Jump to content

GtaIV speelt zich af in New York. Wat kunnen we hiervan terugzien in de game?


Puma

Recommended Posts

Wat biedt een stad als New York voor een Gta game?

Gta games hebben vaak iets met de maffia te maken, gangs, gangsters, geweren, auto's, ontploffingen. Gooi al dit geweld netjes gesorteerd in een bak en je hebt een Gta game.



De stad

New York is behalve een grote, drukke stad met enorme wolkenkrabbers, veel bedrijven en een grote infrastructuur, ook een plaats waarin veel verschillende culturen zijn te vinden, die op hun beurt weer verantwoordelijk zijn voor gangs. Gangs zijn in elke Gta game wel terug te vinden. Gevechten hiertussen zijn net ondertussen een gewoonte geworden, net zoals je vaak bij één van deze gangs en/of maffiaorganisaties aansluit.

Behalve zijn vele verschillende inwoners heeft een stad als New York vele herkenbare plaatsen, gebouwen, bruggen en ga zo maar door. Door New York stromen diverse rivieren, die de stad opdelen in verschillende wijken. De grootste en belangrijkste wijk hiervan is het eiland Manhatten. Dit is het centrum van de wereldstad New York. De enorme infrastructuur maakt New York tot een perfecte stad om in je pasgepimpte bolide doorheen te schuren, met vele gevolgen van dien. Ik wil wel eens zien hoe dat er uit gaat zien als je het leger achter je aan hebt..

New York is het belangrijkste centrum van de Amerikaanse zakenwereld. De belangrijkste aandelenbeurs van de wereld is hier gevestigd, de New York Stock Exchange, maar ook de NASDAQ beurs, waar veel in nieuwere bedrijven gehandeld wordt. Wall Street is het financiële centrum van Manhattan.

In New York zijn zeer veel mogelijkheden om je te vermaken. New York wordt ook wel 'de stad die nooit slaapt' genoemd. De uitgaansmogelijkheden zijn enorm. Er zijn veel bars, cafés zoals Hard Rock Cafe en nachtclubs. Hier kun je als speler natuurlijk eens lekker naartoe gaan als je 'er' zin in hebt.

In New York zijn vele soorten eetgelegenheden, van een ontbijtbar tot een van de vele bistro's, cafés, restaurants, Amerikaans of buitenlands, van goedkoop tot heel chique. Bekend zijn de vele ketens van fast food restaurants zoals McDonald's, Burger King, Pizza Hut en Kentucky Fried Chicken. Ook een Hotdog en een Coca-Cola zijn overal verkrijgbaar. Dit soort dingen zijn vanaf Gta: San Andreas erg belangrijk geworden, gezien het feit je in die game op bijna elke straathoek wel een drankautomaat kunt vinden.

1210_19_64_web.jpg

Op het gebied van de mode van eenvoudig tot haute couture en parfums moet je ook in New York zijn. De enorme hoeveelheid winkels in New York, vooral in het centrum, bestaat uit warenhuizen, winkelcentra, Manhatten Hall, Trump Towers, vele soorten winkels zoals onder andere voor kleding, schoenen, accessoires, boeken, muziek, parfums, delicatessen, huishouden, woninginrichting, kinderen, antiek, papier- en tekenmateriaal etc. Dit is natuurlijk geweldig voor Rockstar, omdat er hierdoor enorm veel mogelijkheden zijn voor hen om kledingwinkels, wapenhandelaren, kappers enzovoort te plaatsen.

jfk-airport-address.jpg

New York heeft drie grote luchthavens: John F. Kennedy International Airport, LaGuardia Airport en Newark Airport. Verder krioelt het in New York van de taxi's, verkeersopstoppingen, helikopters en limosines. Grote luchthavavens zijn tot nu toe in élke Gta game terug te vinden, en we gaan ervan uit dat dat in GtaIV weer het geval is, gezien het feit dat het in New York afspeelt, met zijn 3 luchthavens.

De omgeving

Veel mensen zitten nu natuurlijk te denken: "Leuk, zo'n grote stad. In die trailer zien we alleen een stukje stad, maar komt er dan niks van natuur ofzo bij kijken?"

De staat New York beslaat 141.205 km², waarvan 122.409 km² land. Het hoogste punt is de top van Mount Marcy (1629 m). Beroemd zijn de Niagarawatervallen.

New York is rijk aan meren en rivieren. Het grote Champlainmeer vormt een gedeelte van de grens met Vermont. De belangrijkste rivier is de Hudson die in de staat ontspringt en bij de stad New York in de Atlantische Oceaan stroomt.

