Blink Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 (bewerkt) Gister heb ik mijn PC opnieuw geinstalleerd aangezien er nogal wat dingen waren "gesloopt". Mijn vader had nog een orginele XP Home+Sp1 liggen dus die kon ik mooi gebruiken, moest ik alleen wat updates installeren daarna. Zo gezegd zo gedaan. Na de installatie die maar een half uur duurde updaten ik het systeem en ging even wat rondneuzen op mijn schone systeempje. Er bleken wat rare dingen te zijn die ik niet kan verklaren, misschien jullie wel. - Wanneer ik in Internet Explorer 7.0 of FireFox 2.0 aan het surfen ben op bijvoorbeeld het Gtaforum en van boven naar beneden wil scrollen gaat dit niet echt soepel, het lijkt wel of het zelfs een beetje Happert. - Als ik naar deze computer wil gaan komt het menu nogal stroefjes tot leven, daarna kan ik gewoon alles bekijken. - Mijn tweede hardeschijf heeft opeens een nieuwe naam gekregen. Voorheen was het schijf D nu ineens H. - Het login scherm van Windows is weer terug alleen komt ook dit niet helemaal soepel tot leven. Wie mij kan helpen met bovenstaande vragen is mijn held! Bewerkt: 18 maart 2007 door Blink Reageren
RonaldVC Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 - Wanneer ik in Internet Explorer 7.0 of FireFox 2.0 aan het surfen ben op bijvoorbeeld het Gtaforum en van boven naar beneden wil scrollen gaat dit niet echt soepel, het lijkt wel of het zelfs een beetje Happert.Probeer de driver van je netwerkkaart eens te updaten, lost vaak dit soort dingen op..- Als ik naar deze computer wil gaan komt het menu nogal stroefjes tot leven, daarna kan ik gewoon alles bekijken.Dit lost zich meestal vanzelf wel op. Bovendien wordt het scherm van "Deze Computer" sneller geladen als je geen cd's in je cd-drives hebt.- Mijn tweede hardeschijf heeft opeens een nieuwe naam gekregen. Voorheen was het schijf D nu ineens H.Het spijt me, ik kan zo 1,2,3 geen verklaring hiervoor vinden.- Het login scherm van Windows is weer terug alleen komt ook dit niet helemaal soepel tot leven.Is het een gedeelde pc met meerdere gebruikersaccounts? Zonee, dan heb je het login scherm niet eens nodig, ik heb het ook niet ingesteld. Ik wil gewoon mijn pc aanzetten en direct in mijn bureaublad terechtkomen.Wie mij kan helpen met bovenstaande vragen is mijn held! Ben ik nou ook een held? Ookal heb ik niet op al jouw vragen een antwoord... Reageren
Ewoud Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 (bewerkt) - Mijn tweede hardeschijf heeft opeens een nieuwe naam gekregen. Voorheen was het schijf D nu ineens H. Let op: Onderstaand is op eigen risico Ga naar Start -> Configuratiescherm - Systeembeheer -> Computerbeheer Vervolgens ga je naar Opslag -> Schrijfbeheer Nu zie je alle schijven die op je PC zijn aangesloten. Hieronder bevinden zich ook je dvd/cd rom schrijven en eventueel aangesloten kaart lezers. Deze hebben allemaal een letter toegewezen gekregen. Je moet nu kijken of de D letter vrij is. Zo ja, dan selecteer je de H schrijf en klik er met je rechtermuisknop op. Klik vervolgens op stationsletter en paden wijzigen. Je krijgt het volgende venster voor je: Klik op wijzigen. In de uitklaplijst kan je nu stations letter D selecteren. Start na dat je alles bevestigd heb opnieuw op. ----------------- Als D al is toegewezen dat je dit handhandmatig moeten veranderen naar een andere letter. Hierna de PC opnieuw opstarten en dan het is nog is herhalen met station H. Bewerkt: 18 maart 2007 door Ewoud Reageren
Blink Geplaatst: 18 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 - Wanneer ik in Internet Explorer 7.0 of FireFox 2.0 aan het surfen ben op bijvoorbeeld het Gtaforum en van boven naar beneden wil scrollen gaat dit niet echt soepel, het lijkt wel of het zelfs een beetje Happert. Probeer de driver van je netwerkkaart eens te updaten, lost vaak dit soort dingen op..- Als ik naar deze computer wil gaan komt het menu nogal stroefjes tot leven, daarna kan ik gewoon alles bekijken.Dit lost zich meestal vanzelf wel op. Bovendien wordt het scherm van "Deze Computer" sneller geladen als je geen cd's in je cd-drives hebt.- Mijn tweede hardeschijf heeft opeens een nieuwe naam gekregen. Voorheen was het schijf D nu ineens H.Het spijt me, ik kan zo 1,2,3 geen verklaring hiervoor vinden.- Het login scherm van Windows is weer terug alleen komt ook dit niet helemaal soepel tot leven.Is het een gedeelde pc met meerdere gebruikersaccounts? Zonee, dan heb je het login scherm niet eens nodig, ik heb het ook niet ingesteld. Ik wil gewoon mijn pc aanzetten en direct in mijn bureaublad terechtkomen.Wie mij kan helpen met bovenstaande vragen is mijn held! Ben ik nou ook een held? Ookal heb ik niet op al jouw vragen een antwoord... Ey Ronald. Mijn netwerk kaart met de naam: 3Com etherlink 3C905C-TX heeft verschillende driver updates op de website van 3com staan, ik weet niet echt precies wat ik moet downloaden om het probleem op te lossen. Ik hoop wel dat het het probleem oplost aangezien ik nogal stres krijg om op deze manier te internetten. Tnx Reageren
Mania-92 Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 - Wanneer ik in Internet Explorer 7.0 of FireFox 2.0 aan het surfen ben op bijvoorbeeld het Gtaforum en van boven naar beneden wil scrollen gaat dit niet echt soepel, het lijkt wel of het zelfs een beetje Happert. Dit heb ik altijd wanneer de drivers van me gfx kaart (6600GT) nog niet geinstalleerd zijn. Heb je je gfx drivers dus al geinstalleerd? Reageren
Blink Geplaatst: 18 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 Mania, de GFX kaart is dat een ander woord voor de Videokaart? Reageren
Mania-92 Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 Mania, de GFX kaart is dat een ander woord voor de Videokaart? Ja dat is het inderdaad, maar je hebt de drivers al geinstalleerd? Reageren
Blink Geplaatst: 18 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 Jep, het probleem is nu opgelost! Mania je bent echt mijn held Natuurlijk wil ik ook Ronald en Ewoud bedanken voor hun inspanning Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.