Jump to content

Christendom

Recommended Posts

Geplaatst:
Maar Satan woont toch helemaal niet op de Aarde?
Ik denk niet dat je Satan moet zien als een persoon die ergens op aarde zijn woonplaats heeft. Satan is een afgevallen engel van God en ik denk dat je Satan dus hetzelfde moet zien als een engel. Niet dat Satan hetzelfde doet als engelen, want dat is dus niet het geval. Maar meer dat Satan niet door mensenogen te zien is. Het is een hogere macht dan mensen en daardoor kunnen we als mensen zelf Satan niet verslaan. Dat moet door God gebeuren.
En dus eigenlijk zeg je dat atheïsten(of andere niet-christenen) bezeten zijn door de duivel?
Nu leg je me woorden in de mond die ik absoluut niet gezegd heb, want ik denk echt niet dat atheïsten en andere niet-christenen bezeten zijn door de duivel. Satan doet er alles aan om ervoor te zorgen dat de mensen niet (meer) geloven in God, maar dat wil niet zeggen dat die mensen bezeten zijn. Bezeten zijn is iets heel anders dan gewoonweg niet in God geloven.
  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• gammie_

28

• NandroDavids

22

• Clowntje_93

11

• -Niels-

9

Geplaatst:

Schiet me toch weer een vraag te binnen :clown:

Ik vraag me eigenlijk af:

Wat doet God eigenlijk met niet Gelovigen mensen? Waar gaan die volgens God naartoe?

Geplaatst: (bewerkt)
Je zegt dat God beslist wanneer je dood gaat enz, enz. Maar wat is de rol van de Duivel of Satan dan?
Het is de bedoeling van Satan om de mensen weg te krijgen bij God, dat ze niet (meer) in God geloven dus. Satan doet er alles aan om dat doel te realiseren en zal dit blijven doen totdat Jezus terugkeert op aarde om definitief af te rekenen met Satan.

Heb je volledig zelf gekozen om het Christendom als geloof te nemen. Want ik vind het toch maar raar dat je zo een zaken allemaal gelooft en zomaar aanneemt. No offense hé, want ik heb zeker wel respect voor die keuze.

Ik moest vroeger van mijn ouders godsdienst volgen, ik heb dit tot mijn 12 jaar ook braaf gedaan, maar dan heb ik tegen mijn ouders gezegt dat ik in die zaken niet geloof en het dus geen nut heeft om mij godsdienst te laten volgen, dus volg ik nu Zedeleer en dat vind ik veel interessanter want daar praat je over algemene zaken die met de actualiteit te maken hebben. En ik vind persoonlijk dat je daar meer van leert dan van een bijbel.

Bewerkt: door Eros
Geplaatst:
Je zegt dat God beslist wanneer je dood gaat enz, enz. Maar wat is de rol van de Duivel of Satan dan?
Het is de bedoeling van Satan om de mensen weg te krijgen bij God, dat ze niet (meer) in God geloven dus. Satan doet er alles aan om dat doel te realiseren en zal dit blijven doen totdat Jezus terugkeert op aarde om definitief af te rekenen met Satan.

Heb je volledig zelf gekozen om het Christendom als geloof te nemen. Want ik vind het toch maar raar dat je zo een zaken allemaal gelooft en zomaar aanneemt. No offense hé, want ik heb zeker wel respect voor die keuze.

Ik moest vroeger van mijn ouders godsdienst volgen, ik heb dit tot mijn 12 jaar ook braaf gedaan, maar dan heb ik tegen mijn ouders gezegt, dat ik in die zaken niet geloof en het dus geen nut heeft om mij godsdienst te laten volgen, dus volg ik nu Zedeleer en dat vind ik veel interessanter want daar praat je over algemen zaken die met de actualiteit te maken hebben, En ik vind persoonlijk dat je daar meer van leert dan van een bijbel.

Wat mag dat betekenen? :?

