Jump to content

Het Broeikaseffect


Amfetamientje

Het broeikaseffect  

103 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vinden jullie van het Broeikaseffect?

    • Ik geloof er zeker in!
      44
    • Achterlijk, volstrekt onlogish.
      15
    • Broeikaseffect, huhh????
      1
    • ik geloof er wel een beetje in.
      34


Recommended Posts

Dat is lekker makkelijk denken. Ze iedere keer eten geven van al ons geld... :7 Je kan je geld toch veel beter steken in de ontwikkeling van deze landen? Door alleen iedere keer zakken voedsel aan te leveren help je het land niet mee. Als we ze nou op een manier geld geven, waarvan zei de kans krijgen een bestaan met een eigen economie te kunnen opbouwen, kom je er een heel eind verder mee hoor. :Y

Dat bedoel ik toch ook..

Ach jongen, wat een ellende zeg. Dankzij de hele CO2 reductie ontwikkelen wij nu technologie, die van belang is voor onze toekomst. De olievoorraden raken drastisch snel op. Dankzij de hele CO2 uitsoot en het milieu, kijken we nu naar effectieve middelen, zoals zonnepanelen, biobrandstof, auto's dus in de toekomst laten rijden op alternatieve brandstoffen. Die ook nog eens goed en schoon zijn voor ons milieu. Maar als ik jou zo begrijp moeten we vooral doorgaan met hard stoken van het CO2 , zolang het meneer zijn portemonnee maar niet aantast. Dat we in ''jou visie'' zometeen zonder olie zitten en daardoor de wereld economie instort, kan je zeker een worst wezen...

Zonder de CO² reductie was er ook wel onderzoek geweest naar alternatieve energie bronnen. Overigens wil ik best wat meer betalen voor een schonere auto oid maar de milieutax als voorbeeld is gewoon belachelijk, fuck off regering..

Nog een leuke toevoeging op jou visie :D (zie het als een grapje)

Blijf stoken!

name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Wat een held.. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 177
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gammie_

    35

  • Mania-92

    34

  • Amfetamientje

    14

  • Sa_bulldog

    6

CO2 is goed voor planten ze nemen CO2 op en ademen zuurstof uit, zo gaat dat al eeuwen en wordt fotosynthese genoemd. In 2003 werd de zomer zo heet in Europa dat satellieten bemerkten dat de fotosynthese niet meer goed werkte.

fotosynthese is:

Het proces van fotosynthese komt erop neer dat planten onder invloed van zonlicht water (H2O) en koolstofdioxide (CO2) omzetten in koolhydraten (vormen van CH2O) en vrije zuurstof (O2). Het water nemen ze op uit de bodem met hun wortels. De koolstofdioxide en zuurstof worden via huidmondjes in het blad met de lucht uitgewisseld. En de koolhydraten worden als bouwstenen voor de plant gebruikt. Wordt de plant vervolgens gegeten door mensen of dieren, dan komt bij de verbranding met zuurstof van de plantendelen de opgeslagen energie weer vrij, wordt de kooldioxide weer uitgeademd en is de kringloop rond.

Wordt het klimaat te warm en de fotosynthese werkt niet meer dan komt ook de zuursftof productie in gevaar. Uiteindelijk als het meer dan 4 graden gemiddeld te warm wordt, dan sterven de loofbomen in de noordelijke gebieden (de boreale bossen). Dit is slechts één van de vele gevaren die op de loer liggen, bij de opwarming van het klimaat.

Er zijn zoveel voorbeelden te noemen van onherstelbare schade, als het klimaat te snel opwarmt. Wat dat betreft kunnen we nog wel dagen doorgaan met een welles nietus spelletje, maar daar heb ik nu eigenlijk nog maar weinig trek in :{ .

