Jorair Geplaatst: 1 april 2007 Rapport Geplaatst: 1 april 2007 Ik heb een probleem bij mijn andere computer, als ik hem wil opstarten komt er een soort van foutmelding op: Windows kan niet worden opgestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: C:/windows/system32/config/system Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? De cd om te herinstalleren heb ik niet meer. Reageren
Schno009 Geplaatst: 1 april 2007 Rapport Geplaatst: 1 april 2007 Jah, het zál toch moeten Jorair. Werkt de veilige modus niet meer? Welke windows zit erop? Reageren
Jorair Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 april 2007 Het is windows xp professional, en ik kan hem ook niet meer in veilige modus opstarten. Het enige wat ik krijg is die foutmelding. Reageren
ikt Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 (bewerkt) Ik heb dit ergens gelezen, en ik verander het even naar jouw versie. benodigdheden: USB stick of een BootDisc Een andere computer met ongeveer de zelfde versie Windows. Kopieer van een andere computer C:\WINDOWS\system32\config naar een USB stick of cd (55 MB). Als je een boot-cd hebt, dan moet je die er in stoppen, en een of ander programma kiezen waarmee je mappen e.d. kunt plakken. Plak de map ''config'' naar C:\WINDOWS\system32. Nu zal hij normaal moeten opstarten. Microsoft z'n Reddings-cd: Klikkie! Op eigen risico proberen, en dus niet boos worden en mij in elkaar meppen als het je computer molt! Bewerkt: 2 april 2007 door ikt Reageren
Jorair Geplaatst: 2 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Maar de computer kan niet opstarten, dus ik kan de map config ook niet in de map system32 plakken. Ik krijg niets te zien, gewoon een zwart scherm en daarna die foutmelding. Reageren
ikt Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Maar de computer kan niet opstarten, dus ik kan de map config ook niet in de map system32 plakken.Ik krijg niets te zien, gewoon een zwart scherm en daarna die foutmelding. Ik bedoel met een BootDisc, die werkt zo: Je stopt diein je computer (voordat windows opgestart is, maakt niet uit wanneer, hij moet gewoon gehoorzamen (behalve als de pc uit is)) Als hij erin is gestopt heb je die foutmelding. Herstart en druk op de knop waardoor je de opstartplak voor die keer mag selecteren. (Bij mij is het F12). Daarna kies je het programma van die CD die mappen kan kopieren. kopieer en kijk of Windows daarna werkt. Reageren
Jorair Geplaatst: 13 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 13 mei 2007 *bump* Ik heb hem nog steeds niet aan de praat gekregen :$ , ik werd het even beu en heb het even links laten liggen, nu wil ik het terug opnieuw proberen. Maar is er een manier waardoor je 2 computers met elkaar verbind, zodat je via een werkende pc de andere weer aan de praat kan krijgen? Of dat je tenminste de belangrijke bestanden die op de harde schijf staan kan kopiëren naar de werkende pc? Jorair Reageren
Galiorix Geplaatst: 13 mei 2007 Rapport Geplaatst: 13 mei 2007 (bewerkt) Voor zo ver ik weet niet , maar ik zou toch even doen wat hier boven is gemeld , het zou zomaar eens kunnen werken. Heb even voor de lol de site van microsoft gecheckt , met die reddings CD , die kan je downloaden en op een diskette of een CDtje plaatsen en dan zou ie het moeten doen... Inhoud reddings-cd Let wel, de reddings-cd is niet bedoeld om Windows XP opnieuw te installeren of een complete Windows-installatie te repareren. Wat u wel kunt met de reddings-cd is een weigerende pc starten, met behulp van tools onderzoeken wat er aan de hand is, bestanden kopiëren, de vaste schijf controleren enzovoort. Blijkt het probleem dermate ernstig dat u met de reddings-cd niet verder komt, voer dan een nieuwe installatie of Windows-reparatie uit; daarvoor gebruikt u de originele Windows XP installatie-cd. Precies wat jij nodig heb hè? Bewerkt: 13 mei 2007 door gta gekkske Reageren
ifc3 Geplaatst: 13 mei 2007 Rapport Geplaatst: 13 mei 2007 *bump*Ik heb hem nog steeds niet aan de praat gekregen :$ , ik werd het even beu en heb het even links laten liggen, nu wil ik het terug opnieuw proberen. Maar is er een manier waardoor je 2 computers met elkaar verbind, zodat je via een werkende pc de andere weer aan de praat kan krijgen? Of dat je tenminste de belangrijke bestanden die op de harde schijf staan kan kopiëren naar de werkende pc? Jorair Ik zou op een andere pc even een Ubuntu CD downloaden en branden en daarvanaf opstarten. Dan kun je bij je gegevens en internetten enzo (en evt installeren als ubuntu je bevalt). Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.