DJ Vincento Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 (bewerkt) Ik vraag me af of er op gtaforum veel mensen zijn die nog van die 'echte vette oude muziek' luisteren. Daarmee bedoel ik muziek van vóór 1990. Band's zoals U2, The Rolling Stones, The Police, Supertramp, Golden Earring, Lionel Richie, Santana, Herman Brood, The sexpistols, John Lee hooker, Cuby and the Blizzards etc etc. In het dagelijk leven zie ik mensen altijd zeiken over de oudere muziek. Alsof de enigste goede muziek nu gemaakt wordt. Hier kan ik me zeer aan ergeren. Maar wat zijn nou echt oude zanger en bands die je vet vind, post ze dan hier. Mijn lijstje: 1. Genesis (invisible touch) 2. ACDC 3. U2 (beautifull day) 4. The Rolling Stones ( Paint it Black , It's All Over Now) 5. Sniff and the Tears (Driver's Seat) 6. The Beatles 7. John Lee Hooker 8. Cuby and the Blizzards (Appleknockers Flophouse) 9. Run D.M.C. ( It's Tricky , Walk This Way) 10. The Police (Roxanne) 11. Supertramp ( Lord is Mine, Take The Long Way Home) 12. Sting ( Russians, Englishman in New York) 13. Village People (YMCA) 14. Bob Marley and the Wailers (Stir it Up, Jamming) 15. Rod Steward (I am Sailling , Maggie Mea) 16. Pink Floyd! ( Hey You, Another Brick in The Wall) 17. Jimi Hendrix ( Purple Haze) 18. Deep Purple (Child In Time) 19. Golden Earring (Radar Love) 20. 10 CC ( Dreadlock Holiday) 21. Lionel Richie (Dancing on The Ceiling , Hello) 22. UB40 23. Madness ( Baggy Trousers) 24. grand Funk Railroad ( Somekind of Wonderfull) 25. Foreigner ( Waiting for a girl like You, I wanna Know What Love Is) 26. ToTo ( Hold The LIne, Africa, 99) 27. John Denver ( Country Road, Take Me Home...) 28. The Eagless ( Hotel California) 29. Reo Speedwagon 30. Cutting Crew (I just Died In Your Arms Tonight) 31. Nirvana ( Smells Like Teen Spirit) 32. De Dijk ( Als zer niet is, Onderuit) 33. Rooie Rinus en Pé Daalemmer ( Zondag Oavend' Blues, Z-Side) 34. Mr.Mister ( Broken Wings) 35. Led Zappelin ( Whole Lotta Love) 36. Cream (White Room) 37. Moody Blues ( Night by Sattin) 38. Doe Maar ( Smoor verliefd, Bella Helena) 39. Muddy Waters ( Mannish Boy) 40. James Brown ( I feel Good, Woman , It's a Mans, Mans, Mans World) 41. Percy Sledge ( When a Man Loves a Woman) 42. Fats Domino ( Blueberry Hill) 43. Ray Charles 44. Steppenwolf (Born to be Wild) 45. Dire Straits ( Sultans of Swing, Tunnle of Love, Money) 46. Amsterdam (Indian Pipe) en nog heel veel meer. Bewerkt: 19 maart 2007 door DJ Vincento Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 Oude muziek Pwnt!!! Een lijstje is me te veel werk. Maar over het algemeen komt het inderdaad in de buurt van het lijstje van DJVincento. Ik kan jullie trouwens de muziek van de Jaarlijkse Radio Top 2000 Aanraden. Als je van oude muziek houdt, hier komen ze allemaal voorbij! Reageren
Big Boss Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 Survivor met Eye Of The Tiger vind ik goed. Ik vind Phil Collins ook echt goed; Phil Collins - Easy Lover Phil Collins - Another Day In Paradise Phil Collins - In The Air Tonight Phil Collins - ... Remember: Goede muziek verouderd NOOIT! Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 The Beatles, Phil Collins, Starsailor, Red Hot Chili Peppers, ... Maar sommige zijn nu ook wel nog echt in! Reageren
Proximitus Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 Oude muziek is gewoon het beste. Het enige wat ze toe nog hadden was een drummer, gitaar, misscchien een orgel en een zanger. Al die muziek die met synthesizers gemaakt is enzo.. Sommige liedjes zijn wel leuk, maar ik prefereer toch oudere liedjes. Reageren
DaddyPimp Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 Ligt eraan wat je onder oude muziek verstaat.. Veel oude nummers vind ik wel leuk, Bob Marley, Jimi Hendrix etc. Maar ook old skool hiphop zoals Run DMC etc. Reageren
Multi_ Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 40. James Brown I FEEL GOOD!!! Dat is echte muziek haha!! Zeker een dope track, ik zing em elke dag nog ongeveer Reageren
Gunit-Soldier Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 oude nummers van G unit ! dat is bij mij top ! Reageren
