Preddy Geplaatst: 28 maart 2007 Rapport Geplaatst: 28 maart 2007 Ik ben op zoek naar een manier waarop je een aantal kolommen in Excel vast kan zetten in beeld, zodat je met scrollen naar links en rechts altijd die kolommen in beeld blijft zien. Om het wat concreet uit te leggen: Ik wil graag het rode gedeelte altijd in beeld hebben, en wat ik daarbuiten neerzet (in het blauwe gedeelte) wil ik gewoon horizontaal door kunnen scrollen. Als ik dan helemaal rechts zit (op kolom Z bijvoorbeeld), dan moeten de kolommen A, B, C en D nog altijd in beeld zijn. Ik weet dat het kan, alleen ik zou niet weten hoe. Hopelijk kan iemand me dat vertellen. Bvd. Reageren
GTA-Freak2 Geplaatst: 28 maart 2007 Rapport Geplaatst: 28 maart 2007 Hey Preddy ! 5 minuten geleden zou ik ook helemaal niet weten hoe dit moet, maar door een beetje zoekwerk te verichten, weet ik nu meer dan jou . Deze tekst heb ik gevonden: Als u het horizontale deelvenster boven in het scherm wilt bevriezen, selecteert u de rij onder de plaats waar u de splitsing wilt weergeven. Als u het verticale deelvenster links in het scherm wilt bevriezen, selecteert u de kolom rechts van de plaats waar u de splitsing wilt weergeven. Als u zowel het bovenste als het linkerdeelvenster wilt bevriezen, klikt u op de cel onder en rechts van de plaats waar u de splitsing wilt weergeven. Kies Titels blokkeren in het menu Venster. Dus als je dit doet, dan zou jou probleem verholpen moeten zijn! Mvg GTA-Freak2 Reageren
Goudvis Geplaatst: 28 maart 2007 Rapport Geplaatst: 28 maart 2007 Ik ben op zoek naar een manier waarop je een aantal kolommen in Excel vast kan zetten in beeld, zodat je met scrollen naar links en rechts altijd die kolommen in beeld blijft zien. Gebruik de optie Window -> Freeze panes. Let er wel op dat je met je cursor in de juiste cell staat. Hij plaatst de scheiding linksboven de actieve cell.. Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 28 maart 2007 Rapport Geplaatst: 28 maart 2007 Ga in de kolom staan direct na de kolommen die je wil vastzetten....kies dan voor de optie "titels vastzetten" bij het tabje "vensters". Wat het in het engels is weet ik niet eerlijk gezegd, maar zo werkt het in de nederlandse versie in ieder geval Edit: ironisch.....ómdat ik midden een Excel-werkblad zat ben ik nu te laat.... Maar het antwoord moge duidelijk zijn in ieder geval.....ik zie dat je weer bent begonnen aan de moddingshops Preddy Reageren
Preddy Geplaatst: 28 maart 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 maart 2007 Dank jullie wel voor de antwoorden, het is me gelukt . Net op tijd ook, want ik werd gek van dat gescroll. Nogmaals mijn grote dank . ik zie dat je weer bent begonnen aan de moddingshops Preddy Yep, de laatste maar niet de minste (wat zeg ik, de meeste zelfs): TransFender. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.