Verrity Geplaatst: 5 mei 2007 Rapport Geplaatst: 5 mei 2007 (bewerkt) Ik zal dus eigelijk WERKELIJK geen idee hebben, wat precies mijn zonden zijn... Hoe kom je erachter om al je zonden te kunnen biechten ofzo Ik heb namelijk echt geen zin om in de hel te belanden. Verder heb ik niet echt veel zin om in Goden te geloven (Dus kan ik blijkbaar toch in "Het Vagevuur" belanden want ik geloof eigelijk niet). want door de mensen die "Heilig" in de: Bijbel,Tora, Koran geloven. Gaan met elkaar op de vuist! Door precies DEZE idote mensen (Voornamelijk de Islam volg de Media.. ) Gaan mensen elkaar massaal afslachten alleen omdat dat "Blijkbaar " In mens heilig boekje staat... Kijk wat er gebeurt in Sudan. Islamieten slachten massaal de Cristenenen af. Alleen omdat dat misschien in de Koran staat? Dan kan je (als Islamiet zijnde) misschien wel zeggen: "Maar zij!!!! Zij vechten ook terug!!!" Nee gek he? Voordat je in dergelijke onzin gelooft (Slacht elkaar maar af de Koran zegt het...) Foutje.. Maar de Koran is homemade. door Mohammed ofzo.. Netzoals alle andere "Heilige boeken." Gelieve aantewijzen als je tegen een schokkend detail kan: Ik heb overigens geen enkele haar op mijn hoofd die eraan denkt om ook maar 1x de Koran aanteraken.[/font]. De Bijbel natuurlijk wel Want dat boek is tenminste redelijk. Maar laten we alstublieft bij de realiteit blijven. Ik las eerder dat er ziektes zoals kanker op de wereld zijn gekomen omdat de mensen niet in God geloofden ofzo :S Hoe dan ook: Feit blijft dat IEDEREEN KANKER KAN KRIJGEN!!! Dat je heilig in een God gelooft maakt je ECHT niet al te veel anders dan de rest. Grove-Member Bewerkt: 5 mei 2007 door Grove-Member Reageren
NandroDavids Geplaatst: 5 mei 2007 Rapport Geplaatst: 5 mei 2007 Maar laten we alstublieft bij de realiteit blijven. Ik las eerder dat er ziektes zoals kanker op de wereld zijn gekomen omdat de mensen niet in God geloofden ofzo :S Hoe dan ook: Feit blijft dat IEDEREEN KANKER KAN KRIJGEN!!! Dat je heilig in een God gelooft maakt je ECHT niet al te veel anders dan de rest. Er is nergens door iemand gezegd dat gelovigen anders zouden zijn dan andere mensen, behalve natuurlijk op het punt van geloven zelf. De ziekte kanker werd even als voorbeeld gebruikt, maar daar ging het in de post van die persoon niet om. De kern van die opmerking was dat vóór de zondeval de wereld perfect was: Geen armoede, geen honger, geen verdriet, geen ziekte, enzovoort. Door de zondeval zijn al deze dingen in de wereld gekomen, waaronder dus ziekte, en waaronder ook kanker. Daarmee is niet gezegd dat niet iedereen kanker kan krijgen, want het is inderdaad zo dat iedereen die ziekte, of een andere ernstige ziekte, kan oplopen. Reageren
gammie_ Geplaatst: 20 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 Ik wou graag nog een informatief stukje over het Christendom in dit topic posten. Christenen geloven dat God (Jahweh) de Schepper is van de wereld.Hij heeft de wereld gemaakt, zal deze onderhouden, laten vergaan en opnieuw scheppen. Ongeveer 2.000 jaar geledens stuurde God zijn zoon naar de aarde toe: Jezus Christus. Hij vertelde mensen hoe ze in God moesten geloven en verrichtte zelfs wonderen. Ondanks dat hij veel aanhangers had, werd hij later door hen in de steek gelaten. Op 33-jarige leeftijd werd hij ter dood veroordeeld en aan een kruis gespijkerd. Jezus werd (en wordt) gezien als de Messias (de Verlosser) van de aarde. Hij is voor onze zonden gestorven, en hij komt ooit terug om ons voorgoed te verlossen. Als mensen leven volgens de Bijbel (het heilige boek van de christenen) kunnen zij in de hemel komen. De hemel wordt gezien als een plaats waar geen honger en geen pijn bestaat, waar mensen eeuwig leven na hun dood. Wanneer