Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik heb een .rar bestandje staan op mijn D schijf, op mijn D schijf heb ik nog 150 gb over, op mijn C schijf had ik net nog 1.9 gb over. Ik wilde dat .rar bestandje extracten naar een mapje wat ik had gemaakt op de D schijf, maar toen was ineens die 1.9 gb op de C schijf vol en toen kreg ik een melding dat de schijf vol was. Ik vind dit echt raar want de C schijf zou ik toch niet nodig moeten hebben om een .rar bestandje wat op D staat de extracten naar een mapje wat ook op D staat?

Kan iemand me helpen want ik vind dit echt raar, ik heb net ook al een spel weg gehaalt om weer iets van 3 gb op de C schijf vrij te maken en het opnieuw te proberen maar nu is die 3 gb ook weer vol.

Geplaatst: (bewerkt)

Winrar extract eerst naar C:\Temp\, en dan kopieert hij het naar de locatie waar jij het wil hebben.

Dus je zult meer ruimte vrij moeten maken. Of als het kandirect uitpakken, alleen ik weet niet hoe dit kan..

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

Maar in temp staat maar 1 bestandje, en dat is en filmpje wat hier niks me te maken heeft.. hoe kan het dan dat ik die ruimte nog steeds kwijt ben?

Geplaatst:

WinRAR slaat tijdelijke bestanden op in C:\Documents and Settings\<gebruiker>\Local Settings\Temp

Om dit te veranderen ga je naar WinRAR -> Opties -> Instellingen... -> Het tabblad Mappen

Het is dan de bovenste.

Verander dat naar bijvoorbeeld D:\TEMP.

In C:\Documents and Settings\<gebruiker>\Local Settings\Temp zitten vast nog onvoltooide RAR-tjes. Meestal in een map als Rar$...... . Verwijder deze mappen of andere grote bestanden.

De inhoud van deze map kan trouwens helemaal weg. Doe dit met Schijfopruiming.

Mvg,

Flitskikker

Ik heb geen mapje Local Settings daar. Ik heb wel een mapje Temp in de map Windows, kan ik die ook leeghalen? Ik heb ook een mapje C:\temp, maar daar staat alleen dat filmpje in. Schijf opruiming heb ik ook al geprobeerd maar daar krijg ik die ruimte niet door terug. Die map in windows kan het niet zijn denk ik trouwens, want id eis maar 85 mb en ik ben volgens mij al meer dan 4 gb krijtgeraakt. Ik ga nu even dat proberen te veranderen in WinRAR wat jij zei.

EDIT: Je hebt gelijk dat hij het opslaat in Temp in dat mapje Local Settings, dat zie ik staan bij winrar, maar dat mapje kan ik niet zien als ik er zelf heen ga via deze computer. Hoe kan ik zorgen dat ik die wel kan zien?

EDIT 2: Ik heb inmiddels dat mapje temp gevonden, ik heb dat van WinRAR wat ik ging veranderen gekopieerd in Internet Explorer, maar die map is maar 2 mb ofzo.... waar zijn mijn gigabytes geleven???

Bewerkt: door LBG
Geplaatst:
Ik heb geen mapje Local Settings daar. Ik heb wel een mapje Temp in de map Windows, kan ik die ook leeghalen? Ik heb ook een mapje C:\temp, maar daar staat alleen dat filmpje in. Schijf opruiming heb ik ook al geprobeerd maar daar krijg ik die ruimte niet door terug. Die map in windows kan het niet zijn denk ik trouwens, want id eis maar 85 mb en ik ben volgens mij al meer dan 4 gb krijtgeraakt. Ik ga nu even dat proberen te veranderen in WinRAR wat jij zei.

EDIT: Je hebt gelijk dat hij het opslaat in Temp in dat mapje Local Settings, dat zie ik staan bij winrar, maar dat mapje kan ik niet zien als ik er zelf heen ga via deze computer. Hoe kan ik zorgen dat ik die wel kan zien?

Ga (in deze computer) naar Extra -> Mapopties... -> Het tabblad Weergave -> Scroll wat naar beneden en vink "Verborgen mappen en bestanden weergeven" aan.

Ga nu naar de map.

Als dat niet werkt, probeer dan dit:

Kopieer die regel die bij WinRar staat en plak hem in de adresbalk van Internet Explorer. Druk dan op Enter.

Als het goed is zie je nu de inhoud.

Mvg,

Flitskikker

Ga (in deze computer) naar Extra -> Mapopties... -> Het tabblad Weergave -> Scroll wat naar beneden en vink "Verborgen mappen en bestanden weergeven" aan.

Ga nu naar de map.

Als dat niet werkt, probeer dan dit:

Kopieer die regel die bij WinRar staat en plak hem in de adresbalk van Internet Explorer. Druk dan op Enter.

Als het goed is zie je nu de inhoud.

Mvg,

Flitskikker

Hehe die laatste optie had ik ent gedaan dat werkte. Maar de ruimte is nu ineens weer treug. Ik snap er niks van maar dat hoeft nu ook niet meer. Ik heb dat dingetje in WinRAR veranderd In D:\Temp (dat mapje moest ik trouwens wel zelf nog maken). Hopelijk gaat het nu goed. Als WinRAR het extracten wel kan afmaken, haalt hij dan zelf die bestanden uit TEMP weer wegof moet ik dat zelf doen?

EDIT: Het is allemaal gelukt, dank je, je hebt me hel erg geholpen.

Bewerkt: door LBG
Geplaatst:

Hehe, weet ik ook eindelijk waar al die ruimte op mijn pc heengaat.

Maar kan ik de inhoud van die map temp zonder verdere gevolgen weggooien, want dat zou me weer 1,88 GB aan ruimte opleveren.

:bier: Nuke[NL]

Geplaatst:

Ik heb eigenlijk ook nog een vraagje: In de map Windows (in C) staat ook nog een mapje "Temp". Kan ik die ook gewoon zonder gevolgen verwijderen? Hij neemt namelijk nogal veel ruimte in. Er staan ook allemaal .TMP bestanden in, een paar kladblok bestanden, wat .cfg bestanden en wat .DLL bestanden.

Geplaatst:

Als het goed is verwijdert Schijfopruiming die tijdelijke bestanden.

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccesoires -> Systeemwerkset -> Schijfopruiming

Laat hem even ratelen (duur aardig lang).

Je krijgt nu een schermpje. Vink alles aan wat weg kan (vink niet aan "Bestanden comprimeren" !!!), vooral tijdelijke bestanden. Je ziet gelijk hoeveel schijfruimte er weg gaat. Misschien staat er wel 1,88 GB achter!

Je kunt ook op het andere tabblad kijken. Daar kun je Herstelpunten verwijderen, behalve de laatste. Dat scheelt heel veel ruimte.

Doe wel eerst dingen op het andere tabblad (voor dus bijvoorbeeld herstelpunten) en daarna pas het eerste tabblad (voor de tijdelijke bestanden e.d.).

Klik op OK en je schijf wordt opgeruimt.

Het is verstandig om dit één of meerdere keren in de maand te doen.

Succes!

Mvg,

Flitskikker

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...