Juju Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 Gewone Old Skool hiphop uit de jaren 90 is da shit Die gare New Skool zooi is gewoon geen hiphop meer. Reageren
DaddyPimp Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 De dik gedrukte artiesten luister ik ook nog wel eens: 1. Genesis2. ACDC 3. U2 4. The Rolling Stones 5. Sniff and the Tears 6. The Beatles 7. John Lee Hooker 8. Cuby and the Blizzards 9. Run D.M.C. 10. The Police 11. Supertramp 12. Sting 13. Village People 14. Bob Marley and the Wailers 15. Rod Steward 16. Pink Floyd! 17. Jimi Hendrix 18. Deep Purple 19. Golden Earring 20. 10 CC 21. Lionel Richie 22. UB40 23. Madness 24. grand Funk Railroad 25. Foreigner 26. ToTo 27. John Denver 28. The Eagless 29. Reo Speedwagon 30. Cutting Crew 31. Nirvana 32. De Dijk 33. Rooie Rinus en Pé Daalemmer 34. Mr.Mister 35. Led Zappelin 36. Cream 37. Moody Blues 38. Doe Maar 39. Muddy Waters 40. James Brown 41. Percy Sledge 42. Fats Domino 43. Ray Charles 44. Steppenwolf 45. Dire Straits Reageren
SummerBase Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 Prachtig topic, ik post eigenlijk nooit in dit forum, omdat ten eerste het (bijna) altijd over hip hop gaat. En als ik iets niet leuk vindt dan is het dat wel, zonder de hip hop fans te beledigen, want iedereen heeft zijn eigen muziek stijl natuurlijk. Om even terug te komen op de kern van dit onderwerp "oude muziek". Ik luister het eigenlijk altijd, als ik niet aan het praten ben door de microfoon ben ik wel muziek aan het luisteren. Overal waar ik kom heb ik muziek bij mij, mijn leven draait zeer sterk op muziek. Ik kan rustig stellen dat mijn leven een stuk minder zou wezen, zonder deze muziek. De oude muziek, sfeervol, op gevoel, volledig uit het hart en enorm ritmisch. De klanken en de stemmen zijn gewoon prachtig op elkaar ingestemd. De keuzen van de instrumenten en de juiste zangers/zangeressen maken de muziek uit de jaren 60 tot 90 echt tot de mooiste muziek in mijn ogen. De teksten zijn ook vaak uit het hart gezongen en de artiesten zingen puur op gevoel, omdat ze menen wat ze zingen. Ook kwam de muziek industrie erg snel opzetten, en men kocht als een gek CD's in de winkels. Kleine bandjes die echte zang kwaliteiten hebben kwamen aan het licht en werden internationaal bekend. Om het feit nog even te benadrukken, deze muziek is gewoon enorm goed in elkaar gezet. Ik durf hier in het openbaar te zeggen dat in mijn ogen geen enkele andere muziek stijl aan deze muziek kan tippen. Ik luister af en toe wel eens Old Skool Hip Hop, want de negers hebben toch nog het beste gevoel voor ritme. Maar de Oude muziek vooral gezongen door Engelstalige zangers/zangeressen streeft toch ver boven al het andere. De tegenwoordige muziek industrie is helemaal uitgemolken. Muziek is tegenwoordig niet meer zoals het hoort te wezen, de muziek van tegenwoordig is in één woord bagger. Daarom zal muziek van vroeger ook altijd blijven bestaan en ik zal het elke dag blijven luisteren. Ik heb ook een lijst van artiesten/groepen die ik dagelijks beluister. Om zelf eens te beluisteren "hoe mooi deze muziek is", kun je de namen van de artiesten ook aanklikken om één van de nummers van hen te horen. Nogmaals een prachtig topic en ik verheug me er al op om gezellig te discussiëren over deze muziek soort. Aha, Alan Parsons Project, , , Bee Gees, Blondie, , Bruce Springsteen, The Buggles, Cheap Trick, The Commodores, , The Cure, , Elton John, , , Golden Earing, Guiffria, Hall And Oates, INXS, Joe Jackson, John Waite, John Lennon, Kiss, Laura Branigan, MC Hammer, Men At Work, Michael Jackson, , Nena, , , , , , Paul Anka, , , Pink Floyd, , Ratt, Red Hot Chili Peppers, REO Speedwagon, Sister Sledge, Squeeze, , , Supertramp, Thin Lizzy, Toto, , Uniting Nations, The Verve, Wang Chung, Wham, Yazoo en Yes. Dit is wat ik zo uit mijn hoofd op kan noemen, echter is er een veel grotere lijst aan muziek die ik ook erg graag luister. Ik weet wel zeker dat veel meer mensen van deze muziek houden, want ik kan uren achter elkaar met sommige van hen praten over dit soort muziek. Nou dat was een brede blik op mijn muziek voorkeur, maar ik houd ook van diverse nieuwe muziek, maar oude muziek overheerst toch altijd wel. Bedankt voor het lezen van dit bericht en onthoud, je hoeft je niet te schamen voor je muziek voorkeur en respecteer de voorkeur van een ander! Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 Prachtig topic, ik post eigenlijk nooit in dit forum, omdat ten eerste het (bijna) altijd over hip hop gaat. En als ik iets niet leuk vindt dan is het dat wel, zonder de hip hop fans te beledigen, want iedereen heeft zijn eigen muziek stijl natuurlijk. Om even terug te komen op de kern van dit onderwerp "oude muziek". Ik luister het eigenlijk altijd, als ik niet aan het praten ben door de microfoon ben ik wel muziek aan het luisteren. Overal waar ik kom heb ik muziek bij mij, mijn leven draait zeer sterk op muziek. Ik kan rustig stellen dat mijn leven een stuk minder zou wezen, zonder deze muziek.De oude muziek, sfeervol, op gevoel, volledig uit het hart en enorm ritmisch. De klanken en de stemmen zijn gewoon prachtig op elkaar ingestemd. De keuzen van de instrumenten en de juiste zangers/zangeressen maken de muziek uit de jaren 60 tot 90 echt tot de mooiste muziek in mijn ogen. De teksten zijn ook vaak uit het hart gezongen en de artiesten zingen puur op gevoel, omdat ze menen wat ze zingen. Ook kwam de muziek industrie erg snel opzetten, en men kocht als een gek CD's in de winkels. Kleine bandjes die echte zang kwaliteiten hebben kwamen aan het licht en werden internationaal bekend. Om het feit nog even te benadrukken, deze muziek is gewoon enorm goed in elkaar gezet. Ik durf hier in het openbaar te zeggen dat in mijn ogen geen enkele andere muziek stijl aan deze muziek kan tippen. Ik luister af en toe wel eens Old Skool Hip Hop, want de negers hebben toch nog het beste gevoel voor ritme. Maar de Oude muziek vooral gezongen door Engelstalige zangers/zangeressen streeft toch ver boven al het andere. De tegenwoordige muziek industrie is helemaal uitgemolken. Muziek is tegenwoordig niet meer zoals het hoort te wezen, de muziek van tegenwoordig is in één woord bagger. Daarom zal muziek van vroeger ook altijd blijven bestaan en ik zal het elke dag blijven luisteren. Ik heb ook een lijst van artiesten/groepen die ik dagelijks beluister. Om zelf eens te beluisteren "hoe mooi deze muziek is", kun je de namen van de artiesten ook aanklikken om één van de nummers van hen te horen. Nogmaals een prachtig topic en ik verheug me er al op om gezellig te discussiëren over deze muziek soort. Aha, Alan Parsons Project, , , Bee Gees, Blondie, , Bruce Springsteen, The Buggles, Cheap Trick, The Commodores, , The Cure, , Elton John, , , Golden Earing, Guiffria, Hall And Oates, INXS, Joe Jackson, John Waite, John Lennon, Kiss, Laura Branigan, MC Hammer, Men At Work, Michael Jackson, , Nena, , , , , , Paul Anka, , , Pink Floyd, , Ratt, Red Hot Chili Peppers, REO Speedwagon, Sister Sledge, Squeeze, , , Supertramp, Thin Lizzy, Toto, , Uniting Nations, The Verve, Wang Chung, Wham, Yazoo en Yes. Dit is wat ik zo uit mijn hoofd op kan noemen, echter is er een veel grotere lijst aan muziek die ik ook erg graag luister. Ik weet wel zeker dat veel meer mensen van deze muziek houden, want ik kan uren achter elkaar met sommige van hen praten over dit soort muziek. Nou dat was een brede blik op mijn muziek voorkeur, maar ik houd ook van diverse nieuwe muziek, maar oude muziek overheerst toch altijd wel. Bedankt voor het lezen van dit bericht en onthoud, je hoeft je niet te schamen voor je muziek voorkeur en respecteer de voorkeur van een ander! Damn SB, hoe lang heb je wel neit over al die links gedaan... Ik heb nog geen lijstje gepost, maar mijn favorieten moet ik tog even kwijt: Pink Floyd Creedence Clearwater Revival Depeche Mode AC/DC Supertramp Autograph Dire Straits The Who Paul Simon Simon & Garfunkel Phil Collins Allemaal geweldig! Geen enkele artiest/Nummer van tegenwoordig kan deze oldies overschrijden! Reageren