je echter zonden begaat (wat in feite iedere christen én niet-christen doet), kun je ook nog in de hemel terecht komen door in Jezus als redder te geloven. Je krijgt dan vergiffenis van God. Geloof je niet in Jezus als redder, dan ga je naar de hel. De christenen geloven ook dat God de man en de vrouw heeft geschapen om elkaar lief te hebben. Man en vrouw worden verliefd op elkaar, gaan trouwen, krijgen eventueel kinderen en worden samen oud. Of die kinderen van henzelf zijn, of dat ze geadopteerd zijn, maakt God niets uit. Zolang de ouders het kind een liefdevolle opvoeding geven, is God tevreden. In de Bijbel staat dat je niet mag doodslaan, dus mag abortus ook niet. Zodra een eicel en een zaadcel bij elkaar komen is er namelijk al sprake van menselijk leven. Alleen als het leven van de moeder in gevaar komt mag de zwangerschap worden afgebroken (eventueel buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Als de moeder verkracht is, zou zij ondersteund moeten worden i.p.v. de zwangerschap afbreken. Andere uitzonderingen op de regel 'je mag niet doodslaan' zijn: - De overheid (zij hebben het recht om iemand te straffen, of ze 't gebruiken of niet) - Oorlogen (oorlogsrecht) Wat zegt de Bijbel precies over seks? Volgens de Bijbel hoort seks thuis in een monogame relatie. Dat wil zeggen: een relatie waarin je maar één partner hebt. Dit om te verkomen dat er ziektes, ongewenste zwangerschappen en verstoorde familierelaties ontstaan. Binnen het huwelijk is er plaats voor seks, maar het verwekken van kinderen is niet verplicht. Als je namelijk veel kinderen krijgt kan dat leiden tot overbevolking. Dus het gebruiken van voorbehoedsmiddelen (bijv. condooms) is een goed middel voor geboortebeperking. Veel mensen denken dat voorbehoedsmiddelen een vrijbrief geworden zijn voor vrije seks, wat niet de bedoeling is. Hoe zit het dan bij homo´s? Zoals ik al eerder zei zijn er verschillende stromingen binnen het christendom. Er bestaan dus ook meerdere visies op homoseksualiteit binnen het christendom. In de Bijbel staat dat homoseksualiteit helemaal niet mag, ook niet binnen een monogame relatie. Dit is de orthodoxe visie binnen het christendom, daarnaast is er nog de vrijzinnige visie. De vrijzinnige visie stelt homo- en heteroseksualiteit gelijk aan elkaar. Homoseksualiteit is toegestaan, maar dan wel binnen een monogame relatie. Zowel homoseks als heteroseks (vrije seks) buiten een relatie worden niet geaccepteerd. Verder is er nog een stroming, het Vrijzinnig Humanisme, die geen problemen heeft met holebiseksualiteit. Zij zijn van mening dat geloven in God samengaat met vrijheid en verdraagzaamheid. Bron: Het Christendom. Wat ik er wel raar aan vindt is dat de ene visie in het Christendom Homosexualiteit gelijk stelt en er dus niet op tegen is, en de andere visie van het Christendom er juist wel op tegen is... Waarom is daar een verschil tussen? Puur omdat de mensen hun geloof op hun eigen manier willen beleven en inzien? Zoals je ook in dit stuk kunt lezen: Geloof je niet in Jezus als redder, dan ga je naar de hel. dus als je niet gelovig bent is het simpel je gaat volgens het Christendom naar de Hel... Daar was nog wat onduidelijkheid over... Reageren
