Jump to content

Christendom


gammie_

Recommended Posts

Nog even ontopic: Als God de Aarde in 7 dagen in elkaar zet en 2 complete mensen erop plaatst: Adam en Eva, waarom kan hij dan niet de ziektes als: Kanker ect. doen verdwijnen? Zoals jij zei:
Ik vind het nu ook nog wel is raar, God heeft dat in 7 dagen gedaan, maar als je weet wat voor ongelofelijk veel macht hij heeft, dan geloof je dat. Zijn kracht is oneindig..!
Blijkbaar is zijn kracht dan niet oneindig want ziektes, haat en oorlogen doen zich nog altijd voor. Misschien had hij er een week langer over moeten doen en niet overhaast alles in 7 dagen gebouwd te willen hebben? Ik wil gelovigen niet beledigen maar God heeft ook fouten gemaakt...... :$
Nee, God heeft geen fouten gemaakt. Hij heeft in 7 dagen een perfecte wereld geschapen, waarna de mensen in de fout zijn gegaan door tegen God te zondigen. Sindsdien doen ziektes, haat, oorlogen en alle andere ellende zich voor, totdat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde is. Opnieuw zal dat door God gebeuren, die de fout van de mensen zal herstellen en de zonde definitief zal doen verdwijnen.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gammie_

    28

  • NandroDavids

    22

  • Clowntje_93

    11

  • -Niels-

    9

Nog even ontopic: Als God de Aarde in 7 dagen in elkaar zet en 2 complete mensen erop plaatst: Adam en Eva, waarom kan hij dan niet de ziektes als: Kanker ect. doen verdwijnen? Zoals jij zei:
Ik vind het nu ook nog wel is raar, God heeft dat in 7 dagen gedaan, maar als je weet wat voor ongelofelijk veel macht hij heeft, dan geloof je dat. Zijn kracht is oneindig..!
Blijkbaar is zijn kracht dan niet oneindig want ziektes, haat en oorlogen doen zich nog altijd voor. Misschien had hij er een week langer over moeten doen en niet overhaast alles in 7 dagen gebouwd te willen hebben? Ik wil gelovigen niet beledigen maar God heeft ook fouten gemaakt...... :$
Nee, God heeft geen fouten gemaakt. Hij heeft in 7 dagen een perfecte wereld geschapen, waarna de mensen in de fout zijn gegaan door tegen God te zondigen. Sindsdien doen ziektes, haat, oorlogen en alle andere ellende zich voor, totdat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde is. Opnieuw zal dat door God gebeuren, die de fout van de mensen zal herstellen en de zonde definitief zal doen verdwijnen.

En om er nog even aan toe te voegen dat wij de schuld hebben dat er kanker, ziektes en oorlogen zijn. Hier kan God niets aan doen. En God heeft de gelovigen een hemels paradijs beloofd! :Y_O_

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een klein hartje heeft hij dan, om alleen de gelovigen toe te laten. Dat is net alsof er alleen Ajacieden in de ArenA mogen komen.

Bewerkt: door NilsHolgersson
Link to comment
Delen op andere websites

Nog even ontopic: Als God de Aarde in 7 dagen in elkaar zet en 2 complete mensen erop plaatst: Adam en Eva, waarom kan hij dan niet de ziektes als: Kanker ect. doen verdwijnen? Zoals jij zei:
Ik vind het nu ook nog wel is raar, God heeft dat in 7 dagen gedaan, maar als je weet wat voor ongelofelijk veel macht hij heeft, dan geloof je dat. Zijn kracht is oneindig..!
Blijkbaar is zijn kracht dan niet oneindig want ziektes, haat en oorlogen doen zich nog altijd voor. Misschien had hij er een week langer over moeten doen en niet overhaast alles in 7 dagen gebouwd te willen hebben? Ik wil gelovigen niet beledigen maar God heeft ook fouten gemaakt...... :$
Nee, God heeft geen fouten gemaakt. Hij heeft in 7 dagen een perfecte wereld geschapen, waarna de mensen in de fout zijn gegaan door tegen God te zondigen. Sindsdien doen ziektes, haat, oorlogen en alle andere ellende zich voor, totdat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde is. Opnieuw zal dat door God gebeuren, die de fout van de mensen zal herstellen en de zonde definitief zal doen verdwijnen.

