Jump to content

GTA IV Game engine


gybrus

Recommended Posts

Hallo,

Euphoria zal waarschijnlijk een onderdeel zijn van de engine zoals R* al eerder bekend heeft gemaakt zullen ze de RAGE engine gebruiken.(Zelfde als uit 1 of ander Tafeltennis spel :puh:)

Euphoria maakt gebruik van "Simulation" hierbij wordt steeds berekend wat er met een objeckt gebeurt als je er iets mee doet.

Ook worden poppetjes berekend als je ze bijvoorbeeld omver rijd zullen ze nooit 2 keer hetzelfde vallen zoals bij "Animation" Het geval was.

Quote van een gebruiker op ???.nl

Ik denk niet dat de Euphoria-engine volledige engine is, het is meer een engine die zich specifiek richt op AI(zodat de tegenstanders realistisch reageren,bvb in star wars de stormtroopers die tegen de balk vliegen)

Star Wars maakt bvb ook gebruik van Digital Molecular Matter(zodat material realistisch breekt)

Daarom denk ik dat GTA IV gewoon draait op de Tabletennisengine met daarin de Euphoria-engine verwerkt.

Zover ik weet heeft R* dit bevestigd en is dit waarschijnlijk geen gerucht =D

Sites:

Euphoria Home page.

Wiki Page.

Qj.net

Voorbeelden:

Prachtig voorbeeld van "Indiana Jones"

Indiana Jones :IGN

Star Wars

Een klein stukje uit Starwars waar je goed kunt zien hoe de engine kan werken!

Nog een voorbeeld van wat je allemaal met deze engine kan.

More info soon:

Grats,Gybrus

Bewerkt: door Dhr.Gybrus
Link to comment
Delen op andere websites

Interresant stukje. Zelf dacht ik ook al dat de Euphoria in de Rage engine gebruikt zou kunnen worden, dus lijkt het erop dat dit idee nog klopt.

Ik heb net het filmpje beken en ik moet toegeven dat het er echt über gelikt uitziet. Alles wordt denk ik daardoor veel realistischer.

Kan niet wachten tot meer info :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog een paar filmpies toegevoegd waar je goed kunt zien wat je eigenlijk allemaal met die engine kan.

Goed luisteren naar het commentaar van die gozer.

Grats

PS:Dit is een prachtige engine om een mod in te bouwen =D

EDIT:Opmaak een beetje duidelijker gemaakt onzin verwijderd =D

Bewerkt: door Dhr.Gybrus
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...