Jump to content

dag en nacht


Recommended Posts

Geplaatst:

Door een timer op te stellen, die om de zoveel seconden/minuten de tijd veranderd. Een timer maak je met de SetTimer(); functie. Vervolgens kun je de tijd veranderen met de SetWorldTime functie. Ik heb nu even geen zin om een voorbeeldje te maken, want ik ben liever lui dan moe. ^_^ Je moet er wel rekening mee houden dat je de tijd niet om de seconde laat aanpassen, want dan weet je zéker dat je de server op z'n knieën krijgt. :) Voor een uitgebreide functie-lijst van Pawno, klik hier. Mocht er nog iets onduidelijk zijn of heb je verdere vragen dan help ik je graag verder. Maar je moet wel eerst zelf wat proberen! Succes! :tu:

Geplaatst:

nee ik wi lniet met timer

maar zo

if(strcmp(cmd, "/racht", true) == 0) {

if(IsPlayerAdmin(playerid))

//----maak het in het spel nacht-----

return 1;

}

if(strcmp(cmd, "/dag", true) == 0) {

if(IsPlayerAdmin(playerid))

//----maak het in het spel dag-----

return 1;

}

Geplaatst: (bewerkt)

	if(strcmp(cmdtext, "/nacht", true) == 0)
{
if(IsPlayerAdmin(playerid)){
SetWorldTime(0);
}
else
{
SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "You are not an admin.");
}
return 1;
}

if(strcmp(cmdtext, "/dag", true) == 0) {
if(IsPlayerAdmin(playerid)){
SetWorldTime(12);
}
else {
SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "You are not an admin.");
}
return 1;
}

Dit zou moeten werken. Dit is uit het blote hoofd en er kunnen dus fouten inzitten. (niet getest!) Houd er wel rekening mee dat je COLOR_YELLOW even moet definen aan het begin van je script. Als je niet weet hoe dat moet dan wil ik dat ook wel uitleggen, maar ik ga ervan uit dat je het wel kunt. :) Succes...

Bewerkt: door -Roy-
Geplaatst: (bewerkt)

Bij mij werkt het wel :) Ben je wel ingelogd als admin? Weet je zeker dat je alles goed gedaan hebt? Hier is de mijne:

#include <a_samp>

#define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA
main()
{
print("\n----------------------------------");
print("  This is a blank GameModeScript");
print("----------------------------------\n");
}



public OnGameModeInit()
{
print("GameModeInit()");
SetGameModeText("Blank Script");
AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
return 1;
}

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
printf("OnPlayerRequestClass(%d, %d)", playerid, classid);
SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
return 1;
}

public OnGameModeExit()
{
print("GameModeExit()");
return 1;
}

public OnPlayerConnect(playerid)
{
printf("OnPlayerConnect(%d)", playerid);
return 1;
}

public OnPlayerDisconnect(playerid)
{
printf("OnPlayerDisconnect(%d)", playerid);
return 1;
}

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
printf("OnPlayerSpawn(%d)", playerid);
return 1;
}

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
printf("OnPlayerDeath(%d, %d, %d)", playerid, killerid, reason);
return 1;
}

public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
printf("OnVehicleSpawn(%d)", vehicleid);
return 1;
}

public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid)
{
printf("OnVehicleDeath(%d, %d)", vehicleid, killerid);
return 1;
}

public OnPlayerText(playerid)
{
printf("OnPlayerText(%d)", playerid);
return 1;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp(cmdtext, "/mycommand", true)==0)
{
	/* Do something here */
	return 1;
}
if(strcmp(cmdtext, "/nacht", true) == 0)
{
if(IsPlayerAdmin(playerid)){
SetWorldTime(0);
}
else
{
SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "You are not an admin.");
}
return 1;
}

if(strcmp(cmdtext, "/dag", true) == 0) {
if(IsPlayerAdmin(playerid)){
SetWorldTime(12);
}
else {
SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "You are not an admin.");
}
return 1;
}
return 0;
}

public OnPlayerInfoChange(playerid)
{
printf("OnPlayerInfoChange(%d)");
return 1;
}

public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
printf("OnPlayerEnterVehicle(%d, %d, %d)", playerid, vehicleid, ispassenger);
return 1;
}

public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
printf("OnPlayerExitVehicle(%d, %d)", playerid, vehicleid);
return 1;
}

public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)
{
printf("OnPlayerStateChange(%d, %d, %d)", playerid, newstate, oldstate);
return 1;
}

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
printf("OnPlayerEnterCheckpoint(%d)", playerid);
return 1;
}

public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)
{
printf("OnPlayerLeaveCheckpoint(%d)", playerid);
return 1;
}

Succes met het nalopen van je script.

Bewerkt: door -Roy-

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...