Jump to content

Christendom


gammie_

Recommended Posts

Ik heb het topic weer om hoog gehaald met dit verhaal, omdat ik graag wil weten wat jullie hiervan vinden...

Ik wou even wat kwijt in het topic ''Christendom''

Tegenwoordig inpeteerd iedereen de Bijbel op zijn eigen manier, de ene zegt dat iets wel een Zonde is de andere juist niet, de een vindt weer dat hij het gevoel heeft God het juist wel accepteert die door de andere als Zonde wordt bevestigd.. Wij mensen hebben de Bijbel geschreven hoe weten jullie nou zeker dat je 100% op een boek kunt vertrouwen? Waar Generaties lang op hebben gezegt dat er staat wat God vindt? Hoe weten jullie dat zo 100% zeker? Er is geen bewijs er kan toch eeuwen geleden iemand een enorme ervaring hebben opgedaan om het bestaan van God te bevestigen? Wie weet was die gene geestelijk niet helemaal goed of had een slokje te veel op...? En heeft hij andere het zogenaamde verhaal verteld hoe de aarde nou in elkaar zit, omdat niemand er een antwoord op weet te verzinnen voor het onbekende... En de wijze van een hogere macht in God op dat moment het logiese en een mooie gedachten was?

En mijn volgende stelling:

God schijnt de hele aarde inc Adam en Eva in 7 dagen te hebben gecreëerd? Nou lijkt me dat heel geloofwaardig op jonge leeftijd klinkt allemaal heel mooi en fantasierijk. Maar op een gegeven moment als je wat ouder wordt en begint na te denken over het ontstaan, klinkt het voor jullie dan niet wat onlogische wijzen, dat er een hogere macht daar boven is en even de aarde in 7 dagen in elkaar timmert (figuurlijk gezegt dan) Terwijl wetenschappelijke termen er op wijzen er zeker miljoenen jaren heeft geduurd op het ontstaan van bactiëren, diertjes plantjes en boompjes kortom de gehele aarde tot nu toe.

En Maria

Ik heb gehoord dat zij zwanger was van Jezus die blijkbaar is verwekt door God? Maar vinden jullie het nou niet raar dat er iemand uit de lucht een menselijk lichaam kan bezwangeren?

Homosexualiteit wordt door de kerk verketterd, maar hoe zou Jezus reageren? Ik kan je vertellen dat door de kerk heel veel passages zijn weggelaten, zo ook een reactie van Jezus op homosexualiteit: " Zolang er liefde is, heb ik er niets op tegen. Beleef je liefde zoals je het geloof in de Vader beleeft : oprecht, trouw, eerlijk en zedig!" Dat zijn Zijn eigen woorden, natuurlijk vind je dit niet in de Bijbel, want de Bijbel is herschreven door corrupte pausen en volksmenners. Geloof me vrij : God of Jehovah heeft helemaal niets tegen homo's of lesbiennes of wat dan ook. Zolang de mannier waarop je iemand liefhebt overeenkomt met Zijn voorschriften zit je goed. Daarbij we zijn allemaal zondaars, (ook al gebruik ik dat woord niet graag) want niemand leeft op de perfecte wijzen.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gammie_

    28

  • NandroDavids

    22

  • Clowntje_93

    11

  • -Niels-

    9

Ik heb het topic weer om hoog gehaald met dit verhaal, omdat ik graag wil weten wat jullie hiervan vinden...

Ik wou even wat kwijt in het topic ''Christendom''

Tegenwoordig inpeteerd iedereen de Bijbel op zijn eigen manier, de ene zegt dat iets wel een Zonde is de andere juist niet, de een vindt weer dat hij het gevoel heeft God het juist wel accepteert die door de andere als Zonde wordt bevestigd.. Wij mensen hebben de Bijbel geschreven hoe weten jullie nou zeker dat je 100% op een boek kunt vertrouwen? Waar Generaties lang op hebben gezegt dat er staat wat God vindt? Hoe weten jullie dat zo 100% zeker? Er is geen bewijs er kan toch eeuwen geleden iemand een enorme ervaring hebben opgedaan om het bestaan van God te bevestigen? Wie weet was die gene geestelijk niet helemaal goed of had een slokje te veel op...? En heeft hij andere het zogenaamde verhaal verteld hoe de aarde nou in elkaar zit, omdat niemand er een antwoord op weet te verzinnen voor het onbekende... En de wijze van een hogere macht in God op dat moment het logiese en een mooie gedachten was?

