Jump to content

Christendom


gammie_

Recommended Posts

Nee, dat is God niet. Jij hebt hiertoe de vrije keuze.

Dus je mag zelf bepalen waar je naartoe wilt? Ik heb vernomen dat de Hemel door God is gemaakt en de Hel door de Duivel dus de Duivel zal er wel meet te maken hebben... Maar goed er heeft ooit iemand tegen mij gezegt als je niet 100% in God gelooft ga je naar de Hel dus God heeft er wel degelijk mee te maken... Klinkt een beetje als Discriminatie (niet onaardig bedoeld maar ze klinkt het wel... toch?)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gammie_

    28

  • NandroDavids

    22

  • Clowntje_93

    11

  • -Niels-

    9

Nee, dat is God niet. Jij hebt hiertoe de vrije keuze.

Dus je mag zelf bepalen waar je naartoe wilt? Ik heb vernomen dat de Hemel door God is gemaakt en de Hel door de Duivel dus de Duivel zal er wel meet te maken hebben... Maar goed er heeft ooit iemand tegen mij gezegt als je niet 100% in God gelooft ga je naar de Hel dus God heeft er wel degelijk mee te maken... Klinkt een beetje als Discriminatie (niet onaardig bedoeld maar ze klinkt het wel... toch?)

Ik denk dat het wordt bepaald door je geloof. Als je boedist bent en je hebt goed geleeft zal je hoger reincarneren als iemand die slecht heeft geleefd. Zo is het ook met het Christendom. Leefde je goed is er een tweede leven in de hemel, zoniet beland je in de hel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog 1 vraagje hij is misschien een beetje raar, maar:

Denk je dat ik in de hemel kom? :engel:

Tot nu toe heb ik het merendeel van de vragen beantwoord, dus heb je het tegen mij, of in het algemeen...?

In ieder geval zal ik even antwoord geven: Ik heb geen flauw idee of je in de hemel komt of niet. Ik ken je namelijk niet, weet niet wat voor persoon je bent en hoe je leeft, dus ik kan niet beoordelen hoe jij leeft. Bovendien kan ik daarnaast helemaal niet oordelen of je naar de hemel gaat of niet, want dat kan alleen God. Wij mensen zijn allemaal zelf zondig en kunnen daardoor niet oordelen over onze medemens als het gaat om hemel of hel. Dus hier kan ik je niet mee helpen...

Hey,

Zelf ben ik wel christen, maar er helemaal in geloven doe ik niet.

Hier zeg je dat God bepaald of je naar de hemel of hel gaat. Maar wat speelt Petrus dan als rol? Ik heb altijd vernomen dat hij de keuze maakt. Of is hij nu gewoon de "bodyguard" van de deur?

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dat is God niet. Jij hebt hiertoe de vrije keuze.

Nee hoor in het stuk van Nandro staat duidelijk dat je naar de hel (or whatever) gaat als je ongelovig bent... Oftewel wie god tegenspreekt kan "branden in de hel"...

Natuurlijk geloof ik deze onzin niet maar ik vroeg me gewoon af waarom god als zo'n goed man afgeschilderd word door de kerk maar in de bijbel dit soort onzin staat. :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dat is God niet. Jij hebt hiertoe de vrije keuze.

Nee hoor in het stuk van Nandro staat duidelijk dat je naar de hel (or whatever) gaat als je ongelovig bent... Oftewel wie god tegenspreekt kan "branden in de hel"...

Natuurlijk geloof ik deze onzin niet maar ik vroeg me gewoon af waarom god als zo'n goed man afgeschilderd word door de kerk maar in de bijbel dit soort onzin staat. :bonk:

Nouja, voor jou is het misschien onzin, maar voor ons is God (=respect) geen onzin.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dat is God niet. Jij hebt hiertoe de vrije keuze.

Nee hoor in het stuk van Nandro staat duidelijk dat je naar de hel (or whatever) gaat als je ongelovig bent... Oftewel wie god tegenspreekt kan "branden in de hel"...

