Jump to content

Ipod Nano Advies

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe Mp3 speler te kopen, en ik kijk eigenlijk het meest naar de Ipod Nano. Ik heb hier veel positief commentaar over gehoord van mijn vrienden, ik heb hem ook al een beetje getest en hij beviel erg goed. Ikzelf ben dus ook van plan om 1 te kopen. Sinds kort zit hier in de buurt een Apple Store, daar ga ik dus binnenkort heen om even te kijken. Maar ik wou hier eerst nog even advies vragen.

Ik ben van plan om de rode Ipod Nano te kopen van de 2e generatie. Ik zit eigenlijk nog te twijfelen over het aantal GB en de accessoires van de Ipod. De 4 GB versie kost 199,00 en de 8 GB versie kost 249,00. Ik zelf heb nu 20 GB en heb er aardig wat nummers op. Dit is eigenlijk veel te veel voor mij, maar het liefst houd ik het toch nog wel bij 4 of 8 GB, dan heb ik altijd genoeg ruimte. Als het aan de prijs ligt ga ik natuurlijk voor de 4 GB versie. Op de 8 GB versie kan natuurlijk wel heel wat meer maar hij is ook wel weer 50 euro duurder. Ik neem aan dat ik de 4 GB versie koop, dat lijkt me geen probleem. Maar nu kom ik bij de dingen die je bij de Ipod zelf krijgt. Ik weet dat je er redelijk goeie oordopjes bij krijgt, al zeggen sommigen dat ze snel kapot gaan. Dat is allemaal wel goed voor mij, maar ik zit het meeste met het opladen van de Ipod. Dit staat er bij de Technische specificaties:

iPod nano (PRODUCT) RED Special Edition

Koptelefoon

USB 2.0-kabel

Dockadapter

Beknopte handleiding

Het gaat mij dus om de Dockadapter. Ik heb gehoord dat je je Ipod moet opladen doormiddel van je PC, dit vind ik niet erg handig. Wanneer ik op vakantie ga heb ik niet altijd een PC bij de hand en is het opladen dus lastig. Ik heb even gezocht op diverse Ipod sites, ik kwam uit bij dit product. Is dit die oplader die bij de Ipod zit? Met dat ding moet je volgens mij ook opladen via de pc. Ik zelf dacht er aan om deze lichtadapter te kopen, deze kun je overal mee nemen en dus makkelijk in een stopcontact zetten. Heeft iemand ervaring met dat product? En kun je hem gewoon in de Nederlandse stopcontacten plaatsen?

Oke even kort:

- Moet ik deze erbij kopen of is de dockadapter die bij de Ipod zit voldoende? Mij lijkt de dockadapter niet handig voor vakantie.

- Zijn de oordopjes goed?

- Zal ik er een hoesje of Ipod sock bij kopen?

Hopenlijk heeft iemand advies voor mij, ik ben eigenlijk van plan om gewoon de 4 GB versie aan te schaffen, omdat het me anders wel heel duur word. Klik hier voor meer informatie over de Ipod Nano Red.

Alvast bedankt :)

Bewerkt: door Typhoon
Geplaatst: (bewerkt)

Zelf heb ik een oudere versie van de Ipod Nano. Namelijk in het zwart en met 2 gigabite. Het is een zeer goed product met een heldere display en veel functies, zelfs spelletjes :D. Ik kan het je aanraden. 4 Gig is naar mijn mening wat veel, maar weet niet hoeveel nummers jij hebt.

Over het opladen. Zelf vond ik het ook irritant om steeds de Ipod op te laden via de PC dus heb ik ook snel de europese versie van de Lichtnetadapter gekocht. Het kost 30,- maar ik heb er geen problemen mee en je kan er ook andere dingen mee opladen die via de USB gaan.

Met de oordopjes had ik laatst na 7 maanden last. Mijn linker oordopje ging namelijk kapot. Maar ik had een verzekering, alleen is het wel jammer dat je eventjes dus een maand moet wachten totdat je ze terug hebt. Dit is dus wel jammer en als je geen andere oordopjes hebt, moet je wachten of andere kopen.

Standaard zit er bij de Ipod al een hoesje dat overigens zeer goed werkt. Ik vind het zelf overbodig om bij de nieuwe versie aparte sokken te kopen, want de nieuwe versie is zoiezo minder krasgevoelig in tegenstelling tot de verouderde versie, want die zit bij mij er namelijk onder, dat voorkom je niet met een hoesje. Het nadeel van een hoesje is dat als er zand of een ander soort van harde stof in komt het erin blijft zitten en met het in en uit halen van de Ipod je krassen erop krijgt.

In ieder geval ben ik zeer tevreden en ik denk dat jij dat ook wel zal zijn. Met 4 Gig kan je goed vooruit en je kan er vele foto's opzetten. Ik denk dat jij hier wel goed mee zit. En koop de lichtnetadapter erbij, want die is heel erg handig en het geld waard.

Greetz, WG.

Bewerkt: door White Gold
Geplaatst:

De oordopjes zijn zeker goed.

Ik zou je zeker een hoesje aanraden want zo'n Ipod Nano is kwetsbaar.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga hem zo bestellen op Apple.com, ik ga hem ook laten in graveren. Heeft iemand daar ervaring mee? En weet iemand een leuke teskt ^^

Geplaatst:
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb mijn iPod in de winkel gekocht en dus niet laten ingraveren, maar een jongen uit m'n klas heeft dat wel gedaan. Hij heeft zijn naam en adres erin laten zetten, maar om eerlijk te zijn vind ik dat niet echt iets om daarop te zetten. Ik zou er een levensmotto, een leuke uitspraak of een bijnaam of iets dergelijks in laten zetten, zodat de iPod echt een persoonlijk item wordt.

Overigens wil ik je vast felicitieren met je aankoop, want het is echt een geweldig ding. De iPod Nano ziet er geweldig mooi uit en is daarnaast erg functioneel. Absoluut een aanrader dus :)

Geplaatst:

Ikzelf heb een Ipod video, maar ik ken veel mensen die een Ipod nano hebben van de 2e generatie en die zijn er best wel tevreden over! Over de oortjes ben ik ook tevreden maar enkel is mijn linkeroortje kapot gegaan en zti het dekeseltje los, de geluidskwaliteit is subliem en een lichtnetadapter is erg handig! Eerst ahd ik een zakje voor mijn Ipod maar dat zakje bracht erg veel klrassen op mijn ipod en nu gebruik ik het zakje dat bij de ipod zit, ik weetn iet hoeveel liedjes jij hebt, maar ik zou toch zeker voor de 4 gig. gaan en over dat graveren! Ik wist niet dat dat kon, gaat dit nog nadat je hem al hebt gekocht in een winkel inplaats van op internet?

Rivel

• 2 weken later...
Geplaatst:

Let wel dat als je hem laat graveren met bijv. iets persoonlijks zoals je naam of adres, dat de iPod dan moeilijker verkocht kan worden.

Geplaatst:

Inmiddels heeft Typhoon de iPod al besteld en heeft hij deze geweldige gadget ook al in zijn bezit. Nog langer roepen dat hij een iPod moet aanschaffen is hierdoor niet meer nodig, dus om verdere posts te voorkomen sluit ik het topic.

:slotje:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...