SWYV Geplaatst: 24 maart 2007 Rapport Geplaatst: 24 maart 2007 hoi, ik heb de laatste tijd namelijk heel veel last van de geheugengebruik voor bepaalde programma's (oa GTA SA en Winamp) want telkens ik GTA SA en Winamp samen openlaat, dan wordt de MB geheugengebruik gemakkelijk tot de 1300 MB als ik PC opstart en dan bekijk ik de taakbalk even en tis al gelijk 330/1280 en GTA SA erbij dan kom ik al op 1000 en Winamp erbij dan al op 1300 en dan zaagt die "onvoldoend geheugen" berichten maar ingame stottert zo enorm dat me echt frustreert en dan pats gans de spel is afgesloten zonder pardon en daarna volgt er bericht over onvoldoend geheugen en zal vergrotend worden tot 1400 merk ik op, echt frustrerend!!! nu mijn vraag: als ik PC opstart, hoe maak ik de geheugen al gelijk op vb 2000 ofzo? Reageren
Preddy Geplaatst: 25 maart 2007 Rapport Geplaatst: 25 maart 2007 Het directe antwoord op jouw vraag is als volgt: Ga naar Start > Configuratiescherm > Prestaties en onderhoud > Systeem. Selecteer in het venster dat verschijnt het tabblad Geavanceerd en druk onder Prestaties op Instellingen. Wederom een venster, ook hier klik je door naar het tabblad Geavanceerd. Onder Virtueel Geheugen druk je op wijzigen, vink daar aangepaste grootte aan en vul in de Begingrootte en Maximale grootte de waarden die jij wil in. Druk drie keer op ok en dan zit het erop. Ik moet je echter wel vertellen dat dit geen perfecte oplossing is, de computer maakt dan gebruik van je harde schijf om data kort op te slaan. Dit is lang niet zo snel als RAM geheugen en wanneer je teveel gebruik maakt van de harde schijf op die manier, gaat het allemaal niet sneller, integendeel. 300mb bij opstarten al in gebruik lijkt mij wat aan de hoge kant. Als ik jou was zou ik eens Start > Uitvoeren en daar msconfig intypen en in het venster dat verschijnt doorklikken naar het tabblad Opstarten. Kijk aldaar of er geen programma's opstarten die dat niet hoeven en vink die uit. Tevens is een handmatige schijfopruiming misschien niet verkeerd en een anti-spyware en anti-virusscan aan te raden als je dat niet regelmatig doet. Daarnaast kan ook een schijfdefragmentatie helpen. Reageren
Marius Geplaatst: 29 maart 2007 Rapport Geplaatst: 29 maart 2007 want telkens ik GTA SA en Winamp samen openlaat, dan wordt de MB geheugengebruik gemakkelijk tot de 1300 MBnu mijn vraag: als ik PC opstart, hoe maak ik de geheugen al gelijk op vb 2000 ofzo? Het is logisch dat je veel geheugen kwijt bent als je GTA SA draait: het is een videogame en dan hoor je nooit andere programma's daarnaast te draaien. Als je meer geheugen wilt dan kan je meer virtueel geheugen toewijzen, maar dat is in zekere zin geen snel gehugen zijn. Als je dus een echte oplossing wilt, dan zal je meer geheugen moeten kopen. Reageren
ifc3 Geplaatst: 12 april 2007 Rapport Geplaatst: 12 april 2007 Het directe antwoord op jouw vraag is als volgt:Ga naar Start > Configuratiescherm > Prestaties en onderhoud > Systeem. Selecteer in het venster dat verschijnt het tabblad Geavanceerd en druk onder Prestaties op Instellingen. Wederom een venster, ook hier klik je door naar het tabblad Geavanceerd. Onder Virtueel Geheugen druk je op wijzigen, vink daar aangepaste grootte aan en vul in de Begingrootte en Maximale grootte de waarden die jij wil in. Druk drie keer op ok en dan zit het erop. Ik moet je echter wel vertellen dat dit geen perfecte oplossing is, de computer maakt dan gebruik van je harde schijf om data kort op te slaan. Dit is lang niet zo snel als RAM geheugen en wanneer je teveel gebruik maakt van de harde schijf op die manier, gaat het allemaal niet sneller, integendeel. 300mb bij opstarten al in gebruik lijkt mij wat aan de hoge kant. Als ik jou was zou ik eens Start > Uitvoeren en daar msconfig intypen en in het venster dat verschijnt doorklikken naar het tabblad Opstarten. Kijk aldaar of er geen programma's opstarten die dat niet hoeven en vink die uit. Tevens is een handmatige schijfopruiming misschien niet verkeerd en een anti-spyware en anti-virusscan aan te raden als je dat niet regelmatig doet. Daarnaast kan ook een schijfdefragmentatie helpen. Volgens mij valt dat wel mee, maar je moet ook het "echte" geheugen er bij optellen, dan kom ik bij de computers op school toch al op zo' n 500mb als ze net zijn opgestart. Tja je moet maar Windows willen hebben.... Maar inderdaad, je kunt mischien beter wat meer geheugen in je pc zetten. Tegenwoordig heb je bij de gemiddelde winkel al wel 512mb voor 25 euro. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.