En mijn volgende stelling:

God schijnt de hele aarde inc Adam en Eva in 7 dagen te hebben gecreëerd? Nou lijkt me dat heel geloofwaardig op jonge leeftijd klinkt allemaal heel mooi en fantasierijk. Maar op een gegeven moment als je wat ouder wordt en begint na te denken over het ontstaan, klinkt het voor jullie dan niet wat onlogische wijzen, dat er een hogere macht daar boven is en even de aarde in 7 dagen in elkaar timmert (figuurlijk gezegt dan) Terwijl wetenschappelijke termen er op wijzen er zeker miljoenen jaren heeft geduurd op het ontstaan van bactiëren, diertjes plantjes en boompjes kortom de gehele aarde tot nu toe.

En Maria

Ik heb gehoord dat zij zwanger was van Jezus die blijkbaar is verwekt door God? Maar vinden jullie het nou niet raar dat er iemand uit de lucht een menselijk lichaam kan bezwangeren?

Homosexualiteit wordt door de kerk verketterd, maar hoe zou Jezus reageren? Ik kan je vertellen dat door de kerk heel veel passages zijn weggelaten, zo ook een reactie van Jezus op homosexualiteit: " Zolang er liefde is, heb ik er niets op tegen. Beleef je liefde zoals je het geloof in de Vader beleeft : oprecht, trouw, eerlijk en zedig!" Dat zijn Zijn eigen woorden, natuurlijk vind je dit niet in de Bijbel, want de Bijbel is herschreven door corrupte pausen en volksmenners. Geloof me vrij : God of Jehovah heeft helemaal niets tegen homo's of lesbiennes of wat dan ook. Zolang de mannier waarop je iemand liefhebt overeenkomt met Zijn voorschriften zit je goed. Daarbij we zijn allemaal zondaars, (ook al gebruik ik dat woord niet graag) want niemand leeft op de perfecte wijzen.

Stelling 1:

Het heet daarom ook geloven, God heeft de Bijbel geschreven, dat geloven wij. Je wil niet weten hoe moeilijk het is om die dingen allemaal te geloven, maar wij geloven dat eenmaal. Kort antwoord, moeilijk om op te antwoorden!

Stelling 2:

Dat is inderdaad als mens moeilijk te geloven, maar je krijgt van het begin van je leven te horen, dat God dat heeft gedaan, dat ga je geloven. Ik vraag me ook wel is af: Hoe kwam het dat God er altijd al was, de enige die daar antwoord op kan geven is God, en dat antwoord krijg je in de Hemel. Ik vind het nu ook nog wel is raar, God heeft dat in 7 dagen gedaan, maar als je weet wat voor ongelofelijk veel macht hij heeft, dan geloof je dat. Zijn kracht is oneindig..!

Stelling 3:

Een Engel heeft Maria zwanger gemaakt, als het ware heeft God dat gedaan, God geeft die kracht aan die Engel, en die Engel maakt Maria zwanger, ik vind dit ook een moeilijke om op te antwoorden. Zoek anders op Google, naar bijbelteksten of iets dergelijks!

@NilsHolgersson, hou die praatjes maar voor je. Ik denk dat jij later in de Hel brand, dat je dan dolgraag wou geloven. En als jij geen respect voor gelovigen hebt, ga dan alsjeblieft niet in dit topic reageren.

Link to comment
Delen op andere websites

Jajaja ik kom in de hel hartstikke fijn, maar met die bangmakerij maak je mij geen gristen. Indoctrinatie heeft eeuwenlang zieltjes gewonnen "Geloof, of je komt in de hel!" maar tegenwoordig zijn de mensen intelligent en wijs genoeg om te zien dat het allemaal onzin is.

Link to comment
Delen op andere websites

Jajaja ik kom in de hel hartstikke fijn, maar met die bangmakerij maak je mij geen gristen. Indoctrinatie heeft eeuwenlang zieltjes gewonnen "Geloof, of je komt in de hel!" maar tegenwoordig zijn de mensen intelligent en wijs genoeg om te zien dat het allemaal onzin is.

Ten eerste schrijf je Christen al verkeerd... :schater: Ten tweede, heb je bewijs dat dit allemaal onzin is? Ten derde, zeg ik niet dat je in de Hel komt omdat je niet gelooft, maar als jij zo over God praat, dan is er een kans dat je in de Hel komt. Maargoed je moet het zelf weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Stelling 3:

Een Engel heeft Maria zwanger gemaakt, als het ware heeft God dat gedaan, God geeft die kracht aan die Engel, en die Engel maakt Maria zwanger, ik vind dit ook een moeilijke om op te antwoorden. Zoek anders op Google, naar bijbelteksten of iets dergelijks!

Wat is dat voor een pervers boek? Ze zijn helemaal anti vreemdgaan en alles, en die god gast gaat een beetje een getrouwde vrouw bevruchte. :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je bewijs dat het allemaal echt is? "Nee dat heb ik niet want het is een geloof".