Link to comment
Delen op andere websites

CO2 is goed voor planten ze nemen CO2 op en ademen zuurstof uit, zo gaat dat al eeuwen en wordt fotosynthese genoemd. In 2003 werd de zomer zo heet in Europa dat satellieten bemerkten dat de fotosynthese niet meer goed werkte.

fotosynthese is:

Het proces van fotosynthese komt erop neer dat planten onder invloed van zonlicht water (H2O) en koolstofdioxide (CO2) omzetten in koolhydraten (vormen van CH2O) en vrije zuurstof (O2). Het water nemen ze op uit de bodem met hun wortels. De koolstofdioxide en zuurstof worden via huidmondjes in het blad met de lucht uitgewisseld. En de koolhydraten worden als bouwstenen voor de plant gebruikt. Wordt de plant vervolgens gegeten door mensen of dieren, dan komt bij de verbranding met zuurstof van de plantendelen de opgeslagen energie weer vrij, wordt de kooldioxide weer uitgeademd en is de kringloop rond.

Wordt het klimaat te warm en de fotosynthese werkt niet meer dan komt ook de zuursftof productie in gevaar. Uiteindelijk als het meer dan 4 graden gemiddeld te warm wordt, dan sterven de loofbomen in de noordelijke gebieden (de boreale bossen). Dit is slechts één van de vele gevaren die op de loer liggen, bij de opwarming van het klimaat.

Er zijn zoveel voorbeelden te noemen van onherstelbare schade, als het klimaat te snel opwarmt. Wat dat betreft kunnen we nog wel dagen doorgaan met een welles nietus spelletje, maar daar heb ik nu eigenlijk nog maar weinig trek in :{ .

Fotosynthese heeft als reactieproduct volgens mij alleen glucose hoor (C6H12O6) en niet meerdere koolhydraten, daarnaast blijft er ook nog water (H2O) over na fotosynthese. Maargoed of het alleen glucose is durf ik ook niet zeker te zeggen.

Overigens waarom sterven de loofbossen in de noordelijke gebieden?? :? Je zou juist zeggen dat daar nieuwe loofbossen onstaan aangezien de eerst ongunstige temperatuur door een temperatuursstijging gunstig wordt voor loofbossen, en de loofbossen in het zuiden afsterven omdat het te warm wordt, en op het zuidelijk halfrond omgekeerd ofcourse.

Link to comment
Delen op andere websites

De temperatuurstijging gaat gewoon de laatste tijd veelste snel. Op een gegeven moment kan de natuur zich er gewoon niet meer goed op aanpassen. Als je een tropisch klimaat krijgt sterven ook verschillende planten en bomen uit bijv. Neem 2003 in Duitsland zijn zeer veel oude Eiken dood gegaan door hitte en droogte, ook de Beuk kan hier heel slecht tegen.

Verder zijn bijzonder kwetsbare ecosystemen onder andere toendra’s, alpine vegetaties, boreale en tropische bossen en koraalriffen. Trouwens klimaatverandering kan daarbij leiden tot verlies aan biodiversiteit. Klimaatverandering kan ook een vergroting betekenen van het verspreidingsgebied van ziekten, zoals malaria, gele koorts en cholera.

Tot zover, is er dus genoeg te vertellen over deze en andere onherstelbare schade, door de temperatuursstijging. Maar zoals ik al zei: Zo kunnen we wel dagen/weken door gaan met discussiëren, en met het ''welles nietus spelletje''. Daarom begin ik er langzamerhand een beetje moe van te worden...

Link to comment
Delen op andere websites

Heel intressant allemaal.

Of het nou klimaatverandering of broeikaseffect is beide zijn hetzelfde en dezelfe dingen gebeuren.

Iedereen zit moeilijk te doen en weet niet hoe het komt en er er veel te veel geld in te stoppen, ik weet het al gelijk en hoef niet eens na te denken hoe het komt. Heb genoeg op tv gezien van discovery, national geo en natuur/dieren films, docu's over vroeger etc.. en spul gehoord en gelezen om te weten wat er aan de hand is.

Ik denk het kan nog wel warmer worden maar het wordt niet meer zoals vroeger, de klimaat verandering lijkt me sneller te gaan dan we denken.