Ik moest vroeger van mijn ouders godsdienst volgen, ik heb dit tot mijn 12 jaar ook braaf gedaan, maar dan heb ik tegen mijn ouders gezegt, dat ik in die zaken niet geloof en het dus geen nut heeft om mij godsdienst te laten volgen, dus volg ik nu Zedeleer en dat vind ik veel interessanter want daar praat je over algemen zaken die met de actualiteit te maken hebben, En ik vind persoonlijk dat je daar meer van leert dan van een bijbel.

Wat mag dat betekenen? :?

In België is Zedeleer een twee uurs vak op school. In het begin van het jaar kun je kiezen tussen verschillende godsdiensten en als je niet gelooft neem je zedeleer. En zoals ik al zij praat je daar gewoon over algemene zaken die in de actualiteit gebeuren. Ook onderwerpen zoals Drugs, Alcohol, Seks, Terrorisme enz. komen daar aanbod. En ik vind persoonlijk dat je daar meer aan hebt dan godsdienst.

Bewerkt: door Eros
Geplaatst:
Wat doet God eigenlijk met niet Gelovigen mensen? Waar gaan die volgens God naartoe?
Dat is denk ik de moeilijkste vraag die je tot nu toe hebt gesteld, aangezien het moeilijk is om daar een duidelijk antwoord op te geven. Het is namelijk zo dat wij mensen er niet over kunnen oordelen welke mensen wel in de hemel komen en welke niet. Dat is aan God en daar kan ik dus niets over zeggen. Maar de Bijbel zegt wel iets over wat er zal gebeuren die niet volledig op God vertrouwden. In Openbaring 21 staat bijvoorbeeld het volgende:

"
De lafhartigen, de ongelovigen ...(opsomming)..., hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: Dit is de tweede dood.
"

Hoe dit precies geïnterpreteerd moet worden is natuurlijk lastig. Aan de ene kant kan er gezegd worden dat de ongelovigen eeuwig zullen branden in de poel van vuur en zwavel, bij ons beter bekend als de hel. Maar aan de andere kant staat er dat het de tweede dood is. Daardoor zou je ook kunnen zeggen dat het voor de ongelovigen helemaal is afgelopen en dat ze voor eeuwig gestorven zullen zijn.

Maar nogmaals: Ik vind dit een erg moeilijk onderwerp om een duidelijk antwoord op te geven. Ik weet er denk ik te weinig vanaf om het helemaal duidelijk te maken en denk ook niet dat ik dat ooit zal kunnen. Het is naar mijn idee aan God om hierover te oordelen...

Heb je volledig zelf gekozen om het Christendom als geloof te nemen? Want ik vind het toch maar raar dat je zo een zaken allemaal gelooft en zomaar aanneemt.
Ja, ik heb zelf gekozen om het christendom als geloof te nemen; het is niet zo dat mijn ouders me hebben verplicht om christen te zijn, want dat kan helemaal niet: Als je er niet in gelooft, dan geloof je gewoonweg niet. Het kan niet verplicht worden om gelovig te zijn. Je zegt dat je het raar vindt dat ik het allemaal zomaar aanneem en geloof, maar dat is niet het geval. Het is echt niet zo dat ik volkomen willekeurig alles als zoete koek aanneem, want ik denk er absoluut over na. Maar ik vertrouw op God en geloof in hem en in Zijn Woord dat tot uiting komt in de Bijbel, waarvan ik geloof dat het waar is. Ook ik heb mijn twijfels of werkelijk alle verhalen in de Bijbel daadwerkelijk zijn gebeurd, want sommige verhalen kunnen net zo goed beeldspraak zijn als geschiedschrijving.
  • 3 weken later...