Maar als God zo onwijs veel kan, waarom dan toch nog dat wij mensen fouten kunnen maken, jij zegt:

in 7 dagen een perfecte wereld geschapen
Als het echt perfect allemaal zou zijn hadden wij ten eerste: Geen fouten kunnen maken, een stuk beter in ons doen en laten en geen haat gevoelens kunnen krijgen. En door dat wij in de fout zijn gegaan hebben we er ziektes en oorlogen voor gekregen? En dat hebben we aan ons zelf te danken?
Link to comment
Delen op andere websites

God had een perfecte wereld geschapen, maar de duivel was er ook nog steeds, hij is de reden dat wij fouten maken. Hij kwam in het paradijs en misleide Adam & Eva om wat te gaan eten, wat God verboden had. Door die fout, kwam de zondeval. Hij gaf ons wel eigen keuzes en de verkeerde keuze is gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

God had een perfecte wereld geschapen, maar de duivel was er ook nog steeds, hij is de reden dat wij fouten maken. Hij kwam in het paradijs en misleide Adam & Eva om wat te gaan eten, wat God verboden had. Door die fout, kwam de zondeval. Hij gaf ons wel eigen keuzes en de verkeerde keuze is gemaakt.

Ok... Maar God kan zoveel dan kan hij toch ook wel even die Duivel laten verdwijnen of ons zo waken dat die Duivel ons niet lastig valt of zo iets..... En als de Duivel van onze Zondes de oorzaak is kan God ons niks kwalijk nemen, dan zal hij eerder bij de Duivel moeten doen, dan vindt ik het al helemaal onterecht als hij je naar de Hel laat gaan als niet wij.. Maar de Duivel voor onze Zondes zorgt! Dus om een lang verhaal kort te maken: Het is niet onze fout dus hoort God ons te respecteren in ons doen en laten... En desnoods de redding geven na de dood. Hij moet niet boos worden op ons maar op die Duivel! Want als wij door hem geschapen zijn en wij van hem zijn en hij van ons houd... Waarom beschermt hij ons dan niet en hoe durft hij ons de Hel in te stoppen! Hij kan ons beter in het hiernamaals leren goed om te gaan in het leven zo bereik je meer dan mensen in de hel te laten branden alsof je daar mee daar boven zo veel vrede schept.... Het is toch hartstikke oneerlijk door de vredige gelovigen in een Paradijs te stoppen en de mindere mensen die blijkbaar wat fouts is zijn ogen hebben gedaan de Hel in te stoppen, lekker makkelijk. Zo kan ik het ook ik neem 10 mensen 8 mensen eren mij die geef ik een mooi hiernamaals maar 2 mensen geloven mij niet en leven niet zoals het hoort, weetje wat ik laat ze voor eeuwig lijden kunnen ze is voelen hoe slecht ze zijn. Nou als ik God was had ik dat kleine tal slechte mensen juist bijgebracht om vrediger te worden en te laten zien wat voor moois er allemaal is... ''Wie a zegt, moet ook b zeggen.'' Volgens mij zegt God alleen a hij doet blijkbaar geen moeite om de mensen na hun dood een tweede kans te geven... Eigenlijk best triest...

Edit: @NilsHolgersson ik wil alleen weten wat gelovigen hier van vinden, ik wil gewoon aankaarten waarom die Hel er toch is.... En die Duivel enzo...

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf geloof iet in god maar vroeger wel ,ik ben mij geloof verloren omdat hij me meerdere tijden heeft laten stikken .