Natuurlijk geloof ik deze onzin niet maar ik vroeg me gewoon af waarom god als zo'n goed man afgeschilderd word door de kerk maar in de bijbel dit soort onzin staat. :bonk:

Nouja, voor jou is het misschien onzin, maar voor ons is God (=respect) geen onzin.

Je snapt mijn hele punt niet, het gaat er niet om of ik het onzin vind of niet. Ik vraag gewoon waarom god als een goed iemand word afgeschilderd maar wel (volgens de bijbel dan) mensen "veroordeeld" die niet in hem geloven..

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dat is God niet. Jij hebt hiertoe de vrije keuze.

Nee hoor in het stuk van Nandro staat duidelijk dat je naar de hel (or whatever) gaat als je ongelovig bent... Oftewel wie god tegenspreekt kan "branden in de hel"...

Natuurlijk geloof ik deze onzin niet maar ik vroeg me gewoon af waarom god als zo'n goed man afgeschilderd word door de kerk maar in de bijbel dit soort onzin staat. :bonk:

Nouja, voor jou is het misschien onzin, maar voor ons is God (=respect) geen onzin.

Je snapt mijn hele punt niet, het gaat er niet om of ik het onzin vind of niet. Ik vraag gewoon waarom god als een goed iemand word afgeschilderd maar wel (volgens de bijbel dan) mensen "veroordeeld" die niet in hem geloven..

Ik denk dat jij mij niet snapt. God vergeeft je zonden. Als jij niet om vergifenis vraagt dan heb je er eigenlijk zelf voor gekozen om in de hel te belanden.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dat is God niet. Jij hebt hiertoe de vrije keuze.

Nee hoor in het stuk van Nandro staat duidelijk dat je naar de hel (or whatever) gaat als je ongelovig bent... Oftewel wie god tegenspreekt kan "branden in de hel"...

Natuurlijk geloof ik deze onzin niet maar ik vroeg me gewoon af waarom god als zo'n goed man afgeschilderd word door de kerk maar in de bijbel dit soort onzin staat. :bonk:

Nouja, voor jou is het misschien onzin, maar voor ons is God (=respect) geen onzin.

Je snapt mijn hele punt niet, het gaat er niet om of ik het onzin vind of niet. Ik vraag gewoon waarom god als een goed iemand word afgeschilderd maar wel (volgens de bijbel dan) mensen "veroordeeld" die niet in hem geloven..

Ik denk dat jij mij niet snapt. God vergeeft je zonden. Als jij niet om vergifenis vraagt dan heb je er eigenlijk zelf voor gekozen om in de hel te belanden.

Oftewel god heeft altijd gelijk, wat hij vind is zo, ben je het niet met hem eens pech gehad, klinkt mij als dictator-gedrag in de oren...

Link to comment
Delen op andere websites

De hel lijkt me ook veel leuker. In de hemel zitten alleen de zuivere christenen en allemaal engeltjes. In de hel wordt hardrock gedraaid en zitten we met alle atheisten bij elkaar.

Wie heeft jou wijs gemaakt met hardrock in de hel?

Weet je, mij is een keer vertelt dat als je naar de

hel gestuurd je in een groot vuur zal branden voor

eeuwig, het zal nooit stoppen.

In de hemel zul je geen pijn hebben en geen verdriet,

geen zieken en geen armen.

IEDEREEN IS GELIJK!

En niemand is perfect, want je zegt net van die zuivere

Christenen.

Als ik jou was zou ik een bijbel kopen en eruit gaan lezen.

Het misschien heel saai, maar je wordt er wijs en slim van.

En ik heb nog een vraag voor je:

Jij bent een koning en 2 vrouwen komen naar je paleis met 1 baby

bij zich.

Ze vertellen: wij sliepen vannacht met onze baby's en een van ons

ging op een baby liggen.

Van wie is de baby nu?

Ze beginnen hevig te vechten enzo.

Wat zou JIJ doen???

VAN J.V 8):ch:

Link to comment
Delen op andere websites

En ik heb nog een vraag voor je:

Jij bent een koning en 2 vrouwen komen naar je paleis met 1 baby

bij zich.

Ze vertellen: wij sliepen vannacht met onze baby's en een van ons

ging op een baby liggen.