NandroDavids Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 Wat ik er wel raar aan vindt is dat de ene visie in het Christendom Homosexualiteit gelijk stelt en er dus niet op tegen is, en de andere visie van het Christendom er juist wel op tegen is... Waarom is daar een verschil tussen? Puur omdat de mensen hun geloof op hun eigen manier willen beleven en inzien?Het is volgens mij inderdaad maar net hoe je je geloof invult, want dat doet iedereen verschillend. Er zijn veel stromingen binnen het christendom omdat de ene groep het anders interpreteert dan de andere. Vandaar dus dat ook op dit punt verschillende meningen bestaan. Zoals je ook in dit stuk kunt lezen: Geloof je niet in Jezus als redder, dan ga je naar de hel. dus als je niet gelovig bent is het simpel je gaat volgens het Christendom naar de Hel... Daar was nog wat onduidelijkheid over...Het hele christendom is gebaseerd op het feit dat Jezus voor onze zonden is gestorven aan het kruis, is opgestaan en is opgevaren naar de hemel. Als je niet gelooft in Jezus als je redder is je eventuele geloof feitelijk gezien nergens op gebaseerd. Vandaar dat het dus 'simpel' ligt op dit punt. Reageren
Froop Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 Het hele christendom is gebaseerd op het feit dat Jezus voor onze zonden is gestorven aan het kruis, is opgestaan en is opgevaren naar de hemel. Als je niet gelooft in Jezus als je redder is je eventuele geloof feitelijk gezien nergens op gebaseerd. Vandaar dat het dus 'simpel' ligt op dit punt. Dus Allah was ook maar een verzinsel? Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 (bewerkt) Het hele christendom is gebaseerd op het feit dat Jezus voor onze zonden is gestorven aan het kruis, is opgestaan en is opgevaren naar de hemel. Als je niet gelooft in Jezus als je redder is je eventuele geloof feitelijk gezien nergens op gebaseerd. Vandaar dat het dus 'simpel' ligt op dit punt. Dus Allah was ook maar een verzinsel? In principe gelooft elk gelovige in God, alleen elk geloof heeft daar zijn eigen naam voor en regels Bewerkt: 20 mei 2007 door Steel Dogg Reageren
NandroDavids Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 Het hele christendom is gebaseerd op het feit dat Jezus voor onze zonden is gestorven aan het kruis, is opgestaan en is opgevaren naar de hemel. Als je niet gelooft in Jezus als je redder is je eventuele geloof feitelijk gezien nergens op gebaseerd. Vandaar dat het dus 'simpel' ligt op dit punt.Dus Allah was ook maar een verzinsel?Ik weet niet waar je me dat hebt zien zeggen, maar volgens mij staat dat nergens in mijn post. Allah is gewoon een Arabisch woord voor God en ik geloof wél in God. Met de opmerking van mij die je dikgedrukt hebt gequote bedoel ik dat zonder te geloven dat Jezus je redt het geloof geen zin heeft: Wij mensen zijn zondig en kunnen de zonde zelf niet verslaan, maar Jezus is gestorven voor onze zonden zodat God ons weer kan aannemen als zijn kinderen. Reageren
Froop Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 Het hele christendom is gebaseerd op het feit dat Jezus voor onze zonden is gestorven aan het kruis, is opgestaan en is opgevaren naar de hemel. Als je niet gelooft in Jezus als je redder is je eventuele geloof feitelijk gezien nergens op gebaseerd. Vandaar dat het dus 'simpel' ligt op dit punt.Dus Allah was ook maar een verzinsel?Ik weet niet waar je me dat hebt zien zeggen, maar volgens mij staat dat nergens in mijn post. Allah is gewoon een Arabisch woord voor God en ik geloof wél in God. Met de opmerking van mij die je dikgedrukt hebt gequote bedoel ik dat zonder te geloven dat Jezus je redt het geloof geen zin heeft: Wij mensen zijn zondig en kunnen de zonde zelf niet verslaan, maar Jezus is gestorven voor onze zonden zodat God ons weer kan aannemen als zijn kinderen. En de islam dan? Daarmee duid ik aan dat islamieten niet in Jezus geloven. Overigens is het ook geen waar feit dat Jezus daadwerkelijk heeft bestaan. Tuurlijk, er zijn geschriften en dergelijke, maar er is een kans dat die vervalst zijn. Je gelooft dus in iemand die misschien nooit bestaan heeft. Dat vind ik behoorlijk irrationeel. Reageren