Niagara-Falls-with-Rainbow-Ontario-Canada-Photograph-C10101283.jpeg

Bij de bouw van New York is er veel rekening gehouden met het natuurschoon. Enorme parken aan de randen van de stad zorgen voor veel rust en vermaak. Naast deze parken zijn er ook nog de tuinen die bij de beroemde gebouwen horen. Het bekendste park ter wereld is zonder twijfel het Central Park. Een bezoek aan New York is niet compleet zonder een wandeling in dit schitterende stadspark. Dit park zal waarschijnlijk uitgebreid terug te vinden zijn in GtaIV.

Central_Park_Reservoir.jpg

De staat grenst in het noorden aan twee Grote Meren, Lake Erie en lake Ontario, evenals twee Canadese provincies, Ontario en Quebec. In het oosten grenst New York aan drie staten van New England, namelijk Vermont, Massachusetts en Connecticut, in het zuidoosten aan de Atlantische Oceaan en New Jersey en in het zuiden aan Pennsylvania.

Ruim 80% van de New Yorkers woont in één van de zes grootste steden in de staat - New York City, Albany, Utica, Syracuse, Rochester en Buffalo - waardoor er veel open ruimte en mooie natuur te vinden is. De meeste mensen denken bij New York meestal aan de stad met dezelfde naam, maar er is in de staat nog veel meer interessants te vinden. Zoals boven beschreven heeft de tweedeling tussen NYC met zijn 10 miljoen inwoners en de rest van de staat (Upstate New York) regelmatig tot problemen geleid. Gezien New York dus ook een staat is, zou het dus best mogelijk kunnen zijn dat de kleinere steden zoals bijv. Buffalo ook terug te vinden zijn in de game, op een soort platteland; denk hierbij aan Los Santos - San Fierro, de Badlands met hun vele kleine dorpjes.

Hoewel weinig National Parks zijn in de staat New York, is er heel wat mooie natuur. Voorbeelden zijn de Niagara Falls in het noorden van de staat en de Adirondack Mountains in het oosten van de staat. Dit gebied, waar de hoogste berg ruim 1600 meter de hoogte in gaat, is door de staat als natuurpark aangemerkt. Meer dan de helft van de staat New York bestaat uit bosland.

adironackpeaks.jpg

------------------------------------------



Hopelijk hebben jullie hierdoor een beetje door wat jullie te wachten staat, qua wereld in GtaIV!!

*Alles onder voorbehoud, dit is de omgeving van New York, dit is wat er in zou kunnen zitten*

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Shorty_D

    4

  • PetitPierreIV

    2

  • Mister.X

    2

  • gtamick

    2

aardig topic, beetje tijdverspilling

@: DJ-TQM, je bent vandaag onwijs irri bezig! :duh:, dit topic geeft veel informatie over wat er misschien in de game kan komen en dus zeer interessant en zeker geen tijdverspilling!

@ puma: goed werk man, iedereen heeft een beeld van new york, je weet wel, grijze lange flats en wolkenkrabbers, maar er is dus wel degelijk natuur in NY! bedankt voor deze info!

Bewerkt: door gtamick
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een post van DJ TQM... :duh: (als er 1 iets is waar ik niet tegen kan, zijn het zo'n posts)

Nu, Ik vind de informatie zeer goed, ik wist niet eens dat de Niagara watervallen bij NY lagen... En 3 airports??? :eten: :eten:

Pieter

Link to comment
Delen op andere websites

Waauw, proficiat Puma.

Ik heb super veel bijgeleerd door dit te leren.

En New York vond ik altijd al een prachtige staat. Het is en was mijn droom om er ooit eens naar toe te gaan.

En nu vind ik het een nog mooiere staat dan dat ik voorheen vond.

Als GTA IV ook zo mooi wordt dan wordt het mijn favoriete GTA! (ook moest het niet in New York zijn, zou het waarschijnelijk mijn favo GTA zijn)

Ik heb echt super veel bijgeleerd en zo mogen er hier nog veel topics komen.

Ik vond het zeer interessant, en bedankt voor je informatie.

@ DJ-TQM: Dit is totaal geen tijdverspilling! Door dit heb ik veel meer en betere verwachtingen van GTA IV!

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is juist nuttige informatie, Jullie posten topics terwijl je die allang had kunnen vinden met Search.

Of posten van Spamberichten met 'Tijdverspilling'

Dit is gewoon nuttige en leuke informatie om te lezen, wat we kunnen verwachten als Gta IV in New York gaat afspelen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je dat dan niet beter kwijt op Wikigta , ( ik zeg ook maar wat hoor) :bonk:

Zeg het dan ook niet meer dat het tijdversilling is! Want als je iets op WikiGTA zet is het nuttig!

Zeer goeie info Puma!

Zelf wist ik ook niet van die watervallen.

Wist wel dat er 3 airports zijn!

Bewerkt: door Barttjueh100
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...