Aeroplane Geplaatst: 1 april 2007 Rapport Geplaatst: 1 april 2007 (bewerkt) UNDER CONSTRUCTION ! Online Soccer Manager Welkom bij de uitleg van Online Soccer Manager. Vele mensen dat pas OSM spelen , weten niet hoe ze hieraan moetten beginnen. Voor die mensen ga ik hier een tutorial maken zodat zij weten wat je allemaal moet doen. 1: Aanmelden. Dit doe je als volgt: je gaat naar www.onlinesoccermanager.nl Dan kom je op de hompepage. Waneer je al een account hebt , geef je je inlognaam en je wachtwoord op. Waneer je nog geen inlognaam hebt doe je het volgende : - Je klikt op Meedoen - Op de volgende pagina staat Aanmelden bij Online Soccer Manager daar klik ja natuurlijk op. - Dan moet je je gegevens gaan invullen. Je kan bij je inlog naam bevoorbeeld schrijven " Aeroplane " ( dit gaat niet meer , dat was een voorbeeld ) en dan vul je je wachtwoord in. Let op ! : Je wachtwoord mag niet hetzelfde zijn als je inlognaam! - Hierna vul je je emailadres is. Dit is wel duidelijk geloof ik -. - Vul dan je managernaam in. Dit mag het zelfde zijn als je inlognaam , of je kan ook je gewone naam pakken. De keuze is aan jou. - Dan moet je je teamvoorkeuren ingeven. Stel je pakt bevoorbeeld AC Milan en Inter Milan en waneer je in een competitie gaat waneer deze teams nog vrij zijn, kan je hier met spelen. - Waneer je deze pagina hebt ingevuld dan klik je op volgende pagina - Op de volgende pagina moet je je persoonlijke gegevens ingeven. Wees gerust , ze doen hier niets mee en is eigenlijk een beetje overbodig , maar je kan je adres invullen. Geen Probleem! - Op de Pagina er na zie je het overzicht. Als je een fout ziet kan je deze aanpassen door op bewerk te klikken. Je moet wel aanduiden dat je maar 1 account hebt en dat je de regels hebt gelezen. Daarna voer je de code nog in en dan klik je op aanmaken account - Ga nu naar je postvak IN en open de mail van OSM. Klik op de link die er staan en je account is geactiveerd. Seizoenskaarthouder en Premium Zoals altijd kan je bij een online spel betalen. Sommige doen dit niet omdat ze zeggen dat dit geldverspeling is. Integendeel! Met een seizoenskaart heb je meerdere mogelijkheden en kan je meer doen. Je kan : Scouten , Stadion Upgraden , meer personeel aanemen , je krijgt managerpunten , je kan meer trainingskampen doen .. zo zijn er véél mogelijkheden. Met een Premium seizoenskaart is ongeveer hetzelfde als een seizoenskaart , maar met een PSK (premiumseizoenskaart ) kan je een eigen competitie aanvragen. Dit heb ik gedaan en dit is heel leuk want : Je kan kiezen wie je in je league accepteerd , je hebt een goede ploeg , je kan artikelen in de krant schriiven.. Een Seizoenskaart kun je telefonisch bestelen of via de bank. Altijd Telefonisch doen. Dit is snel en handig Hoe ga je te werk ? Je gaat naar manager => Seizoenskaarten => bestellen. Dan kan je kiezen tussen telefonisch bestellen en anders. Zoals ik al zei , doe het telefonisch. Klik er op en volg de instructies. Let wel op! Het kost 1 euro 60! Een PSK kan je niet telefonisch bestelen. Alhoewel , dit kan wel via een omweg. Bestel eerst 6 seizoenskaarten en waneer je er 6 hebt ga je naar Manager =>Seizoenskaarten=>Mijn Seizoenskaarten. Dan zie je 3 opties. Pak de middelste , dat is converteren. Waneer je dit doen worden je 6 SK , 2 PSK. ( waneer je dit doet worden je 6 seizoenskaarten 2 premium seizoenskaarten. En vanaf dan heb je 2 seizoenskaarten. 