Ik wou even wat kwijt in het topic ''Christendom''

Tegenwoordig inpeteerd iedereen de Bijbel op zijn eigen manier, de ene zegt dat iets wel een Zonde is de andere juist niet, de een vindt weer dat hij het gevoel heeft God het juist wel accepteert die door de andere als Zonde wordt bevestigd.. Wij mensen hebben de Bijbel geschreven hoe weten jullie nou zeker dat je 100% op een boek kunt vertrouwen? Waar Generaties lang op hebben gezegt dat er staat wat God vindt? Hoe weten jullie dat zo 100% zeker? Er is geen bewijs er kan toch eeuwen geleden iemand een enorme ervaring hebben opgedaan om het bestaan van God te bevestigen? Wie weet was die gene geestelijk niet helemaal goed of had een slokje te veel op...? En heeft hij andere het zogenaamde verhaal verteld hoe de aarde nou in elkaar zit, omdat niemand er een antwoord op weet te verzinnen voor het onbekende... En de wijze van een hogere macht in God op dat moment het logiese en een mooie gedachten was?

En mijn volgende stelling:

God schijnt de hele aarde inc Adam en Eva in 7 dagen te hebben gecreëerd? Nou lijkt me dat heel geloofwaardig op jonge leeftijd klinkt allemaal heel mooi en fantasierijk. Maar op een gegeven moment als je wat ouder wordt en begint na te denken over het ontstaan, klinkt het voor jullie dan niet wat onlogische wijzen, dat er een hogere macht daar boven is en even de aarde in 7 dagen in elkaar timmert (figuurlijk gezegt dan) Terwijl wetenschappelijke termen er op wijzen er zeker miljoenen jaren heeft geduurd op het ontstaan van bactiëren, diertjes plantjes en boompjes kortom de gehele aarde tot nu toe.

En Maria

Ik heb gehoord dat zij zwanger was van Jezus die blijkbaar is verwekt door God? Maar vinden jullie het nou niet raar dat er iemand uit de lucht een menselijk lichaam kan bezwangeren?

Homosexualiteit wordt door de kerk verketterd, maar hoe zou Jezus reageren? Ik kan je vertellen dat door de kerk heel veel passages zijn weggelaten, zo ook een reactie van Jezus op homosexualiteit: " Zolang er liefde is, heb ik er niets op tegen. Beleef je liefde zoals je het geloof in de Vader beleeft : oprecht, trouw, eerlijk en zedig!" Dat zijn Zijn eigen woorden, natuurlijk vind je dit niet in de Bijbel, want de Bijbel is herschreven door corrupte pausen en volksmenners. Geloof me vrij : God of Jehovah heeft helemaal niets tegen homo's of lesbiennes of wat dan ook. Zolang de mannier waarop je iemand liefhebt overeenkomt met Zijn voorschriften zit je goed. Daarbij we zijn allemaal zondaars, (ook al gebruik ik dat woord niet graag) want niemand leeft op de perfecte wijzen.
Bewerkt: door Global

Mijn moeder heeft me gedoopt :$

Ik ben in principe niet gelovig. En geloof ook niet in zoiets als Satan. AKA Lucifer

Ik geloof wel in dat er een God bestaat.

Maar dat Adam en Eva is volgens mij onzin dat God ze geplaatst heeft.

Jullie mogen van mij gerust in Adam en Eva geloven (Heb ik geen problemen mee Abosluut niet eigelijk)

Wat ik juist denk is dat de Mens is ontstaan uit evolutie. Wij zijn de Homo Sapiemens en daarvoor zijn er zovéél andere vormen geweest. Maar als we doorgaan op deze manier is de Homo Sapiemens ook meteen het laatste mensensoort.

Als je vraagt wie was er eerder? De kip of het ei? Weldegelijk de kip. Ik geloof niet dat God denkt: "Zo hier zetten we eens 2 kippeneieren neer :N"

Wel neem ik de Zondagsrust in acht en ik ga alleen de deur uit als het MOET!

En we zijn eigelijk een Katholiek/Protestants land. maar daar wordt toch spoedig verandering in gebracht.

Ik hoop hiermee niet het Cristendom beledigt te hebben. Wat dat sluit ik al helemaal uit bij mezelf!