Maar ze zeggen inderdaad dat god de wereld gemaakt heeft hij wou niet dat pijn oorlog vrees angst erbij kwam .Hij wou een perfect werled .

Maar statan heeft daar een stokje voor gestoken en heeft pijn angst vrees oorlog in de wereld gestoken .

Ps: waar ik wel in geloof is het lot.

Greetings .Syfes

Bewerkt: door .Syfes
Link to comment
Delen op andere websites

Ik edit dit bericht morgen wel en dan geef ik antwoord op je vraag, maar NilsHolgersson, kun je alsjeblieft je irritante opmerkingen voor je laten, je hebt nog geen één sirieus antwoord gepost in dit topic.

Bewerkt: door -Niels-
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het topic even doorgelezen, en ik wil wel even zeggen dat niet alle geloven met een Paus enzo is. Mijn geloof (vrij baptist) heeft niks te maken met een Paus of iets anders. Wij geloven alleen in God en Zijn Zoon Jezus.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vindt het geloof mooie kanten hebben maar naar mijn mening is er teveel onrecht en oneerlijkheid in het spel... Ik had het toch liever allemaal wat anderser gezien...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vindt het geloof mooie kanten hebben maar naar mijn mening is er teveel onrecht en oneerlijkheid in het spel... Ik had het toch liever allemaal wat anderser gezien...

Ja, dat hadden wij ook. Maar het is ons eigen schuld, wij laten ons misleiden door de duivel.

