Moonbeam Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Grapjas. Omdat er minder vrouwen de politiek in gaan, moet je de vrouwen die dat wel doen het recht ontnemen? Persoonlijk vind ik Femke Halsema één van de betere politici van dit moment, maar dat is natuurlijk mijn mening. Maar omdat er twee zijn die het niet goed doen ga je het de anderen toch niet ontnemen? Hoezo alles over één kam scheren. Hoezo racistisch. Ikzelf vind Femke Halsema een verschrikkelijk slechte politicus, maar dat even terzijde: Het is inderdaad onzin om wie dan ook stemrecht te ontnemen, zoals het nu geregeld is vind ik het prima. Hoezo alles over één kam scheren. Hoezo racistisch.Dat is discriminatie geen rasisisme sry kon het niet laten Dit is geen disciminatie maar sexisme. Reageren
Blu3ice Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Dit had wel een poll verdiend Ik vind van wel, best tot aan 20 jaar. Als je 18 bent ben je soms wel wat idealistisch en stem je soms zonder je het weet voor iets wat je helemaal niet wilt. En ook de stemplicht afschaffen zou echt veel beter zijn. Mensen van 30 doen dat ook. Ik denk dat je tussen je 18e en 20e echt niet ineens heel anders gaat denken, dus hebben 18-jarigen evenveel stemrecht als 20-jarigen, 30-jarigen en 80-jarigen. En stemplicht? Sinds wanneer geldt er stemplicht Ik weet niet hoe het in nederland is, maar in België is er stemplicht. Enquetes wijzen zelfs uit dat, als de stemplicht afgeschaft zou worden, extreem-rechts meer dan 30% zou verliezen. Waarom doen ze die stemplicht dan niet gewoon weg... Reageren
Moonbeam Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Waarom doen ze die stemplicht dan niet gewoon weg... Als de grootste groep er 30% van zijn stemmers mee verliest, kan ik wel een paar redenen bedenken waarom een voorstel tot afschaffen van er niet doorheen komt. Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 haha geloof mij nouw maar dat ik er genoeg van af weet... Dan zou jij beter moeten weten. maar daar gaat het niet om ik zei dit :ik zou zelf niet eens bij de groep horen maar ik ben mischien wel voor censusKiesrecht Omdat ik verder op zei : Geert Wilders is niet LINKS!!! Hiermee bedoel ik dat de meeste mensen geen hol van politiek af weten. En in deze tijde heb je wel de kans op een degelijke baan zonder dat je familie dat heeft, en zou je dus wel stemrecht kunnen nemen. Hoeveel mensen van politiek weten heeft niets te maken met je opleiding. Er zijn altijd mensen die zich niet in politiek interesseren en dus zomaar wat stemmen. Dat soort mensen zit overal in de bevolking, door mensen op opleiding te sorteren krijg je dat er niet uit. Het is alleen wel harstikke oneerlijk. Omdat een paar mensen het 'fout' (voor zover je natuurlijk fout kunt stemmen)doen kun je niet de halve bevolking hun stemrecht ontnemen, want dan krijg je, zoals ik al zei, 19e eeuwse situaties waarin Rechts bijna alle macht heeft en de sociale partijen weinig kans maken om nog aan de macht te komen. Ik weet niet hoe het in nederland is, maar in België is er stemplicht. Enquetes wijzen zelfs uit dat, als de stemplicht afgeschaft zou worden, extreem-rechts meer dan 30% zou verliezen. Waarom doen ze die stemplicht dan niet gewoon weg... Omdat dat een pure vorm is van het manipuleren van de uitslag. Als je die stemplicht af wil schaffen, zou dat moeten gebeuren met een onpartijdige rede, niet met als rede 'dat extreem-rechts dan minder macht krijgt'. Dat is echt onzin en neigt opnieuw naar de 19e eeuw. Reageren
Goliat Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 W00t, nooit gedacht dat sommige mensen hier zo over vrouwen rechten zouden denken. In welk geitenneukerig dorpje wonen jullie eigenlijk dat je zo ouderwets denkt? Jullie mening is trouwens ook in strijd met artikel nr. 1 van onze grondwet. In mijn ogen zijn vrouwen niet gelijk maar zeker wel gelijkwaardig aan de man en horen zij de zelfde rechten te hebben. Dan over de leeftijd, hij staat op 't moment al hoog genoeg.. Het is opzich best raar dat de gekozen politici voor de 2e kamer wetten mogen maken/voorstellen voor kinderen/jongeren terwijl die zelfde jongeren niet mogen beslissen wie dat zijn. In die zin is er hier niet echt sprake van een democratie.. Natuurlijk hebben we ooit met elkaar afgesproken dat kinderen op jonge leeftijd niet over het vermogen beschikken om politiek verantwoorde beslissingen te maken. Maar was ik daar bij? Nopes.. In die zin zit de maatschappij raar in elkaar, maar zie het maar zo: Op het moment is deze maatschappij een goedlopend apparaat omdat niet iedereen even veel macht heeft. Zou dat wel zo zijn dan zou iedereen dezelfde dingen van elkaar eisen en wordt 't een troep. Reageren
