gta_rulez Geplaatst: 22 maart 2007 Rapport Geplaatst: 22 maart 2007 In Outlook Express worden je emails altijd opgeslagen in *.dbx bestanden. Weet iemand ook hoe dat met Thunderbird werkt? Ik moet namelijk een backup maken. Reageren
Preddy Geplaatst: 22 maart 2007 Rapport Geplaatst: 22 maart 2007 Naar ik heb begrepen heeft het bestand met de e-mails erin geen extensie. Ik weet niet of je al weet waar je het eventueel kan vinden, maar wanneer je Choose "Start → Run → Type in %APPDATA% → click OK" doet en dan doorklikt naar de map Thunderbird > Profiles > <naam profiel> Mail > <Naam emailaccount>, dan kom je in de map met de bestanden waarin de mails opgeslagen zijn. Van elk onderdeel (Sent, Inbox etc) zijn 2 bestanden, eentje zonder extensie en eentje met extensie -> .MSF. Een google op die extensie geeft deze pagina, waarin je kan lezen: Each mail folder (Inbox, Sent, etc.) is stored as two files; one with no extension (e.g. INBOX), which is the mail file itself (in ‘mbox’ format), and one with an .MSF extension (e.g. INBOX.MSF), which is the index (Mail Summary File) to the mail file. If importing to another program, tell the other program to import mail from the file with no extension.Zoals je ziet moet je het bestandje zonder extensie hebben.Overigens kwam ik nog een handig programma'tje tegen waar je misschien wat aan hebt, MozBackup. Die maakt zelf een back-up van je profiel met bijbehorende spul: It allows you to backup and restore bookmarks, mail, contacts, history, extensions, cache etc. It's an easy way to do Firefox backup, Thunderbird backup Succes ermee Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.