Donald-Duck Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 (bewerkt) ik geloof niet in god, maar mijn vader en een groot deel van de familie wel Bewerkt: 20 mei 2007 door Donald-Duck Reageren
NandroDavids Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 Het hele christendom is gebaseerd op het feit dat Jezus voor onze zonden is gestorven aan het kruis, is opgestaan en is opgevaren naar de hemel. Als je niet gelooft in Jezus als je redder is je eventuele geloof feitelijk gezien nergens op gebaseerd. Vandaar dat het dus 'simpel' ligt op dit punt.Dus Allah was ook maar een verzinsel?Ik weet niet waar je me dat hebt zien zeggen, maar volgens mij staat dat nergens in mijn post. Allah is gewoon een Arabisch woord voor God en ik geloof wél in God. Met de opmerking van mij die je dikgedrukt hebt gequote bedoel ik dat zonder te geloven dat Jezus je redt het geloof geen zin heeft: Wij mensen zijn zondig en kunnen de zonde zelf niet verslaan, maar Jezus is gestorven voor onze zonden zodat God ons weer kan aannemen als zijn kinderen.En de islam dan? Daarmee duid ik aan dat islamieten niet in Jezus geloven. Overigens is het ook geen waar feit dat Jezus daadwerkelijk heeft bestaan. Tuurlijk, er zijn geschriften en dergelijke, maar er is een kans dat die vervalst zijn. Je gelooft dus in iemand die misschien nooit bestaan heeft. Dat vind ik behoorlijk irrationeel.Islamieten geloven wel in Jezus, maar niet dat hij de Verlosser is. Volgens hen is Jezus gewoon een profeet geweest net als alle andere profeten.Sommige mensen zien inderdaad geen tastbaar bewijs van het bestaan van Jezus, maar ik zie de Bijbel als bewijs daarvan. De kans dat geschriften en dergelijke vervalst zijn is klein: Een speciale groep mensen was aangesteld om de Bijbelgeschriften over te schrijven zodat ze bewaard bleven voor de mensen. Toen men rond 1940 de zogenoemde Dode Zeerollen vond hebben ze die onderzocht en bleken ze honderden jaren eerder te zijn geschreven dan de geschriften waarover men tot dat moment de beschikking had. En wat bleek? De geschriften waren vrijwel volledig hetzelfde... Het geloof irrationeel vinden is iets wat naar mijn idee totaal niet van toepassing is. Jij ziet geloven blijkbaar letterlijk als geloven: We geloven maar wat en denken dat het waar is. Maar geloven is bij mij zeker weten, wat er toch een flink andere draai aan geeft. Reageren
Jow Tommy Verceti Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 (bewerkt) Islamieten geloven wel in Jezus, maar niet dat hij de Verlosser is. Volgens hen is Jezus gewoon een profeet geweest net als alle andere profeten.Sommige mensen zien inderdaad geen tastbaar bewijs van het bestaan van Jezus, maar ik zie de Bijbel als bewijs daarvan. De kans dat geschriften en dergelijke vervalst zijn is klein: Een speciale groep mensen was aangesteld om de Bijbelgeschriften over te schrijven zodat ze bewaard bleven voor de mensen. Toen men rond 1940 de zogenoemde Dode Zeerollen vond hebben ze die onderzocht en bleken ze honderden jaren eerder te zijn geschreven dan de geschriften waarover men tot dat moment de beschikking had. En wat bleek? De geschriften waren vrijwel volledig hetzelfde... Het geloof irrationeel vinden is iets wat naar mijn idee totaal niet van toepassing is. Jij ziet geloven blijkbaar letterlijk als geloven: We geloven maar wat en denken dat het waar is. Maar geloven is bij mij zeker weten, wat er toch een flink andere draai aan geeft. Over je tweede punt: De bijbel is in 313 (meen ik mij te herinneren, weet ik niet helemaal zeker) samengestelt uit verschillende boeken. Men heeft toen de meest positieve en fascinerende verhalen over 'Jezus' genomen en dat werd de bijbel. De kerk voerde destijds een klopjacht op zogenaamde niet-canonieke boeken. Dus de meeste boeken over jezus die volgens de kerk niet goed