Link to comment
Delen op andere websites

'T is misschien een apart forum om zoiets te vragen, maar op internet wordt het me allemaal niet veel duidelijker en kan ik niet een geschikte plaats vinden om deze vragen te stellen, daarom vraag ik jullie te hulp, die af weten van het Christendom.
Ik ben zelf christelijk en ik zal proberen om je vragen zo duidelijk mogelijk te beantwoorden. Overigens zijn er binnen het christendom veel verschillende stromingen, dus mijn antwoorden kunnen afwijken van andere christenen. Vandaar dat de informatie die je op internet vond misschien niet duidelijk genoeg was, want er kan binnen het christendom dus op verschillende manieren over dingen en gebeurtenissen worden gedacht. Maar ik zal je vragen één voor één behandelen en ik hoop dat je er iets mee kunt. Ik spreek hieronder als we, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik namens alle christenen spreek. Als ik als ik spreek lijkt het al gauw erop dat ik er als enige zo over denk, dus vandaar dat je hieronder constant we tegen zult komen... :clown:
Zijn hun tegen homosexualiteit, accepteren ze mensen die zo zijn?
Homoseksualiteit is een gevoelig onderwerp, ook binnen het christendom. We accepteren mensen die homoseksueel zijn wel, want het is echt niet zo dat die worden afgezworen en worden gezien als heidens. Maar het ligt er wél aan hoe die persoon met de homoseksualiteit omgaat. Het huwelijk is door God ingesteld als huwelijk tussen een man en een vrouw en niet om twee mannen met elkaar te verbinden. Daar is de mens niet voor gemaakt en dát wordt dus wel als verkeerd gezien. Als een homoseksueel persoon dus op een goede manier daarmee omgaat wordt die persoon wel geaccepteerd.
Hoe vaak gaan ze naar de kerk?
Dat verschilt per stroming binnen het christendom. Ikzelf ga elke zondag twee keer naar de kerk en op christelijke feestdagen zoals bijvoorbeeld Kerst, Pasen en Pinksteren zijn er ook kerkdiensten. Maar ik ken ook kerkelijke gemeenten die één keer per zondag naar de kerk gaan, dus daar is niet echt een duidelijk antwoord op te geven.
Geloven ze in alleen in één hemel of ook in een hel?
We geloven in een hemel en een hel. Ik wou in eerste instantie hier posten welke mensen er naar de hemel gaan en welke naar de hel, maar daar zijn geen eenduidige richtlijnen voor. Hier kunnen wij als mensen niet over oordelen, dat is namelijk aan God om te doen. Een mens kan het niet verdienen om naar de hemel te mogen gaan, maar kan dat alleen uit genade ontvangen van God.
Hoe denken zo over niet gelovigen? Worden die meteen in de hel geprezen of accepteren ze je zoals je bent?
Het is absoluut niet zo dat gelovigen mensen die niet geloven niet accepteren. We negeren ze niet en roepen echt niet dat ze naar de hel zullen gaan, want zoals gezegd kunnen wij hier niet over oordelen. Ik probeer als christen op een zo goed mogelijke manier om te gaan met niet-christenen. Dat is soms uitermate lastig, maar het is ook niet de bedoeling dat we die mensen neer gaan zetten als heidenen. Heb uw naaste lief als uzelf is bij mij een bekend spreekwoord en dat geldt niet alleen vanuit christelijk oogpunt, maar overal. Niet-christenen worden dus ook geaccepteerd.
Moeten ze persé kinderen baren of is de keuze aan hun?
Het is niet zo dat christenen per sé kinderen moeten baren, maar we mogen als mensen niet denken dat we zelf kinderen krijgen of niet. Men heeft het regelmatig over het nemen van kinderen, maar kinderen neem je niet zelf, die ontvang je van God. Of niet natuurlijk, want dat kan ook het geval zijn. Ontvang je kinderen van God, dan ontvang je die...en ontvang je ze niet, het zij zo. Ik vind het om eerlijk te zijn een vreemde vraag of christenen per sé kinderen moeten krijgen; in ieder geval is er geen gebod of iets dergelijks dat zegt dat men kinderen moet krijgen.
Ik weet wel dat ze haar ouders met ''u'' moet aanspreken.
Respect voor je vader en moeder is natuurlijk iets wat er moet zijn, maar dat uit zich naar mijn mening niet in dingen als het aanspreken met u. Dat heeft niet speciaal met geloof te maken, maar meer gewoon met algemene normen en waarden.
Maar goed ik zal erg dankbaar zijn als jullie wat informatie willen geven. Want op internet staat ook wel wat maar ik begrijp de zinnen niet, nogal ingewikkeld kwa uitspraak.
Ik hoop dat je wat hebt aan bovenstaand verhaal en dat de vragen die je hebt een beetje een duidelijk antwoord hebben gekregen. Mocht dat niet het geval zijn of mocht je nog meer willen weten, post het gerust.

Weet je dat de bovenstaande punten (je antwoorden op de vragen) bijna hetzelfde zijn als die in de Islaam?

Overigens vraag ik me af hoe dat nou met die drie-eenheid in het Christendom zit? Als Jezus (vrede zij met hem) werkelijk een God was, hoe kon hij dan geboren worden? Hoe kon hij dan sterven? Hoe kon hij dan een mens zijn?

Ik hoor het wel..

Gegroet,

Lella

Link to comment
Delen op andere websites

Weet je dat de bovenstaande punten (je antwoorden op de vragen) bijna hetzelfde zijn als die in de Islaam?
Dat zou maar zo kunnen, maar daarnaast zal het in nog meer godsdiensten vrijwel hetzelfde zijn. Maar op bepaalde punten zijn het christendom en de islam ook totaal verschillend...
Overigens vraag ik me af hoe dat nou met die drie-eenheid in het Christendom zit? Als Jezus (vrede zij met hem) werkelijk een God was, hoe kon hij dan geboren worden? Hoe kon hij dan sterven? Hoe kon hij dan een mens zijn?
Jezus was inderdaad God, maar is mens geworden; hij werd net als alle andere mensen van vlees en bloed. Hij heeft zijn "titel" als God opgegeven voor ons mensen om voor onze zonden te kunnen sterven. Als mens is hij dus geboren en gestorven.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...