3: Het Spel Nu gaan we beginnen met het spel. Manager: In deze reeks kan je je profiel aanpassen , ontslag nemen , crews ( Ken ik niet ) en andere. Deze is niet belagrijks voor het spel. Resultaten Hier kan je de uitslag zien wat je ploeg heeft gedaan , Scorebord : Dit alleen voor SK houders Deze functie geeft toegang voor een live verslag van je wedstrijd. Heel interesant. Je kan ook de krant lezen. Je gebeurtenissen bekijken en de transfers bekijken. Team Dit is het belangrijkste van het spel. Eerste functie : Je team. Hier kan je je team bekijken. Zien naar je spelers en je kan ze ook verkopen door op verkoop te drukken. Je kan je speler voor maximum 2,5x het bedrag verkopen. Stel dat je speler 1.000.000 waard is kan je hem verkopen voor 2.500.000 euro. Ik zal even een voorbeeld geven van een speler Gerrard Mid 97 97 97 26 € 20.481.250,- 0 Naam : Steven Gerrard Positie: Mid ( middenvelder ) Aanval: 97 ( Hééél Goed ) Verdediging: 97 ( Hééél Goed ) Algemeen: 97 ( Hééél Goed ) 2de Functie : Formatie. Hier kan je je formatie opstellen. Als je verdedigend wilt spelen pak je best 5 - 2 - 3 , 5 - 3 - 2 , 5 - 4 - 1 of 6 - 3 - 1 Als je aanvallend wilt spelen pak je best 3 - 2 - 5 , 3 - 3 - 4 , 3 - 4 - 3 of 3 - 5 - 2 En waneer je neutraal wilt spelen pak je 4 - 2 - 4 , 4 - 3 - 3 , 4 - 4 - 2 of 4 - 5 - 1 3de Functie : Opstelling Spreekt voor zich natuurlijk. Zet de spelers in de basis die jij wilt. Je kan iedereen dat in je team staat opstellen op elke plek. Je kan aanvallers in de goal zetten , maar als je dit doet , maak je niet veel kans om te winnen. Je kan het best spelers zetten waar ze horen. Ik bedoel hiermee dat ook al een middenvelder beter is in aanvallen dan verdedigen , dat je hem in de middenveld laat staan. Ze presteren het best op hun gegeven plek. 4de Functie : Tacktiek , heel belangrijk. In het begin kun je kiezen tussen 4 speelstylen. Zacht , Normaal , Hard , Extreem Zacht: Hier wil je voorkomen dat je blesures en kaarten vermijd , je gaat dus niet zo hard in duel bij deze speelstijl. Normaal : Dit is een normale speeltijl. Niet zacht , niet hard. Het kan wel zijn dat je dan blesures oploopt , maar dit gebeurd niet zo vaak. Hard : Deze speeltijl is hard. Hiermee ga je volop in duel. Het kan zijn dat je kaarten krijgt en blesures. Gele kaarten zullen binnenstromen , maar rode niet echt. Blesures kan je ook vaak treffen. Extreem : Gebruik deze op de laatste speeldag van het seizoen. Deze speeltijl kent geen genade. Duwen , trekken , stampen. Waneer je rode kaarten wilt , moet je deze speeltijl zeker pakken. De Rest komt later Bewerkt: 3 april 2007 door Aeroplane Reageren
Mark B. Geplaatst: 1 april 2007 Rapport Geplaatst: 1 april 2007 Zelfs een kind kan de was doen! Maar een mooie tuturial dat moet gezegd worden Reageren
Aeroplane Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 april 2007 Zelfs een kind kan de was doen! Maar een mooie tuturial dat moet gezegd worden Een kind kan de was doen is het niet goed of wat ? Reageren
Pitbull Geplaatst: 1 april 2007 Rapport Geplaatst: 1 april 2007 Zelfs een kind kan de was doen! Maar een mooie tuturial dat moet gezegd worden Een kind kan de was doen is het niet goed of wat ? hij bedoeld waarschijnlijk gewoon dat Online Soccer Manager niet het moeilijkste spel van de wereld is om aan te leren / te spelen....Je hoeft je daarom niet geviseerd voelen... en btw: hele goeie tut, voor mensen die echt niks van Online Soccer Manager weten... Reageren