Er is veel veranderd in 21 jaar dat k leef, 1e tien ofzo was het nog normaal, tussen de laatste 10/5 jaar is er veel veranderd. Denk dat de seizoenen gaan veranderen als het nu zelfs gaat sneeuwen in plaatst van in de winter

Ik hoop dat het niet klopt maar straks is ons kikkerlandje alleen nog maar koud en nat weer, het zal best warm of koud zijn maar dan met regen/sneeuw etc... gezellig strandje pakken zit er vast niet meer in een tropisch klimaat ofzo. (Misschien klopt het niet maar zoiets begin ik wel te denken.)

Maar ik weet gelijk al het is gewoon weer tijd voor de aarde voor verandering (ijstijd of tropisch) het komt door het klimaat niet door de mensen die komen pas om het hoekje kijken. Alhoewel de mens wel een beetje meegeholpen heeft maar dat is maar heel weinig, zoals bomen kappen, water/lucht vervuiling en teveel fossiele brandstof gebruikt daardoor reageert de aarde ook anders, en zonder dat zal er niet te voorspellen vallen wat er gaat gebeuren als alles in volle gang is of erna...

Het heeft geen zin om geld er in te stoppen om het tegen te houden net als de dieren (helaas voor ijsberen) maar er zullen er wat uitsterven, maar je moet het geld steken in dingen doen/bouwen om jezelf te beschermen ertegen.

Vroeger toen het gebeurde waren er veel minder mensen en toen overleefde een klein groepje het wel (en zie hier) maar tegenwoordig is de mens veranderd maar ook de aarde, noem maar op je weet het vast wel, maar er zulllen er genoeg overleven vast nog meer dan toen maar het is wel nodig. blabla kan het allemaal gaan zeggen maar in t topic wordt het al vermeld en kijk waar ik naar kijk is ook handig.

Ik vraag me wel af hoe ze het gaan doen met kerst als de noordpool er niet meer is en het hele verhaal met de kerstman??, dan zou je op bezoek kunnen misschien of vlabij wonen. (maar magisch verstopt)

Het is niet de mens het is gewoon tijd voor verandering klimaatverandering.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
Kijk, je kan het broeikaseffect op 2 manieren bekijken.

De eerste manier is jullie allemaal wel bekend, en daar ga ik dus geen woorden aan vuil maken :D.

De 2de manier is als volgt:

De mens warmt de aarde op, inderdaad. Maar miljoenen jaren geleden is de aarde ook al zo hard opgewarmd dat alle poolijs smolt.

Dit is gewoon een cyclus van de aarde (en dit is bewezen). De aarde warmt op, en koelt daarna af (ijstijd), en dit herhaalt zich keer op keer, over miljoenen jaren. En elke keer dat de ijskappen volledig smolten, 'kwamen ze weer jaren later op hun plaats terecht'.

Het is dus gewoon een cyclus, en wij zitten in het deel van opwarming. De mens versnelt die cyclus gewoon met alle auto's e.d.

(Denk nu niet dat ik het niet erg vind, want dat vind ik zeker. Ik vind gewoon dat je een probleem altijd langs de 2 kanten moet bekijken, en dat is wat de meesten vergeten, die kijken alleen naar de kant die het meest in het nieuws komt).

Amen.

Het is ook ook Cyclus met jou post ben ik het 100% mee eens.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
Kijk, je kan het broeikaseffect op 2 manieren bekijken.

De eerste manier is jullie allemaal wel bekend, en daar ga ik dus geen woorden aan vuil maken :D.

De 2de manier is als volgt:

De mens warmt de aarde op, inderdaad. Maar miljoenen jaren geleden is de aarde ook al zo hard opgewarmd dat alle poolijs smolt.

Dit is gewoon een cyclus van de aarde (en dit is bewezen). De aarde warmt op, en koelt daarna af (ijstijd), en dit herhaalt zich keer op keer, over miljoenen jaren. En elke keer dat de ijskappen volledig smolten, 'kwamen ze weer jaren later op hun plaats terecht'.