Wesley Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 Owh man! I LOVE CLASSIC ROCK! Summerbase weet het wel dat ik er van houd, en dat weet ik ook over Summerbase . Ik luister zelf echt heel veel naar oude nummers, zoals Van Halen, Foreiger, Europe, A-ha, Elvis, enz. enz. Ik vind hardcore echt diepe shit, het is alleen een beetje BOEM BOEM BOEM BOEM. En allemaal gemaakt met een computer, classic rock is met een instrument gemaakt, meestal meer dan alleen 1 instrument. Hoor bijvoorbeeld deze solo van Van Halen: Zo kan ik nog wel even doorgaan, het is gewoon prachtig muziek! Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 18 maart 2007 Rapport Geplaatst: 18 maart 2007 Damn dit is echt een 'hendig vet topic'!! (dat is zuid-limburgs ) Ik heb van vice city stories al weer een nummer gedownload. Het betreft Dio - Holy Diver. Voor de fans van geweldige Guitarbass, let op het stukje - Holy diver you've been down too long in the midnight sea, en dan de inzet van de guitar bass, Echt Grandioos! En zo'n nummers hoor je tegenwoordig niet meer. Denk aan de Dire Straits met hun geweldige luchtgitaar, en natuurlijk "The Man Jimi" Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 19 maart 2007 Rapport Geplaatst: 19 maart 2007 Prachtig topic, ik post eigenlijk nooit in dit forum, omdat ten eerste het (bijna) altijd over hip hop gaat. En als ik iets niet leuk vindt dan is het dat wel, zonder de hip hop fans te beledigen, want iedereen heeft zijn eigen muziek stijl natuurlijk. Om even terug te komen op de kern van dit onderwerp "oude muziek". Ik luister het eigenlijk altijd, als ik niet aan het praten ben door de microfoon ben ik wel muziek aan het luisteren. Overal waar ik kom heb ik muziek bij mij, mijn leven draait zeer sterk op muziek. Ik kan rustig stellen dat mijn leven een stuk minder zou wezen, zonder deze muziek.De oude muziek, sfeervol, op gevoel, volledig uit het hart en enorm ritmisch. De klanken en de stemmen zijn gewoon prachtig op elkaar ingestemd. De keuzen van de instrumenten en de juiste zangers/zangeressen maken de muziek uit de jaren 60 tot 90 echt tot de mooiste muziek in mijn ogen. De teksten zijn ook vaak uit het hart gezongen en de artiesten zingen puur op gevoel, omdat ze menen wat ze zingen. Ook kwam de muziek industrie erg snel opzetten, en men kocht als een gek CD's in de winkels. Kleine bandjes die echte zang kwaliteiten hebben kwamen aan het licht en werden internationaal bekend. Om het feit nog even te benadrukken, deze muziek is gewoon enorm goed in elkaar gezet. Ik durf hier in het openbaar te zeggen dat in mijn ogen geen enkele andere muziek stijl aan deze muziek kan tippen. Ik luister af en toe wel eens Old Skool Hip Hop, want de negers hebben toch nog het beste gevoel voor ritme. Maar de Oude muziek vooral gezongen door Engelstalige zangers/zangeressen streeft toch ver boven al het andere. De tegenwoordige muziek industrie is helemaal uitgemolken. Muziek is tegenwoordig niet meer zoals het hoort te wezen, de muziek van tegenwoordig is in één woord bagger. Daarom zal muziek van vroeger ook altijd blijven bestaan en ik zal het elke dag blijven luisteren. Hier ben ik het helemaal mee eens Ik luister dan ook vooral muziek uit de Jaren '60. Die muziek is vrolijker en melodischer dan de meeste hedendaagse muziek. Alles klopt precies: De instrumenten, de begeleiding, de teksten, de zangers, alles hangt perfect met elkaar samen. Waar moderne muziek altijd nogal grauw en gefabriceerd op mij overkomt, vind ik muziek uit de Jaren '60 vrolijker en wat 'puurder', als je begrijpt wat ik bedoel. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon hip. De muziek die ik nu heb en luister: The Animals The Byrds Steppenwolf The Mama's and the Papa's The Small Faces Dusty Springfield Manfred Mann The Lovin' Spoonful If you're going to San Francisco En nog een hoop verzamel CD's waar allerlei verschillende artiesten opstaan Van wat ik tot nog toe gehoord heb vind ik The Mama's and the Papa's het beste. Alles wat ik hierboven zeg geldt voor deze band, maar dan nog een graadje meer. Ongetwijfeld is dat de beste muziek die ik ooit gehoord heb. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.