waren zijn vernietigd. Zo houd je natuurlijk een niet al te realistiche boekenbundel over, want de bijbel is dus pas gemaakt in 313. Na 280 jaar doorvertellen over een profeet, kan je je voorstellen dat het verhaal steeds grootser en meeslepender wordt en als alle boeken die een beetje kritisch over dit verhaal oordelen vernietigd zijn houd je al helemaal geen realistisch beeld over. Het christendom werd in die tijd net, na veel bloedvergieten, staatsgodsdienst in het Romeinse rijk en dus hadden ze een meeslepen en fascinerend verhaal nodig om iedereen in het rijk tot 'het ware geloof' te bekeren. Verder heb ik nog wat te zeggen over de psygologisch zeer goede punten van de bijbel. -Zeggen dat alleen iedereen die in jezus gelooft naar de hemel gaat en de rest dus niet creeert een groepsgevoel. -Het was nodig dat mensen zich aan wetten en regels hielden want de ordehandhavind was nog niet zo denderend, dus werd er vertelt dat god alles ziet en dat als je zondig bent, dat je dan naar de hel gaat. -Zeggen dat jezus terug komt geeft een gevoel van hoop, een doel, en iets om je aan vast te houden en naartoe te leven. In de tijd dat jezus heeft geleefd, was er nog veel minder wetenschappelijke kennis en als je weet dat in de middeleeuwen 'heksen' werden verbrand begrijp je dat mensen hele vreemde dingen kunnen/konden geloven. Ikzelf geloof niet in god want ik zie daar geen enkel bewijs voor en ik begrijp hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen daar in zijn gaan geloven. Ik vind het eigenlijk wel irrationeel als je nu nog in god gelooft want ik zie geen enkel bewijs en nou ja zie hierboven (maarja dat is mijn mening). Jezus zou in principe geleeft kunnen hebben, maar dan is hij niet 'de zoon van god' maar iemand die goed de massa toe kan spreken, geloofwaardig is en mensen geholpen heeft. Bewerkt: 20 mei 2007 door Jow Tommy Verceti Reageren
gammie_ Geplaatst: 23 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 23 mei 2007 (bewerkt) Het is al weer bijna Pinksteren vandaar mijn vraag: Wat houd in het Christendom Pinksteren in? En wat doen jullie dan? Gaan jullie dan ook weer extra keer naar de kerk? En men zegt in het Christendom dat als je goed geleefd hebt volgens de regels dat je naar de Hemel gaat, maar omdat er zo verschrikkelijk veel mensen zijn en waren op deze Aarde, wordt het dan niet wat vol in de Hemel? Ik bedoel past daar iedereen wel in? Wordt er niet onderlin geruziet of iets dergelijks....? Ps: Gaan dieren trouwens ook naar een Hemel? Dierenhemel? Bewerkt: 23 mei 2007 door Global Reageren
The GamerII Geplaatst: 23 mei 2007 Rapport Geplaatst: 23 mei 2007 Het is al weer bijna Pinksteren vandaar mijn vraag: Wat houd in het Christendom Pinksteren in? En wat doen jullie dan? Gaan jullie dan ook weer extra keer naar de kerk?En men zegt in het Christendom dat als je goed geleefd hebt volgens de regels dat je naar de Hemel gaat, maar omdat er zo verschrikkelijk veel mensen zijn en waren op deze Aarde, wordt het dan niet wat vol in de Hemel? Ik bedoel past daar iedereen wel in? Wordt er niet onderlin geruziet of iets dergelijks....? Ps: Gaan dieren trouwens ook naar een Hemel? Dierenhemel? Over pinxteren weet ik niet zoveel, overigens ga ik dan ook meestal niet naar de kerk. Of dieren naar de hemel gaan weet ik wel, en dat is helaas niet. Dat komt omdat een hond geen ziel heeft. Erg spijtig, maar zo is het nou eenmaal Reageren