Amfetamientje Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 want dan krijg je, zoals ik al zei, 19e eeuwse situaties waarin Rechts bijna alle macht heeft en de sociale partijen weinig kans maken om nog aan de macht te komen. dan krijg je eerder een 20e eeuwse situatie. En rechts had helemaal niet bijna alle macht. Maar ja wat ik in me vorige post zei, is maar een beeld/ mening wat ik er van heb. Maar ik denk wel dat beter geschoolde mensen er meer van af zulle weten (vak maatschapijleer bv). En je kan alle kanten hun zin geven er zullen altijd mensen naast de pot pisen Ik zal er ook maar over ophouden want ik kan zo nog uuurrreennnn door gaan en dat is een beetje hopeloos. Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Jullie mening is trouwens ook in strijd met artikel nr. 1 van onze grondwet.*knip* Natuurlijk hebben we ooit met elkaar afgesproken dat kinderen op jonge leeftijd niet over het vermogen beschikken om politiek verantwoorde beslissingen te maken. Maar was ik daar bij? Nopes.. En zo hebben we ook eens met elkaar afgesproken dat vrouwen blijkbaar over het vermogen beschikken om politiek verantwoorde beslissingen te nemen. Maar was ik daar bij? Ik beredeneer op jouw manier Maar goed, dat is een beetje offtopic. Het ging om jongeren van 18 tot 20. Ik vermoed trouwens dat 80% van de Nederlandse bevolking het verschil tussen regering en staten generaal nog niet kan uitleggen. Dat bedoel ik met 'geen interesse in politiek'. Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Jullie mening is trouwens ook in strijd met artikel nr. 1 van onze grondwet.*knip* Natuurlijk hebben we ooit met elkaar afgesproken dat kinderen op jonge leeftijd niet over het vermogen beschikken om politiek verantwoorde beslissingen te maken. Maar was ik daar bij? Nopes.. En zo hebben we ook eens met elkaar afgesproken dat vrouwen blijkbaar over het vermogen beschikken om politiek verantwoorde beslissingen te nemen. Maar was ik daar bij? Ik beredeneer op jouw manier Maar goed, dat is een beetje offtopic. Het ging om jongeren van 18 tot 20. Ik vermoed trouwens dat 80% van de Nederlandse bevolking het verschil tussen regering en staten generaal nog niet kan uitleggen. Dat bedoel ik met 'geen interesse in politiek'. Ja en? Wat is je punt? Er zijn inderdaad mensen die geen interesse in de politiek hebben of er niets van af weten. Maar, zoals ik al meerdere keren gezegd heb, dat los je niet op door de minimale leeftijd te verhogen. Dat los je sowieso niet. Het is gewoon één van de bijkomstigheden van een democratie en daar is verder weinig mis mee. Dus wat zou je er aan willen doen? Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Wat brom je me nou. Ik zou de minimale leeftijd niet willen verhogen. Alleen het argument 'mensen van 18 tot 20 weten weinig van politiek' kun je zo van tafel vegen. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Jullie mening is trouwens ook in strijd met artikel nr. 1 van onze grondwet.*knip* Natuurlijk hebben we ooit met elkaar afgesproken dat kinderen op jonge leeftijd niet over het vermogen beschikken om politiek verantwoorde beslissingen te maken. Maar was ik daar bij? Nopes.. En zo hebben we ook eens met elkaar afgesproken dat vrouwen blijkbaar over het vermogen beschikken om politiek verantwoorde beslissingen te nemen. Maar was ik daar bij? Ik beredeneer op jouw manier Maar goed, dat is een beetje offtopic. Het ging om jongeren van 18 tot 20. Ik vermoed trouwens dat 80% van de Nederlandse bevolking het verschil tussen regering en staten generaal nog niet kan uitleggen. Dat bedoel ik met 'geen interesse in politiek'. Je hoeft toch niet te weten wat de staten generaal is om te kunnen beslissen welke partij de beste standpunten heeft? Anyway ik vind het stemmen zoals het nu is prima, er zijn zat mensen van 18/19 die wel volgens goede redenen op een bepaalde partij stemmen. Reageren
Rullez Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Ik vind van niet. Want je mag stemmen als je 18 bent. En als 18 ben je volwassen. Ook gaan de meeste dan al op hun eigen wonen. Dan vind ik dat je gewoon recht moet hebben om te stemmen. Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Je hoeft toch niet te weten wat de staten generaal is om te kunnen beslissen welke partij de beste standpunten heeft? Nee, maar ik vind het een beetje eng als Wouter Bos ineens voorkeurstemmen omdat hij 'zo'n lekker kontje' heeft. Dat over vrouwen was een grapje, dat snappen jullie he jongens. Even kijken of er mensen hapten Reageren
Youp Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Je hoeft toch niet te weten wat de staten generaal is om te kunnen beslissen welke partij de beste standpunten heeft? Nee, maar ik vind het een beetje eng als Wouter Bos ineens voorkeurstemmen omdat hij 'zo'n lekker kontje' heeft. Dat over vrouwen was een grapje, dat snappen jullie he jongens. Even kijken of er mensen hapten Waarom zeg je dit pas wanneer je verliest? Waarom wou je kijken of mensen hapten? Wat is de grap hiervan? En wat heeft een 'lekker kontje' met weten wat de staten-generaal te maken? Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 Maar je moet het tot slot met me eens zijn; de vrouw komt in de politieke arena niet tot haar recht. Je stelt toch ook geen vrouwen op in de Eredivisie? Vraag maar eens aan een willekeurige vrouw waar ze op gestemd heeft en waarom. Meestal krijg je reacties als "Wouter Bos, want hij heeft zo'n lekker kontje". Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 2 april 2007 Rapport Geplaatst: 2 april 2007 (bewerkt) Vraag maar eens aan een willekeurige vrouw waar ze op gestemd heeft en waarom. Meestal krijg je reacties als "Wouter Bos, want hij heeft zo'n lekker kontje". Dat is gewoon onzin, punt. Je moet niet doen alsof vrouwen minderwaardig zijn aan mannen, want dat is niet zo. Er zijn genoeg vrouwen die normaal stemmen, evenals dat er genoeg mannen zijn die met een onzinnige rede stemmen. En hou nu gewoon op met je sexistische opmerkingen. Blijven hangen in de 19e eeuw? Bewerkt: 2 april 2007 door Piet-Herr Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.