. Bewerkt: 18 maart 2007 door kees1991 Reageren
Wazuup Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 Mergen is het engelse woord voor samenvoegen. Je voegt dus een scene samen met je huidige. Dit doe je door naar file, merge te gaan en je .max file te kiezen. Maar nu zeg je dat je je dummies al toegevoegd hebt, ik weet niet hoe je dit gedaan hebt maar dat mergen is nu niet meer nodig. Vergeet bij het exporteren niet alle objecten te selecteren en een COL3 in te stellen. Dit is een dff bestand die je col gaat bepalen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.