Jump to content

Supaplex

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik speel soms Supaplex,Het is een oud Dos spel die het ook doet op WINXP.

Mijn nicht had eens lvl 83 van de 111 gehaald ik kom niet verder dan lvl 20...

Trouwens je kunt hem gratis downloaden.Download hier supaplex

Het is Legaal en komt van de makers site af(scroll omlaag bij chapter 2 vind je de download en de instalatie)

Bewerkt: door jensbrinkman
Geplaatst:

Trouwens je kunt hem gratis downloaden.(mag ik de link vertellen? :$ )

Als je hem gratis en legaal kunt downloaden mag jij de link best vertellen hoor ;)

Geplaatst:

Hee, Supaplex..! Dat is al een oudje... Een gouwe ouwe, die mij van heel wat tijd beroofd heeft. :puh: Als je Supaplex leuk vindt, moet je beslist eens een poging wagen met Megaplex. Dat is een uitgebreide versie van Supaplex, met onder andere wat extra opties en een eenvoudig te gebruiken leveleditor.

Geplaatst:
Hee, Supaplex..! Dat is al een oudje... Een gouwe ouwe, die mij van heel wat tijd beroofd heeft. :puh: Als je Supaplex leuk vindt, moet je beslist eens een poging wagen met Megaplex. Dat is een uitgebreide versie van Supaplex, met onder andere wat extra opties en een eenvoudig te gebruiken leveleditor.

Ik zal hem zeker uitproberen en heeft deze ook 113 levels?het is wel irritant als je net bij het einde van de level bent en je gaat dood dan.

Geplaatst:

Het lijkt een beetje op een game die ik vroeger uren speelden, maar dan was dat game toch mooier vond ik, ook zo'n oud game en met groen gras oid dat je moest opeten, en ook met vallende stenen. Weet er iemand de naam?

Geplaatst:
Ik zal hem zeker uitproberen en heeft deze ook 113 levels?

Als ik het wel heb zitten er standaard weer 111 levels bij, maar er zijn talloze levelpacks gemaakt door fans (zie bijvoorbeeld hier).

Het lijkt een beetje op een game die ik vroeger uren speelden, maar dan was dat game toch mooier vond ik, ook zo'n oud game en met groen gras oid dat je moest opeten, en ook met vallende stenen. Weet er iemand de naam?

Boulder Dash misschien? (Niet schrikken van de screen: Er zijn meerdere versies)

Geplaatst:

Heren en eekhoorns van de oude stempel, ik heb nog een vraag over dat Megaplex. Dat heb ik van het weekend gedownload en probeer ik nu te spelen. Dat gaat op zich wel hoor, maar alleen in de ontwerpmode. Als een soort van proberen of het zojuist ontworpen level speelbaar is zeg maar. Hoe vertel ik het spel dat ik gewoon bij level 1 wil beginnen en niet eerder door wil dan dat het level gehaald is? Want nu kan ik via een pulldown knopje gewoon het level dubbelklikken wat ik wil gaan doen en klaar. Of het nu wel of niet lukt, ik mag altijd door.....

Geplaatst:

Het wordt inderdaad een soort nostalgie-club hier. :puh: Megaplex maakt inderdaad gebruik van een eigen menu, waarmee je alle levels kunt selecteren. In principe zou je het LEVELS.dat bestand van de originele Supaplex moeten kunnen vervangen met je eigengemaakte LEVELS.dat (Backup niet vergeten!) om zo je levels in de originele Supaplex te spelen.

Al weet ik niet geheel zeker of Megaplex eigen levels als levelpack opslaat, of als aparte levelbestanden. In dat tweede geval zou ik niet weten hoe daar een .dat-bestand van te maken is.

Los daarvan: Alhoewel ik erg in mijn schik was met Megaplex, beviel het nieuwe uiterlijk van het spel me niet zo. Ik heb daarom het originele img-bestand van supaplex een beetje opgepoetst naar hedendaagse kwaliteit en deze bruikbaar gemaakt voor Megaplex. Het bestand zit hieronder in de bijlage, mocht iemand er interesse in hebben.

Mpx32.zip

Geplaatst:
Los daarvan: Alhoewel ik erg in mijn schik was met Megaplex, beviel het nieuwe uiterlijk van het spel me niet zo. Ik heb daarom het originele img-bestand van supaplex een beetje opgepoetst naar hedendaagse kwaliteit en deze bruikbaar gemaakt voor Megaplex. Het bestand zit hieronder in de bijlage, mocht iemand er interesse in hebben.

Mpx32.zip

Ik krijg een error van dat ik die functie niet gebruiken mag

Geplaatst:

Trouwens je kunt hem gratis downloaden.Download hier supaplex

Het is Legaal en komt van de makers site af(scroll omlaag bij chapter 2 vind je de download en de instalatie)

ik heb ook supaplex van winplex, 111 levels allemaal uitgespeeld, er zijn ook zo'n 2300 dlevels daar heb ik er ook zo'n 1000 van uitgespeeld, als je hulp nodig hebt met levels geef je maar een gil,

gr abby

• 4 maanden later...
Geplaatst:

eey ik had een paar vraagjes over die level editor:

#1 als je megaplex download krijg je hem dan automatisch (ik kan hem namelijk nergens vinden)

#2 nou heb ik wel de editor alleen gedownload maar het is een editor van de oude versie én ik heb geen idee hoe je de levels moet spelen!

nja greetz

• 2 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...