Jump to content

Computer sluit niet meer af

Recommended Posts

Geplaatst:

Als je dat doet kun je beter een gratis virusscan nemen als je virusdatabase verouderd is. Want dan heb je geen bescherming tegen nieuwere virussen en zit je met de gebakken peren.

• Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Rullez

9

• Schno009

5

• kristof01

3

• ikt

2

Geplaatst: (bewerkt)
Maar als je een beetje verstand hebt van PC's en weet wat wel en niet verstandig is....mwah dan kun je best zonder een virusscan hoor. Dat laat je echt niet in de categorie mensen vallen die geen verstand hebben van computers, integendeel zelfs.......

Hier wil ik nog even op inhakken, het is misschien wat laat.

Deze computer is 'gegeven' aan rullez, die naar mijn weten niet zoveel verstand van computers heeft. Ik veronderstel dat rullez ook niet (goed) weet wat voor gevaren hij waar kan oplopen. Daarom zou ik uit voorzorg op elke computer die ik zou repareren/leveren een virusscan zetten. Niet omdat het écht nodig is, maar ik doe het wél zodat ik m'n klanten tevreden houd en niet elke keer weer hoef te komen omdat de computer weer een virus heeft. Mensen die geen geld willen betalen geeft ik altijd AVG, anders verkoop ik ze altijd de laatste Mcaffee.

Misschien heb ik mezelf wat verkeerd uitgedrukt.

Zo heb ik ook een keer een Windows 98 pc onder handen gehad; hij startte traag op. Ik had alle onnodige programma's eraf gegooid (planet internet, terwijl ze @home hadden...) en alles was in orde. Er zat ook geen virusscan op, dus had ik die erop gezet. Gescand, bleek er geen énkel virus op te zitten (man is nooit verder gekomen als marktplaats). Het hoéft niet, maar het is een aanrader.

Bewerkt: door schno009
Geplaatst:

Wil die slecht aan?dan zou de aanknop(die van de voeding komt)wel is een beetje kapot/rotten zijn ik raad je aan om even een kijkje in je pc te nemen.

Geplaatst: (bewerkt)

De computer wil niet goed uit.

Zo'n rottende schakelaar lijkt me sterk, dat soort gevallen kom je alleen maar tegen bij hoge stromen en vochtige omgevingen. Een computer hoeft maar een pulsie van een tiental milliseconden te hebben om aan te springen. (weer een technisch verhaal iemand?) Zelfs een totaal verrotte schakelaar voldoet hier nog aan.

EDIT: je bedoelt die schakelaar achterop de pc? Als je daar nooit aanzit, kan er al helemaal niets mee gebeuren.

Bewerkt: door schno009
Geplaatst:

ik heb ook geen Virus Scan werkt nu al een paar maanden goed...

elke keer als me PC weer traag wordt formateer ik alles weer , zo gebeurt.

op deze manier dwing ik mezelf te formateren en me comp schoon te houden ^_^

Geplaatst:

Zullen we nu maar weer ontopic gaan dan, mensen? Het uitje naar Virusscanners is denk ik gedaan, doe er je voordeel mee wanneer je (nog) geen virusscanner op je PC hebt staan. Ervaringen met bepaalde dingen zijn in principe goed, zolang ze het posten waard zijn voor de Threadstarter, niet voor jouw postcount. Onder dat laatste valt ook posts met inhoud die al is gezegd of logischerwijs uit andere posts op te maken zijn. Dank u :bier: .

Om het weer op gang te brengen, volgens mij stond er nog een vraag open van de TS:

Verder heb ik last van veel reclame sites die zomaar in beeld springen. Hoe kan ik dit uitschakelen? :N
Geplaatst:

Het antwoord:

Dat is natuurlijk spyware. Dit is op te lossen met een Anti-Spyware programma. Ik ben nogal fan van AVG programma's, dus ik installeer ook overal AVG-Anti Spyware, maar dat is niet de beste. AVG

Als je een legitieme Windows hebt, is windows Defender de beste.

Windows Defender

Geplaatst:

Schno ik vind dat je een beetje onzin uit loopt de kramen. Zins wij een internet verbinding hebben. (Zo'n 6,7,8 jaar) Internetten wij al zonder virusscaners. En raad is hij is maar 3 keer ong stuk gegaan. :schater: Dus dan licht het eraan wat jij doe op je computer.

Geplaatst:

Dan heb jij ernstig geluk gehad. Ik internet al een jaar of 10 mét virusscan, en ik heb nog nóóit een computer moeten repareren omdat hij een virus had.

In mijn ervaring loont het gewoon meer om hem wél te hebben.

Het ligt er ook aan wat je doet. Ik gebruikt zeer veel limewire, Utorrent staat dag en nacht te draaien en ik zoek veel naar cracks. Ik heb een aardig dichtgetimmerde beveiliging. Als jij hetzelfde zou doen op jou pc, zou hij het na een dag of zo opgeven. (spreek uit ervaring)

Geplaatst:

Daar zeg je het al. Ik doe dat allemaal niet. Ik internet afentoe. (Dan alleen forums.) en doe afentoe games (Legaal)

Geplaatst:

Maar je hebt nu wel virussen zeg je zelf? Dan is het toch een kleine moeite om een gratis virusscan erop te zetten? Ik denk dat al een hele hoop van je problemen wegneemt.

Maar allereerst zou ik doen wat GTA-Sheep zegt: Gewoon je pc leeg halen en dan meteen een virusscanner en een spywareprogramma erop zetten. Dan ben je van een hele hoop problemen af.

Windows Defender is gewoon gratis te downloaden op Windows Defender

Ik wens je in ieder geval veel succes ermee!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Als je PC niet meer afsluit kun je het beste achterin kijken heb je zo'n knopje druk erop en hij sluit meteen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...