gammie_ Geplaatst: 24 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 24 mei 2007 Het is al weer bijna Pinksteren vandaar mijn vraag: Wat houd in het Christendom Pinksteren in? En wat doen jullie dan? Gaan jullie dan ook weer extra keer naar de kerk?En men zegt in het Christendom dat als je goed geleefd hebt volgens de regels dat je naar de Hemel gaat, maar omdat er zo verschrikkelijk veel mensen zijn en waren op deze Aarde, wordt het dan niet wat vol in de Hemel? Ik bedoel past daar iedereen wel in? Wordt er niet onderlin geruziet of iets dergelijks....? Ps: Gaan dieren trouwens ook naar een Hemel? Dierenhemel? Over pinxteren weet ik niet zoveel, overigens ga ik dan ook meestal niet naar de kerk. Of dieren naar de hemel gaan weet ik wel, en dat is helaas niet. Dat komt omdat een hond geen ziel heeft. Erg spijtig, maar zo is het nou eenmaal Mij lijkt dat dieren wel degelijk een ziel hebben. Ik bedoel wat houd voor jullie dan nog een ziel in? Dieren kunnen toch ook verdriet hebben, agresief of bedenken of ze die ene kluif op gaan eten (bij honden dan hé) Neem nou een Poes die jonkies heeft gekregen die voelt toch ''Liefde'' voor die kittens? Om nog een voorbeeld te noemen ik had 2 konijnen een mannetje en een vrouwtje die kregen een nestje dat mannetje waste heel vaak per dag die kleintjes schoon of ging tegen ze aan liggen (moeder konijn trouwens ook) ect ect. Ik bedoel nou als dieren liefde en agressie tonen hebben ze wel degelijk een ziel nodig. Je ziel is je gevoel meer is er niet van te maken toch? Reageren
NandroDavids Geplaatst: 24 mei 2007 Rapport Geplaatst: 24 mei 2007 Het is al weer bijna Pinksteren vandaar mijn vraag: Wat houd in het Christendom Pinksteren in? En wat doen jullie dan? Gaan jullie dan ook weer extra keer naar de kerk?Met Pinksteren vieren we de uitstorting van de Heilige Geest. Dat is waarschijnlijk nog een vrij vage uitleg, dus hier een ietwat duidelijkere uitleg: Na Jezus' dood en Zijn opstanding is Hij veertig dagen na Pasen opgevaren naar de hemel. Hij had Zijn discipelen gezegd de Heilige Geest te zullen sturen om hun de kracht te geven om het evangelie te bewaren en te verkondigen. Die komst van de Heilige Geest herdenken we dus met Pinksteren. We gaan niet een keer extra naar de kerk, aangezien Pinksteren altijd op een zondag valt. Dan zouden we sowieso naar de kerk gaan en dus ook komende zondag. Alleen krijgen we dan een dienst die in het teken staat van Pinksteren.Daarnaast gebeurt er in die dienst altijd nog iets speciaals: Een groep jongeren van rond de 20 jaar legt belijdenis van hun geloof af. Dat wil zeggen dat ze voor de rest van de kerkleden belijden dat ze bij God willen horen. Het is een soort beantwoording op hun doop, waar God duidelijk maakte dat het gedoopte kind bij Hem mocht horen. En men zegt in het Christendom dat als je goed geleefd hebt volgens de regels dat je naar de Hemel gaat, maar omdat er zo verschrikkelijk veel mensen zijn en waren op deze Aarde, wordt het dan niet wat vol in de Hemel? Ik bedoel past daar iedereen wel in? Wordt er niet onderlin geruziet of iets dergelijks...?Naar de hemel gaan gebeurt niet door enkel en alleen je keurig aan allerlei regeltjes te houden, dat is niet het belangrijkste in het geloof. Het gaat erom dat je in God gelooft en op Hem alleen vertrouwt. Zijn wet, de regels die je noemt, zijn bedoeld om je leven zodanig in te vullen dat het naar Gods wil is. Er zijn inderdaad veel mensen geweest op de aarde en er komen dagelijks nog mensen bij, maar dat maakt echt niet uit voor de ruimte als er straks een nieuwe hemel en aarde komt. Ruimte is een menselijk begrip; God kan er echt wel voor zorgen dat dat geen problemen gaat opleveren. Als je je bedenkt dat hij de complete wereld met alles erop en eraan heeft gemaakt hoef je je echt niet druk te maken om ruimte op de nieuwe aarde. Er zal ook niet onderling worden geruziet, want na Jezus' terugkomst zal er geen pijn, verdriet, zonde en aanverwante dingen meer zijn. Ook geen ruzie dus... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.