Jump to content

TV-kaart om te gamen.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey mensen,

Ik ga over een tijdje(lees; vóór 19 oktober) een PS3 aanschaffen. Aangezien ik geen geldboom heb en dus geen HD-TV op mijn kamer heb(Mijn ouders hebben er wel een maar die staat beneden :( ) wil ik mijn PS3 op mijn TFT monitor aaansluiten. Ik ben van plan om >>>Deze<<< TV-kaart te kopen en mijn PS3 daarop aan te sluiten. Ik weet het, het gaat via composite en is dus geen HD maar het is toch beter dan op mijn 50 hertz TV. Dat er geen geluidingang op zit is geen probleem want het geluid van mijn PS3 sluit ik aan op mijn versterker. Weet iemand of het een goed idee is om een TV-kaart te kopen? Heeft hij geen vertraging of slechte beeldkwaliteit? Want hiermee kan ik toch gewoon gamen?

Alvast bedankt voor het advies!

Boris H.

Bewerkt: door Boris H.
Hey mensen,

Ik ga over een tijdje(lees; vóór 19 oktober) een PS3 aanschaffen. Aangezien ik geen geldboom heb en dus geen HD-TV op mijn kamer heb(Mijn ouders hebben er wel een maar die staat beneden :( ) wil ik mijn PS3 op mijn TFT monitor aaansluiten. Ik ben van plan om >>>Deze<<< TV-kaart te kopen en mijn PS3 daarop aan te sluiten. Ik weet het, het gaat via composite en is dus geen HD maar het is toch beter dan op mijn 50 hertz TV. Dat er geen geluidingang op zit is geen probleem want het geluid van mijn PS3 sluit ik aan op mijn versterker. Weet iemand of het een goed idee is om een TV-kaart te kopen? Heeft hij geen vertraging of slechte beeldkwaliteit? Want hiermee kan ik toch gewoon gamen?

Alvast bedankt voor het advies!

Boris H.

Ik heb een Leadtek Winfast TV 2000 XP nogwat, zit composite op, maar je kunt ook voor 15 euro meer een kopen die WEL HDTV ondersteund en je dus gewoon hem op de volle resolutie kunt gebruiken (Leadtek WinFast DTV1000 T ca. 45 euro). Het is als je een goed tft scherm hebt inderdaad wel slim om een TV-kaart te kopen, maar dan moet je pc ook aanstaan als je hem wilt gebruiken.

Bewerkt: door ifc3
Geplaatst:

Mijn beeldscherm heeft 2 ingangen, een VGA en een DVI. Op de VGA heb ik nu mijn computer zitten en de DVI is vrij. Kan ik allebei de ingangen tegelijk gebruiken? Dus als de Computer uit is de PS3 aan via DVI en als de PS3 uit is de PC aan via VGA? Zonder iedere keer stekkers eruit te halen? En kan ik ook VGA en DVI tegelijk aan hebben en dan "switchen" tussen die twee?

Alvast bedankt,

Boris H.

Geplaatst:
Mijn beeldscherm heeft 2 ingangen, een VGA en een DVI. Op de VGA heb ik nu mijn computer zitten en de DVI is vrij. Kan ik allebei de ingangen tegelijk gebruiken? Dus als de Computer uit is de PS3 aan via DVI en als de PS3 uit is de PC aan via VGA? Zonder iedere keer stekkers eruit te halen? En kan ik ook VGA en DVI tegelijk aan hebben en dan "switchen" tussen die twee?

Alvast bedankt,

Boris H.

Dat hangt van je beeldscherm af en of je PS3 een HDMI aansluiting heeft die omgezet kan worden.

Geplaatst:

Er zit inderdaad een knopje op mijn beeldscherm waarmee ik kan switchen tussen VGA en DVI. Maar als ik dit doe hoe kan ik dan het geluid van mijn PS3 op mijn versterker aansluiten? Dit moet gebeuren met tulp stekkertjes maar die heb je niet meer als je de HDMI uitgang gebruit toch?

Boris H.

Zoiets als dit heb ik ook, maar dan voor de 360. Ik heb ook een beeldscherm met VGA en DVI. Mijn computer zit op de DVI ingang en de 360 op de VGA. Ik heb daarvoor alleen maar een kabel moeten aaschaffen die vanuit de 360 naar VGA gaat. Met een TFT scherm en die kabel heb ik trouwens HD beeld, het is dus (bijna) even scherp als een HDTV.

Ik mag aannemene dat Sony ook zo'n soort kabel heeft gemaakt, dus van HDMI naar VGA\DVI. En TFT schermen lijken veel op HDTV's dus je hebt ook nog is HD beeld.

Bij mij kan ik heel makkelijk switchen, als mijn pc en de 360 aanstaat kan ik van de pc makkelijk switchen naar 360 dmv een knopje te drukken, en omgekeerd. Dat van dat geluidsdinges vind ik raar, omdat bijna niemand speakers in zijn beeldscherm heeft, laat staan dat je dan mooi geluid hebt, laat staan dat er volgens mij helemaal geen geluid door een dvi-kabel kan gaan. Wat ik denk is dat er bij zo'n kabel gewoon een witte en rode tulpjes aan zitten voor het geluid, of mini-jack kan ook nog.

Bewerkt: door Blastov

Jah, de opgave.

Er gaat dus géén geluid door een DVI kabel, maar wel door een HDMI kabel (zij het gecodeerd). Op de ps3 zal in het servicemenu vast wel een instelling voor de audiouitgang zitten.

Dan is het gewoon een kwestie van de Cinch (tulp, rca, hoe je ze ook noemt) uitgangen aan te sluiten op een stereo-setje.

OPGEZOCHT: als het goed is zit bij je ps een kabel die van HDMI naar composiet en audio gaat. De Composite Cinch kun je aansluiten op je TV-kaart, en de cinch audiouitgangen op je stereo set.

Bewerkt: door schno009

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...