Het is dus gewoon een cyclus, en wij zitten in het deel van opwarming. De mens versnelt die cyclus gewoon met alle auto's e.d.

(Denk nu niet dat ik het niet erg vind, want dat vind ik zeker. Ik vind gewoon dat je een probleem altijd langs de 2 kanten moet bekijken, en dat is wat de meesten vergeten, die kijken alleen naar de kant die het meest in het nieuws komt).

Amen.

Het is ook ook Cyclus met jou post ben ik het 100% mee eens.

De mens verdunt de ozonlaag waardoor het warmer wordt, die cyclus waar je het over hebt komt doordat de aarde nooit in een perfecte cirkel om de zon gaat, de aarde draait steeds dichter bij (warme periode) en daarna wordt de cirkel weer steeds groter (ijstijd) dit proces van groter en kleiner worden duurd miljoenen jaren en wij zitten nu in zo'n periode dat we steeds dichter bij gaan, maar dat heeft niets te maken met het feit dat de mens de ozonlaag verdunt met uitlaatgassen waardoor het uiteindelijk sneller en veel warmer zal worden. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, wie nu nog in de "broeikaseffect" zwendel gelooft is gek!! Het sneeuwt in november.. En dan glashard beweren dat de aarde opwarmt.. :7

Haha, Sneeuw? Wat sneeuw? je bedoeld dat laagje van hooguit 5 centimeter wat na anderhalve dag weer weg is? :D

De jaren dat er ECHT sneeuw lag waarin je kon sleeen, complete bunkers bouwen en elkaar bekogelen met sneeuwballen is toch al wel een poosje geleden. :Y

Maargoed, dat de aarde opwarmt is volgens mij toch wel een vaststaand feit. Punt is alleen HOE komt het dat die aarde opwarmt? Volgens alle reclames, onderzoekers, rapporten en weet ik veel wat voor blabla moeten we geloven dat het komt door onze energieverspilling, waardoor we nu steeds meer geld stoppen in kreten als "energiebesparend, "energieneutraal" enz.

Dat is overal, ikzelf zit dan in de bouw en je ziet het gebeuren dat de eisen mbt het milieu steeds strakker worden. Simpelweg een huisje bouwen kun je tegenwoordig niet meer zonder energiebesparende maatregelen als HR++ glas, gebruik van aardwarmte, stervensdure isolatie-systemen enz. enz.

Maar aan de andere kant zijn er ook weer mensen die stellen dat de mens zelf nauwelijks een rol erbij speelt maar dat het komt door bijvoorbeeld de zon. Wat gebeurd er als die iets dichterbij komt? Het lijkt me dat we niet op de meter nauwkeurig kunnen weten hoever de zon van de aarde afstaat. Als hij ook maar iets dichterbij komt heeft dat al grote invloed en in dat geval kunnen we zoveel windmolens bouwen als we willen, je dak volproppen met zonnepanelen en je auto weggooien, maar dan zal het toch weinig nut hebben lijkt me...

Wel vind dat we zeker zo zuinig mogelijk mogelijk moeten zijn met energie, daarin moeten wij gewoon onze verantwoordelijkheid nemen. Het lijkt me nodig te zeggen "het komt door de zon" en we leven maar flink verder met verstoken van massa's energie. Maar hoeft ook weer niet ten koste te gaan van alles onder het mom van "broeikaseffect"

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, wie nu nog in de "broeikaseffect" zwendel gelooft is gek!! Het sneeuwt in november.. En dan glashard beweren dat de aarde opwarmt.. :7

Wat een stomme opmerking zeg :D Het is uiterst kortzichtig om je blik nu op ons kikkerlandje te richten.

Als de wind uit het poolgebied waait, wil het hier nog wel eens wat fris zijn. Het is alleen in west Europa nu even fris. Elders heb je compenserende stromingen die naar de pool toe waaien en in die stromingen is het warmer dan normaal voor de tijd van het jaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...