Jump to content

X360 met pc aansluiten om te spelen

Recommended Posts

Geplaatst:

voor alle duidelijkheid, ik ga hier uitleggen van wat ik wil :)

nee niet voor internet maar voor omdat de X360 pakt de schijfjes niet om te lezen en steeds melding "Disc is unreadable" maar alhoewel de schijf nog zoo goed eruitziet en het ligt duidelijk aan de X360 volgens mij en mijn ouders

en een vriend vanop mijn MSN zei dat ik hem via PC kan bespelen dus zo

- steekt de X360 spel in je PC (DVD rom nodig en ik heb dat dus no problemo)

- netwerkkabel aansluiten (ik heb premium X360 van vorig jaar augustus gekocht)

- spelen maar

maar ik weet eigenlijk niet hoe het zit om te spelen, hoe of wat moet ik doen om de netwerkkabel te laten werken om te spelen

ik hoop dat ik te kunnen spelen

mijn moeder zei nog iets over de X360

als disc erin zit en steeds bij "loading" valt het lezen steeds uit dus geen geluiden meer en dan melding over unreadable

maar ook nog: als die nog gelezen moeten worden zit die nog niet echt goed vast dus lossig en dus gaat in alle kanten ronddraaien waardoor het niet leesbaar wordt dusja maar ik wil hem (Saints row) via de PC spelen want heb al genoeg frustratie door de X360 DVD lezer

EN NEE, heb geen zin om nieuwe DVD lezer te kopen

EN NEE, heb geen garantie bewijs meer dus kan ik geen nieuwe vragen

Geplaatst:

Probeer voortaan wat meer bij je vraag zelf te blijven, ipv elke keer die opmerkignen ertussen door.

Maargoed, je vraag... Ik begrijp dus dat je in dit geval "Saints Row" wilt spelen op de pc, maar deze doet het niet omdat hij steeds "Unreadable" aangeeft. Het probleem ligt in dit geval bij de Disc zelf, niet bij de dvd-reader. Maak je disc eens schoon, en blaas eens in de dvd-opening. het kan namenlijk zijn dat er wat stop op de lens zit, en hij hierdoor minder goed leest. Maar je dvd zul je ff met een doekje moeten schoonmaken.

Geplaatst: (bewerkt)

Een 360 game spelen op de pc gaat natuurlijk niet... :bonk:

Maar heb je dit probleem met al je games of alleen met saint's row??

Bewerkt: door Mania-92

ik bedoel zo

- jij steekt de Saints row disc in de PC DVD lezer

- netwerkkabel tussen PC en X360 verbinden

dus ik wil hem niet op PC spelen maar via de PC naar X360 dan op de X360 spelen zonder de disc erin dus disc zit in PC

@mania92, met alle games heb ik dit zelfde problemen

- Saints Row

- Prey

- Dead Rising

telkens bij het laden voor de menu begint vallen ze allemaal uit en daarna unreadable, alhoewel die 3disc's nog zo goed eruitzien, mijn GTA3 disc ziet zowat 20x erger van krassen

Bewerkt: door SWYV
Geplaatst:

Als ik het goed begrijp wil je dus je XBOX360 spel in je computer doen, via een netwerkkabel je computer met je XBOX360 verbinden en dan op je XBOX360 het spel spelen wat je in je computer hebt gedaan. Naar mijn weten is dit vrijwel onmogelijk. Je XBOX360 beschikt inderdaad over een netwerkingang waarmee je het internet op kan, maar het gaat niet werken om via je netwerkkabel de DVD-romspeler van je computer te lezen. Ook al zal je je DVD-romspeler delen zal dit echt niet gaan werken, helaas. Je kunt wel je XBOX360 openmaken om vervolgens je lens schoon te maken, ik heb dat ook bij mijn oude XBOX gedaan omdat ik ook vaak de melding kreeg dat mijn schijf niet leesbaar was, na het schoonmaken (met alcohol) van de lens deed hij het weer als nieuw!

Geplaatst:

das juist, ik krijg mijn X360 niet echt open om bij de lens te komen

moet ik hem dan maar breken om bij de lens te komen?

Geplaatst:

Breken zal ik niet doen als ik jou was, je kunt een DVD-lens cleaner DVD'tje kopen, voor een kleine tien euro heb je er één. Dat is een DVD met kleine borsteltjes, deze maakt dan je lens schoon. Maar het probleem hoeft natuurlijk niet bij je lens te liggen. Je DVD-speler maakt namelijk ook gebruik van een spiegeltje, deze moet ook brandschoon zijn wil hij goed werken. Mocht het daaraan liggen zul je hem toch echt moeten openmaken. Breken is echter niet nodig, ik heb hier een document gevonden hoe je je XBOX kan openen zonder hem te beschadigen.

Geplaatst:

verrek, ik hata engels, ik kan echt niet goed engels, heb nog nooit geleerd dus en van dat vertaald op babelfish versta ik niet echt van

Geplaatst:

Vertaling door mijzelf:

Stap 1:

Als je een XBox 360 openmaakt ga je waarschijnlijk een paar backups van je game maken. Map een spindel (de maker van de tut gevruikt een 50 CD's spindel) en knip daar een stukje uit, ter grootte van de tekening. Markeer daarna de gaten zoals aangegeven op het plaatje.

Knip het uit tot een ''sleutel''. De uitsteeksels moeten ongeveer 1 com lang zijn.

Maak er zog zo een voor de andere kant, zodat je er 2 krijgt. De 2e zie je op het 3e plaatje links.

Stap 2:

Maak de voorkant open, en hou die open met een krant of zoiets. Steek nu de ''zelfgemaakte sleutel erin (met een beetje kracht) totdat je een klik hoort. Doe nu hetzelfde met de andere kant. Nu zal de ''doos'' opengaan.

:D

Geplaatst:

aahja, ikt, nu snap ik het alleen heb ik gene zo'n ronde cd doos maar kan het niet met "messen" ?

of fijne schroevendraaiers (zo plat van 1mm tot 2mm ofzo)???

• 2 weken later...

Om je X360 te openen kun je ook Dit sleuteltje kopen wat er speciaal voor is gemaakt om je X360 zonder schade te openen. Maar probeer zoals eerder gezegd gewoon een lens cleaner DVD'tje.

Veel succes!

Boris H.

EDIT: (@SWYV) Ok, ik zag niet staan dat je hem al open had. :) Maar dat is balen dat de lens kapot is, je kan ook niet de DVD drive vervangen want die zit met een unieke key aan het moederbord :( . Veel succes met een nieuwe console of het verkopen van je spellen.

Bewerkt: door Boris H.
Geplaatst:

maar Boris, mja ik heb het al een week geleden ofzo geopend, alleen heb ik reeds ontdekt dat de lens niet meer goed werkt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...