Aeroplane Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 april 2007 Véél mensen kennen er niets van onderandere Kellerman Ik doe dit voor hem en voor andere mensen dat het niet weten Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 1 april 2007 Rapport Geplaatst: 1 april 2007 Ziet er prima uit Aeroplane, ga zo door! Er is inderdaad nog wel eens wat verwarring over OSM, en hier staat het in ieder geval duidelijker dan op de site zelf. KUTGW Reageren
M4X Geplaatst: 1 april 2007 Rapport Geplaatst: 1 april 2007 (bewerkt) Niks nieuws voor mij, al speel ik erg lang OSM. Ik vind dat je veel te veel aandacht aan de seizoenskaarten en het aanmelden besteed, je kan beter dingen over de tactiek, het scouten, het stadion uitbreiden, en over de trainingen vertellen. Dit is veel belangrijker, en door middel van een goede tactiek win je ook meer wedstrijden. Dit is de basis van het spel. Maar ik zie dat er nog meer komt, dus ik kan nog niet echt heel goed oordelen over de tutorial. Ik moet wel erbij zeggen dat ik het een origineel idee is, ik heb nog nooit van mijn leven tutorial gezien over OSM. Het lijkt ook wel simpel, maar de juiste tactiek kiezen kan best moeilijk zijn, dat onderschatten veel mensen. Bewerkt: 1 april 2007 door M4X Reageren
Agent Kellerman Geplaatst: 1 april 2007 Rapport Geplaatst: 1 april 2007 (bewerkt) Ik speel het sind gister avond hèa Aeroplane Ik heb het idee dat ik al weer Fallied ben Dit ga ik ff op me gemak lezen, dan weet ik er meer van Mischien word ik nog goed Goeie Uitleg! Bewerkt: 1 april 2007 door Kellerman Reageren
Aeroplane Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 april 2007 Ik ben nog niet klaar hé met mijn uitleg ! er volg nog hoor. Maar dit zal voor morgen zijn want nu , maandag , ben ik een beetje moe en heb ik niet zoveel zin om het te typen. Er moet nog veel volgen hoor Aeroplane Reageren
Agent Kellerman Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Maar dat is mooi, begin het te snappen Reageren
Jowx Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Post hier alleen als je opmerkignen of vragen met betrekking tot de tutorial hebt, de rest van de reacties kunnen in het Online Soccer Manager (OSM) topic geplaatst worden. Twee van zulk soort postst zijn al naar het andere topic verplaatst, tevens kunnen complimenten via PB tenzij er meer dan alleen een compliment in een post staat. Kortom, posts met enkel een compliment erin worden verwijderd, posts met opbouwende kritiek, vragen of opmerkingen zijn gewoon toegestaan. Topic verplaatst naar het 'Sport & Fighting Games forum'. Reageren
Aeroplane Geplaatst: 2 april 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Post hier alleen als je opmerkignen of vragen met betrekking tot de tutorial hebt, de rest van de reacties kunnen in het Online Soccer Manager (OSM) topic geplaatst worden. Twee van zulk soort postst zijn al naar het andere topic verplaatst, tevens kunnen complimenten via PB tenzij er meer dan alleen een compliment in een post staat. Kortom, posts met enkel een compliment erin worden verwijderd, posts met opbouwende kritiek, vragen of opmerkingen zijn gewoon toegestaan.Topic verplaatst naar het 'Sport & Fighting Games forum'. Nog eens men excuses hé Jowx :$ Ik heb vandaag bij mijn oma gezeten dus ik heb er niet aan kunnen werken. Morgen vroeg heb ik even tijd om verder te werken aan mijn tutorial @Kellerman : Je eerste wedstrijd in mijn league is tegen Watford Als je dat niet wint Aeroplane @Jowx : nogmaals mijn excuses .. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.