En nee, Zwangerschap zal ALTIJD een natuurlijke oorzaak hebben. Tenzij je zelf de wetenschap toepast.

Happy Days,

Grove-Member

EDIT: Sorry, maar ik drukte per ongeluk twee keer op de muis. Als iemand onderstaade post wil verwijderen. Excuses.

Bewerkt: door Grove-Member
Geplaatst:
Ik heb nog 1 vraagje hij is misschien een beetje raar, maar:

Denk je dat ik in de hemel kom? :engel:

Tot nu toe heb ik het merendeel van de vragen beantwoord, dus heb je het tegen mij, of in het algemeen...?

In ieder geval zal ik even antwoord geven: Ik heb geen flauw idee of je in de hemel komt of niet. Ik ken je namelijk niet, weet niet wat voor persoon je bent en hoe je leeft, dus ik kan niet beoordelen hoe jij leeft. Bovendien kan ik daarnaast helemaal niet oordelen of je naar de hemel gaat of niet, want dat kan alleen God. Wij mensen zijn allemaal zelf zondig en kunnen daardoor niet oordelen over onze medemens als het gaat om hemel of hel. Dus hier kan ik je niet mee helpen...

Geplaatst:

zoals NandroDavids al zei is dat niet aan ons om te bepalen. Ik weet trouwens ook niet hoe jij in je dagelijks leven bent. Als je vredelievend bent en vergefenis vraagt aan God , dan VERMOED ik dat het wel allemaal goed komt :Y.

Geplaatst:

Vraag1&2-Zijn hun tegen homosexualiteit, accepteren ze mensen die zo zijn?

Vraag 3-Hoe vaak gaan ze naar de kerk?

Vraag4-Geloven ze in alleen in één hemel of ook in een hel?

Vraag5-Hoe denken zo over niet gelovigen? Worden die meteen in de hel geprezen of accepteren ze je zoals je bent?

Vraag6-moeten ze persé kinderen baren of is de keuze aan hun?

----------------------------------------------------------------------------------------------

Vragen:

Vraag 1&2:De paus heeft gezegd dat hij tegen homosexualiteten is, en ik denk sommige ook en ze accepteren dat niet.

Vraag 3:Ik denk alle Christelijke feestdagen en zondagen.

Vraag 4:Ze geloven in één hel en in één hemel.

Vraag 5:Iedereen is het hetzelfde,dus ze accepteren zoals je bent.

Vraag 6:Zij mogen kiezen.

Geplaatst:
Dat is denk ik de moeilijkste vraag die je tot nu toe hebt gesteld, aangezien het moeilijk is om daar een duidelijk antwoord op te geven. Het is namelijk zo dat wij mensen er niet over kunnen oordelen welke mensen wel in de hemel komen en welke niet. Dat is aan God en daar kan ik dus niets over zeggen. Maar de Bijbel zegt wel iets over wat er zal gebeuren die niet volledig op God vertrouwden. In Openbaring 21 staat bijvoorbeeld het volgende:

De lafhartigen, de ongelovigen ...(opsomming)..., hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: Dit is de tweede dood.
"

Hoe dit precies geïnterpreteerd moet worden is natuurlijk lastig. Aan de ene kant kan er gezegd worden dat de ongelovigen eeuwig zullen branden in de poel van vuur en zwavel, bij ons beter bekend als de hel. Maar aan de andere kant staat er dat het de tweede dood is. Daardoor zou je ook kunnen zeggen dat het voor de ongelovigen helemaal is afgelopen en dat ze voor eeuwig gestorven zullen zijn.

Maar nogmaals: Ik vind dit een erg moeilijk onderwerp om een duidelijk antwoord op te geven. Ik weet er denk ik te weinig vanaf om het helemaal duidelijk te maken en denk ook niet dat ik dat ooit zal kunnen. Het is naar mijn idee aan God om hierover te oordelen...

Wil niet vervelend doen maar is "god" dan geen dictator oid, jij gelooft niet in mij dus je gaat naar de hel of whatever. :bonk:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...