Jump to content

Het Broeikaseffect


Amfetamientje

Het broeikaseffect  

103 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vinden jullie van het Broeikaseffect?

    • Ik geloof er zeker in!
      44
    • Achterlijk, volstrekt onlogish.
      15
    • Broeikaseffect, huhh????
      1
    • ik geloof er wel een beetje in.
      34


Recommended Posts

De mens verdunt de ozonlaag waardoor het warmer wordt, die cyclus waar je het over hebt komt doordat de aarde nooit in een perfecte cirkel om de zon gaat, de aarde draait steeds dichter bij (warme periode) en daarna wordt de cirkel weer steeds groter (ijstijd) dit proces van groter en kleiner worden duurd miljoenen jaren en wij zitten nu in zo'n periode dat we steeds dichter bij gaan, maar dat heeft niets te maken met het feit dat de mens de ozonlaag verdunt met uitlaatgassen waardoor het uiteindelijk sneller en veel warmer zal worden. ^_^

Speculaties. :zz:

Haha, Sneeuw? Wat sneeuw? je bedoeld dat laagje van hooguit 5 centimeter wat na anderhalve dag weer weg is? :D

De jaren dat er ECHT sneeuw lag waarin je kon sleeen, complete bunkers bouwen en elkaar bekogelen met sneeuwballen is toch al wel een poosje geleden. :Y

Al die 16 jaren dat ik op deze aardkloot rondloop heeft het nog nooit half november gesneeuwd!

Wat een stomme opmerking zeg :D Het is uiterst kortzichtig om je blik nu op ons kikkerlandje te richten.

Als de wind uit het poolgebied waait, wil het hier nog wel eens wat fris zijn. Het is alleen in west Europa nu even fris. Elders heb je compenserende stromingen die naar de pool toe waaien en in die stromingen is het warmer dan normaal voor de tijd van het jaar.

Ik neem zelf waar de de zomers kouder en korter worden, en nu begint het te sneeuwen half november.. Wat iedere wetenschapper of halfbakke tv-geile politicus ook beweerd, ik houd het bij me eigen zintuigen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 177
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gammie_

    35

  • Mania-92

    34

  • Amfetamientje

    14

  • Sa_bulldog

    6

Ik heb geen zin om verder te gaan in mijn oeroude discussie maar ik wil alleen nog ff zeggen dat er al jaren schommelingen in klimaat zijn, dit kan dat dus veroorzaken mania.

nogmaals, voor de rest heb ik me al dik 1jaar niet meer hier in verdiept dus ga ik er ook niet op in.

Link to comment
Delen op andere websites

Naja. ik ga er vanuit dat dit voorkomt uit de film/docu die was uitgezonden op tv. Ik heb er niet naar gekeken omdat ik het niet wil. Nederland overstroomt naar mijn mening niet zo snel. De hele wereld leunt op onze schouders omdat wij zo goed omgaan met het water etc. zou dus niet zomaar gebeuren ook zou het dan gebeuren via ''Groningen'' en dan met precieze de stad waar ik woon ''Delfzijl'' hier in Delfzijl worden de deuren al Snel Dichtgedaan bij storm en hoog water het is vorige week nog gebeurt en was er zelf bij als fotograaf. er word ook zeker veel in de gaten gehouden!

Voor foto's en info! Sluiting Doorgangen staan ook fotos van mijn bij :engel::Y (laatste 5)

Bewerkt: door Sa_bulldog
Link to comment
Delen op andere websites

Zoals ik al in pagina 4 zei, ik geloof er zeker in.

Waarom ik er in geloof is heel simpel. Ik zie het recht voor me neus gebeuren, het klimaat wordt warmer en de mensen denken er niet over na.

Natuurlijk zijn er tienduizenden mensen mee bezig om het broeikaseffect te verlagen, maar wij hier op deze aarde verpesten de natuur/de aarde.

Met al onze nieuwe moderne stufjes zoals simpelweg de auto vervuilen wij al veel mee.

Maar niet alleen Nederland is goed bezig. Amerika is veel erger.

New York alleen al stoot evenveel CO2 uit als heel Nederland, Hier denken ze niet eens bij na.

Ik was dit jaar in New York en het stonk gewoon naar uitlaatgassen etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof er helemaal niks van. Volgensmij is het volkomen onzin, en iets wat de mensen van tegenwoordig denken, omdat ze veel met geld bezig zijn. Zo proberen ze de mensen voor de gek te houden, omdat ze zien dat 'groen' of 'biologisch' meer op gaat brengen. Ik heb nog een tweede reden waarom ik er echt helemaal niks van geloof. Door de eeuwen heen hebben we klimaatsveranderingen gehad over de hele wereld. Het werd in Nederland van tropisch klimaat naar ijstijd. Hoe verklaar je dat? Uitlaatgassen? In die tijd? Niks van waar dus.

Samenvatting:

Ik geloof het niet, omdat men laatste tijd steeds maar aan de centjes denkt, om zo de wereld voor de gek te houden. Ik sluit niet uit dat het echt 100% niet waar is. Misschien is er wel (een heel klein beetje) waar, om dat stuk als bewijs te leveren tegenover de burgers. Voorderest: Volkomen Onzin

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

De aarde warmt ook op...maar niet door ons onze wereld kent warme en koude tijden en we zitten op een warme tijd het zal nog wel even door blijven stijgen (niet veel) maar het zakt vanzelf weer en daarvoor heb je echt geen groene stroom nodig

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen waarschijnlijk de koudste dag van de eeuw. Nee klimaatstrijders de aarde warmt absoluut op.. :7

Niet dat ik in dat hele klimaat gemekker geloof, maar het weer is nog altijd iets anders als het klimaat. 't Is maar dat je het weet... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen waarschijnlijk de koudste dag van de eeuw. Nee klimaatstrijders de aarde warmt absoluut op.. :7

Niet dat ik in dat hele klimaat gemekker geloof, maar het weer is nog altijd iets anders als het klimaat. 't Is maar dat je het weet... :puh:

Daar heb je gelijk in dat dit puur toeval kan zijn:)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Tja, het zal wel. Als we dan ''Het broeikaseffect'' moeten verminderen, denk ik niet dat de hele tijd ''De deur dichtdoen als je weggaat'' of 'De kraan dichtdoen terwijl je tandenpoetst'' een effect heeft zodat de ozonlaag weer langzaam zijn normale vorm aan neemt. We moeten wachten, je groeit toch ook niet in een keer?

Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ze het een beetje ovedrijven, aangezien het 10.000 jaar geleden ijstijd was. En het is toch nu ook warmer geworden. Het klimaat op aarde verandert gewoon om de zoveel tijd. Tuurlijk is het niet goed wat wij doen, maar oorzaak nummer één is het zeker niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, Sneeuw? Wat sneeuw? je bedoeld dat laagje van hooguit 5 centimeter wat na anderhalve dag weer weg is? :D

De jaren dat er ECHT sneeuw lag waarin je kon sleeen, complete bunkers bouwen en elkaar bekogelen met sneeuwballen is toch al wel een poosje geleden. :Y

Al die 16 jaren dat ik op deze aardkloot rondloop heeft het nog nooit half november gesneeuwd!

Een klein laagje midden november vind ik niet echt sneeuw, dat kan binnen een halve dag weg zijn. Een zeg nou zelf hebben wij vaak een koude winter? Verglijk alleen al met hoevaak er vroeger een elfstedentocht geschaatst kon worden en nu, de tijd tussen elke tocht word steeds groter?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...