Jump to content

Het Broeikaseffect

Het broeikaseffect  

103 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vinden jullie van het Broeikaseffect?

• Ik geloof er zeker in!
      44
    • Achterlijk, volstrekt onlogish.
      15
    • Broeikaseffect, huhh????
      1
    • ik geloof er wel een beetje in.
      34

Recommended Posts

Geplaatst:
Klimaatverandering kost Nederland tientallen miljarden

Uitgegeven: 6 april 2007 15:20

Laatst gewijzigd: 6 april 2007 15:22

DEN HAAG - Nederland zal de komende vijftien jaar tientallen miljarden moeten investeren om de gevolgen van de klimaatverandering op te vangen. Het kost alleen al zeker 26 miljard euro om het water in de rivieren meer ruimte te geven. Voor de constructie van klimaatbestendige gebouwen zal 23 miljard moeten worden uitgetrokken.

Bron: nu.nl/news

Het gaat Nederland allemaal een hoop centjes kosten... En dat allemaal dankzij het broeikaseffect.

Waardoor wordt het broeikaseffect veroorzaakt?

Door uitstoot van koolzuurgas; als we allemaal eens wat minder boeren en scheten zouden laten zou het al stukken beter gaan.

• Reacties 177
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• gammie_

35

• Mania-92

34

• Amfetamientje

14

• Sa_bulldog

6

Geplaatst:

:D is dat niet wat té simpel gedacht?

Je lichaamsgassen komen er toch wel op een of andere manier uit.

En als je het gaat ophouden (eenr ruft) lijkt het met alsof er een Stalen balk ofzo in je anus gepropt wordt.

P.S. voor de viezerikken: Hou je gore gedachten bij deze bij je!

Geplaatst:

Ik ben niet ervaren genoeg van het gebied van stalen balken in de anus proppen om die vergelijken te kunnen valideren, maar ik geloof je graag! :$

Geplaatst: (bewerkt)

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest.

Hou dat soort gedachten en dergelijke meningen bij jezelf.

Want ik heb er ook geen ervaring mee. Maar ik heb al eens een stalen balk in me poot gehad.

Bewerkt: door Verrity
Geplaatst:

Kijk, je kan het broeikaseffect op 2 manieren bekijken.

De eerste manier is jullie allemaal wel bekend, en daar ga ik dus geen woorden aan vuil maken :D.

De 2de manier is als volgt:

De mens warmt de aarde op, inderdaad. Maar miljoenen jaren geleden is de aarde ook al zo hard opgewarmd dat alle poolijs smolt.

Dit is gewoon een cyclus van de aarde (en dit is bewezen). De aarde warmt op, en koelt daarna af (ijstijd), en dit herhaalt zich keer op keer, over miljoenen jaren. En elke keer dat de ijskappen volledig smolten, 'kwamen ze weer jaren later op hun plaats terecht'.

Het is dus gewoon een cyclus, en wij zitten in het deel van opwarming. De mens versnelt die cyclus gewoon met alle auto's e.d.

(Denk nu niet dat ik het niet erg vind, want dat vind ik zeker. Ik vind gewoon dat je een probleem altijd langs de 2 kanten moet bekijken, en dat is wat de meesten vergeten, die kijken alleen naar de kant die het meest in het nieuws komt).

Geplaatst:
Klimaatverandering kost Nederland tientallen miljarden

Uitgegeven: 6 april 2007 15:20

Laatst gewijzigd: 6 april 2007 15:22

DEN HAAG - Nederland zal de komende vijftien jaar tientallen miljarden moeten investeren om de gevolgen van de klimaatverandering op te vangen. Het kost alleen al zeker 26 miljard euro om het water in de rivieren meer ruimte te geven. Voor de constructie van klimaatbestendige gebouwen zal 23 miljard moeten worden uitgetrokken.

Bron: nu.nl/news

Het gaat Nederland allemaal een hoop centjes kosten... En dat allemaal dankzij het broeikaseffect.

Waardoor wordt het broeikaseffect veroorzaakt?

Door uitstotende co2 gassen :tu: tenminste dat is wat onze leraar zegt :bonk:

Geplaatst:

Het broeikaseffect is niet iets waar je wel of niet in kunt geloven; het is een aantoonbaar natuurlijk proces, en een waar we het leven zoals wij dat kennen aan te danken hebben. Wat je met de poll bedoelt is de mogelijke klimaatverandering die veroorzaakt wordt door het versterkt broeikaseffect, dat op zijn beurt weer veroorzaakt zou worden door overmatige CO2 uitstoot.

NilsHolgersson heeft overigens wel gelijk: Natuurlijke uitstoot van mens en dier is een grote factor in het (versterkt) broeikaseffect. Andere 'boosdoeners' zijn vulkanen en uiteraard het gebruik van fossiele brandstoffen. Over de volgorde van die drie wordt nogal eens geredetwist.

Persoonlijk weet ik er te weinig van af om met zekerheid te kunnen zeggen of de mens zorgt voor een klimaatverandering, maar ik denk dat we eerder te maken zullen krijgen met een tekort aan fossiele brandstof dan dat de uitstoot ervan een probleem wordt.

Geplaatst:

Kom je nooit achter, misschien dat de Admins het kunnen proberen. maar om pesterijen/plagerijen te voorkomen zullen ze dat waarschijnlijk niet doen. (Tenzij het voor eigen belang is :clown:) hahahaha.

Geplaatst:
Domme vraag trouwens: "Door wat wordt het broeikaseffect veroorzaakt?"

Een antwoord heb ik er nog niet op, dus zo dom is hij niet.

Geplaatst:

Wij kijken nu met de klas naar

"an inconvient truth"

Ik dacht eerst van Wat is dat voor Film?

maar hij is toch wel interresant.

Alleen de rest van de klas vind dat niet en nu word ik nerd genoemd. :$

maarja ik denk wel dat het niet goed meer gaat

Geplaatst:

ik weet niet of we er wel in mogen geloven, er zijn helemaal geen feiten dat het zo blijft, wij mensen zijn ook maar iets van 1/1000000 van de tijd op aarde geweest dus wij kunnen helemaal niet weten hoe de aarde opwarmt en weer afkoelt, ze zeggen dat hij op en neer gaat, warm koud warm koud etc dus.

maar als het zo door blijft gaan ben ik toch bang dat de helft van de wereld er last van gaat hebben omdat de noordpool smelt, europa en omliggende gebieden dus vooral!

de film "the day after tomorrow" heeft ook wel een mooie techniek gebruikt, een 2e ijstijd. kan zo gebeuren denk ik ;) *mensen denken nu, ijstijd? de aarde warmt toch op!?!* ja, maar als het snel opwarmt kan het in 1x gelijk zwaar gaan afkoelen :D

Geplaatst:

Zonder dat laagje wat ons beschermd zou het savonds -85 graden zijn en in de middag 180 graden.

Geplaatst:
maar als het zo door blijft gaan ben ik toch bang dat de helft van de wereld er last van gaat hebben omdat de noordpool smelt, europa en omliggende gebieden dus vooral!

Mischien ooit een ijsblokje in een glas water gedaan en gekeken of het water ook omhoog gaat?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...