Jump to content

Liberty City of New York?


_niickk

Recommended Posts

Liberty City of New York?

Omdat de discussie of de stad van GTA IV nu Liberty City of New York is in verschillende topics veel stof doet opwaaien, heb ik een aantal posts afgesplitst naar een eigen topic, zodat de discussie centraal kan blijven.

In mijn mening is het overduidelijk dat het wederom om Liberty City gaat, en beslist niet New York. Ik weet dat dit de eerste maal is dat Rockstar zo de nadruk legt op echt bestaande gebouwen (inclusief het Vrijheidsbeeld, het ultieme icoon van New York), maar dit is in mijn ogen niet meer dan een voortgang van de opgaande lijn van persiflages in GTA. GTA San Andreas bevat al een opmerkelijk hoger aantal persiflages dan zijn voorgangers.

De stad van GTA IV is overduidelijk niet het Liberty City dat we kennen, maar dit is niet zo vreemd. Zoals al vaker gezegd, is er een grote kans dat GTA IV niet aansluit op het GTA III era, net zoals GTA III niet aansloot op de eerste GTA. Liberty City in GTA III leek eveneens op geen enkele manier op Liberty City in Grand Theft Auto.

In de trailer zijn tevens enkele aanwijzigingen dat het om Liberty City gaat te vinden, zoals die ook al in posts hierboven zijn genoemd. Die kunnen allemaal op andere wijzes worden verklaard zodat New York toch een mogelijkheid blijft, maar bij één aanwijzing kan dat niet:

Op de politiewagen die langsrijdt staat duidelijk LCPD, en geen NYPD. In New York rijden geen politewagens van het Liberty City Police Department, geloof me.

Alhoewel de naam Liberty City nergens vaststaat (Op de initialen L C na), wijst alles die kant op. Ja, dat betekent dat Liberty City voor de zoveelste maal gebruikt wordt (wat naar mijn vermoeden de reden is dat veel mensen nukkig op New York blijven hopen), maar het zal sowieso niet het Liberty City zijn dat we kennen. Een beetje vertrouwen in Rockstar mag ondertussen best, vind ik.

|

ja oke dat klopt allemaal wel, maar in Liberty City Stories was het het zelfde kliberty als uit GTA 3 alleen dan een paar gebouwen enzo veranderd, maar om dan nu al voor de 3e x liberty te nemen is dat niet wat overdreven dan?

Dat neemt overigens niet weg dat het spel niet leuk word dat zeker , ik stoor me er eigenlijk ook niet aan als het LC weer wordt

Maar, GTA Liberty City Stories speelt zich af in de LC die we kennen van GTA III, er zijn personages die in GTA III zijn, en die ook voorkomen in GTA LCS. Maar Lantyz zegt dat LC er in GTA IV helemaal anders gaat uit zien dan in GTA III en Liberty City Stories. Zoals de LC van Grand Theft Auto er helemaal anders uitziet dan de LC van GTA III.

Ik ben het eens met de mening van Lantyz.

Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt mij niet uit waar het zich afspeelt.

Liberty of New York?

Mensen maken zich nu al zorgen terwijl we nog 119 dagen moeten wachten voor de game.

Nu de GameRevieuw nog afwachten, die aangekondigt is. :) ( Eind April / Begin mei )

waar komt die revieuw dan, op tv of in een tijdschrift?of op de site?

In een tijdschrift, Lees hier meer: Klik ( Laatste post )

Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt mij niet uit waar het zich afspeelt.

Liberty of New York?

Mensen maken zich nu al zorgen terwijl we nog 119 dagen moeten wachten voor de game.

Nu de GameRevieuw nog afwachten, die aangekondigt is. :) ( Eind April / Begin mei )

waar komt die revieuw dan, op tv of in een tijdschrift?of op de site?

In een tijdschrift, Lees hier meer: Klik ( Laatste post )

JA, maar niet iedereen kan dat tijdschrift kopen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk gewoon dat het NY is.Maar niemand heeft echt bewijs dat het NY is.In dat stukje waar al die mensen lopen,heb ik al eerder gezien in Driver Paralel Lines.Maar LC kan ook gewoon heel erg gebaseerd erop zijn.

Dus maar wachten tot Trailer 2

Link to comment
Delen op andere websites

Wat maakt het toch uit hoe groot de stad is :bonk: je kan toch lekker de content downloaden vi X-Live en PS-Store en die content bevat een verhaallijn die net zo groot is als GTA VCS :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Liberty City of New York?

/

Dat het om Liberty City gaat lijkt me duidelijk, maar zoals je zelf al zegt zal het totaal anders zijn. Dezelfde naam zegt bijna niets, want 'things will be different'. Het lijkt me sterk dat het zich op een tropisch eiland afspeelt, maar uit de trailer kan ik niet opmaken dat het weer dezelfde bewolkte en grauwe stad wordt zoals we die kennen. Het zonnetje valt zelfs te zien tijdens de meeste stukken, terwijl ik die bijna nooit zag in Gta 3/ LCS. Er zullen zeker veel overeenkomsten zijn, maar als ik dit zo zie dan krijg ik een totaal ander beeld dan Liberty City. Maar voordat dit allemaal bewezen kan worden moeten er nog meer trailers en screens komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt mij niet uit waar het zich afspeelt.

Liberty of New York?

Mensen maken zich nu al zorgen terwijl we nog 119 dagen moeten wachten voor de game.

Nu de GameRevieuw nog afwachten, die aangekondigt is. :) ( Eind April / Begin mei )

waar komt die revieuw dan, op tv of in een tijdschrift?of op de site?

In een tijdschrift, Lees hier meer: Klik ( Laatste post )

JA, maar niet iedereen kan dat tijdschrift kopen...

hoe dat zO?

Link to comment
Delen op andere websites

Bij het GTA IV News hoofdtopic wordt gezegd dat als het artikele of preview uitkomt, dat de informatie op deze site gezet zal worden, dus we zullen er wel wat van kunnen zien.

Bewerkt: door Squidward
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...