:cab:

Stelling 3:

Een Engel heeft Maria zwanger gemaakt, als het ware heeft God dat gedaan, God geeft die kracht aan die Engel, en die Engel maakt Maria zwanger, ik vind dit ook een moeilijke om op te antwoorden. Zoek anders op Google, naar bijbelteksten of iets dergelijks!

Wat is dat voor een pervers boek? Ze zijn helemaal anti vreemdgaan en alles, en die god gast gaat een beetje een getrouwde vrouw bevruchte. :bonk:

Maar god had zichzelf veranderd in een duif. Maria deed dus aan dierenseks

>>> Door GTA-Sheep: Wederom een dubbelpost samengevoegd<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Jongens, houden we het allemaal een beetje serieus en gezellig hier? Discussieren over het geloof vind ik prima, maar de ene post naar de andere op het ruziezoekende af posten heeft niet erg veel zin en wordt ook niet op prijs gesteld. Net zoals gelovigen niets kunnen bewijzen over hun geloof kunnen niet-gelovigen niets bewijzen over het tegendeel, dus het heeft geen enkele zin om hierover welles/nietes te blijven roepen. En dat geldt nauurlijk zowel voor de wel-gelovigen als de niet-gelovigen.......

Link to comment
Delen op andere websites

Beetje respect graag, dat inderdaad geloven...

@Mania, hoezo vreemdgaan?

Nou maria was toch met josef getrouwd? :bonk: Dus dan gaat god een getrouwde vrouw "neuken" of wat ze ook gedaan hebben... Dat gaat toch in tegen alles wat de kerk verteld...

Link to comment
Delen op andere websites

Beetje respect graag, dat inderdaad geloven...

@Mania, hoezo vreemdgaan?

Nou maria was toch met josef getrouwd? :bonk: Dus dan gaat god een getrouwde vrouw "neuken" of wat ze ook gedaan hebben... Dat gaat toch in tegen alles wat de kerk verteld...

Die Engel, maakte haar niet zwanger doormiddel van het woord wat jij gebruikt ''neuken'', maar God heeft het tegen haar gezegd. En het gebeurde, God heeft die krachten. Maargoed, deze discussie kan eindeloos duren, omdat ik geen bewijs heb en jij hebt geen bewijs.

Link to comment
Delen op andere websites

Beetje respect graag, dat inderdaad geloven...

@Mania, hoezo vreemdgaan?

Nou maria was toch met josef getrouwd? :bonk: Dus dan gaat god een getrouwde vrouw "neuken" of wat ze ook gedaan hebben... Dat gaat toch in tegen alles wat de kerk verteld...

Die Engel, maakte haar niet zwanger doormiddel van het woord wat jij gebruikt ''neuken'', maar God heeft het tegen haar gezegd. En het gebeurde, God heeft die krachten. Maargoed, deze discussie kan eindeloos duren, omdat ik geen bewijs heb en jij hebt geen bewijs.

Nee ik hoef geen discussie, ik vond het verhaal gewoon tegenspreken met alles waar de kerk in gelooft. :puh:

Maargoed als het zo zit. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Geloof je ook in de Ark van Noah? :puh: Van alle dieren die er zijn een mannetje en een vrouwtje op de boot. Die gast moet duizenden jaren bezig zijn geweest om elke grot uit te zoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Geloof je ook in de Ark van Noah? :puh: Van alle dieren die er zijn een mannetje en een vrouwtje op de boot. Die gast moet duizenden jaren bezig zijn geweest om elke grot uit te zoeken.

Ja, ik geloof dat ook....

Link to comment
Delen op andere websites

Jemig. Waarom neem je dat allemaal zo letterlijk. Dat verhaal is net zo kinderachtig als dat van de Toren van Babel. Als ik gelovig zou zijn zou ik het allemaal wat symbolischer opvatten.

Link to comment
Delen op andere websites

Jemig. Waarom neem je dat allemaal zo letterlijk. Dat verhaal is net zo kinderachtig als dat van de Toren van Babel. Als ik gelovig zou zijn zou ik het allemaal wat symbolischer opvatten.

Als hij dat gelooft laat hem dan lekker dat geloven.

Nog even ontopic: Als God de Aarde in 7 dagen in elkaar zet en 2 complete mensen erop plaatst: Adam en Eva, waarom kan hij dan niet de ziektes als: Kanker ect. doen verdwijnen? Zoals jij zij:

Ik vind het nu ook nog wel is raar, God heeft dat in 7 dagen gedaan, maar als je weet wat voor ongelofelijk veel macht hij heeft, dan geloof je dat. Zijn kracht is oneindig..!
Blijkbaar is zijn kracht dan niet oneindig want ziektes, haat en oorlogen doen zich nog altijd voor. Misschien had hij er een week langer over moeten doen en niet overhaast alles in 7 dagen gebouwd te willen hebben? Ik wil gelovigen niet beledigen maar God heeft ook fouten gemaakt...... :$ Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...