Van wie is de baby nu?

Ze beginnen hevig te vechten enzo.

Wat zou JIJ doen???

VAN J.V 8):ch:

Een DNA-test?... 0_0

Overigens is mijn mening niet dat je slimmer word van de bijbel maar dat je verkeerde ideeën ingeprent krijgt, of je het daar mee eens ben moet je zelf maar weten. :-(

Link to comment
Delen op andere websites

En ik heb nog een vraag voor je:

Jij bent een koning en 2 vrouwen komen naar je paleis met 1 baby

bij zich.

Ze vertellen: wij sliepen vannacht met onze baby's en een van ons

ging op een baby liggen.

Van wie is de baby nu?

Ze beginnen hevig te vechten enzo.

Wat zou JIJ doen???

VAN J.V 8):ch:

Een DNA-test?... 0_0

Overigens is mijn mening niet dat je slimmer word van de bijbel maar dat je verkeerde ideeën ingeprent krijgt, of je het daar mee eens ben moet je zelf maar weten. :-(

Mijn antwoord uit de bijbel is: hak de baby doormidden, deed koning Salomo. :{

Oke, slimmer niet dan, maar slechte ideeen ook niet hoor.

Bewerkt: door Johannes47
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf katholiek, maar totaal niet streng. Ik ga ook naar een kerk waar ze niet zo moeilijk doen over die regels daarom kan ik je vragen wel beantwoorden vanuit mijn situatie:

- Bij ons in de kerk komt ook een homostel, en daar doen ze totaal niet moeilijk over.

- Ik ga zelf 1 keer in de maand naar de kerk, soms wel minder. Maar ze zijn blij zat dat er is een keer een jongere komt.

- Ze hebben het vaak over de hemel maar zelden over de hel, en ze maken je niet bang dat als je wat verkeerds doet dat je naar de hel moet.

- Ze accepteren als je niet gelooft, je hebt hier vrijheid van godsdienst.

- Laatst hadden ze nog een collecte voor tienermoeders, dus daar doen ze niet moeilijk over.

Maar het ligt eraan hoe streng gelovig jouw vriendins familie is, vorig jaar zat ik bij een jongen in de klas die streng gelovig was, die vond alles verkeerd wat niet met het (strenge) christendom te maken had, dat vind ik zelf persoonlijk verkeerd want iedereen is anders.

Link to comment
Delen op andere websites

De hel lijkt me ook veel leuker. In de hemel zitten alleen de zuivere christenen en allemaal engeltjes. In de hel wordt hardrock gedraaid en zitten we met alle atheisten bij elkaar.

Wie heeft jou wijs gemaakt met hardrock in de hel?

Weet je, mij is een keer vertelt dat als je naar de

hel gestuurd je in een groot vuur zal branden voor

eeuwig, het zal nooit stoppen.

In de hemel zul je geen pijn hebben en geen verdriet,

geen zieken en geen armen.

IEDEREEN IS GELIJK!

En niemand is perfect, want je zegt net van die zuivere

Christenen.

Als ik jou was zou ik een bijbel kopen en eruit gaan lezen.

Het misschien heel saai, maar je wordt er wijs en slim van.

En ik heb nog een vraag voor je:

Jij bent een koning en 2 vrouwen komen naar je paleis met 1 baby

bij zich.

Ze vertellen: wij sliepen vannacht met onze baby's en een van ons

ging op een baby liggen.

Van wie is de baby nu?

Ze beginnen hevig te vechten enzo.

Wat zou JIJ doen???

VAN J.V 8):ch:

Hou die gristenpraatjes maar bij je. Ik heb zes jaar op een gereformeerde school gezeten en ben er atheistischer dan ooit vanaf gekomen. Van de bijbel lezen word je niet slim, en al helemaal niet als gaat denken dat het echt is. Dan kun je net zo goed Lord of the Rings gaan lezen en daarvan denken dat het echt is. Oh heilige Frodo :duh:

Natuurlijk geloof ik niet in prietpraatjes als de hemel en de hel. Ik heb zelfs nog nooit zulke onzin gelezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...